Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muumi
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1702
    • Rovaniemi

    Pihdeilä kiinni, ja nykäsee ylös.
    Jos oikein tiukassa, niin sopiva tamppi holkin sisälle ettei pihdeillä puristaessa mene holkki littiin.
    Tai esim. sopiva kierretappikin käy iroittamiseen.
    E24 635csi

    Comment

    • Expansion
      Bimmer Rookie
      • May 2010
      • 68
      • Finland

      Minkä verran voi kohtuudella siivasta pois lohkon pinnalta ettei ala vielä vaikuttamaan negatiivisesti ketjupuolelle?

      Comment

      • Tzeimi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 2067
        • Banshee - Jyväskylä

        Originally posted by Expansion View Post
        Minkä verran voi kohtuudella siivasta pois lohkon pinnalta ettei ala vielä vaikuttamaan negatiivisesti ketjupuolelle?
        Riippuu paljonko kannesta on jo ajettu. Muistelisin että millistä (yhteensä) vielä selviää suht helposti. Kiristinlaahaimen öljykulhoa voi jonkun verran avartaa (puhkaisematta) niin saa hieman lisää liikkumatilaa laahaimelle. Hulluuksiin ei kannata lähteä vakiokir.männällä kun loppuu ohjaus jossain vaiheessa.
        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
        & 02 tulpo saniteetti dyno




        Älä väkisin, ota isompi vasara.
        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

        Comment

        • S.Kaulaote
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1579
          • Woikkaalla

          Originally posted by Cell View Post
          Pitipä käydä ihan kurkkaamassa että on jotain konkreettista, ja jos en nyt ihan perssilmällä katsonut niin vakio m30-paketissa on 1,6mm välystä.

          Kyllähän sulle on perus Wirtalan Wisecot käynyt, noi on yleismallien yleismalleja ja siten kaikkiin täysin sopimattomia. Ei ole ensimmäinen missä on ollut tilaa ylhäällä ihan tolkuttomasti, pitkältä matkalta tukematon männäntappi taipuu ihan holtittomasti ja kyllähän sieltä sitten alkaa antautua vaikka Unobtanium. Tapinrei'issä ei näy mitään välttämättä silmällä mutta luultavasti eivät ole enää muodossaan.

          Mielestäni paras välys on niin pieni kuin mahdollista, ilman että syntyy kontaktia missään tilanteessa. Poislukien tietty mäntäohjatut kanget, mutta semmoisiahan näissä ei vakiona ole.


          Tällästä romua tulee ja mäntä ihan "ehjä"..

          Tuskin on mukin vika ku pannu levinny?! :think
          Ja noihi Wisecoihi saa Virtalaltaki "kuulemma" vahvaa tappia mikä kestää.
          Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

          -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
          -Mitsubishi "runkkari"

          Comment

          • Muumi
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 1702
            • Rovaniemi

            Tuskin on mukin vika ku pannu levinny?! :think
            Ja noihi Wisecoihi saa Virtalaltaki "kuulemma" vahvaa tappia mikä kestää.
            Kerroppa oikea syy. Tai muita hyviä vaihtoehtoja. Olis kiva selvittää tuokin ihan tulevaisuutta varten. Saa spekuloida ihan vapaasti.
            Ei ole nakuttanu, sitä epäilet kuitenkin.
            E24 635csi

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              Originally posted by S.Kaulaote View Post
              Tuskin on mukin vika ku pannu levinny?! :think
              Ja noihi Wisecoihi saa Virtalaltaki "kuulemma" vahvaa tappia mikä kestää.
              Voi se silti olla männän syy. Tuo liian suuri välys lisää tapin taipumaa ja väsyttää sitä moninkertaisesti, jolloin se nimenomaan katkeaa kerrasta. Toki tämän voi ratkaista vanhalla kunnon "jos ei kestä niin lisää rautaa" -tyylillä jota ilmeisesti tuo tarjottu tappi edustaa. Joka kerta kun niin tehdään, mennään kauemmas menneisyyteen. Eikä nuo ole edes halpoja, ettei voi silläkään perustella tuota.

              Hyvän demonstraation tuosta tapin kestosta saa arkielämässä kun kattelee vaikkapa saranaa.



              Mitäs veikkaat miten saranatapin kestolle käy jos levittää väliä tai kaventaa tuota keskimmäistä niin että tapille tulee vapaata?
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • S.Kaulaote
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1579
                • Woikkaalla

                Cellillä on hienoja kuvia..!

                Minähän en tiedä onko männän syy vai ei kuhan spekuloin vaan.

                Tiedän kuitenki aika rankkoja laitteita missä noi "ei mihinkään sopivat" mukit on ja hyvin ne on kestänny jopa kilpakäytössä.
                Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                -Mitsubishi "runkkari"

                Comment

                • Jaska T
                  BTCF Member
                  • Aug 2007
                  • 215
                  • Pyhäsalmi

                  wiseco

                  Muumin kanssa ollaankin jo postailtu aiheesta mutta laitetaaan tännekkin.
                  http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=2671011 Honda miehilläkin jonkinlaista kokemusta wisecoista.

                  Minulla odottaa hyllyssä tuomiota m50:iin wisecon tekemät 8.8 männät ja myös näissäkin tuo tapin välys on 7.5mm!

                  Comment

                  • O-Peksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 2775
                    • Joensuu

                    Originally posted by Jaska T View Post
                    Muumin kanssa ollaankin jo postailtu aiheesta mutta laitetaaan tännekkin.
                    http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=2671011 Honda miehilläkin jonkinlaista kokemusta wisecoista.

                    Minulla odottaa hyllyssä tuomiota m50:iin wisecon tekemät 8.8 männät ja myös näissäkin tuo tapin välys on 7.5mm!
                    Aihetta sivuten, Wössnerin takomännissä välykset luokkaa <1mm. S50 Euro ja S50 US(M50) mäntäsarjoissa molemmissa samoilla seutuvilla. Vaparikäyttöön tarkoitetut tosin, mutta eikös tuo liene matalampipuristeisissa Wössnerin versioissa samaa luokkaa.

                    Edit: Wössnereissä myös tappi suht rajusti kevennetty päistään(sisäreikä ajettu kartioksi melko pitkältä matkalta)
                    Last edited by O-Peksi; 17-09-2010, 17:53.
                    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                    Comment

                    • Expansion
                      Bimmer Rookie
                      • May 2010
                      • 68
                      • Finland

                      Mites muuten kampi ja kiertokangen laakereille kannattee tehdä turpiini käytössä? Tehoa on se 400hv maksimissaan eli käykö originaali uudet liukulaakerit vai pitääkö olla jotkut paremmat?

                      Comment

                      • Tzeimi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 2067
                        • Banshee - Jyväskylä

                        Orkkis liuskoilla pärjää hienosti.
                        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                        & 02 tulpo saniteetti dyno




                        Älä väkisin, ota isompi vasara.
                        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                        Comment

                        • Expansion
                          Bimmer Rookie
                          • May 2010
                          • 68
                          • Finland

                          Ja taas kyssäreitä eli purkat on tulossa valitettavan alhaiseksi, noin 7:1 ja maks tehot tulevat olemaan edelleen se 400hv, niin niin, käykö tässä vielä vakionokka kun muutenkin alaväännöt tulevat olemaan melko köyhät?

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            Originally posted by Expansion View Post
                            Ja taas kyssäreitä eli purkat on tulossa valitettavan alhaiseksi, noin 7:1 ja maks tehot tulevat olemaan edelleen se 400hv, niin niin, käykö tässä vielä vakionokka kun muutenkin alaväännöt tulevat olemaan melko köyhät?
                            Onko mitään järkeä tehdä edes tommosia moottoreita?
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Tzeimi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 2067
                              • Banshee - Jyväskylä

                              Originally posted by Cell View Post
                              Onko mitään järkeä tehdä edes tommosia moottoreita?
                              No onhan toi sellanen budjettikone

                              Mutta vakionenällä tonne 400:aan... en tiedä. 292 - 304 kepillä kyllä, mitä miedompi, sen parempi alhaalta. Että jos budjetti riittää niin nokkaan sijoittamalla tavoitteeseen pääsee. Toi vakionokan kokeilu voisi kyllä olla ihan mielenkiintoinen homma.
                              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                              & 02 tulpo saniteetti dyno




                              Älä väkisin, ota isompi vasara.
                              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                              Comment

                              • V W
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2009
                                • 335
                                • Salo

                                Originally posted by Tzeimi View Post
                                No onhan toi sellanen budjettikone

                                Mutta vakionenällä tonne 400:aan... en tiedä. 292 - 304 kepillä kyllä, mitä miedompi, sen parempi alhaalta. Että jos budjetti riittää niin nokkaan sijoittamalla tavoitteeseen pääsee. Toi vakionokan kokeilu voisi kyllä olla ihan mielenkiintoinen homma.
                                Eks vakionokalla o päästy siihen 300 nurkille :think

                                Mimmones hyöty mahtaa olla hiouttaa schrickin 316 -> 304 vastaava,ja kyseessä ei ole ollut kannen laakeripintojen koneistus
                                Ford 4500 :think Nuffield
                                Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

                                Kawasaki ZX-12R
                                Borat

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎