harzza ei varmaan lukenut koko ketjua? En tosin ihmettele, onhan se jo melko pitkä ja pullollaan p*skapuhetta
Tomaatista irtoaa öljykiertoon likaa kunnossaollessaankin, sehän se pitkän vaihtovälin öljynvaihtoongelman juuri tekeekin. Jos vaihdat uudesta lähtien öljyt sen 30 tkm välein, niin todennäköistä on että laatikon ikä ei lyhene öljynvaihdon seurauksena.
Ylläkirjoitetusta likamäärän kierrosta johtuen suurin osa (siis oikeasti suurin osa, isompi määrä kuin suodattimessa jossain vaiheessa lootan ikää) liasta lepää öljynjäähdyttimessä ja sen putkistoissa. Ei likaa löydy turbiinista eikä venttiilikoneiston päälinjoista. Venttiileille se ei pääse mitenkään muuten kuin öljynvaihdon avulla. Partikkelit saa jäähdyttimen putkista ja jäähdyttimestä irti vain ilmakuplilla, eli keinotekoisella turbulenttisella virtauksella (ilman sekoitus kiertävään öljyyn on muuten käytössä ympäri maailmaa puhdistusmenetelmänä hydrauliikassa). Siis kertauksena jo kolmen vuoden takaisiin kirjoituksiini: Ensimmäinen öljynvaihto huoltamattomaan automaattivaihteistoon on varmin tapa saada lika liikkeelle ja venttiilikoneistoon, jossa se aiheuttaa toimintahäiriön.

Tomaatista irtoaa öljykiertoon likaa kunnossaollessaankin, sehän se pitkän vaihtovälin öljynvaihtoongelman juuri tekeekin. Jos vaihdat uudesta lähtien öljyt sen 30 tkm välein, niin todennäköistä on että laatikon ikä ei lyhene öljynvaihdon seurauksena.
Ylläkirjoitetusta likamäärän kierrosta johtuen suurin osa (siis oikeasti suurin osa, isompi määrä kuin suodattimessa jossain vaiheessa lootan ikää) liasta lepää öljynjäähdyttimessä ja sen putkistoissa. Ei likaa löydy turbiinista eikä venttiilikoneiston päälinjoista. Venttiileille se ei pääse mitenkään muuten kuin öljynvaihdon avulla. Partikkelit saa jäähdyttimen putkista ja jäähdyttimestä irti vain ilmakuplilla, eli keinotekoisella turbulenttisella virtauksella (ilman sekoitus kiertävään öljyyn on muuten käytössä ympäri maailmaa puhdistusmenetelmänä hydrauliikassa). Siis kertauksena jo kolmen vuoden takaisiin kirjoituksiini: Ensimmäinen öljynvaihto huoltamattomaan automaattivaihteistoon on varmin tapa saada lika liikkeelle ja venttiilikoneistoon, jossa se aiheuttaa toimintahäiriön.
Comment