Nuo holsetit vaan on niin jeesuksen aikasia, että ne on vähän hitaita heräämään, vaikka antavatkin varsin laajan käyttöalueen. Niinkuin jo tulikin ilmi, niin paremman saa pistämällä kättä taskuun ja hommaamalla ihan eri merkkisen turbon.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2019
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
-
Juuri näin. ja kallis ahdinhan siitä tuli kun ensin piti ostaa halpa holsetti, ja nyt kunnollinen.
Eli olisiko kokoluokka kuitenkin tuota HX40 superia vastaava, mutta parempi merkkisenä, vai pitäisikö suosiolla laittaa pienempi:think
-Mielestäni on yhdentekevää onko autossa 500 vai 700heppaa. pitoa ei tiehen saa kunnolla ja siitä ylimääräisestä voimasta ei ole mitään hyötyä.
Ideana on saada mahdollisimman pienen viiveen omaava puhallin, ja laajalla vääntöalueella jolloin mukava lähteä mutkasta kun voima tulee heti eikä vaihteellakaan ole niin väliä. -voi keskittyä paremmin ajamiseen. Tähän nämä WRC-vehkeetkin pyrkii -> Helppo ajettava = nopea ajettavaLast edited by Takalo_kari; 30-06-2019, 20:18.Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
Editiä aiempaan, nyt päästy ajamaan enempi testiajoa (50km takana)
0.5bar ahtoraja saavutetaan vasta 3700rpm paikalla, kun lähdetään 1500rpm ylöspäin vitosella lappulattiassa.
mites tuo venttiilinajoitus vaikutti tehoon? lisää overlappia = vääntöalue ylemmäs? 1/1 mm auki. pitäisikö muuttaa ajoitusta? 2x NV imunokatIhan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
Originally posted by A.I View PostEditiä aiempaan, nyt päästy ajamaan enempi testiajoa (50km takana)
0.5bar ahtoraja saavutetaan vasta 3700rpm paikalla, kun lähdetään 1500rpm ylöspäin vitosella lappulattiassa.
mites tuo venttiilinajoitus vaikutti tehoon? lisää overlappia = vääntöalue ylemmäs? 1/1 mm auki. pitäisikö muuttaa ajoitusta? 2x NV imunokat
Joku perus Hx40 #16 pakopesällä twin scroll pakosarjalla, m52b28:ssä m54b30-imunokka vakioajoituksella ja vakio m52b28 pakonokka 0,8mm auki ykk. E39:ssä vitosella 1500-> kiihdyttäessä 0,5bar on 2500rpm. Tosin raskaampi auto ja harvempi välitys + rajapaineventtiili hukkaporttienletkussae39 528i hx40
Comment
-
-
Tarkista myös että pakosarja ei vuoda.
Itsellä odottaa korjausta haljennut pakosarja ja ei kyllä herää eikä ahda. Ellei nyt sitten oo muuta vikaa lisäksi.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Mulla ois tommonen m52b28 josta nyt otettu 480whp ja tarkotuksena olis ens talvena mahollisesti repia lisää irti. Tähän asti ei oo ollut mitään ongelmia ton alulohkon ja vakiopulttien kanssa mutta mietin että suositteleeko porukka turbokäyttöön kuitenkin m50 lohkoa? Lähinnä kiinnostaisi että onko mitään järkeä lähteä vaihtamaan.
Comment
-
-
Juu ei tuu tiivistettä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by andhu View PostM50 pata, onko näin ettei öljypumpun ja lohkon väliin tule tiivistettä? Tiivistesarjassa ei tullut, eikä räjäytyskuvassa näkynyt semmosta?E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by peltju36 View PostPitikös/kannattaako toi trikkeripyörä ottaa irti m52b28tu kampiakselista kun sen istuttaa rautalohkoon? :think
Jos osat menossa puntitukseen, irti ennen puntitusta, niin on 1 osa vähemmän pyörimässä kellarissasigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
pitäis nokat nyt asentaa ja ajottaa kohilleen 1,5/1,5mm auki NV kanteen. Oon noita ohjeita lukenut ja vähän on silti epäselvää että mihin asentoon nokat laitetaan ennen mittausta ja miten saan ne ylipäätänsä kohilleen kun 2x imunokkaa ja tietenkään pakopuolella se neliö ei pidä paikkaansa.
Dampperin merkillä kampi Ykk:hon ja ensin pakonokka niin että kutonen osottaa suoraan ylös ,mittapää kiinni kutosen nostimeen ja sitten teen mitä ? Nostimet on uudet ja ilmeisesti ne asennusöljyt sisällä voi vääristää lukemaa. Ja ketjujen kiristimet kireälle ennen koko hommaa ?e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Originally posted by janne[l View Postpitäis nokat nyt asentaa ja ajottaa kohilleen 1,5/1,5mm auki NV kanteen. Oon noita ohjeita lukenut ja vähän on silti epäselvää että mihin asentoon nokat laitetaan ennen mittausta ja miten saan ne ylipäätänsä kohilleen kun 2x imunokkaa ja tietenkään pakopuolella se neliö ei pidä paikkaansa.
Dampperin merkillä kampi Ykk:hon ja ensin pakonokka niin että kutonen osottaa suoraan ylös ,mittapää kiinni kutosen nostimeen ja sitten teen mitä ? Nostimet on uudet ja ilmeisesti ne asennusöljyt sisällä voi vääristää lukemaa. Ja ketjujen kiristimet kireälle ennen koko hommaa ?
Ensin pakonokka kohdilleen, sitten imu. Aina säädön jälkeen pyöritys kaksi kampikierrosta ETEENPÄIN ja tarkastus, ja uusintasäätö jossei osunut kohdilleen. Ketjut luonnollisesti kireällä. Ekan käytön jälkeen tarkastus ollisi paikallaan, varsinkin jos uudet ”tyhjät” nostimet.
Säädön olen yleens tehnyt ykkössylinteristä, helpompaa jos kone kiinni autossa (enempi tilaa), mutta kumpikin (1 tai 6) käy ja proseduuri on täysin sama.Last edited by Supra^; 28-07-2019, 10:37.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
Comment