Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maikkeli
    BTCF Member
    • Aug 2010
    • 1301
    • Nousiainen

    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Aineena e85?
    Kyllä.
    E30 316 M42TBO -87
    BMW 1502 Turbo -77

    ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5258
      • Pirkkala

      Originally posted by Maikkeli View Post
      Kyllä.
      Ok, mennään siis sillä toistaiseksi
      Kiitos
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • ^Sleeper^
        Bimmer Rookie
        • May 2011
        • 118
        • Oulu

        Kysytäänpäs nyt samaan syssyyn, että mihin asti tuommonen walbro 450 riittää e85? Autoon tulee an8 linjat ja fuelabin paineensäädin. Peruspaine nostetaan 4bar:Iin ja ahtopaine tulee olemaan ~1,5bar.

        Onko yli 600 tehoihin mahdollista päästä vai pitääkö suosiolla laittaa toinen 450 tai yksi walbron hellcatti?
        - E36 m50b28 turbo

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          Originally posted by ^Sleeper^ View Post
          Kysytäänpäs nyt samaan syssyyn, että mihin asti tuommonen walbro 450 riittää e85? Autoon tulee an8 linjat ja fuelabin paineensäädin. Peruspaine nostetaan 4bar:Iin ja ahtopaine tulee olemaan ~1,5bar.

          Onko yli 600 tehoihin mahdollista päästä vai pitääkö suosiolla laittaa toinen 450 tai yksi walbron hellcatti?
          Se on vähän hiinä ja hiinä, 3bar peruspaineilla ja samantapaisilla linjoilla riitti kyllä n. 700 asti, mutta se tuotto hiipuu aika pahasti kun mennään 1bar ylemmäs.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • gedu
            Bimmer Rookie
            • Aug 2011
            • 94
            • Helsinki

            Sitten kun kahden pumpun kanssa lähdette leikkimään, niin kannattaa myös mitata paluulinjasta lämmöt polttoaineesta...

            Etanoli kun tykkää kiehahtaa yllättävän alhaisissa lämmöissä, vaikka olisikin painetta linjassa, siitä päästään sitten aina omiin ongelmiinsa

            Omalla hattuvakiolla sanoisin, et 500-600 heposta on raja, et kannattaa jo oikeasti ruveta pohtimaan polttoaineen lämmönhallintaa, esim jäähdyttimellä paluulinjassa jne.
            Most likely, you will end up agreeing with "Life's a Bitch, then you end up marrying one"

            -01 E39 540iA touring
            Ex -94 E34 540iA touring

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              Originally posted by gedu View Post
              Sitten kun kahden pumpun kanssa lähdette leikkimään, niin kannattaa myös mitata paluulinjasta lämmöt polttoaineesta...

              Etanoli kun tykkää kiehahtaa yllättävän alhaisissa lämmöissä, vaikka olisikin painetta linjassa, siitä päästään sitten aina omiin ongelmiinsa

              Omalla hattuvakiolla sanoisin, et 500-600 heposta on raja, et kannattaa jo oikeasti ruveta pohtimaan polttoaineen lämmönhallintaa, esim jäähdyttimellä paluulinjassa jne.
              Ei ne tehot varmaan sitä polttoaineen lämpöä määritä , mullakin pumppuastehoa on 1400hv ja kokoajan käytössä 700hv edestä muttei kiehuntaa ollut kesäkuumalla havaittavissa.

              Polttoaineen lämpötilan mittaaminen ei tietenkään ikinä ole huono juttu, ja onnistuu helposti kun flexfuelsensoreissa on sisäänrakennettuna mittaus, tällaista on omaankin suunnitteilla.
              Last edited by Supra^; 17-02-2020, 22:38.
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • peltju36
                Bimmer Rookie
                • Sep 2018
                • 69
                • Laihia

                Onko porukalla kokemuksia Ecu Masterin purkista PnP adapterilla?
                Onko asennus helppo ja jne.

                Arvon tän classicin
                Complete Range of Electronics for Motorsport


                Ja Blackin välillä
                Complete Range of Electronics for Motorsport

                Comment

                • janne[l
                  BTCF Member
                  • Apr 2011
                  • 861
                  • Ylöjärvi

                  miten porukka on athenan jälkikiristänyt arpeilla jos on ollu edes tarvetta ? järjestyksellä ei tossa varmaan väliä ole ja vartti auki ja suoraan lopulliseen momenttiin ?
                  e46 330i cabriolet
                  e91 320d
                  e36 328 törpö

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    Originally posted by janne[l View Post
                    miten porukka on athenan jälkikiristänyt arpeilla jos on ollu edes tarvetta ? järjestyksellä ei tossa varmaan väliä ole ja vartti auki ja suoraan lopulliseen momenttiin ?
                    Järjestyksellä ei varmaan väliä, itse tein samassa järjestyksessä kuin normikiristyksenkin. Yksi kerrallaan sen verran auki että pyörii vapaasti, ja takaisin kiinni momenttiin.
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • peltju36
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2018
                      • 69
                      • Laihia

                      Mikäs oljy oli paras tohon ZF-320 laatikkoon?

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5258
                        • Pirkkala

                        Originally posted by peltju36 View Post
                        Mikäs oljy oli paras tohon ZF-320 laatikkoon?
                        Minun mielestä se mitä siellä on tehtaaltakin
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • anteroro
                          BTCF Member
                          • Jan 2009
                          • 434
                          • oulu

                          Originally posted by peltju36 View Post
                          Mikäs oljy oli paras tohon ZF-320 laatikkoon?


                          Tällä öljyllä ei hävinnyt vaihteet muutaman varttivedon jälkeen niinkuin tavallisella..
                          E30 325 M-tech II DCT
                          9.97s/238kmh

                          Comment

                          • Jynqq
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2013
                            • 142
                            • JKL

                            Onko kellään turbojumalalla antaa mielipidettä Borgwarnerin s363-sxe ahtimesta 1.0 pakopesällä, M50 kyljessä?
                            EX:
                            E30M50 -91Brillantrot
                            E30 Turbo

                            M-B Sprinter
                            VW..
                            4X E30
                            F11
                            E92
                            E61
                            F30
                            Fiat dethleffs -06
                            Vw golf

                            Comment

                            • Exami
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 986
                              • Hyvinkää, Tuusula

                              Originally posted by Jynqq View Post
                              Onko kellään turbojumalalla antaa mielipidettä Borgwarnerin s363-sxe ahtimesta 1.0 pakopesällä, M50 kyljessä?
                              Eikös S363 saa 2 eri pakosiivellä?, pienemmälle siivelle varmaan ok, isommalle vähän iso? toki riippuen teho tavotteesta / halutusta kierros alueesta. Myös nokat yms. kombinaatio vaikuttaa.
                              sigpic
                              Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                              Comment

                              • Jynqq
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2013
                                • 142
                                • JKL

                                Originally posted by Exami View Post
                                Eikös S363 saa 2 eri pakosiivellä?, pienemmälle siivelle varmaan ok, isommalle vähän iso? toki riippuen teho tavotteesta / halutusta kierros alueesta. Myös nokat yms. kombinaatio vaikuttaa.
                                Joo, siivet oli 63/68
                                EX:
                                E30M50 -91Brillantrot
                                E30 Turbo

                                M-B Sprinter
                                VW..
                                4X E30
                                F11
                                E92
                                E61
                                F30
                                Fiat dethleffs -06
                                Vw golf

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎