Imusarja ja tehot
Omalla BMW 530 M-Tech Sportilla on nyt kurvattu 170th ja näitä juttuja luettuani poikkesin espoon laakkosen marmoritiskillä utelemassa asiasta.
Samaa kerrottiin, eli imusarja tulisi vaihtaa. Kundi näytti jopa miten vanha ja uusi imusarja poikkeavat toisistaan. Uudempi on paranneltu versio ja hintaa sillä on 550 EUR. Vaihtaminen onnistuu helposti itse.
BMW suosittelee imusarjan vaihtamista noin 100th km kohdalla. Kerran. Laakkonen taas 100th km välein. Ilmeisesti heillä kiiluu eurot silmissä.
Utelin myös sitä, että mitä tapahtuu jos läpät poistaa ja tukkii GPR:n.
Mekaanikon mukaan alakierrosten vääntö katoaa, eli automaatilla saisi ottaa noin 4-5th kiekkaa ennenkuin auto liikahtaa valoista. Samoin moottorin varoitusvalo palaisi koko ajan ja diagnostiikan puskuri täyttyisi moottorin virheviesteistä. Ja jos näitä virheitä mahtuu diagnostiikan muistiin 255kpl, niin puskurin täytyttyä moottorin virheilmoituksista ei sieltä enää näkisi muita ongelmia.
Itse aion ostaa uudemman mallisen imusarjan ja lätkäistä sen paikalleen. Ei kiinnostaisi huudattaa isoa diisseliä liikkeelle lähtiessä noin korkeilla kierroksilla.
Originally posted by opl21
View Post
Samaa kerrottiin, eli imusarja tulisi vaihtaa. Kundi näytti jopa miten vanha ja uusi imusarja poikkeavat toisistaan. Uudempi on paranneltu versio ja hintaa sillä on 550 EUR. Vaihtaminen onnistuu helposti itse.
BMW suosittelee imusarjan vaihtamista noin 100th km kohdalla. Kerran. Laakkonen taas 100th km välein. Ilmeisesti heillä kiiluu eurot silmissä.
Utelin myös sitä, että mitä tapahtuu jos läpät poistaa ja tukkii GPR:n.
Mekaanikon mukaan alakierrosten vääntö katoaa, eli automaatilla saisi ottaa noin 4-5th kiekkaa ennenkuin auto liikahtaa valoista. Samoin moottorin varoitusvalo palaisi koko ajan ja diagnostiikan puskuri täyttyisi moottorin virheviesteistä. Ja jos näitä virheitä mahtuu diagnostiikan muistiin 255kpl, niin puskurin täytyttyä moottorin virheilmoituksista ei sieltä enää näkisi muita ongelmia.
Itse aion ostaa uudemman mallisen imusarjan ja lätkäistä sen paikalleen. Ei kiinnostaisi huudattaa isoa diisseliä liikkeelle lähtiessä noin korkeilla kierroksilla.
Comment