Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rawpower
    Bimmer Rookie
    • Jul 2011
    • 54
    • Siilinjärvi

    Originally posted by Tommix View Post
    Taitaa olla sama kuitenkin kuin takatuuparissa...
    Eli about näin:
    erillinen DPF auton alla <- vm. 2007 -> turbon jälkeen kat:n yhteydessä


    Vaihtoehtoina on korvausputki tai rälläkällä pönttö auki ja sisäkalut vois, hitsaamalla pönttö umpeen.
    Erillisesä DPF:ssä voi myös helposti porata reiät filtterin läpi.
    Auto on 2006 mallia, joten ilmeisesti on tuo erillinen dpf tuolla auton alla. Kiitokset avusta ja onko niin, että tuo erillisen dpf:n poisto on hieman helpompi(vähemmän aikaa vievä) kuin tuon turbon jälkeen olevan?
    BMW E61 530xda -06

    Comment

    • tomi87
      Newbiemmer
      • Sep 2011
      • 8
      • Vantaa

      Yritin saada Inpalla ulos jotain mittausarvoja hiukkassuodattimesta. Pitäisi kuulemma löytyä DDE:n staus (F5) alta ja sieltä KAT+CSF (F6). Sieltä löytyy vain kuvan mukaiset arvot. Tarkoitus olisi löytää jotain painearvoja tai muuta, joista voisi päätellä suodattimen kuntoa. Autona E61 530D vm07. Ja Inpa EA-90X V5.0.2



      Comment

      • anntti
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2009
        • 237
        • Seinäjoki

        Eikö noiden pakokaasujen lämpötilojen tulisi olla samat ? Siis tilanteessa, jossa dpf ei ole tukossa. Näin olen ainakin itse ymmärtänyt asian, mutta valaiskaa joku viisaampi :think
        ex. E90 320d 'M-sport LCI'

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7527
          • Jyväshyvä

          Siinähän se painearvo lukee. Se mitataan ennen DPF:ää. 11 tyhjäkäynnillä on ok,
          testaa paljos on paikallaan huudattamall 4 krpm. Pitäisi olla alle 200 jos
          dpf pelaa.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • tomi87
            Newbiemmer
            • Sep 2011
            • 8
            • Vantaa

            Originally posted by MajorDrake View Post
            Siinähän se painearvo lukee. Se mitataan ennen DPF:ää. 11 tyhjäkäynnillä on ok,
            testaa paljos on paikallaan huudattamall 4 krpm. Pitäisi olla alle 200 jos
            dpf pelaa.
            Okei. Luulin että mittausarvo on mBar yksiköinä niin aattelin että tuo on sitten joku muu. Mistäs tuo CSF on lyhenne?

            Comment

            • repsa
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1367
              • Lempäälä

              Originally posted by monniii View Post
              Eikö noiden pakokaasujen lämpötilojen tulisi olla samat ? Siis tilanteessa, jossa dpf ei ole tukossa. Näin olen ainakin itse ymmärtänyt asian, mutta valaiskaa joku viisaampi :think
              eivät ole samat, mitä lähempänä moottoria ollaan niin sitä lämpimämpää on normiajotilanteessa.
              5c jetta 1.2TSI 140/220
              530e m-sport alpinweiss3 vakio
              a4 cabi 220/300
              vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7527
                • Jyväshyvä

                Originally posted by repsa View Post
                eivät ole samat, mitä lähempänä moottoria ollaan niin sitä lämpimämpää on normiajotilanteessa.
                Tuossa impan kuvakaappauksessa ne kyllä oli toisinpäin.
                Ja katti on lähempänä pakosarjaa kuin dpf...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7527
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by tomi87 View Post
                  Okei. Luulin että mittausarvo on mBar yksiköinä niin aattelin että tuo on sitten joku muu. Mistäs tuo CSF on lyhenne?
                  hPa=mBar.

                  CSF lienee lyhenne Catalysed Soot Filter.
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • tomi87
                    Newbiemmer
                    • Sep 2011
                    • 8
                    • Vantaa

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    hPa=mBar.

                    CSF lienee lyhenne Catalysed Soot Filter.
                    Ok, kiitoksia tiedosta! Pitääpä illalla pistää kone kiinni autoon ja mennä kattelemaan uudestaan lukemia.

                    Comment

                    • tomi87
                      Newbiemmer
                      • Sep 2011
                      • 8
                      • Vantaa

                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Siinähän se painearvo lukee. Se mitataan ennen DPF:ää. 11 tyhjäkäynnillä on ok,
                      testaa paljos on paikallaan huudattamall 4 krpm. Pitäisi olla alle 200 jos
                      dpf pelaa.
                      Testasin paikallaan neljän tonnin kiekoilla niin Differenzdruck CSF oli 121 ja Ladedruck IST-Wert oli 1098. Eli pitäs olla ihan kohtuu kunnossa vielä? Osaako joku sanoa vielä mikä painearvo tuo Ladedruck sitten on, joka on paljon korkeampi.

                      Comment

                      • TDIfreak
                        Bimmer Rookie
                        • May 2006
                        • 54

                        Ladedruck on ahtopaine absoluuttisena, eli noin 1000 mbar tai hPa tarkoittaa ettei ole ahtoa eikä alipainetta.
                        Istwert on mitattu ja sollwert ohjelman pyytämä.

                        Comment

                        • tomi87
                          Newbiemmer
                          • Sep 2011
                          • 8
                          • Vantaa

                          Sain viimeinki ton DIS:in toimimaan ja kattelin hiukkassuodatinta siitä. Olisin halunnut katsoa milloin viimeinen regenerointi oli tapahtunut. Siinä oli kohta "driven since last regeneration" siinä luki jotain noin 200000000 km. Mitenhän tuota tulisi tulkita tai mitä tuosta voi päätellä? En sentään 200miljoonaa kilometriä oo ajanu .

                          Comment

                          • Bemumiäs
                            Newbiemmer
                            • Dec 2011
                            • 4
                            • Espoo

                            Mulle vaihdettiin just uus dpf, eikä menny kuin 600 km ja taas tuli herjaus mittaristoon suodattimesta. Ei oo ollu piuhan nokassa nyt, mutta ei kait tuossa voi muuta olla kuin että joku antureista vittuilee? Ei luulis uuden suodattimen tukkeutuvan millään alle 1000 kilometrissä. Vanhaa suodatinta pestiin pariin otteeseen ja yks termari vaihdettiin, eikä tullu kalua. Mitä seuraavaksi, kaikki anturit uusiksi? Entä hehkut? Onko kellään moottorinohjausyksikkö alkanut temppuilemaan? E91 2007 150tkm

                            Comment

                            • Raine
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2603
                              • N/A

                              ..........
                              Last edited by Raine; 16-05-2013, 20:32.
                              ///Motorporot

                              Comment

                              • pke70
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2011
                                • 67
                                • Finland

                                Originally posted by Bemumiäs View Post
                                Mulle vaihdettiin just uus dpf, eikä menny kuin 600 km ja taas tuli herjaus mittaristoon suodattimesta. Ei oo ollu piuhan nokassa nyt, mutta ei kait tuossa voi muuta olla kuin että joku antureista vittuilee? Ei luulis uuden suodattimen tukkeutuvan millään alle 1000 kilometrissä. Vanhaa suodatinta pestiin pariin otteeseen ja yks termari vaihdettiin, eikä tullu kalua. Mitä seuraavaksi, kaikki anturit uusiksi? Entä hehkut? Onko kellään moottorinohjausyksikkö alkanut temppuilemaan? E91 2007 150tkm
                                Ihan mielenkiinnosta; mitä maksoi tuo uusi DPF?
                                E91 320d -08 130kW

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎