Originally posted by Matson^
View Post
BMW & Hiukkassuodatin (DPF)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
moror! mulla on 2007 325d, mittarissa 125 tkm. particlefilter valo palanut joku 1kk/ 1000km, enkä ole saanut tehtyä asialle vielä mitään - paitsi huudatin autoa motarilla 1h, mikä ei tepsinyt. mulla ei ole tuttuja, jotka voisi laittaa piuhat kiinni tarkempaa analyysia varten ja ei varmaan maksa vaivaa viedä sen takia merkkihuoltoon. tai kannattaako mielestänne alkuun maksaa merkkihuollossa 100 eur siitä, että varmistavat, että poltto tapahtuu? lueskelin tätä foorumia yli tunnin (ja sain luettua vain murto-osan kaikista vastauksista) mutta ymmärsin tällä lukemisella, että helpointa (tai pikemminkin halvinta) olisi varmaan poistaa koko pdf pönttö? tässä ei varmaan kovin suuria riskejä ja mahdolliset komplikaatiot saa varmaan viimekädessä hoidettua vaihtamalla uusi pönttö? tai oikeastaan vielä yksi kysymys - kumpi on parempi vaihtoehto, poisto vai pesu?
mutta ennen kaikkea. asun helsingissä. voisko joku vinkata, missä työ kannattais teettää (poisto tai pesu)?
Comment
-
Mitenkäs tommosessa e83 3,0d -04 vehkeessä onko siinä tuota dpf-systeemiä?näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
Eu3 = S169A
NO EI jos kyseessä on se sama auto mihin sitä webastoa suunnittelet. Eli katsoppasOriginally posted by OneAndOnly View PostMitenkäs tommosessa e83 3,0d -04 vehkeessä onko siinä tuota dpf-systeemiä?
se lähettämäni varustelista läpi ekarivi EU 3 = S169A pakokaasunormi.
Ei sisällä partikkeli suodatinta ELLEI joku pölvästi ole Saksassa hommannut vihreää EU4
tarraa lasiin ja siitä syystä JÄLKIASENNETTU retrofit sarjana ns. tyhmä pönttö ilman mitään lämpötila/paine valvontoja. Tuo autohan on tehtaalta lähtenyt Italiaan uutena joten väittäisin 99% varmuudella että EI ole PDF pönttöä__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
Noniinpä onkin, minä rekisteri otteesta sitä kokeilin katsoa kun jossain täällä luki että siellä on toi sama maininta, mut ei ollu mitään.
Kitoksia tästä tiedosta.näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
Olisiko LCI tullut jotain 4/2007. Sinulla on erillinen pönttö auton alla.Originally posted by temppa1 View PostMistä lähtien näissä 530D on ollut Katti/dpf samassa pöntössä? ja jos on samassa pöntössä niin onko auton keskivälissä silti joku pönttö. Itsellä 4/2005 valmistettu joten onko siinä yhdistetty jo?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Voiko yhdistelmäpöntön vaihtaa surutta vaikka suoriin putkiin ilman että katsastuksessa tulee ongelmia päästöjen puolesta? :think
EDIT: No vartin kuukkeloinnilla vastaus jo löytyi sori turha kysymys. Eli ilmeisesti katilla ei ole mitään kovin karmeaa vaikutusta päästöarvoihin.Last edited by JS-; 15-03-2013, 14:17.A4 avant Quattro pwrD -03
EX: 320dA -07 "MontegoBlau" Touring
Comment
-
Eikös toi tullut ns. tekniikkapäivityksen mukana jo 9/05, silloin tuli myös starttinappi, piezo suuttimet koneeseen ja 231 HV.Originally posted by Tommix View PostOlisiko LCI tullut jotain 4/2007. Sinulla on erillinen pönttö auton alla.AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
Totta turiset, 535 tuli vasta perässä...Originally posted by Fabsu View PostEikös toi tullut ns. tekniikkapäivityksen mukana jo 9/05, silloin tuli myös starttinappi, piezo suuttimet koneeseen ja 231 HV.
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Offtopick:Originally posted by Tommix View PostOlisiko LCI tullut jotain 4/2007.
LCI tuli 3/2007, mutta ekat auto on valmistettu jo helmikussa 2007,
tämmöinen on joskus minunkin omistuksessa ollut:
VIN WBAPX91070CU58062
Type code PX91
Type 535D (EUR)
E series E61 (MUE)
Series 5
Type TOUR
Steering LL
Doors 5
Engine M57Y
Displacement 3
Power 210
Drive HECK
Transmission AUT
Colour TIEFSEEBLAU METALLIC (A76)
Upholstery EXCL.LEDER NAPPA ERW./SCHWARZ (NASW)
Prod.date 23.2.2007
Esittelyautoja, oli "loaded"...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-

Siitä 123d Maxitune käppyrää. 286,5 heppaa ja 519,4Nm. DPF ja EGR OFF (en oo viel tulpannu, softas 5%)
Vakiona oli 214 hepoa ja 424,9Nm.
Kulutus maantie 4.5litraa ja motari mittari @120 5.3litraa
Tankilliset ollu 5.6 - 6.0 litraa sekalaisessa motari / kaupunki.
Ollut erittäin tyytyväinen tuohon Ecotunen settiin. Viel ecotune mapilla 234hp @4450rpm ja 483Nm @2400rpm.
Ja dynot tietty Neste Prodieselillä. Ja ei pölläyttele yhtikäs. Erittäin asiantuntevaa palvelua Stanilta ja vastaa meiliinki erittäin kiitettävästi. Suosittelen
Comment
-
Noni sieltähän tuli kivasti.
Onko vakio rööri alla vielä tuon dpf killerin kanssa. Kasvoiko pakoäänet, nostettiinko ahtoja.
Onko jollain faktaa mikä näissä 123:ssa "ahdistaa" ensimmäisenä tuollaisen esim. Scyberin tekemän muutoksen jälkeen. Ahdin vai suuttimet vai joku muu.
Itse en ole vielä nähnyt yli kolmen sadan tehoja 123:ssa oikeastaan missään perusmuutoksilla tehtynä. Tosin vääntökin alkaa olla maximissaan vaihdelaatikolle noilla lukemilla veikkaisin.
Kohta sitä näkee paljon omasta on kadonnut hevosia, samalla pitää tiedustella EPDM:ltä tehojen nostoa.Last edited by Järppä; 04-10-2012, 09:59.Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
Comment
-
Ihan vakioputkella. Ja äänistä tuli aivan mahtavat, turbot erottuvat parkkihallissa ajellessa ja tuli voimapörinä kiihdytyksiin. Muuten siisti oma itsensä. Ahtoja ei pääse seuraamaan, pitäis olla ahah mittari.Originally posted by huTsu View PostNoni sieltähän tuli kivasti.
Onko vakio rööri alla vielä tuon dpf killerin kanssa. Kasvoiko pakoäänet, nostettiinko ahtoja.
Onko jollain faktaa mikä näissä 123:ssa "ahdistaa" ensimmäisenä tuollaisen esim. Scyberin tekemän muutoksen jälkeen. Ahdin vai suuttimet vai joku muu.
Itse en ole vielä nähnyt yli kolmen sadan tehoja 123:ssa oikeastaan missään perusmuutoksilla tehtynä. Tosin vääntökin alkaa olla maximissaan vaihdelaatikolle noilla lukemilla veikkaisin.
Kohta sitä näkee paljon omasta on kadonnut hevosia, samalla pitää tiedustella EPDM:ltä tehojen nostoa.
Uskon että mikäli uusi isompi välijäähy niin helposti voisi 300 ottaa irti.
Harinen (Nuorempi) sanoi että eihän tuo ole mistään muusta kuin muutaman prosentin säädöstä kii etteikö se 300 siellä olis. Vääntö on ihan tarpeeks takarenkaille näilläkin jo.
Comment

Comment