Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naikou
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2010
    • 1728
    • vihti

    Paljon ajetusta motista ainakaa kannata mitää viilailla enää varsinki jos kadulla vaan räppää, ei sellanen öljysyöppö oo kiva
    E39 523i Turbo

    Comment

    • cook
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 373
      • Piilossa

      Originally posted by naikou View Post
      Paljon ajetusta motista ainakaa kannata mitää viilailla enää varsinki jos kadulla vaan räppää, ei sellanen öljysyöppö oo kiva
      Jättää männänrenkaat laittamatta ja kovaa ajoa😎😂😂 viilailee kynsiä sit kotisohvalla

      Comment

      • cook
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 373
        • Piilossa

        Taitaa toi budjettiturbotus karata heti alkuunsa. Osalista vaan kasvaa 😅

        Oli ehkä kaunista valehdella itselleen asian suhteen "halvalla"

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5265
          • Pirkkala

          "Never open it" on paras ohje jos budjettikonetta teet
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • aaape
            BTCF Member
            • Aug 2009
            • 617
            • Muaninka

            Originally posted by cook View Post
            Taitaa toi budjettiturbotus karata heti alkuunsa. Osalista vaan kasvaa 😅

            Oli ehkä kaunista valehdella itselleen asian suhteen "halvalla"
            Halvalla on tietysti suhteellista mutta itse juuri talvella avasin ja rakensin m54 koneen uusiksi niin kyllähän siihen se tonni menee aika helposti
            Nopeesti listattuna mitä minulla meni
            Moottorin tiivistesarja,jakopään osat, laakerit, m-renkaat n.550€
            Lohkon/kannen koneistukset n.300€
            Vanoksen tiivisteet n.75€
            Vesipumppu termari ja uudet vesiputket koneen kylkeen n.100€
            Siihen sitten turbotus kamppeet päälle niin 3-5k€ on äkkiä taputeltu
            e36 328i turbo (95)
            vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
            e30 316 (m30)(87) projekti

            EX.
            e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

            Comment

            • cook
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 373
              • Piilossa

              Originally posted by aaape View Post
              Halvalla on tietysti suhteellista mutta itse juuri talvella avasin ja rakensin m54 koneen uusiksi niin kyllähän siihen se tonni menee aika helposti
              Nopeesti listattuna mitä minulla meni
              Moottorin tiivistesarja,jakopään osat, laakerit, m-renkaat n.550€
              Lohkon/kannen koneistukset n.300€
              Vanoksen tiivisteet n.75€
              Vesipumppu termari ja uudet vesiputket koneen kylkeen n.100€
              Siihen sitten turbotus kamppeet päälle niin 3-5k€ on äkkiä taputeltu
              Tarkoitus olis tehdä avaamatta konetta, mutta olisihan se ollut typerää tehdä ns. Kahteen kertaan.

              Comment

              • 8DOM8
                Bimmer Rookie
                • Nov 2010
                • 53
                • Vantaa

                Budjettiturbotus onnistuu alle 2000e jos työkalut ja tilat on omasta takaa.
                Pelko perseen alla saa tietysti ajella jos ei kankia noihin koneisiin vaihda, mutta jos "tyytyy" siihen 400hp tienoille niin avaamaton varmasti pelaa hyvin.

                M52B20 turbotus E36 koriin makso seuraavasti:

                Speeduino - 165
                870cc suuttimet - 300
                Turboahdin T3/T4 - 138
                Pakosarja - 138
                Boost control solenoidi - 64
                Öljyntulo + öljynpaluu - 38
                DP + pakoputkisto - 200
                Laajakaistalambda - 208
                Intercooler + putkisto - 200
                Ahtopainemittari + nippoja - 0
                Kytkin ja paineasetelma - 312
                E85-pumppu - 150
                Flektin ohjaus? - N/A
                Bensapaineen säädin - N/A
                Dummy ecu - 70
                -
                yhteensä - 1983

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11111
                  • Oulu

                  Originally posted by 8DOM8 View Post
                  Pelko perseen alla saa tietysti ajella jos ei kankia noihin koneisiin vaihda,
                  Itellä toki oli että kun oli vakiomylly, niin ei pelottanut yhtään ajella, kun ei ollu montaa satasta kiinni koneessa, vaan nyt kun on tako-osilla ja muilla kasattu mylly, niin pelottaa koko ajan ajaa että entä jos se kilahtaa, kun on niin paljon rahaa kiinni siinä

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • cook
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 373
                    • Piilossa

                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Itellä toki oli että kun oli vakiomylly, niin ei pelottanut yhtään ajella, kun ei ollu montaa satasta kiinni koneessa, vaan nyt kun on tako-osilla ja muilla kasattu mylly, niin pelottaa koko ajan ajaa että entä jos se kilahtaa, kun on niin paljon rahaa kiinni siinä
                    Kyllä ne kestää, jos hajoaa sit korjataan. Toki toi budjetti ratkaisu taisi mennä pieleen siinä vaiheessa, kun painoi nappia ja tilasi maxxecun😁😅

                    Comment

                    • aae30
                      BTCF Member
                      • May 2010
                      • 2706
                      • .fi

                      Originally posted by cook View Post
                      Kyllä ne kestää, jos hajoaa sit korjataan. Toki toi budjetti ratkaisu taisi mennä pieleen siinä vaiheessa, kun painoi nappia ja tilasi maxxecun����
                      ei kyllä moottorinohjaus saattaa sen budjettiratkaisun pelastaa.

                      edit: tämänkin varmaan mahdollistanut kitin 'mietous', ja järkevä käyttö&huolto:
                      14v ahdetulla m54b30
                      (en toki tiedä, onko ^'avaamaton', mutta arvelisin näin, jos ESS softalla menny).
                      Last edited by aae30; 20-04-2022, 16:49.
                      Sorry I'm Not Sorry
                      E34 540iA 93 sedan
                      E34 540iA 93 sedan
                      E39 530iA 00 touring

                      Comment

                      • Takalo_kari
                        BTCF Member
                        • Mar 2007
                        • 1359
                        • tku

                        Originally posted by cook View Post
                        Tarkoitus olis tehdä avaamatta konetta, mutta olisihan se ollut typerää tehdä ns. Kahteen kertaan.
                        Tämäpä. ensin säästetään ja tehdään halvalla, hetken päästä todetaan että halutaan hyvä ja tehdään uudestaan. säästö on negatiivinen.
                        Last edited by Takalo_kari; 20-04-2022, 20:59.
                        Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                        -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                        Kiitos ajastasi? :think

                        Comment

                        • Vauhtivaunu
                          BTCF Member
                          • Jun 2008
                          • 2714
                          • P-Karjala

                          Kyllähän niillä avaamattomilla M50B25nv:llä on ajettu vaikka kuinka paljon ahdettuna.
                          Kun paineet jättää alle kilon niin kestää mutkaista tietä horisonttiin.
                          Isoin ongelma on että nälkä kasvaa syödessä ja aletaan nostelemaan ahtoja ilman muita muutoksia ja ensimmäisenä korkataan kansipahvi. Siitä alkaa se rakentamisen kierre.


                          Kun aihio on muuten ehjä ja ei yritä mopolla kuuhun eli tyytyy johonkin max 0.8 bar ahtoihin niin ei ainakaan vanhanliiton koneen porsi.


                          Ps. Oletuksena eo. on että ahdin ei ole mikään pilleri ja säädöt on 100% kohdallaan.
                          sigpic


                          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                          Comment

                          • cook
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2006
                            • 373
                            • Piilossa

                            Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                            Kyllähän niillä avaamattomilla M50B25nv:llä on ajettu vaikka kuinka paljon ahdettuna.
                            Kun paineet jättää alle kilon niin kestää mutkaista tietä horisonttiin.
                            Isoin ongelma on että nälkä kasvaa syödessä ja aletaan nostelemaan ahtoja ilman muita muutoksia ja ensimmäisenä korkataan kansipahvi. Siitä alkaa se rakentamisen kierre.


                            Kun aihio on muuten ehjä ja ei yritä mopolla kuuhun eli tyytyy johonkin max 0.8 bar ahtoihin niin ei ainakaan vanhanliiton koneen porsi.


                            Ps. Oletuksena eo. on että ahdin ei ole mikään pilleri ja säädöt on 100% kohdallaan.

                            Ahdin on vielä avoinna, minkä sitä päätyy ostamaan ja säätöä kyselen varmaankin Vataselta Joensuusta. Moni tuttu on käyttäny siellä autonsa.

                            Olikos tuo s50 öljypumpun osat ihan bolt-on myös m54?
                            Last edited by cook; 21-04-2022, 05:06.

                            Comment

                            • Oksanen
                              BTCF Member
                              • Jul 2006
                              • 699
                              • Nokia

                              Originally posted by cook View Post
                              Olikos tuo s50 öljypumpun osat ihan bolt-on myös m54?
                              Niille ei ole reikiä, eli lohkoon pitää porata sopivat reijät jousen tapille ja tuolle tapille jolla kiristin kiinnittyy. Jostain varmaan jotkut mitatkin löytyy mihin ne reijät on laitettu, itse tein sovittamalla mihin kohtaan tuo kiristin mahtuu. Vähän joutui jakopään kopan tukirimasta pirraamaan jäykkäristä matskua kun tappi tuli juuri sen kohdalle





                              Noita öljypumpun akselipäivityksiäkin löytyy maailmalta monenlaisia, itselläni on VAC-motorsportin tekele. Tosin tossa kuvassa ei sitä itse akselia näy mutta se tuli asennettua uuteen öljypumppuun:
                              E28 535 1985 (S38B36+K31)

                              E36 323 1996

                              E46 Compact 2001

                              Comment

                              • naikou
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2010
                                • 1728
                                • vihti

                                Originally posted by A.I View Post
                                Tämäpä. ensin säästetään ja tehdään halvalla, hetken päästä todetaan että halutaan hyvä ja tehdään uudestaan. säästö on negatiivinen.
                                Tekee ensin valmiiksi hyvät ahdin kamat vakion moottorin ympärille jollain 500hp tuottavalla ahtimella joka toimii hienosti b30 tekniikassa myös vähän miedommalla n.400hp teholla, nauttii kesän kaks ja sit kun käy niin et nälkä kasvaa niin voikin päivittää männät ja kanget koneeseen että voi ottaa turbosta kaikki irti, sitten taas nälkä kasvaa kun on takokamat jo kellarissa niin lähtee nokat, isompi turbo ja suuttimet tilaukseen, sit voimansiirrosta jotain ottaa kipiää ja taas palaa toista tonnia

                                Pointti että ei se säästö negatiiviseksi mene mutta lisää hevosvoimia = lisää tuhlattua rahaa. Jos tekee kerralla kaikki että kestää 700-800 niin on se aika iso satsaus joo.
                                E39 523i Turbo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎