Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Freak
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 2539
    • .

    Originally posted by hakala- View Post
    M50b25 nv kanki on hyvä, 135mm siis. Kestää vähän isompiakin tehoja (minulla nämä ja 800nm penkitetty)
    Juu, nv-kangen mahtavuus on kyllä tiedossa. Nyt olikin kyse uudemmista hoikista kangista, 135 mm versus 140 mm.

    Onko tämä m52:n siro kanki muuten murretuilla kauloilla? M52tu-moottorista sellaiset ainakin löytyi.
    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

    Vanha Uuden liiton mies...

    Comment

    • biimerrrrville
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 296
      • Suomi

      Originally posted by Freak View Post
      Juu, nv-kangen mahtavuus on kyllä tiedossa. Nyt olikin kyse uudemmista hoikista kangista, 135 mm versus 140 mm.

      Onko tämä m52:n siro kanki muuten murretuilla kauloilla? M52tu-moottorista sellaiset ainakin löytyi.
      molempia ite purkanu pois, murrettuja ja tavallisia.

      Comment

      • ErikFinn
        Bimmer Rookie
        • Nov 2019
        • 83
        • Finland

        Onko kukaan porannut m50b25 rautalohkoa yhden millin ylikokoon, 85 millisille männille?
        Onko edes teknisesti järkevää? Kun olen lukenut että ei paljoa ole tilaa, mutta kuinka paljon, en tiedä.
        85 milliset siis vähentäisi pyttyjen välistä seinää yhdellä millillä, olisiko kansi sitten muokattavissa yhteensopivaksi?
        E36 325i Sedan
        Alpina B3 3.0 Coupé Edition 30

        Comment

        • jmp2002
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 5727
          • Rovaniemi

          On näitä porattu 86 ja jopa 86,5
          E30 325i Touring -89
          E30 325i touring -88 m50tbo
          G20 330e M-Sport -20

          Comment

          • Bansku
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2011
            • 1493
            • Savo

            Onko olemassa millään valmistajalla valmiita "m50b28" mäntiä mitkä olis 140mm veivin kanssa tarkoitettu, tuntuu olevan että jos mitta ylipäätään ilmotetaan niin se on 135 mittaselle veiville.

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11086
              • Oulu

              Originally posted by Bansku View Post
              Onko olemassa millään valmistajalla valmiita "m50b28" mäntiä mitkä olis 140mm veivin kanssa tarkoitettu, tuntuu olevan että jos mitta ylipäätään ilmotetaan niin se on 135 mittaselle veiville.
              Eipä taida olla. Tommoset menee aina customina, kun ei tosiaan ole olemassa tehtaalta m5xb28 mottia 140mm veivillä.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • ErikFinn
                Bimmer Rookie
                • Nov 2019
                • 83
                • Finland

                Kysymys liittyen turbotetun e36:n muutoskatsastuksesta liittyen jarruihin; jos vertailuauto on mallisarjan tehokkain (eli täälläkin mainittu 328i, ei siis m3, koska ei katsota samaksi mallisarjaksi), niin saanko laittaa etujarrut esim e46 330i:stä? Onko siellä pykälissä vaatimuksena että pitää olla nimenomaan samasta mallisarjasta (e36) ne palikat? Vai puhutaanko siellä jotain esim levyjen koosta mäntien lukumääristä, palojen koosta tms?
                Tiedän että e36 325 ja 328 ovat samoilla etujarruilla, mutta kun näyttää nyt siltä että on pakko uusia kaikki vanhat jarrut joka nurkkaan niin kannattaisi samalla miettiä asiaa myös tulevaisuuteen.
                Ja onko etu/takajarrujen suhteesta jotain vaatimuksia? Mietteissä nyt tällä hetkellä yhdistelmä e46 330i etujarrut ja e36 328i takajarrut, plus joku 500 sarjan pääsylinteri.
                E36 325i Sedan
                Alpina B3 3.0 Coupé Edition 30

                Comment

                • jmp2002
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 5727
                  • Rovaniemi

                  Tietenkin saa isommat olla. Ja ehottomasti suoraan e46 330 jarrut..
                  E30 325i Touring -89
                  E30 325i touring -88 m50tbo
                  G20 330e M-Sport -20

                  Comment

                  • muuris
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 3501
                    • Jyväskylä

                    Oon aina ihmetellyt että eikö lähtökohtaisesti nuo katsastustekniset pykälät kannattais ihan jokaisen rakentelijan lukea itsekin, eikä tyytyä siihen mitä muut sanoo?

                    Ei tarvi olla samasta mallisarjasta, vähintään yhtä suurelle massalle tiekäyttöön tarkoitetut + asialliset kiinnikkeet. Tämä ulkomuistista
                    E30 325iX '86
                    Instagram

                    Comment

                    • ErikFinn
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2019
                      • 83
                      • Finland

                      Originally posted by muuris View Post
                      Oon aina ihmetellyt että eikö lähtökohtaisesti nuo katsastustekniset pykälät kannattais ihan jokaisen rakentelijan lukea itsekin, eikä tyytyä siihen mitä muut sanoo?
                      Mitähän aattelit tuolla kommentilla saavuttaa? Tarkoitatko että tällä foorumilla ei muutoskatsastuksesta ole asiallista kysellä? Oletat että asiaa ei mistään muualta ole tutkittu?
                      Ymmärtääkseni tällä foorumilla on silloin tällöin ollut ongelmia jäsenten vähemmän kuin hyvän käytöksen suhteen, toivottavasti tilanne kehittyy parempaan suuntaan tulevaisuudessa.

                      Originally posted by muuris View Post
                      Ei tarvi olla samasta mallisarjasta, vähintään yhtä suurelle massalle tiekäyttöön tarkoitetut + asialliset kiinnikkeet. Tämä ulkomuistista
                      Kiitos vastauksesta.
                      E36 325i Sedan
                      Alpina B3 3.0 Coupé Edition 30

                      Comment

                      • muuris
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 3501
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by ErikFinn View Post
                        Mitähän aattelit tuolla kommentilla saavuttaa? Tarkoitatko että tällä foorumilla ei muutoskatsastuksesta ole asiallista kysellä? Oletat että asiaa ei mistään muualta ole tutkittu?
                        Ymmärtääkseni tällä foorumilla on silloin tällöin ollut ongelmia jäsenten vähemmän kuin hyvän käytöksen suhteen, toivottavasti tilanne kehittyy parempaan suuntaan tulevaisuudessa.


                        Kiitos vastauksesta.
                        Ei ollut tarkoitus olla töykeä, kunhan ääneen ihmettelin asiaa (yleisellä tasolla) ja vastasin kysymykseen sillä tarkkuudella mitä olettavasti odotit. Siis että jos kysymys on "Onko siellä pykälissä vaatimuksena että" niin eikö saman tien voisi itse tarkastaa mitä siellä oikeasti lukee. Itse en uskaltaisi lähteä muutoskatsastukseen jonkun muun muistikuvan/essonpaaritiedon perusteella siitä, mitä ja miten saa tehdä. Nuo muutoksiin liittyvät pykälät ei kuitenkaan ole mikään pitkä teksti.

                        Kysyä toki saa, tämä jarruaihe nyt ei varsinaisesti liittynyt omasta mielestä topikkiin. Peace
                        E30 325iX '86
                        Instagram

                        Comment

                        • Bansku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2011
                          • 1493
                          • Savo

                          M50 lohkoon b28 kampi, männät 28.5mm puristuskorkeudella ja 140mm veivi. Onko tässä kombossa mitään tolkkua, männistä nyt on toki vara ottaa vähän pois mutta itte ainakin mitä lukuja ja osia speksailin niin 135mm veiville tarkotetut männät on puristuskorkeudeltaan lähes aina 32.x mm.
                          Ruttuja ei olisi tarkotus yli 9.5 saada

                          Comment

                          • Exami
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 986
                            • Hyvinkää, Tuusula

                            Originally posted by Bansku View Post
                            M50 lohkoon b28 kampi, männät 28.5mm puristuskorkeudella ja 140mm veivi. Onko tässä kombossa mitään tolkkua, männistä nyt on toki vara ottaa vähän pois mutta itte ainakin mitä lukuja ja osia speksailin niin 135mm veiville tarkotetut männät on puristuskorkeudeltaan lähes aina 32.x mm.
                            Ruttuja ei olisi tarkotus yli 9.5 saada
                            Vastaavaa komboa on suunniteltu kanssa, vois pyörittää joku 85-9 sais jopa voimaakin lienee kuitenki tilanne tuollakin combolla et öljyrengas ulottuu tapin kanssa päällekkäin.. turbokoneen männissä aika pitkä ringlandi ja paksulaki..
                            sigpic
                            Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                            Comment

                            • janne[l
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 861
                              • Ylöjärvi

                              mitäs öljynpaineet pitäis näyttää startilla pyöritettäessä m50:ssä ?
                              e46 330i cabriolet
                              e91 320d
                              e36 328 törpö

                              Comment

                              • naikou
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2010
                                • 1682
                                • vihti

                                ei mitään..
                                Last edited by naikou; 22-01-2020, 00:07.
                                E39 523i Turbo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎