Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • andy74
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 52
    • Espoo

    Originally posted by kvt View Post
    Joo ei tuota savutusta paikallaan polkiessa tule, mutta kiihdytyksessä tulee, tosin silloinkin vain jos kaasu on ihan pohjassa.
    Nonni..ongelma tuli nyt. Eli auto takas tiistaina huoltoon, tänään pääsin testaamaan oikein kunnolla niin kun vauhtia yli 120 niin ei enää kiihdy eikä vaihda isommalle vaihteelle. eli yli 3000 r/min ei vaihda isommalle vaikka pedaali pohjassa,siihen asti toimii komeasti.Ja jos ajaa rauhalliseti niin toimii OK. Saas nähdä missä vika.Luultavasti softauksessa jotain..?:think
    F10 530 dA xdrive m-sport

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      Originally posted by andy74 View Post
      Nonni..ongelma tuli nyt. Eli auto takas tiistaina huoltoon, tänään pääsin testaamaan oikein kunnolla niin kun vauhtia yli 120 niin ei enää kiihdy eikä vaihda isommalle vaihteelle. eli yli 3000 r/min ei vaihda isommalle vaikka pedaali pohjassa,siihen asti toimii komeasti.Ja jos ajaa rauhalliseti niin toimii OK. Saas nähdä missä vika.Luultavasti softauksessa jotain..?:think
      mulla teki samaa ja oli turbo paskana! Ei se silti tarkoita, että sulla olisi.

      Karala teki mun aiempaan e39 530d softan ja ei oikein toiminut ekalla kertaa, toisella kertaa korjasi jotain softasta ja homma pelasi tuon jälkeen!
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        Originally posted by Esal View Post
        Muuten automaattia ei saisi polkea vapaalla p-asennossa.
        Ei toi koske kuin noita tiettyjä harvoja (vanhoja) askeja, kuten tota nelivaihteista.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Obelixxx
          Bimmer Rookie
          • Sep 2010
          • 44
          • Kotka

          Kiva kuulla sit mikä tossa andy74 autossa on vikana, toivotaan ettei mitää pahaa (kallista), tuntuu vaan että softatut autot niissä mättää jokin, tuonkin lisäksi se 535d jossa muutama mäntä puhki jne. Huolestuttaa kyseiset softat, vai vaan huonoa säkää?
          BMW 535D -08

          Comment

          • andy74
            Bimmer Rookie
            • Sep 2008
            • 52
            • Espoo

            Originally posted by Obelixxx View Post
            Kiva kuulla sit mikä tossa andy74 autossa on vikana, toivotaan ettei mitää pahaa (kallista), tuntuu vaan että softatut autot niissä mättää jokin, tuonkin lisäksi se 535d jossa muutama mäntä puhki jne. Huolestuttaa kyseiset softat, vai vaan huonoa säkää?
            Tänään tuli ajeltua lisää ja vaikuttaa että kyllä se tohon softaan liittyy.Vaihtaa nätisti ja kulkee normaalisti paitsi jos kiihdyttää täysillä esim 100-140 km/h.Silloin hyytyy totaalisesti.En usko että olisi turbossa vikaa kun kuitenkin alemmilla nopeuksilla ampuu komeasti.Palaan asiaan tiistain diagnoosin jälkeen.Toivottavasti en sen köyhempänä kuin nyt..
            F10 530 dA xdrive m-sport

            Comment

            • tuikku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1353

              .
              Ei se softa ensin toimi ja sitten heittäydy toimimattomaksi...
              Enemmän minua huolestuttaisi tuo paikollaan polkeminen, "lämä pohjassa", kuten asian ilmaisit.
              Melkoista kansalaisrohkeutta, että dieseliä ilman mitään vastusta kierrättää, silläkeinon kaivaa verta nenästään.

              No, toivottavasti ei ole mitään kallista särkynyt.

              Elkää kuitenkaan niitä lastutettuja autojanne ainaskaan, paikallaan kierrätelkö.
              Ne niin helposti karkaa liian koville kierroksille, kun syöttöjä on kovasti lisätty, eikä kukaan lastuttaja varmasti mieti juuri tätä tilannetta erikseen, vakiossa ohjelmassa syöttöjen alenemista kierrosten suhteen on sitten mietittykkin...
              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

              Comment

              • VolvoTDi
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1576
                • Tampere - Pori

                Originally posted by tuikku View Post
                .
                Ei se softa ensin toimi ja sitten heittäydy toimimattomaksi...
                Enemmän minua huolestuttaisi tuo paikollaan polkeminen, "lämä pohjassa", kuten asian ilmaisit.
                Melkoista kansalaisrohkeutta, että dieseliä ilman mitään vastusta kierrättää, silläkeinon kaivaa verta nenästään.

                No, toivottavasti ei ole mitään kallista särkynyt.

                Elkää kuitenkaan niitä lastutettuja autojanne ainaskaan, paikallaan kierrätelkö.
                Ne niin helposti karkaa liian koville kierroksille, kun syöttöjä on kovasti lisätty, eikä kukaan lastuttaja varmasti mieti juuri tätä tilannetta erikseen, vakiossa ohjelmassa syöttöjen alenemista kierrosten suhteen on sitten mietittykkin...
                Höpö höpö, ei mitään merkitystä, että onko lastutettu vai ei jos paikallaan kierrättelee!! Ei tuo kierrä paikallaan kun 4000rpm (oli lastutettu tai ei), mikä ei todellakaan riko konetta vaikka puoli tuntia antaisi huutaa kun ei ole edes punaisella kierrokset! Tuo diesel kiertää 5000rpm kun auto on liikkeessä esim. N:llä, tuolloin ei kauaa kannata kierrättää kun on vielä silloin kierrokset punaisella. Se on eri asia jos lastuttaja on nostanut kierrosrajaa, mutta turhaa vakiokikkarreilla on sitä nostaa!

                Olen myös ko. tapauksessa sitä mieltä, että jos lastuttajalta pois ajaessa toimii ok, niin ei se softavika myöhemmin tule!

                Kokeile "rääkätä" eli ajaa todella kuumaksi kone ja sitten pysähdy ja vapaalla nosta kierroksia pikkuhiljaa n. 3000rpm:ään ja kuuntele turbon ääntä, jos kirkuu äänekkäästi niin turbo entinen! Tuollainen tapaus oli tutulla, mikä käyttäytyi juuri kuten autosi ja kirkui paikallaan.
                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                Check:
                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                Tampere 044-5867096

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  Originally posted by VolvoTDi View Post
                  Höpö höpö, ei mitään merkitystä, että onko lastutettu vai ei jos paikallaan kierrättelee!!
                  Ja kokemuspohjasi asian tiimoilta? tuikku ei täällä Bemareiden maailmassa paljon viihdy, mutta lienee kannuksensa jo hankkinut.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • VolvoTDi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1576
                    • Tampere - Pori

                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Ja kokemuspohjasi asian tiimoilta? tuikku ei täällä Bemareiden maailmassa paljon viihdy, mutta lienee kannuksensa jo hankkinut.
                    Sen verran on, että en ole vielä törmännyt lastuttajaan, joka kämmää rajoittajan pois ja taas väittääkseen, että siitä olisi hyötyä vakiohiluilla. Bemarissa on vakiona tuo rajoitin estämään paikallaan kierrättämistä huippukierroksilla, aika epäoleellista ja hyödytöntä lähteä sitä siitä softasta poistamaan! Vahingossa sitä ei pysty poistamaan.
                    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                    Check:
                    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                    Tampere 044-5867096

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      Originally posted by VolvoTDi View Post
                      Sen verran on, että en ole vielä törmännyt lastuttajaan, joka kämmää rajoittajan pois ja taas väittääkseen, että siitä olisi hyötyä vakiohiluilla. Bemarissa on vakiona tuo rajoitin estämään paikallaan kierrättämistä huippukierroksilla, aika epäoleellista ja hyödytöntä lähteä sitä siitä softasta poistamaan! Vahingossa sitä ei pysty poistamaan.
                      Softaajien maailmassa on niin paljon sellaisia jotka vetää ihan tuurilla, tai on vaan testannut että tohon kun pistää +xx% joka kohtaan niin syöttö nousee ymmärtämättä yhtään mitä karttaa hiplaa. Jos tuossa on oma karttansa 0-nopeudelle, kaikkia karttoja buustaamalla tuo "rajoitin" on jo tullutkin poistettua ihan puolivahingossa. Vaihtoehtoisesti saman efektin voi saada myös huijausboksilla.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • VolvoTDi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1576
                        • Tampere - Pori

                        Originally posted by Cell View Post
                        Softaajien maailmassa on niin paljon sellaisia jotka vetää ihan tuurilla, tai on vaan testannut että tohon kun pistää +xx% joka kohtaan niin syöttö nousee ymmärtämättä yhtään mitä karttaa hiplaa. Jos tuossa on oma karttansa 0-nopeudelle, kaikkia karttoja buustaamalla tuo "rajoitin" on jo tullutkin poistettua ihan puolivahingossa. Vaihtoehtoisesti saman efektin voi saada myös huijausboksilla.
                        huijausboksilla ei voi vaikuttaa kierroksiin! Boksi vaan lisää syöttöä, mutta kierroksia kytätään edelleen softan kautta. Huippukierrokset saatetaan saavuttaa nopeammin kun syöttöä on enemmän!
                        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                        Check:
                        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                        Tampere 044-5867096

                        Comment

                        • tuikku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1353

                          .
                          Kierrosluvun rajoitus ohjelmassa ei ole mikää toppari, tai jarru.
                          Siellä on jokin tietty kierrosluku, josta alkaen syöttömäärä on vaan nollaa.
                          Se rajoitus toimii sillätavoin.
                          Kierrokset todellisuudessa nousee juuri sinne asti, kun vauhtipyörälle annettu vauhti riittää nostamaan, ei sitä mikään varsinaisesti jarruta (lisälaitteet, laturi...), lisävauhdin syöttö vaan loppuu....
                          Ajaessa, tai silloin kun moottorilla on vastusta, esim dynossa, tilanne onkin ok.
                          Mutta paikoillaan ryntäytettäessä tilanne onkin toinen.
                          Tämä ryntääminen vaan korostuu, kun syöttömäärää on nostettu ja vetoja lisätty korkeille kierroksille, lähemmäs rajoitinta.
                          Huijausboxilla tilanne edelleen vaan vääristyy, kun syöttö kerrotaan ohjelmassa "väärin".
                          Tämä tilanne tulee vaan siis paikoillaan poljettaessa, ei muuten.
                          Itsekukin voi ja olla aivan mitä mieltä asiasta haluaa, ei heilauta minua mihinkään.
                          Mutta edelleen kuitenkin kehoitan, että elkää hyvät ihmiset ryntäytelkö niitä dieseleitänne paikoillaan, se riittää kun kerran vuodessa katsastuksen yhteydessä koetellaan.
                          Last edited by tuikku; 17-10-2010, 19:02.
                          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                          Comment

                          • andy74
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2008
                            • 52
                            • Espoo

                            Originally posted by tuikku View Post
                            .
                            Kierrosluvun rajoitus ohjelmassa ei ole mikää toppari, tai jarru.
                            Siellä on jokin tietty kierrosluku, josta alkaen syöttömäärä on vaan nollaa.
                            Se rajoitus toimii sillätavoin.
                            Kierrokset todellisuudessa nousee juuri sinne asti, kun vauhtipyörälle annettu vauhti riittää nostamaan, ei sitä mikään varsinaisesti jarruta (lisälaitteet, laturi...), lisävauhdin syöttö vaan loppuu....
                            Ajaessa, tai silloin kun moottorilla on vastusta, esim dynossa, tilanne onkin ok.
                            Mutta paikoillaan ryntäytettäessä tilanne onkin toinen.
                            Tämä ryntääminen vaan korostuu, kun syöttömäärää on nostettu ja vetoja lisätty korkeille kierroksille, lähemmäs rajoitinta.
                            Huijausboxilla tilanne edelleen vaan vääristyy, kun syöttö kerrotaan ohjelmassa "väärin".
                            Tämä tilanne tulee vaan siis paikoillaan poljettaessa, ei muuten.
                            Itsekukin voi ja olla aivan mitä mieltä asiasta haluaa, ei heilauta minua mihinkään.
                            Mutta edelleen kuitenkin kehoitan, että elkää hyvät ihmiset ryntäytelkö niitä dieseleitänne paikoillaan, se riittää kun kerran vuodessa katsastuksen yhteydessä koetellaan.
                            Jep jep.Täytyy olla polkemati jatkossa.Tosin se kun laitoin "lämän tiskiin" oli max sekuntti. No anyway kone käy normaalisti ja vaihtaa aina kuutoselle asti normaalissa ajossa, ihan vaan tuntuu että syöttö loppuu kun yritän kiihdyttää kunnolla.Todennäköisesti alkoi heti softauksen yhteydessä mutta en uskaltanu tietenkään tässä taajamassa heti testata niin pe-iltana reissuun lähtiessä vasta tuli ko. ilmiö esiin..ai niin ja ei edelleenkään savuta ja kulutus tippunut arviolta puolella litralla satkulla.
                            F10 530 dA xdrive m-sport

                            Comment

                            • VolvoTDi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1576
                              • Tampere - Pori

                              Edelleenkään en käsitä, että mitä se huijausboksi vaikuttaa kun kierroksia kytätään esim. vauhtipyörältä anturilla. Anturi kun huomaa, että kierroksia on 4000, niin syötön määräksi laitetaan nolla. Se on se nolla oli siellä se boksi tai ei ja kierrokset ei sitä 4000 ylitä! Auton liikkuessa kierroksia tuo ottaa 5000, jota myös rajoitetaan tämän jälkeen syötön määrällä. Ei se kone hajoa jos paikallaan kierrokset on 4000, mutta eri asia on, että miksi sitä sitten tarvitsee huudattaa...???

                              Softalla voi taas tuota 4000 anturiarvoa nostaa, mutta en ole vielä törmännyt lastuttajaan kuka tuollaisen tekisi, edes vahingossa. Noh ehkä joku Voimaa.com... Kaikki silti on mahdollista, viimeistään katsastuksessa sen huomaa kun ottaakin kierroksia 7000 ja hajoaa siihen
                              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                              Check:
                              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                              Tampere 044-5867096

                              Comment

                              • EPDM
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2005
                                • 4623
                                • Lahti.

                                Jos moottoori toimi ohjelmoinin jälkeen niin ei se ohjelma itse muutu siitä mikskään sen jälkeen. Eli kyseessä tapauksessa se että se ei kierää enään yli tietty raja ei liity ohjelmoinista, vaan jostain muusta mekaanisesta mikä tietysti voi olla seuraus liian rajusta ohjelmoinista...
                                Viviendo en Lahiti
                                BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                                Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                                Vw Corrado vr6

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎