Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • micci
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 95

    Originally posted by Litium View Post
    No niin nyt on 530da -00 M-spörtin laatikon/perän öljyt vaihettu (laatikko on steptronic) , ja kilometrejähän oli 330tkm. saas nähä hajooko vai ei.. Kirjottelen lisää jos hajoo yms. jotain oireita.
    Toivotaan että pelaa.
    Mitäs öljyä tuonne perään muuten laitetaan?
    525TDS A -98 Touring

    Comment

    • Litium
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 43
      • Helsinki

      Steppi se vaan kestää..sano reebersmanni ranskalaiselle.

      Laatikon käytös muuttui paremmaksi. Vaihteet kytkeytyy pehmeämmin.
      Lootan öljyt oli aika mustaa. Vaihettiin Flush and flow tavalla eli loota huuhdeltiin puhtaalla öljyllä. Enpä usko että mihkään hajoo, toimii tosi kivasti. Seuraavan kerran vien 400tkm:ssä normaaliin vaihtoon.
      Öljyt vaihettiin Powermatic:ssa. Öljymerkkii en tiiä, eiköhän se oo ihan pätevää tavaraa kun pojat tekee näit bemun laatikoit harva se viikko. Kuulemma bemarin lootia tulee vaihtoon aika usein ja ne on kuulemma suurin osa tuontipeleistä. Asentaja ihmetteli hiukan et miten mun lootal on voitu ajaa 330tkm ilman hajoomista. Eipä taida olla mun loota maanantai kappale. Tai no eipä sitä tiiä vaik hajois huomenna.

      Mutta hiukan kelasin sitä lastutusta,,, :think taidan ajella ihan vaan vakiona... sen verran kumminkin pelottaa toi lootan hajoominen. Vaikkakin jos löytäs sellasen lastun et vääntö ei nousis 450Nm enempää niin sitten vois harkita.

      Comment

      • Keimo
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2032
        • Kekkoslovakia

        Originally posted by Litium View Post
        Laatikon käytös muuttui paremmaksi. Vaihteet kytkeytyy pehmeämmin.
        Lootan öljyt oli aika mustaa. Vaihettiin Flush and flow tavalla eli loota huuhdeltiin puhtaalla öljyllä. Enpä usko että mihkään hajoo, toimii tosi kivasti. Seuraavan kerran vien 400tkm:ssä normaaliin vaihtoon.
        Öljyt vaihettiin Powermatic:ssa. Öljymerkkii en tiiä, eiköhän se oo ihan pätevää tavaraa kun pojat tekee näit bemun laatikoit harva se viikko. Kuulemma bemarin lootia tulee vaihtoon aika usein ja ne on kuulemma suurin osa tuontipeleistä. Asentaja ihmetteli hiukan et miten mun lootal on voitu ajaa 330tkm ilman hajoomista. Eipä taida olla mun loota maanantai kappale. Tai no eipä sitä tiiä vaik hajois huomenna.

        Mutta hiukan kelasin sitä lastutusta,,, :think taidan ajella ihan vaan vakiona... sen verran kumminkin pelottaa toi lootan hajoominen. Vaikkakin jos löytäs sellasen lastun et vääntö ei nousis 450Nm enempää niin sitten vois harkita.
        Varmaan, kun suurin osa vaihtajista tulee tältä foorumilta ja lähes kaikki hakee autonsa Saksasta (ja samalla lastuttaa)

        Hyvin on kestänyt ainakin oma peli ja nyt on ajettu jo yli vuosi ja noin 35 000 km.

        Comment

        • Olli t4R
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 67
          • Oulu

          40 sivua kahden illan aikana lukeneena taidan soitella huomenna Wetterille ja varata 21.1 olevan huollon yhteyteen myös vaihteisto- ja peräöljynvaihto. :think

          Auto 530da stepillä -01


          e60 530xd m-sport lci
          e30 320ia

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            Originally posted by Olli t4R View Post
            40 sivua kahden illan aikana lukeneena taidan soitella huomenna Wetterille ja varata 21.1 olevan huollon yhteyteen myös vaihteisto- ja peräöljynvaihto. :think

            Auto 530da stepillä -01
            Vaihtavatkohan siellä huuhtelemalla? Jos sinua värkkääminen kiinnostaa, niin voisihan tuota operaatiota harkita TI-hallin nosturilla.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Olli t4R
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 67
              • Oulu

              Originally posted by Clavurion View Post
              Vaihtavatkohan siellä huuhtelemalla? Jos sinua värkkääminen kiinnostaa, niin voisihan tuota operaatiota harkita TI-hallin nosturilla.

              En tiedä heidän toimintatapojaan mut pitää ainakin kysyä. Värkkääminenhän aina kiinnostaa jos vain töiltä ehtii, hallikin on nostureineen käytössä. Tosin vain arkena 17.15-8.00 ja v-loppuisin vähän paremmin.


              e60 530xd m-sport lci
              e30 320ia

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                Originally posted by Olli t4R View Post
                En tiedä heidän toimintatapojaan mut pitää ainakin kysyä. Värkkääminenhän aina kiinnostaa jos vain töiltä ehtii, hallikin on nostureineen käytössä. Tosin vain arkena 17.15-8.00 ja v-loppuisin vähän paremmin.
                Laita privaa, jos innostut ajatuksesta.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Laita privaa, jos innostut ajatuksesta.
                  Saako muutkin tulla kattoon ?

                  Tero
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                  E90 330iA, 325iA, 320dA
                  E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                  E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                  PPL(A)

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    Originally posted by teropa View Post
                    Saako muutkin tulla kattoon ?
                    Todella perverssiä! Katsotaan, miten homma etenee ja mitä Olli itse tuumaa asiaan.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • kives
                      BTCF Member
                      • Nov 2006
                      • 410
                      • Häme

                      olis nyt viikonloppuna tarkoitus sit vaihtaa koko vaihdelaatikko (5hp18) kun vanhasta pakat menny ja "uuden" käytetyn sai kohtuu hinnalla (takuulla) :think

                      eli mites tuo ölpän laitto kun tilalle tuleva laatikko on kuiva?
                      pitääkö esim. koneen käydä kun tuota ruvetaan täyttämään?
                      ja mitä muuta pitäis tietää?
                      - e60 M5 ´06
                      - e38 740dA ´01
                      - e38 740iA ´95
                      - e38 750iA ´95
                      - e38 730iA ´95
                      - e38 725tdsa ´97
                      - e32 730iA V8 ´93
                      - e34 525tds

                      Comment

                      • Bouma
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2007
                        • 3108
                        • Tampere

                        Itse vaihdatutin E36 325IA:sta laatikon ja peräöljyt niin kyllä laatikko muuttui aivan erilaiseksi. Paljon tasaisemmin vaihtaa ja lämpenee paljon paremmin
                        MB CLS-12 350CGI AMG

                        MYSTINEN.FI

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7061
                          • Turenki

                          Mites tuo M20B20 perässä oleva ZF4HP22(??) laatikon öljynvaihto? Öljy haisee hiukan palaneelle ja on aika mustaa.

                          Kannattaako vaihtaa se FAQ osiossa kerrottu "normaalin vaihdon" määrä 3 litraa eli alle puolet? Tietty samalla uusii suodattimen. onko hyötyä vai rikkooko laatikon? Musta tuntuu että eise ainakaan noilla vanhoilla öljyillä kauaa enää kestä... auto on siis 315tkm ajettu -89 E34..
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          • Nisti
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2007
                            • 705
                            • På Gränsen

                            Jos joku etsii tuota Petro-Canadan Dexron III-H öljyä, niin sen nimi on muuttunu ATF D3M. Aine muuten sama, mutta nimi vain muuttunut. Itselle juuri tilasin voitelukeskuksesta 20l pänikän kyseistä öljyä ja samassa sofima merkkisen suodattimen. Toimituksineen päivineen 98.41€, eli ei paha

                            e: Ja tuo suodatin ei sitten ollut laatikolle...
                            Last edited by Nisti; 16-04-2008, 18:45.
                            "MURPHY'S LAW"
                            "Whatever can go wrong will go wrong,
                            and at the worst possible time,
                            in the worst possible way"

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9157
                              • Oulu

                              Originally posted by Nisti View Post
                              Jos joku etsii tuota Petro-Canadan Dexron III-H öljyä, niin sen nimi on muuttunu ATF D3M. Aine muuten sama, mutta nimi vain muuttunut. Itselle juuri tilasin voitelukeskuksesta 20l pänikän kyseistä öljyä ja samassa sofima merkkisen suodattimen. Toimituksineen päivineen 98.41€, eli ei paha
                              Tuolla kauppanimellä ATF D3M sitä itsekin aiemmin ostin. Meinasitko itse vaihtaa huuhtelemalla?
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • Nisti
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2007
                                • 705
                                • På Gränsen

                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Tuolla kauppanimellä ATF D3M sitä itsekin aiemmin ostin. Meinasitko itse vaihtaa huuhtelemalla?
                                Kyllä huuhtelemalla vaihto tehdään. Tosin itse vaihtoa en tee, koska ei ole siihen tarkoitukseen käypää paikkaa, ja muutenkaan en oikein uskalla itse mennä värkkämään tuon kanssa Täältä torniosta kun löytyi paja, jossa on kokemusta juurikin noista laitteista, niin vien sinne.
                                "MURPHY'S LAW"
                                "Whatever can go wrong will go wrong,
                                and at the worst possible time,
                                in the worst possible way"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎