Oli vaakatasossa? Lämpötilasta ei tietoa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Night-Wind View PostOli vaakatasossa? Lämpötilasta ei tietoa.
Purkaamolla tuskin montaa satkua ehjä laatikko.
Comment
-
-
Siis mitä tolla mustalla paskalla tarkoitat? Kaikki paska oli magneetin ympärillä, itse öljy oli siis liian ruskeaa. Olihan se laatikko aika viileä, siis muutaman tunnin auto oli tallissa ennen kuin lisättiin auto käynnissä tuo viimeinen litra. En usko että ollaan samaa rosessia heti uusimassa, enkä ymmärrä miksi tarvitsi. Siis pohjat yms oli muuten ihan puhtaita.ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
-
Ei jumalauta tiiättekös, siis äsken ekaa kertaa kokeilin lähteä kolmosella kun auto on siis ihan paikoillaan, mietein miksi lähti niinkin hyvin ja saatana kolmonen on sama kuin D! Vedin äsken sellaisen johtopäätöksen että mulla ei ole koskaan kolmosta tossa ollutkaan vaan 2-3 nykäisy 2-4? Ei vittu sentäs saatanaex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostItselläkin 311tkm ajettu automaatti. ÖLjy ei haise palaneelle ainakaan, laatikko toimii muuten ihan hyvin, mutta kaasu pohjassa kun kiihdyttää niin vaihtaa kovin töksähtävästi ykköseltä kakkoselle. Onko ihan ominaisuus vai vika? Ei tietoa onko öljyjä vaihdettu. Laatikon mallista ei oo tietoa, mutta se on jatkona 89 E34 M20B20 koneessa..DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Night-Wind View PostEi jumalauta tiiättekös, siis äsken ekaa kertaa kokeilin lähteä kolmosella kun auto on siis ihan paikoillaan, mietein miksi lähti niinkin hyvin ja saatana kolmonen on sama kuin D! Vedin äsken sellaisen johtopäätöksen että mulla ei ole koskaan kolmosta tossa ollutkaan vaan 2-3 nykäisy 2-4? Ei vittu sentäs saatana
Siis eihän tässä ole sport-winter(manual)-economy katkaisijaa?
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostSiis hä? Jos vipu 3:lla, niin auto lähtee 1, sitten tulee 2, sitten 3, mutta ei enää nelosta.
Siis eihän tässä ole sport-winter(manual)-economy katkaisijaa?En ole kuule tuota tiennyt, vuoden on tuon kanssa vehkeillyt ja nyt vasta kunnolla ruvennut noita pakkovaihteita käyttämään, aina D:n kanssa ajellut.
Neloselle vaihtaa hyvin, 140 korvissa ajelin niin siinä 120 tuntumassa se sen vaihtaa. Nyt vasta ruvennut katselemaan kun kiinnostaa muuttuuko tuo parempaan suuntaan tuon huollon jälkeen. 1-2 omasta mielestä muuttunut sulavammaksi, mutta kyllä se 2-3 vaan rääkkäsee. Oikeastaan, 2-3 vaihtaa suurinpiirtein yhtä pehmeästi kuin 1-2 yleensä jos lähtee 40-sinne 60-70 kiihdyttämään, mutta jos 0 -> eteenpäin polkasee niin ei.
Onko täällä asiantuntijoita mitä siellä laatikon sisällä tapahtuu erilaista ns. 'kick downissa' kuin taas normiajossa, siis silloin kun vaihtaa?
Voiko tämän vian takana olla kardaani (kardaanin nivelet, etenkin rättinivel) mulla auto täristää peruuttaessa ja se kolahdus kuuluu perästä D:lle ja pakkovaihteille pistäessä.
Voiko olla mahdollista että laatikossa on edelleen liian vähän öljyä?ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
-
Originally posted by Night-Wind View PostOnko täällä asiantuntijoita mitä siellä laatikon sisällä tapahtuu erilaista ns. 'kick downissa' kuin taas normiajossa, siis silloin kun vaihtaa?
Voiko tämän vian takana olla kardaani (kardaanin nivelet, etenkin rättinivel) mulla auto täristää peruuttaessa ja se kolahdus kuuluu perästä D:lle ja pakkovaihteille pistäessä.
Voiko olla mahdollista että laatikossa on edelleen liian vähän öljyä?
Voi olla vian takana muutakin kuin laatikko, kannattaa tutkia. Täristys ja kolaus vaikuttaa niveleltä tai perän tuennalta.
On mahdollista, että liian vähän öljyä. Kannattaa tarkistaa KYLMÄSTÄ laatikosta.
Comment
-
-
Hitto mä oon nyt ihan sekasin...
Mistä ja miten mä nyt saan tohon mun rassiin, E34 520ia -91, uudet
vaihteistoöljyt sisään kun siellä pohjassa tuntuu olevan miljoona reikää ja mistään ei tunnu öljy menevän oikein sisään, ulos tulee kylläkin.
Tarviiko siihen todellakin jonkin erikoistyökalun?
Hjälpa mej...-VaasaConnection-
Volvo 745 2.0 -88 koiravankkuri
Chevrolet Impala Hardtop Coupe -69 projekti
Ex Volvo 855 2.0 T5 -94
Ex Volvo 855 2.3 T5 -95 Pink Panther
Ex Volvo V70 2.4 20V -00
Ex BMW E34 520iA -91
Ex BMW E30 316i -89
Ex BMW E30 318 -84
BTCF: Mukana vuodesta 2001
Comment
-
-
Originally posted by BMW_M3 View PostHitto mä oon nyt ihan sekasin...
Mistä ja miten mä nyt saan tohon mun rassiin, E34 520ia -91, uudet
vaihteistoöljyt sisään kun siellä pohjassa tuntuu olevan miljoona reikää ja mistään ei tunnu öljy menevän oikein sisään, ulos tulee kylläkin.
Tarviiko siihen todellakin jonkin erikoistyökalun?
Hjälpa mej...
Siitä isosta joka aukeaa 17mm kuusiokololla uudet sisään pumpulla. Tee vaikka kupariputkesta pieni L mutka siihen letkun päähän niin ei kaikki tule heti syliin. Ja kone käyntiin tietty ja muuten olet varmaan ohjeen lukenutkin?
Pohjassa 2kpl reikiä
EDIT: Siis öljypohja näyttää tältä sisäpuolelta.Last edited by Bmw Master; 14-05-2008, 20:50.
Comment
-
-
Millainen vaihto???
BMW 525tds -93, automaatti. Etsiskelin lootan kupeesta (konehuoneesta) tuota tunnistekilpeä että voisin viedä oikeanlaiset öljyt mukana öljynvaihtoon (öljyt vaihtelee osaava kaveri). Lootan kupeessa, katsottaessa auton vas. puolelta konehuoneesta, on jokin lappu ollut, mutta se on tietenkin irronnut.
Onko tämä kys. paikka se missä tunnistekilven pitäisi olla, vai onko se jossain muualla. Aikani surffailtua löysin kuvan, jossa e36:ssa olisi tunnistelappu öljypohjassa...
Olenko siis etsinyt tunnistekilpeä oikeasta paikasta? Jos lappu tosiaan on irronnut niin mistä tiedän millaiset öljyt pitäisi laittaa (Pitääkö paikkansa että vihreällä kilvellä "varustetussa" laatikossa olisi myös vihreät proput)? Ja sitten: suodatin ja tiiviste menee tietenkin vaihtoon, mutta millainen öljynvaihto kannattaa tehdä? perusöljynvaihto vai flushing-tyyppinen jossa kaikki öljyt menisi vaihtoon...Edellinen omistaja sanoi vaihtaneensa öljyt noin 40tkm sitten...Last edited by Hunter; 16-10-2007, 01:05.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEikös siinä ole zf5hp18?
Siitä isosta joka aukeaa 17mm kuusiokololla uudet sisään pumpulla. Tee vaikka kupariputkesta pieni L mutka siihen letkun päähän niin ei kaikki tule heti syliin.-VaasaConnection-
Volvo 745 2.0 -88 koiravankkuri
Chevrolet Impala Hardtop Coupe -69 projekti
Ex Volvo 855 2.0 T5 -94
Ex Volvo 855 2.3 T5 -95 Pink Panther
Ex Volvo V70 2.4 20V -00
Ex BMW E34 520iA -91
Ex BMW E30 316i -89
Ex BMW E30 318 -84
BTCF: Mukana vuodesta 2001
Comment
-
Comment