Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Night-Wind
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1534
    • 02

    Oli vaakatasossa? Lämpötilasta ei tietoa.
    ex: BMW E38 735iA -97
    ex: MB W211 E200CDI -03
    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
    ex: BMW E39 528iA -96
    ex: MB W126 300SE -89
    ex: BMW E34 525iAT -95
    ex: BMW E36 316iA -91

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Originally posted by Night-Wind View Post
      Oli vaakatasossa? Lämpötilasta ei tietoa.
      Suosittelen, että tarkistat öljymäärän melkein kylmästä, maksimissaan viileästä laatikosta ja lisäät tarvittaessa. Ajelet hetken ja vaihdat öljyt ja suodattimen uusiksi. Jos siellä mustaa paskoo oli paljon, niin lopun alkua. Saattaa tosin kestää ihan hyvin vielä 100-150tkm ennen kuin loppuu meno.

      Purkaamolla tuskin montaa satkua ehjä laatikko.

      Comment

      • Night-Wind
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 1534
        • 02

        Siis mitä tolla mustalla paskalla tarkoitat? Kaikki paska oli magneetin ympärillä, itse öljy oli siis liian ruskeaa. Olihan se laatikko aika viileä, siis muutaman tunnin auto oli tallissa ennen kuin lisättiin auto käynnissä tuo viimeinen litra. En usko että ollaan samaa rosessia heti uusimassa, enkä ymmärrä miksi tarvitsi. Siis pohjat yms oli muuten ihan puhtaita.
        ex: BMW E38 735iA -97
        ex: MB W211 E200CDI -03
        ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
        ex: BMW E39 528iA -96
        ex: MB W126 300SE -89
        ex: BMW E34 525iAT -95
        ex: BMW E36 316iA -91

        Comment

        • Night-Wind
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 1534
          • 02

          Ei jumalauta tiiättekös, siis äsken ekaa kertaa kokeilin lähteä kolmosella kun auto on siis ihan paikoillaan, mietein miksi lähti niinkin hyvin ja saatana kolmonen on sama kuin D! Vedin äsken sellaisen johtopäätöksen että mulla ei ole koskaan kolmosta tossa ollutkaan vaan 2-3 nykäisy 2-4? Ei vittu sentäs saatana
          ex: BMW E38 735iA -97
          ex: MB W211 E200CDI -03
          ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
          ex: BMW E39 528iA -96
          ex: MB W126 300SE -89
          ex: BMW E34 525iAT -95
          ex: BMW E36 316iA -91

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7061
            • Turenki

            Originally posted by Peltsii View Post
            Itselläkin 311tkm ajettu automaatti. ÖLjy ei haise palaneelle ainakaan, laatikko toimii muuten ihan hyvin, mutta kaasu pohjassa kun kiihdyttää niin vaihtaa kovin töksähtävästi ykköseltä kakkoselle. Onko ihan ominaisuus vai vika? Ei tietoa onko öljyjä vaihdettu. Laatikon mallista ei oo tietoa, mutta se on jatkona 89 E34 M20B20 koneessa..
            Tietoa?
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by Night-Wind View Post
              Ei jumalauta tiiättekös, siis äsken ekaa kertaa kokeilin lähteä kolmosella kun auto on siis ihan paikoillaan, mietein miksi lähti niinkin hyvin ja saatana kolmonen on sama kuin D! Vedin äsken sellaisen johtopäätöksen että mulla ei ole koskaan kolmosta tossa ollutkaan vaan 2-3 nykäisy 2-4? Ei vittu sentäs saatana
              Siis hä? Jos vipu 3:lla, niin auto lähtee 1, sitten tulee 2, sitten 3, mutta ei enää nelosta.

              Siis eihän tässä ole sport-winter(manual)-economy katkaisijaa?

              Comment

              • Night-Wind
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 1534
                • 02

                Originally posted by Bmw Master View Post
                Siis hä? Jos vipu 3:lla, niin auto lähtee 1, sitten tulee 2, sitten 3, mutta ei enää nelosta.

                Siis eihän tässä ole sport-winter(manual)-economy katkaisijaa?
                Ei helvetti en tiiä kumpi on sekoomassa laatikko vai itse isäntä En ole kuule tuota tiennyt, vuoden on tuon kanssa vehkeillyt ja nyt vasta kunnolla ruvennut noita pakkovaihteita käyttämään, aina D:n kanssa ajellut.

                Neloselle vaihtaa hyvin, 140 korvissa ajelin niin siinä 120 tuntumassa se sen vaihtaa. Nyt vasta ruvennut katselemaan kun kiinnostaa muuttuuko tuo parempaan suuntaan tuon huollon jälkeen. 1-2 omasta mielestä muuttunut sulavammaksi, mutta kyllä se 2-3 vaan rääkkäsee. Oikeastaan, 2-3 vaihtaa suurinpiirtein yhtä pehmeästi kuin 1-2 yleensä jos lähtee 40-sinne 60-70 kiihdyttämään, mutta jos 0 -> eteenpäin polkasee niin ei.

                Onko täällä asiantuntijoita mitä siellä laatikon sisällä tapahtuu erilaista ns. 'kick downissa' kuin taas normiajossa, siis silloin kun vaihtaa?

                Voiko tämän vian takana olla kardaani (kardaanin nivelet, etenkin rättinivel) mulla auto täristää peruuttaessa ja se kolahdus kuuluu perästä D:lle ja pakkovaihteille pistäessä.

                Voiko olla mahdollista että laatikossa on edelleen liian vähän öljyä?
                ex: BMW E38 735iA -97
                ex: MB W211 E200CDI -03
                ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                ex: BMW E39 528iA -96
                ex: MB W126 300SE -89
                ex: BMW E34 525iAT -95
                ex: BMW E36 316iA -91

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by Night-Wind View Post
                  Onko täällä asiantuntijoita mitä siellä laatikon sisällä tapahtuu erilaista ns. 'kick downissa' kuin taas normiajossa, siis silloin kun vaihtaa?

                  Voiko tämän vian takana olla kardaani (kardaanin nivelet, etenkin rättinivel) mulla auto täristää peruuttaessa ja se kolahdus kuuluu perästä D:lle ja pakkovaihteille pistäessä.

                  Voiko olla mahdollista että laatikossa on edelleen liian vähän öljyä?
                  Kick downilla se vetää aina pienimmän mahdollisen pykälän sisään ja vetää puna rajalle sillä. Nelosta ei käytä olenkaan.

                  Voi olla vian takana muutakin kuin laatikko, kannattaa tutkia. Täristys ja kolaus vaikuttaa niveleltä tai perän tuennalta.

                  On mahdollista, että liian vähän öljyä. Kannattaa tarkistaa KYLMÄSTÄ laatikosta.

                  Comment

                  • Night-Wind
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 1534
                    • 02

                    W, S ja E löytyy siis se katkaisija kun kyselit, mitä siitä?
                    ex: BMW E38 735iA -97
                    ex: MB W211 E200CDI -03
                    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                    ex: BMW E39 528iA -96
                    ex: MB W126 300SE -89
                    ex: BMW E34 525iAT -95
                    ex: BMW E36 316iA -91

                    Comment

                    • BMW_M3
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2002
                      • 775
                      • Vaasa

                      Hitto mä oon nyt ihan sekasin...
                      Mistä ja miten mä nyt saan tohon mun rassiin, E34 520ia -91, uudet
                      vaihteistoöljyt sisään kun siellä pohjassa tuntuu olevan miljoona reikää ja mistään ei tunnu öljy menevän oikein sisään, ulos tulee kylläkin.
                      Tarviiko siihen todellakin jonkin erikoistyökalun?
                      Hjälpa mej...
                      -VaasaConnection-

                      Volvo 745 2.0 -88 koiravankkuri
                      Chevrolet Impala Hardtop Coupe -69 projekti

                      Ex Volvo 855 2.0 T5 -94
                      Ex Volvo 855 2.3 T5 -95
                      Pink Panther
                      Ex Volvo V70 2.4 20V -00
                      Ex BMW E34 520iA -91
                      Ex BMW E30 316i -89
                      Ex BMW E30 318 -84

                      BTCF: Mukana vuodesta 2001



                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by BMW_M3 View Post
                        Hitto mä oon nyt ihan sekasin...
                        Mistä ja miten mä nyt saan tohon mun rassiin, E34 520ia -91, uudet
                        vaihteistoöljyt sisään kun siellä pohjassa tuntuu olevan miljoona reikää ja mistään ei tunnu öljy menevän oikein sisään, ulos tulee kylläkin.
                        Tarviiko siihen todellakin jonkin erikoistyökalun?
                        Hjälpa mej...
                        Eikös siinä ole zf5hp18?

                        Siitä isosta joka aukeaa 17mm kuusiokololla uudet sisään pumpulla. Tee vaikka kupariputkesta pieni L mutka siihen letkun päähän niin ei kaikki tule heti syliin. Ja kone käyntiin tietty ja muuten olet varmaan ohjeen lukenutkin?

                        Pohjassa 2kpl reikiä

                        EDIT: Siis öljypohja näyttää tältä sisäpuolelta.
                        Last edited by Bmw Master; 14-05-2008, 20:50.

                        Comment

                        • Hunter
                          Newbiemmer
                          • Sep 2007
                          • 3

                          Millainen vaihto???

                          BMW 525tds -93, automaatti. Etsiskelin lootan kupeesta (konehuoneesta) tuota tunnistekilpeä että voisin viedä oikeanlaiset öljyt mukana öljynvaihtoon (öljyt vaihtelee osaava kaveri). Lootan kupeessa, katsottaessa auton vas. puolelta konehuoneesta, on jokin lappu ollut, mutta se on tietenkin irronnut.

                          Onko tämä kys. paikka se missä tunnistekilven pitäisi olla, vai onko se jossain muualla. Aikani surffailtua löysin kuvan, jossa e36:ssa olisi tunnistelappu öljypohjassa...

                          Olenko siis etsinyt tunnistekilpeä oikeasta paikasta? Jos lappu tosiaan on irronnut niin mistä tiedän millaiset öljyt pitäisi laittaa (Pitääkö paikkansa että vihreällä kilvellä "varustetussa" laatikossa olisi myös vihreät proput)? Ja sitten: suodatin ja tiiviste menee tietenkin vaihtoon, mutta millainen öljynvaihto kannattaa tehdä? perusöljynvaihto vai flushing-tyyppinen jossa kaikki öljyt menisi vaihtoon...Edellinen omistaja sanoi vaihtaneensa öljyt noin 40tkm sitten...
                          Last edited by Hunter; 16-10-2007, 01:05.

                          Comment

                          • BMW_M3
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2002
                            • 775
                            • Vaasa

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Eikös siinä ole zf5hp18?

                            Siitä isosta joka aukeaa 17mm kuusiokololla uudet sisään pumpulla. Tee vaikka kupariputkesta pieni L mutka siihen letkun päähän niin ei kaikki tule heti syliin.
                            Siis minkälaisen sen pumpun tarttee olla?
                            -VaasaConnection-

                            Volvo 745 2.0 -88 koiravankkuri
                            Chevrolet Impala Hardtop Coupe -69 projekti

                            Ex Volvo 855 2.0 T5 -94
                            Ex Volvo 855 2.3 T5 -95
                            Pink Panther
                            Ex Volvo V70 2.4 20V -00
                            Ex BMW E34 520iA -91
                            Ex BMW E30 316i -89
                            Ex BMW E30 318 -84

                            BTCF: Mukana vuodesta 2001



                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Originally posted by BMW_M3 View Post
                              Siis minkälaisen sen pumpun tarttee olla?
                              Joku ihan käsipumppu, eli näyttää isolta injektioruiskulta. Mulla on semmoinen porakone pumppu. Ei mene koko päivää kun sillä hurauttaa.

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by Hunter View Post
                                Lootan kupeessa, katsottaessa auton vas. puolelta konehuoneesta, on jokin lappu ollut, mutta se on tietenkin irronnut.
                                Siinä se on ollut. Zf5hp18 laatikko sulla on aika tod.näk. Dexron 3 öljy, normaali vaihto ja uusi suodatin riittää.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎