Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tikkunen85
    BTCF Member
    • Mar 2006
    • 892
    • Paltamo

    Originally posted by aaape View Post
    1 virta 2 singnaali 3 maa
    Kiitos tästä! Vielä se vastusasia eli tarviiko 1 ja 2 johtojen väliin vastuksen vai onko se tuolla johtosarjassa/ohjaimessa jo valmiina?

    Originally posted by Pazi88 View Post
    Mulla oli ainakin joskus ongelmaa, että liian pieni kärkiväli tulpissa (0.5mm) aiheutti ongelmia tyhjäkäyntiin, vaikka kierroksilla pelas. Lisäksi myös väärin aiheutetut nokat aiheutti yskimistä tyhjäkäynnillä. Mut kun ajotti nokat "oikein" niin oikeestaan ihan sama mikä tulppien kärkiväli on, niin pelaa hyvin.
    Mulla on nyt nuo NGK BCPR7ES ja 0,5 kärkivälillä. Käy tyhjää hyvin ja muutenkin pelaa, mutta kylmäkäynnistys on kyllä älytöntä tuskaa. Vaikuttaako tuo tulppa/kärkiväli kuinka paljon asiaan vai onko vaan jokin säätö aivan kuralla? Iridiumeilla lähti mielestäni paremmin eli onko palattava niihin?

    Comment

    • Joma
      BTCF Member
      • Feb 2011
      • 1320
      • Masku

      Vaihtelin tulpat uusiin bcpr7es kun oli hyllyssä, vakio kärkivälillä. pakosarjan tiivisteet myös ja tsekksasin et putki ei varmasti vuoda mistään, ettei lamda valehtele.

      Tuntuu kyllä silti että pätkii vähän tyhjäkäynnillä, heti kun nostelee kierroksia ei ongelmaa. kulki nätisti mitä nyt vähän päästiin testailemaan tänään.

      Epäilen kyllä et toi Heaton tuo oman mielipiteen tuohon tyhjäkäynnin hakemiseen.
      E30 M52b28 M122h Amme
      E28 x monta
      E23 728i Ministeri
      E10 1600-2 Garret

      VW LT50 Huoltoajoneuvo
      HD lapio jätskikruiseri

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5257
        • Pirkkala

        Joudun ottamaan venakopan auki niin taidan tarkistaa nokkien ajoituksen kellolla.
        Mikä on vakioajoitus, jos sitä miettii nosto mm/ykk? Saanhan sen toki selville mittaamalla tietysti. (tiedän kyllä että siellä on ne "neliöt"vakion ajoituksen tekoa varten)

        Moottori on NV, olisiko kellään kokemusperäistä tietoa mikä on ahdettuun hyvä ajoitus VAKIO nokille?
        Monenlaisia näkee mutta jos joku osaa jotakin ihan yleisestikin asiasta kertoa niin kiinnostaa toki.

        Saako kelloa viritettyä kohtisuoraan paininkuppia vasten vai joituuko hieman vinosta asennosta mittaamaan?
        Siitä sitten mittavälineiden ja pythagoraan lauseen avulla selville todellinen nosto (vitsi)
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • aaape
          BTCF Member
          • Aug 2009
          • 617
          • Muaninka

          Originally posted by TeiniDX View Post
          Kiitos tästä! Vielä se vastusasia eli tarviiko 1 ja 2 johtojen väliin vastuksen vai onko se tuolla johtosarjassa/ohjaimessa jo valmiina?
          Ei tarvii
          e36 328i turbo (95)
          vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
          e30 316 (m30)(87) projekti

          EX.
          e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11086
            • Oulu

            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            Joudun ottamaan venakopan auki niin taidan tarkistaa nokkien ajoituksen kellolla.
            Mikä on vakioajoitus, jos sitä miettii nosto mm/ykk? Saanhan sen toki selville mittaamalla tietysti. (tiedän kyllä että siellä on ne "neliöt"vakion ajoituksen tekoa varten)

            Moottori on NV, olisiko kellään kokemusperäistä tietoa mikä on ahdettuun hyvä ajoitus VAKIO nokille?
            Monenlaisia näkee mutta jos joku osaa jotakin ihan yleisestikin asiasta kertoa niin kiinnostaa toki.

            Saako kelloa viritettyä kohtisuoraan paininkuppia vasten vai joituuko hieman vinosta asennosta mittaamaan?
            Siitä sitten mittavälineiden ja pythagoraan lauseen avulla selville todellinen nosto (vitsi)
            Neliöt suoraan on toki se optimi. Mut sit jos on jotain hiottua nokkaa, tai NV imunokkaa pakonokkana, niin joutuu jo heittokelloon turvautumaan. Tuo 1mm auki YKK:ssa tuntuu olevan aika optimi ajoitus ainakin ilman vanosta :think Vähemmän auki, niin alkaa rykimään tyhjäkäynti ja enemmän auki, niin ei tahdo enään saada kunnolla alipainetta imusarjaan tyhjäkäynnillä.

            Ja kyl sen heittokellon saa viriteltyä tarpeeksi suoraan.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Juppe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4541
              • TURKU

              -----
              Last edited by Juppe; 28-10-2020, 16:42.

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11086
                • Oulu

                Mulla on semmonen muotoiltu lattaraudan pätkä mikä pultataan venakopan pulttien alle ja siihen heittokellon magneetti jalka. Pysyy kyllä tukevasti paikallaan.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5257
                  • Pirkkala

                  Originally posted by Juppe View Post
                  Sekin varmaan kiinni vähän heittokellosta. Mä ostin Motonetista Bahcon kellon ja jalan. Jalan magneetti on niin paska, että se ei pysy missään kiinni kunnolla. Pitäis rakennella joku systeemi, minkä saisi kanteen kiinni, että saa sitten jalan magneetin siihen kii. Nokka-akselipukkien ruuveihin sitä kokeilin laittaa, mut tosiaan ei ota niihin kunnolla kii. Toki eri kone kyseessä, mut tuntuu noissa jaloissa olevan eroja.
                  Eikai mikään kello pysy pulttien kannassa kunnolla.

                  Onko kukaan ajoittanut vakionokkia muuhun kuin vakioajoitukseen?
                  Kokemuksia siitä?

                  Täytyypä varsin mitata mikä tuo vakio ajoitus oikeastaan on.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • Skarpa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2007
                    • 3406
                    • Kotka

                    Toimii hyvin, kun ottaa sopivan pätkän joku 50-60mm leveää lattarautaa ja panee sen tulppapoteroiden päälle kiinni venakopan ruuveilla.
                    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                    E30 Armo "330i"

                    Comment

                    • Jarkki907
                      BTCF Member
                      • Jan 2012
                      • 23
                      • Finland

                      Nv imu pakona

                      Tällä tyylillä neuvottiin ajoittamaan, hommasin pätkän pukkia ja paininkupin
                      https://aijaa.com/0t3yWM
                      Toimivaksi totesin ja aikaisempaa kokemusta kellolla ajoittamiseen ei ollut.
                      Last edited by Jarkki907; 15-05-2020, 11:09. Reason: Uusi linkki

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11086
                        • Oulu

                        Originally posted by Jarkki907 View Post
                        Tällä tyylillä neuvottiin ajoittamaan, hommasin pätkän pukkia ja paininkupin
                        https://aijaa.com/0t3yWM
                        Toimivaksi totesin ja aikaisempaa kokemusta kellolla ajoittamiseen ei ollut.
                        Eipä oo tuota tullu ajateltua edes. Vähemmän virhettä tulee ainakin noin :think

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • Meldoz
                          BTCF Member
                          • May 2015
                          • 85
                          • Rovaniemi

                          Onko tietoa/kokemusta mihin m52b28 mäntä ja m50nv veivi kestää jos nostais tuosta turbosta tilavuutta m52b28 kammella :think
                          Tällä hetkell m50b25nv ja tehot 500~ pinnas.
                          Vikakoodit, vianhaut, koodaukset Rovaniemen alueella.
                          F11 520D t
                          E34 m50b28 Turbo

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11086
                            • Oulu

                            557hp oli mulla ja toimi muutaman kesän. Mutta driftatessa halkes sit pari mäntää.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Meldoz
                              BTCF Member
                              • May 2015
                              • 85
                              • Rovaniemi

                              Niin mie luinki sinun topicista, sille ei vissii löytyny syytä?
                              Tässä tulossa käsiin yks m52b28 ja mietin tekiskö niiden osista ns m50b28 vanoksen.
                              Vai räjähtääköhä se vaa käsiin jos menis sen 600~ yli.
                              Vikakoodit, vianhaut, koodaukset Rovaniemen alueella.
                              F11 520D t
                              E34 m50b28 Turbo

                              Comment

                              • ooopeee
                                BTCF Member
                                • Dec 2011
                                • 2109
                                • Kouvola

                                Originally posted by Meldoz View Post
                                Niin mie luinki sinun topicista, sille ei vissii löytyny syytä?
                                Tässä tulossa käsiin yks m52b28 ja mietin tekiskö niiden osista ns m50b28 vanoksen.
                                Vai räjähtääköhä se vaa käsiin jos menis sen 600~ yli.
                                Kyllähän se hetken "kestää" mutta jos pitää oikeasti kestää niin eihän alakertaan sillon pitäs vakio osia tollassille tehoille pistää.
                                VW passat 1.9tdi 4motion
                                E36 "328" cabrio

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎