Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Mikäs on m6x koneissa vauhtipyörän kiinnityspulttien koko? Siis pituus ja halkasija ja kierre. Vanhat meni jo roskiin ja real ei nopeella silmäyksellä kerro.
    Vahva muistikuva, M12x28 12.9.
    Ite tilasin kl varaosilta, löytyy hyllystä. Kato osanumero automaatin vetolevystä (siis siitä kuvassa missä on vetolevy realOEMssä, yms.). Tiukkuus tais olla 105Nm ja vaikka lukitteen laittaa kaveriksi.
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5266
      • Pirkkala

      Originally posted by bemmeri View Post
      Vahva muistikuva, M12x28 12.9.
      Ite tilasin kl varaosilta, löytyy hyllystä. Kato osanumero automaatin vetolevystä (siis siitä kuvassa missä on vetolevy realOEMssä, yms.). Tiukkuus tais olla 105Nm ja vaikka lukitteen laittaa kaveriksi.
      Kiitos pikasesta vastauksesta, just ehdin ennen kun meni kiinni
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • SushiX
        BTCF Member
        • Apr 2008
        • 2100
        • ǝɓuᴉʌʎH

        Kertokaas nyt tyhmälle, että missä M60B40 motissa sijaitsee nokan asentotunnistin? Joskus oli joku kuva, josta muistaakseni selvisi antureiden paikat M60 mottiin, mutta en puusilmänä sitä nyt mistään löydä enkä nopealla lukaisulla löytänyt M60 "käsikirjasta" anturin paikkaa.

        Nettikin on täynnä kampiakselin asentotunnistimen vaihdon ohjeita, muttei nokka-akselin.
        E90 07 335D
        Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          Originally posted by SushiX View Post
          Kertokaas nyt tyhmälle, että missä M60B40 motissa sijaitsee nokan asentotunnistin? Joskus oli joku kuva, josta muistaakseni selvisi antureiden paikat M60 mottiin, mutta en puusilmänä sitä nyt mistään löydä enkä nopealla lukaisulla löytänyt M60 "käsikirjasta" anturin paikkaa.

          Nettikin on täynnä kampiakselin asentotunnistimen vaihdon ohjeita, muttei nokka-akselin.
          Oliko se oik. puolen kannessa, kaasuläpän puolella?
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5266
            • Pirkkala

            Apukuskinpuolella jakoketjukotelossa ylhäällä, pyöreä natsa josta lähtee johto. Yhdellä pultilla kiinni.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • lorttoni
              Bimmer Rookie
              • Aug 2011
              • 50
              • salo

              Sanokaad mijä on vialla ku 5000rpm jälkee rupee nykii ihan pirustu tehot hävii ja tuntuu ampuvan putkeen.. tulpat on vaihdettu ei auttanu.. joku anturi varmaankin vai???
              E92 lci 335d m-sport
              E28 520i..
              E28 535i boosted project
              E30 316i
              E91 320d
              E36 320i tracktool
              Ja paljon exiä

              -salo works-

              Comment

              • Morkai
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 3197
                • Saarijärvi

                Originally posted by lorttoni View Post
                Sanokaad mijä on vialla ku 5000rpm jälkee rupee nykii ihan pirustu tehot hävii ja tuntuu ampuvan putkeen.. tulpat on vaihdettu ei auttanu.. joku anturi varmaankin vai???
                Kampiakselin asentotunnistin. Jättää kyllä vikakoodin jos kesken vedon nykäsee rajusti. Tarvike ei sitten toimi puolessa tapauksista.
                sigpic
                E23 728iA V8-projekti
                E38 730D -projekti
                E39 540iA -projekti
                I01 i3 -projekti

                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                Comment

                • lorttoni
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2011
                  • 50
                  • salo

                  Onko kokemuksia schmiedmannin kampiakselin asento tunnistimesta onko toimiva vai pitääkö hakea oikee marmoritiskiltä... ??
                  E92 lci 335d m-sport
                  E28 520i..
                  E28 535i boosted project
                  E30 316i
                  E91 320d
                  E36 320i tracktool
                  Ja paljon exiä

                  -salo works-

                  Comment

                  • ike24
                    BTCF Member
                    • Mar 2011
                    • 957
                    • haapavesi

                    Originally posted by lorttoni View Post
                    Onko kokemuksia schmiedmannin kampiakselin asento tunnistimesta onko toimiva vai pitääkö hakea oikee marmoritiskiltä... ??
                    Tilaat sieltä alkuperäisen.

                    Comment

                    • 2bar..ahhh
                      BTCF Honorary Member
                      • Nov 2004
                      • 3351
                      • haapavesi

                      Originally posted by lorttoni View Post
                      Onko kokemuksia schmiedmannin kampiakselin asento tunnistimesta onko toimiva vai pitääkö hakea oikee marmoritiskiltä... ??
                      tilaat tosiaan alkuperäisen smidiltä! tarvike antureita ei kannatalaittaa mihinkään bmw merkkiseen kikottimeen ei toimi.
                      €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                      Comment

                      • lorttoni
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2011
                        • 50
                        • salo

                        Kyllä se varmaan paskana oli mittasin ni tuli ohmi arvoksi 540 eikös sen pitäis jossain alle 500 olla mitä joskus jostain kattonu??
                        E92 lci 335d m-sport
                        E28 520i..
                        E28 535i boosted project
                        E30 316i
                        E91 320d
                        E36 320i tracktool
                        Ja paljon exiä

                        -salo works-

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by lorttoni View Post
                          Kyllä se varmaan paskana oli mittasin ni tuli ohmi arvoksi 540 eikös sen pitäis jossain alle 500 olla mitä joskus jostain kattonu??
                          Ei kerro tuo mittaus juuri mitään. Näkee lähinnä onko kokonaan poikki.
                          Oskilloskoopilla saisi pitävää dataa.

                          Mutta kuitenkin luultavammin vika tuossa.

                          Comment

                          • ike24
                            BTCF Member
                            • Mar 2011
                            • 957
                            • haapavesi

                            Elikkäs jooo bmw 540 e34.6v getrakki, -765 asetelma 4lapainen sintteri.blingfactoryn vauhtipyörä automaatin vetolevynkanssa. Painelaakeri on joku sacsh ihan m60/m62 tarkotettu.en muista osanumeroa. Elikkäs se käpälä mikä siellä laatikossa niin siinä vissiii pitäs olla pieni välys? mutta ei ole. Katoin kyllä että ne painelaakerit ois sama korkusia. Että onko se sittenki että se jää kantamaan ja se luistaaa?

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4181

                              Originally posted by ike24 View Post
                              Elikkäs jooo bmw 540 e34.6v getrakki, -765 asetelma 4lapainen sintteri.blingfactoryn vauhtipyörä automaatin vetolevynkanssa. Painelaakeri on joku sacsh ihan m60/m62 tarkotettu.en muista osanumeroa. Elikkäs se käpälä mikä siellä laatikossa niin siinä vissiii pitäs olla pieni välys? mutta ei ole. Katoin kyllä että ne painelaakerit ois sama korkusia. Että onko se sittenki että se jää kantamaan ja se luistaaa?
                              Onko BF:n vauhtipyörä jossa käytetään automaatin vetolevyä korkeampi, kuin se versio jossa laitetaan orkkisvauhtipyörän hammaskehä?

                              Mulla on tuo manuaalin hammaskehällä oleva VP, 765-kytkin, e34 6v getrag, e39 M5 kytkinlevy ja e39 M5 painelaakeri. Painelaakerin korkeus oli realOEM mukaan sama kuin vanhassa ja silmämääräisesti sama (ei tullu mitattua ikinä). Silti joutu laittamaan 10mm spacerin painelaakerin alle, että sai liiat välykset pois, pari milliä jäi välystä käpälän päähän, mikä ok.

                              Jos se jää kantamaan useita millejä, niin voipi luistaa. Mutta ainakin massalevy, joka hieman litistyy puristuksessa, niin työsylinteri joutuu tekemään aika pitkän liikkeen että irroittaa. Joten voisi ajatella toisinpäin, että sintterillä oikein shimmattuna voisi kytkinkäpälän välys olla nolla tai jopa hieman jo painaakin asetelmaa ja silti saa täyden puristusvoiman asetelmaan. (en tiedä onko siitä sitten muuta ongelmaa jos ei välystä kytkinkäpälällä?).

                              Mulla on vielä jatkoa aika paljon työsylinterissä, kytkin ottaa nyt jo liiankin ylhäältä. Joskus jos kakkosella nappaa paikaltaan kytkimen ylös, niin hetken "luistaa" ennen kun renkaista tulee savu (luistaa jos on erityisen hyvin pitoa renkailla). Luulen, että pitäisi hieman lyhentää työsylinterin tappia tai laittaa se e34 M5 työsylinteri, jossa saa pitemmän liikkeen. Ei luistanu yhtään, kun oli selvästi lyhempi jatko työsylinterissä, mutta silloin ei kytkin irroittanu kunnolla.
                              Varmasti sintteri toimii paremmin 765-kytkimen kanssa, kun siinä ei oo sitä levyn paksuuden joustoa yhtään. Jälkiviisaana olisi kannattanut laittaa, se oikea SRE-massalevy, en kuitenkaan tiedä onko sekin sellainen joka puristuessaan litistyy hieman. Mutta toimii tuo noillakin vermeillä hyvin ja on tosi hyvä ajaa, ei eroa vakiosta, kuin jäykemmän poljintuntuman muodossa. Helppo lähtee myös muijan liikkeelle, yms.
                              Last edited by bemmeri; 01-06-2014, 19:59.
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              • ike24
                                BTCF Member
                                • Mar 2011
                                • 957
                                • haapavesi

                                Mää en tiiiä onko ne samankorkusia mutta ainaki jouduin tilaan m30 vauhtipyörän pultit että ne on riittävän pitkät. Ostin tuon laatikon nii tulu mukaan painelaakeri ja sitte ostin uuden joka oli huomattavasti leveämpi että voikohan se nyt jotenki kantaa siellä. Mullahan ottaa kans tosi ylhäältä vasta toi kytkin.eikkai se auta ku laatikko käyttäää irti ja ihmetellä..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎