Jep kokemus on osoittanu et nuo athenat kannattaa jälkikiristää kovilla pulteilla. Aina on ollu useampi pultti löysällä. Eli pari lämpösykliä ja kiristelee vielä kertaalleen. M5x myllyissä onnistuu ainakin nokkia irrottamatta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2021
Collapse
X
-
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostJep kokemus on osoittanu et nuo athenat kannattaa jälkikiristää kovilla pulteilla. Aina on ollu useampi pultti löysällä. Eli pari lämpösykliä ja kiristelee vielä kertaalleen. M5x myllyissä onnistuu ainakin nokkia irrottamatta.
pitää tehdä tuo tosiaan lämpimällä koneella Saarisen mukaan..
Originally posted by TinoTK View PostTuntuu vähän turhilta nuo sun kysymykset kun et kuuntele, niitä kenellä noita pahveja on ollut ja on noita kiristellyt itse.
Monella on myös vuotanut alkuun nuo pahvit, jonka takia niitä on myös jälkikirrattu.
Athenan omasta pdf:ästä luettua: After warm up, if no leaks are found, it may be necessary
to re-torque the cylinder head studs/bolts. Check with the
manufacturer’s instructions.
Kyllä kuuntelen, mutta suhtaudun hyvin suurella varauksella internetin kirjoittelijoihin, kuten tiedetään, täällä on monen moista experttiä linjoilla..Last edited by Takalo_kari; 26-04-2022, 11:48.Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostNiin perinteinen hyvin suunniteltu erilinen hukkaportti on tarkoitus laittaa melkein 180 astetta erisuuntaan kuin pakokaasuvirtaus mahdollisimman kauas turbiinista - tarkoituksena on vuotaa syntyvä vastapaine pois ja jättää pakokaasun liike-energia pyörittämään turbiinia jolloin saadaan maksimaalinen teho pakokaasuista ulos mahdollisimman vähäisellä vastapaineella. Ihan merkittävä ero saavutettavissa vs pakopesään integroitu hukkis jossa kummatkin asiat on pakostikin aikalailla toisessa ääripäässä. Toki tälläisessä hukkaportin asettelussa ahdot karkaa jos hukkis on liian pieni.
Ja mitä koviin pultteihin tulee niin tottakai pitää aina jälkikiristää. Venyvien pulttien idea on juuri se että päästään jälkikiristyksestä eroon mitä vanhoissa moottoreissa oli kovilla pulteilla.Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
-
Originally posted by TinoTK View PostMarty Staggs, Turbosmart USA: The ideal location for the wastegate is as close to the turbine housing as possible, and in a manner that provides a good flow path into the wastegate.
If this is not possible, the next best location is at (or just after) the exhaust collector and again, in a manner that provides good flow into the wastegate.
Mut nää on jotain jenkki juntteja.E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Originally posted by A.I View Postpitää tehdä tuo tosiaan lämpimällä koneella Saarisen mukaan..
Kuullostaa kyllä vähintäänkin oudolle ja jos vähänkään yrittää ynnäillä yhteen lämpölaajenemisia tai sen tapaisia herättää entistä enemmän ihmetystä..
Ja pikkasen kun googlettaa sanoo ARP ohjeistus seuraavasti:
If you follow the ARP installation instructions, there should be no need to do a re-torque. However, it may be necessary under certain circumstances if the gasket manufacturer’s instructions require it, particularly if a fire ring has been installed. ARP recommends not doing a re-torque on a hot engine.
Comment
-
-
Kansi on nyt jälkikiristetty. -4 ratapäivää ajettu ja tiellä 500km on saanu oikeasti kovaa kenkää, tosin ei koskaan kylmänä.
Kuten Pasi sanoo, tulee arpit jälkikiristää.
Käytin koneen kuumaksi ja otin kopan pois, ja kiristin kaikkia yhtään löytämättä valmistajan ohjeen mukaan 75ft-lbs momenttiin.
lähes jokainen meni kireämälle, yksi meni jopa puoli kierrosta..
Kannen kiristys onnistuu nokat paikallaan seuraavin ehdoin:
3/8" jatko
ARP pulteille 12-kulmainen hylsy jonka ulkohalkaisia 16.9mm tai kapeampi.
Kiitos Pasille ja muille neuvoista.
Last edited by Takalo_kari; 27-04-2022, 12:47.Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
Originally posted by Vinki View PostEn yhtäkkiä löytäny searchille kunnollista tietoa; Mitä eroja on m50b25 ja m50b20 vanoskoneiden kansilla? Ei nyt oo vielä tärpänny 25:sen kannen etsinnät, ja yks m50b20 pannu makais ladossa lähes täydellisenäsigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Originally posted by Vinki View PostEn yhtäkkiä löytäny searchille kunnollista tietoa; Mitä eroja on m50b25 ja m50b20 vanoskoneiden kansilla? Ei nyt oo vielä tärpänny 25:sen kannen etsinnät, ja yks m50b20 pannu makais ladossa lähes täydellisenä 🤔
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by naikou View PostEikös b20 ole myös pienemmällä porauksella eli palotila pienenee myös ts. puristussuhde nousee. Mites tuollaisen kannen seinämävahvuudet, onko pelivaraa että voi modata esim. isommat venttiilit ja muotoilla kanavat?
Ei näköjään ollu kuvia tallessa siitä kun on jo isommat seetit laitettu ja koneistettu imuseetit plus kanava-/palotilatyöt tehty vähän valmiimmaks...mutta iha sopivasti varoja m52b20tu hatussakin.
Vaikka siinä vielä herkemmin puhkeaa kanavat mitä m50/m52 (non-vanos / sinkku vanos).
Vaatii isommat seetit jos haluaa esim >2,5l ottaa venttiilit.
Comment
-
-
Riittäisikö kaksilitraisen kannessa alkuperäisen imuseetin varat työstää se 31,4mm venttiilille? Sellaisia olisi olemassa suoraan sopivan mittaisina 6mm varrella. Menisi hieman pienemmällä budjetilla, jos ei tartte alkaa seetirenkaita vaihtamaan.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by cook View PostKuulalaakeri ahtimelle vesikierto.
Mistä olette toteuttaneet tuon? Kokeilin googlettaa, mutta ei oikein tullut muuta kuin kaasuläpän kierto, mutta m54 ei taida olla ollenkaan tuota vaihtoehtoa?E39 523i Turbo
Comment
-
Comment