Niin... Mutta en siis missään nimessä väitä että itse olisin sitä mieltä...
kuten ym. kirjoituksessanikin käy ilmi, kuinka jo muutaman vuoden ikään varttunut auto maistuu vielä uudelta omasta mielestäni... Eikä omatkaan vessani ole koskaan olleet uusia... Nykyinenkin jo yli kuusi vuotta vanha.
Onneksi Suomen hinnat pitävät huolen siitä että uutuudenviehätys säilyy autoissa pidempään kuin muualla maailmassa.
Juu ymmärsin kyllä, että sulla on sama ajatus kuin minulla . Mutta tosiaan on ihmisiä, jotka laskee esim E39:n autona jo aika vanhaksi. Ja jotkut varmaan vanhaksi paskaksi...
Mutta itse topicin aiheeseen liittyen:
Onko BMW ottanut takaisin huolto-ohjelmaansa uusien mallejen osalta myös automaattiaskien öljynvaihdot??
Jokuhan mainitsi täällä jossain keskustelussa että ne olisivat tulossa takaisin...??
Nykyään on BMW:llä huolto-ohjelmassa automaattivaihteiston öljynvaihdot. Huoltovapaat laatikot oli 90-luvun alusta aina tämän vuosituhannen puoliväliin jatkunut kokeilu.
Nykyään on BMW:llä huolto-ohjelmassa automaattivaihteiston öljynvaihdot. Huoltovapaat laatikot oli 90-luvun alusta aina tämän vuosituhannen puoliväliin jatkunut kokeilu.
Hiukan OT: Wetteriltä kerrottiin mulle taannoin, että myös näissä vanhemmissa lootissa olisi BMW suositus vaihtaa ölsät joka toinen INS II.
Tero
Eli vanhemmissa kuten omissa BMW:issäni automaattilaatikon kyljessä oleva tyyppikilven väri kertoo onko laatikossa nämä surullisen kuuluisat Life Time-litkut (vihreä kilpi) vai huolto-ohjelmaan kuuluvat perus ATF:t (musta kilpi). Meniköhän oikein noi värit, itse vaihdan öljyt oli väri mikä tahansa.
Vanha öljy oli sellaista kokista mitä kuvissa täällä näkyi aiemmin.
Öljypohjan magneeteissa oli ilmeisesti tätä ns. pikipaskaa, muuta ei ö-pohjasta löytynyt.
Käytin Esso LT71141 -öljyä Hessumobiilista hintaan 13,75 € / l. http://www.hessumobiili.fi/tuotteet.php?tuote=16505
Uutta öljyä sain sisään 5 litraa.
Ensimmäisen vaihdon jälkeen en pysty vahvistamaan muutoksia laatikon käyttäytymisessä, siististi se on toiminut tähänkin asti tosin.
Käsin käytettävä puolen litran tuubityyppinen öljynvaihtopumppu on hanurista, ruikkii ja on raskas käyttää, suosittelen jotain oikeaa pumppua.
Käsin käytettävä puolen litran tuubityyppinen öljynvaihtopumppu on hanurista, ruikkii ja on raskas käyttää, suosittelen jotain oikeaa pumppua.
Tuollaista minäkin meinasin käyttää, mutta sitten aloin miettimään miten surkeaa sillä onkaan lisätä öljyä moottori käynnissä, joten ostin Bilteman sähköpumpun:
Tuo toimikin todella loistavasti tuossa täyttöhommassa. Imuletkua lyhensin jotta se oli vain yhtä pitkä kuin 1L öljypurkin korkeus (joten uusi purkki oli helppo vaihtaa ja pysyi pystyssä pumpun avulla) ja ulostuloon piti ostaa uusi letku koska tuo pumpun oma letku oli jotain sekundamuovia joka ei juuri taipunut. Letkun päähän laitoin alumiiniputkesta mutkan, joten ei tarvinnut pitää letkua paikallaan laatikon reiässä. (Lopputäytössä pidin tuota irti reiästä jotta öljyllä oli tilaa alkaa valumaan).
Tein itselle juuri uuden täyttöpönikän. Veneen 12l polttoainesäiliö kyljellään ja siitä letku porakone pumppuun. Koko paketti siis kiinni levyssä. Kahvasta helppo siirrellä. Pitää vaan uusia tuo pumppu jossain vaiheessa, alkaa olemaan tehot loppu. Jospa ostan hiukan isomman, 3000l/tunnissa mallin...
Tässä siis se etu, että letkua ei tarvitse pitää pönikässä, vaan se on aina siellä. Imee siis tankin kulmasta sisäisellä letkulla. Letkuja ei tarvitse irroitella ja ei valu öljyä maahan. Täyttöletkun päässä kuparista L mutka. Tankin ostin Biltemasta
Mitkä paikat pääkaupunkiseudulla tekee vaihtoja "flushing" menetelmällä eli öljyä juoksutetaan läpi kunnes ulos tulee puhdasta?
Powermatic Vantaalla Mittatie 8, kyselin edelliseen autooni E38 740ia silloin laatikkoöljyn vaihtoa ja kertoivat hinnaksi muistaakseni 230e jos en ihan väärin muista
Comment