No niin nyt on 530da -00 M-spörtin laatikon/perän öljyt vaihettu (laatikko on steptronic) , ja kilometrejähän oli 330tkm. saas nähä hajooko vai ei.. Kirjottelen lisää jos hajoo yms. jotain oireita.
Toivotaan että pelaa.
Mitäs öljyä tuonne perään muuten laitetaan?
Steppi se vaan kestää..sano reebersmanni ranskalaiselle.
Laatikon käytös muuttui paremmaksi. Vaihteet kytkeytyy pehmeämmin.
Lootan öljyt oli aika mustaa. Vaihettiin Flush and flow tavalla eli loota huuhdeltiin puhtaalla öljyllä. Enpä usko että mihkään hajoo, toimii tosi kivasti. Seuraavan kerran vien 400tkm:ssä normaaliin vaihtoon.
Öljyt vaihettiin Powermatic:ssa. Öljymerkkii en tiiä, eiköhän se oo ihan pätevää tavaraa kun pojat tekee näit bemun laatikoit harva se viikko. Kuulemma bemarin lootia tulee vaihtoon aika usein ja ne on kuulemma suurin osa tuontipeleistä. Asentaja ihmetteli hiukan et miten mun lootal on voitu ajaa 330tkm ilman hajoomista. Eipä taida olla mun loota maanantai kappale. Tai no eipä sitä tiiä vaik hajois huomenna.
Mutta hiukan kelasin sitä lastutusta,,, :think taidan ajella ihan vaan vakiona... sen verran kumminkin pelottaa toi lootan hajoominen. Vaikkakin jos löytäs sellasen lastun et vääntö ei nousis 450Nm enempää niin sitten vois harkita.
Laatikon käytös muuttui paremmaksi. Vaihteet kytkeytyy pehmeämmin.
Lootan öljyt oli aika mustaa. Vaihettiin Flush and flow tavalla eli loota huuhdeltiin puhtaalla öljyllä. Enpä usko että mihkään hajoo, toimii tosi kivasti. Seuraavan kerran vien 400tkm:ssä normaaliin vaihtoon.
Öljyt vaihettiin Powermatic:ssa. Öljymerkkii en tiiä, eiköhän se oo ihan pätevää tavaraa kun pojat tekee näit bemun laatikoit harva se viikko. Kuulemma bemarin lootia tulee vaihtoon aika usein ja ne on kuulemma suurin osa tuontipeleistä. Asentaja ihmetteli hiukan et miten mun lootal on voitu ajaa 330tkm ilman hajoomista. Eipä taida olla mun loota maanantai kappale. Tai no eipä sitä tiiä vaik hajois huomenna.
Mutta hiukan kelasin sitä lastutusta,,, :think taidan ajella ihan vaan vakiona... sen verran kumminkin pelottaa toi lootan hajoominen. Vaikkakin jos löytäs sellasen lastun et vääntö ei nousis 450Nm enempää niin sitten vois harkita.
Varmaan, kun suurin osa vaihtajista tulee tältä foorumilta ja lähes kaikki hakee autonsa Saksasta (ja samalla lastuttaa)
Hyvin on kestänyt ainakin oma peli ja nyt on ajettu jo yli vuosi ja noin 35 000 km.
40 sivua kahden illan aikana lukeneena taidan soitella huomenna Wetterille ja varata 21.1 olevan huollon yhteyteen myös vaihteisto- ja peräöljynvaihto. :think
40 sivua kahden illan aikana lukeneena taidan soitella huomenna Wetterille ja varata 21.1 olevan huollon yhteyteen myös vaihteisto- ja peräöljynvaihto. :think
Auto 530da stepillä -01
Vaihtavatkohan siellä huuhtelemalla? Jos sinua värkkääminen kiinnostaa, niin voisihan tuota operaatiota harkita TI-hallin nosturilla.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Vaihtavatkohan siellä huuhtelemalla? Jos sinua värkkääminen kiinnostaa, niin voisihan tuota operaatiota harkita TI-hallin nosturilla.
En tiedä heidän toimintatapojaan mut pitää ainakin kysyä. Värkkääminenhän aina kiinnostaa jos vain töiltä ehtii, hallikin on nostureineen käytössä. Tosin vain arkena 17.15-8.00 ja v-loppuisin vähän paremmin.
En tiedä heidän toimintatapojaan mut pitää ainakin kysyä. Värkkääminenhän aina kiinnostaa jos vain töiltä ehtii, hallikin on nostureineen käytössä. Tosin vain arkena 17.15-8.00 ja v-loppuisin vähän paremmin.
Laita privaa, jos innostut ajatuksesta.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Todella perverssiä! Katsotaan, miten homma etenee ja mitä Olli itse tuumaa asiaan.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
olis nyt viikonloppuna tarkoitus sit vaihtaa koko vaihdelaatikko (5hp18) kun vanhasta pakat menny ja "uuden" käytetyn sai kohtuu hinnalla (takuulla) :think
eli mites tuo ölpän laitto kun tilalle tuleva laatikko on kuiva?
pitääkö esim. koneen käydä kun tuota ruvetaan täyttämään?
ja mitä muuta pitäis tietää?
Itse vaihdatutin E36 325IA:sta laatikon ja peräöljyt niin kyllä laatikko muuttui aivan erilaiseksi. Paljon tasaisemmin vaihtaa ja lämpenee paljon paremmin
Mites tuo M20B20 perässä oleva ZF4HP22(??) laatikon öljynvaihto? Öljy haisee hiukan palaneelle ja on aika mustaa.
Kannattaako vaihtaa se FAQ osiossa kerrottu "normaalin vaihdon" määrä 3 litraa eli alle puolet? Tietty samalla uusii suodattimen. onko hyötyä vai rikkooko laatikon? Musta tuntuu että eise ainakaan noilla vanhoilla öljyillä kauaa enää kestä... auto on siis 315tkm ajettu -89 E34..
Jos joku etsii tuota Petro-Canadan Dexron III-H öljyä, niin sen nimi on muuttunu ATF D3M. Aine muuten sama, mutta nimi vain muuttunut. Itselle juuri tilasin voitelukeskuksesta 20l pänikän kyseistä öljyä ja samassa sofima merkkisen suodattimen. Toimituksineen päivineen 98.41€, eli ei paha
Jos joku etsii tuota Petro-Canadan Dexron III-H öljyä, niin sen nimi on muuttunu ATF D3M. Aine muuten sama, mutta nimi vain muuttunut. Itselle juuri tilasin voitelukeskuksesta 20l pänikän kyseistä öljyä ja samassa sofima merkkisen suodattimen. Toimituksineen päivineen 98.41€, eli ei paha
Tuolla kauppanimellä ATF D3M sitä itsekin aiemmin ostin. Meinasitko itse vaihtaa huuhtelemalla?
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Tuolla kauppanimellä ATF D3M sitä itsekin aiemmin ostin. Meinasitko itse vaihtaa huuhtelemalla?
Kyllä huuhtelemalla vaihto tehdään. Tosin itse vaihtoa en tee, koska ei ole siihen tarkoitukseen käypää paikkaa, ja muutenkaan en oikein uskalla itse mennä värkkämään tuon kanssa Täältä torniosta kun löytyi paja, jossa on kokemusta juurikin noista laitteista, niin vien sinne.
"MURPHY'S LAW" "Whatever can go wrong will go wrong, and at the worst possible time, in the worst possible way"
Comment