Paljon ajetusta motista ainakaa kannata mitää viilailla enää varsinki jos kadulla vaan räppää, ei sellanen öljysyöppö oo kiva
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2021
Collapse
X
-
Originally posted by cook View PostTaitaa toi budjettiturbotus karata heti alkuunsa. Osalista vaan kasvaa 😅
Oli ehkä kaunista valehdella itselleen asian suhteen "halvalla"
Nopeesti listattuna mitä minulla meni
Moottorin tiivistesarja,jakopään osat, laakerit, m-renkaat n.550€
Lohkon/kannen koneistukset n.300€
Vanoksen tiivisteet n.75€
Vesipumppu termari ja uudet vesiputket koneen kylkeen n.100€
Siihen sitten turbotus kamppeet päälle niin 3-5k€ on äkkiä taputeltue36 328i turbo (95)
vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
e30 316 (m30)(87) projekti
EX.
e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d
Comment
-
-
Originally posted by aaape View PostHalvalla on tietysti suhteellista mutta itse juuri talvella avasin ja rakensin m54 koneen uusiksi niin kyllähän siihen se tonni menee aika helposti
Nopeesti listattuna mitä minulla meni
Moottorin tiivistesarja,jakopään osat, laakerit, m-renkaat n.550€
Lohkon/kannen koneistukset n.300€
Vanoksen tiivisteet n.75€
Vesipumppu termari ja uudet vesiputket koneen kylkeen n.100€
Siihen sitten turbotus kamppeet päälle niin 3-5k€ on äkkiä taputeltu
Comment
-
-
Budjettiturbotus onnistuu alle 2000e jos työkalut ja tilat on omasta takaa.
Pelko perseen alla saa tietysti ajella jos ei kankia noihin koneisiin vaihda, mutta jos "tyytyy" siihen 400hp tienoille niin avaamaton varmasti pelaa hyvin.
M52B20 turbotus E36 koriin makso seuraavasti:
Speeduino - 165
870cc suuttimet - 300
Turboahdin T3/T4 - 138
Pakosarja - 138
Boost control solenoidi - 64
Öljyntulo + öljynpaluu - 38
DP + pakoputkisto - 200
Laajakaistalambda - 208
Intercooler + putkisto - 200
Ahtopainemittari + nippoja - 0
Kytkin ja paineasetelma - 312
E85-pumppu - 150
Flektin ohjaus? - N/A
Bensapaineen säädin - N/A
Dummy ecu - 70
-
yhteensä - 1983
Comment
-
-
Originally posted by 8DOM8 View PostPelko perseen alla saa tietysti ajella jos ei kankia noihin koneisiin vaihda,
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostItellä toki oli että kun oli vakiomylly, niin ei pelottanut yhtään ajella, kun ei ollu montaa satasta kiinni koneessa, vaan nyt kun on tako-osilla ja muilla kasattu mylly, niin pelottaa koko ajan ajaa että entä jos se kilahtaa, kun on niin paljon rahaa kiinni siinä
Comment
-
-
Originally posted by cook View PostKyllä ne kestää, jos hajoaa sit korjataan. Toki toi budjetti ratkaisu taisi mennä pieleen siinä vaiheessa, kun painoi nappia ja tilasi maxxecun
edit: tämänkin varmaan mahdollistanut kitin 'mietous', ja järkevä käyttö&huolto:
14v ahdetulla m54b30
(en toki tiedä, onko ^'avaamaton', mutta arvelisin näin, jos ESS softalla menny).Last edited by aae30; 20-04-2022, 16:49.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Originally posted by cook View PostTarkoitus olis tehdä avaamatta konetta, mutta olisihan se ollut typerää tehdä ns. Kahteen kertaan.Last edited by Takalo_kari; 20-04-2022, 20:59.Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
Kyllähän niillä avaamattomilla M50B25nv:llä on ajettu vaikka kuinka paljon ahdettuna.
Kun paineet jättää alle kilon niin kestää mutkaista tietä horisonttiin.
Isoin ongelma on että nälkä kasvaa syödessä ja aletaan nostelemaan ahtoja ilman muita muutoksia ja ensimmäisenä korkataan kansipahvi. Siitä alkaa se rakentamisen kierre.
Kun aihio on muuten ehjä ja ei yritä mopolla kuuhun eli tyytyy johonkin max 0.8 bar ahtoihin niin ei ainakaan vanhanliiton koneen porsi.
Ps. Oletuksena eo. on että ahdin ei ole mikään pilleri ja säädöt on 100% kohdallaan.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostKyllähän niillä avaamattomilla M50B25nv:llä on ajettu vaikka kuinka paljon ahdettuna.
Kun paineet jättää alle kilon niin kestää mutkaista tietä horisonttiin.
Isoin ongelma on että nälkä kasvaa syödessä ja aletaan nostelemaan ahtoja ilman muita muutoksia ja ensimmäisenä korkataan kansipahvi. Siitä alkaa se rakentamisen kierre.
Kun aihio on muuten ehjä ja ei yritä mopolla kuuhun eli tyytyy johonkin max 0.8 bar ahtoihin niin ei ainakaan vanhanliiton koneen porsi.
Ps. Oletuksena eo. on että ahdin ei ole mikään pilleri ja säädöt on 100% kohdallaan.
Ahdin on vielä avoinna, minkä sitä päätyy ostamaan ja säätöä kyselen varmaankin Vataselta Joensuusta. Moni tuttu on käyttäny siellä autonsa.
Olikos tuo s50 öljypumpun osat ihan bolt-on myös m54?Last edited by cook; 21-04-2022, 05:06.
Comment
-
-
Originally posted by cook View PostOlikos tuo s50 öljypumpun osat ihan bolt-on myös m54?
Noita öljypumpun akselipäivityksiäkin löytyy maailmalta monenlaisia, itselläni on VAC-motorsportin tekele. Tosin tossa kuvassa ei sitä itse akselia näy mutta se tuli asennettua uuteen öljypumppuun:
Comment
-
-
Originally posted by A.I View PostTämäpä. ensin säästetään ja tehdään halvalla, hetken päästä todetaan että halutaan hyvä ja tehdään uudestaan. säästö on negatiivinen.
Pointti että ei se säästö negatiiviseksi mene mutta lisää hevosvoimia = lisää tuhlattua rahaa. Jos tekee kerralla kaikki että kestää 700-800 niin on se aika iso satsaus joo.E39 523i Turbo
Comment
-
Comment