Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    Originally posted by tumppi$ View Post
    Niin... Mutta en siis missään nimessä väitä että itse olisin sitä mieltä...
    kuten ym. kirjoituksessanikin käy ilmi, kuinka jo muutaman vuoden ikään varttunut auto maistuu vielä uudelta omasta mielestäni... Eikä omatkaan vessani ole koskaan olleet uusia... Nykyinenkin jo yli kuusi vuotta vanha.
    Onneksi Suomen hinnat pitävät huolen siitä että uutuudenviehätys säilyy autoissa pidempään kuin muualla maailmassa.
    Juu ymmärsin kyllä, että sulla on sama ajatus kuin minulla . Mutta tosiaan on ihmisiä, jotka laskee esim E39:n autona jo aika vanhaksi. Ja jotkut varmaan vanhaksi paskaksi...

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)

    Comment

    • tumppi$
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2007
      • 457
      • Päijät-Häme

      ....................................
      Last edited by tumppi$; 08-04-2011, 21:50.

      Comment

      • tumppi$
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2007
        • 457
        • Päijät-Häme

        .............
        Last edited by tumppi$; 08-04-2011, 21:50.

        Comment

        • juster
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 624

          Originally posted by tumppi$ View Post
          Mutta itse topicin aiheeseen liittyen:
          Onko BMW ottanut takaisin huolto-ohjelmaansa uusien mallejen osalta myös automaattiaskien öljynvaihdot??
          Jokuhan mainitsi täällä jossain keskustelussa että ne olisivat tulossa takaisin...??
          Nykyään on BMW:llä huolto-ohjelmassa automaattivaihteiston öljynvaihdot. Huoltovapaat laatikot oli 90-luvun alusta aina tämän vuosituhannen puoliväliin jatkunut kokeilu.

          Comment

          • reekoon
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 3426
            • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

            Originally posted by juster View Post
            Nykyään on BMW:llä huolto-ohjelmassa automaattivaihteiston öljynvaihdot. Huoltovapaat laatikot oli 90-luvun alusta aina tämän vuosituhannen puoliväliin jatkunut kokeilu.

            Epäonnistunut sellainen...
            E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
            JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


            E36 316i Compact Hellrot

            Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
            Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              Hiukan OT: Wetteriltä kerrottiin mulle taannoin, että myös näissä vanhemmissa lootissa olisi BMW suositus vaihtaa ölsät joka toinen INS II.

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • biiemdabljuu
                Bimmer Rookie
                • Apr 2007
                • 156

                Riippuu kilven väristä

                Originally posted by teropa View Post
                Hiukan OT: Wetteriltä kerrottiin mulle taannoin, että myös näissä vanhemmissa lootissa olisi BMW suositus vaihtaa ölsät joka toinen INS II.

                Tero
                Eli vanhemmissa kuten omissa BMW:issäni automaattilaatikon kyljessä oleva tyyppikilven väri kertoo onko laatikossa nämä surullisen kuuluisat Life Time-litkut (vihreä kilpi) vai huolto-ohjelmaan kuuluvat perus ATF:t (musta kilpi). Meniköhän oikein noi värit, itse vaihdan öljyt oli väri mikä tahansa.
                "Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"

                Comment

                • teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

                  Joo mutta heidän kommentti koski nimenomaan E39 automaatteja, jotka ovat "life-time" kamaa kaikki.

                  Tero
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                  E90 330iA, 325iA, 320dA
                  E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                  E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                  PPL(A)

                  Comment

                  • Wasabi
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2007
                    • 89
                    • Helsinki

                    Perjantaina lähtee oma 530DA -01 öljynvaihtoon Benkara autoon Tampereella.
                    Vaihto tehdään huuhtelemalla. Laitan kokemuksia kunhan homma ohi.

                    Comment

                    • Kentsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1397
                      • Tuusula

                      Minäkin liityin öljynvaihtajien leiriin (perinteisellä tyylillä, ei huuhtelua), ajettu 220 tkm, parit huomiot:

                      Vanha öljy oli sellaista kokista mitä kuvissa täällä näkyi aiemmin.
                      Öljypohjan magneeteissa oli ilmeisesti tätä ns. pikipaskaa, muuta ei ö-pohjasta löytynyt.
                      Käytin Esso LT71141 -öljyä Hessumobiilista hintaan 13,75 € / l. http://www.hessumobiili.fi/tuotteet.php?tuote=16505
                      Uutta öljyä sain sisään 5 litraa.
                      Ensimmäisen vaihdon jälkeen en pysty vahvistamaan muutoksia laatikon käyttäytymisessä, siististi se on toiminut tähänkin asti tosin.
                      Käsin käytettävä puolen litran tuubityyppinen öljynvaihtopumppu on hanurista, ruikkii ja on raskas käyttää, suosittelen jotain oikeaa pumppua.
                      Ex: 523iA '97, 520iA '89
                      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Kentsu View Post
                        Käsin käytettävä puolen litran tuubityyppinen öljynvaihtopumppu on hanurista, ruikkii ja on raskas käyttää, suosittelen jotain oikeaa pumppua.
                        Tuollaista minäkin meinasin käyttää, mutta sitten aloin miettimään miten surkeaa sillä onkaan lisätä öljyä moottori käynnissä, joten ostin Bilteman sähköpumpun:


                        Tuo toimikin todella loistavasti tuossa täyttöhommassa. Imuletkua lyhensin jotta se oli vain yhtä pitkä kuin 1L öljypurkin korkeus (joten uusi purkki oli helppo vaihtaa ja pysyi pystyssä pumpun avulla) ja ulostuloon piti ostaa uusi letku koska tuo pumpun oma letku oli jotain sekundamuovia joka ei juuri taipunut. Letkun päähän laitoin alumiiniputkesta mutkan, joten ei tarvinnut pitää letkua paikallaan laatikon reiässä. (Lopputäytössä pidin tuota irti reiästä jotta öljyllä oli tilaa alkaa valumaan).
                        E39 528iA

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Tein itselle juuri uuden täyttöpönikän. Veneen 12l polttoainesäiliö kyljellään ja siitä letku porakone pumppuun. Koko paketti siis kiinni levyssä. Kahvasta helppo siirrellä. Pitää vaan uusia tuo pumppu jossain vaiheessa, alkaa olemaan tehot loppu. Jospa ostan hiukan isomman, 3000l/tunnissa mallin...

                          Tässä siis se etu, että letkua ei tarvitse pitää pönikässä, vaan se on aina siellä. Imee siis tankin kulmasta sisäisellä letkulla. Letkuja ei tarvitse irroitella ja ei valu öljyä maahan. Täyttöletkun päässä kuparista L mutka. Tankin ostin Biltemasta

                          Comment

                          • kani
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 699
                            • Espoo

                            Mitkä paikat pääkaupunkiseudulla tekee vaihtoja "flushing" menetelmällä eli öljyä juoksutetaan läpi kunnes ulos tulee puhdasta?
                            E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                            Comment

                            • S.P.R
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2003
                              • 1009
                              • Oulu area

                              Mites tuo vaihtosuositus on nykyisin E60 ja E90 6-vaihteisissa laatikoissa?

                              Comment

                              • Marko.K
                                BTCF Member
                                • Jul 2006
                                • 1193
                                • Helsinki

                                Originally posted by kani View Post
                                Mitkä paikat pääkaupunkiseudulla tekee vaihtoja "flushing" menetelmällä eli öljyä juoksutetaan läpi kunnes ulos tulee puhdasta?
                                Powermatic Vantaalla Mittatie 8, kyselin edelliseen autooni E38 740ia silloin laatikkoöljyn vaihtoa ja kertoivat hinnaksi muistaakseni 230e jos en ihan väärin muista
                                F11 535d -11 367hv/728nm
                                E39 M5 -99 Alpine White II
                                E65 730da -02
                                E60 530da -03
                                E39 530da -03 240hv/600nm
                                E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                                E38 740iaL -95
                                E39 530d -99 245hv/528nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎