Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • asoh
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 289
    • mikkeli

    Imuvuoto vai jokin muu

    Elikkäs missähän mahtaa olla vika. Mootorina on m62b35 vuosimallia -96 ja kone käy korvakuulolla ihan hyvin mut Inpalla katsottuna sylinterien välillä on suuria heittoja ja sen myös tuntee istuimessa kun kone vähän hytkyy. Vikakoodeja ei anna ja kone tuntuu toimivankin ilman suurempia ongelmia. Auton ollessa käynnissä irroitin Maf:in johdon ja auto sammui samantien. Kaasua nopeesti painaessa auton ollessa paikallaan jostain imusarjan luonta kuuluu pihahdus. Onko tämä normaalia? Imuvuotoja olen yrittänyt etsiä brakecleaner spraylla mutta ei ole löytynyt. Osaiskohan joku kertoa missä vois vika varmimmin olla? Itsellä arvaillut lähtee Maf, imuvuoto, lamda? Perässä vielä inpasta otettuja kuvia auton ollessa käynnissä.
    Attached Files
    Nykyinen.
    e39 535i V8

    ex.
    e36 320i

    http://asoh.kuvat.fi/kuvat/Bmw/

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4181

      Originally posted by ike24 View Post
      Mää en tiiiä onko ne samankorkusia mutta ainaki jouduin tilaan m30 vauhtipyörän pultit että ne on riittävän pitkät. Ostin tuon laatikon nii tulu mukaan painelaakeri ja sitte ostin uuden joka oli huomattavasti leveämpi että voikohan se nyt jotenki kantaa siellä. Mullahan ottaa kans tosi ylhäältä vasta toi kytkin.eikkai se auta ku laatikko käyttäää irti ja ihmetellä..
      e34 540 oem painelaakeri on semmoinen ison mallinen, tuolle 765 kytkimelle piti laittaa pienempi.

      M60b40 vakiokytkimeen sopiva:



      765 kytkimelle sopiva:
      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • ike24
        BTCF Member
        • Mar 2011
        • 957
        • haapavesi

        Originally posted by bemmeri View Post
        e34 540 oem painelaakeri on semmoinen ison mallinen, tuolle 765 kytkimelle piti laittaa pienempi.

        M60b40 vakiokytkimeen sopiva:



        765 kytkimelle sopiva:
        http://c1552172.r72.cf0.rackcdn.com/334506_x600.jpg
        Dodiii eli mulla on tuo väärä siellä paikolleeen. Onhan mulla tuolla oikiako painelaakeri eli pitäää vaihtaaa. Paskempi homma.

        Comment

        • ike24
          BTCF Member
          • Mar 2011
          • 957
          • haapavesi

          Kytkin pelaa pitäää. Eikä onneks tullu suutia vaurioita.

          Comment

          • bemmeri
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4181

            Miten tuon motronic 3.3 säätö/ohjelmointi, ilmeisesti tehdään ns. lastu? Varmaan jokusen hevosvoiman voisi sieltä löytää, mutta onko rahan hukkaa ja laittais suosiolla suoraan esim: http://www.k-data.org/kdfi-pnp-bmw-m60.html ?
            Joskus ihan ajatuksen tasolla remmiä miettiny, mutta en kuitenkaan kovin vakavasti.
            Saako tuosta kdfi:stä mitään hyötyä vakiomoottorista, verrattuna motronicin ohjelmointiin? Kun ei kuitenkaan varmaa ole, tuleeko ikinä sitä remmiä tai muitakaan muutoksia. Hintaahan tuolle kdfi:lle tulee säädön kanssa n. tuplat, jos ajatellaan että lastutus siinä 500€ kantturoilla (vai tekeekö kukaan M3.3 tähän hintaan?)
            EVERYTHING | WORKS

            Comment

            • ike24
              BTCF Member
              • Mar 2011
              • 957
              • haapavesi

              Originally posted by bemmeri View Post
              Miten tuon motronic 3.3 säätö/ohjelmointi, ilmeisesti tehdään ns. lastu? Varmaan jokusen hevosvoiman voisi sieltä löytää, mutta onko rahan hukkaa ja laittais suosiolla suoraan esim: http://www.k-data.org/kdfi-pnp-bmw-m60.html ?
              Joskus ihan ajatuksen tasolla remmiä miettiny, mutta en kuitenkaan kovin vakavasti.
              Saako tuosta kdfi:stä mitään hyötyä vakiomoottorista, verrattuna motronicin ohjelmointiin? Kun ei kuitenkaan varmaa ole, tuleeko ikinä sitä remmiä tai muitakaan muutoksia. Hintaahan tuolle kdfi:lle tulee säädön kanssa n. tuplat, jos ajatellaan että lastutus siinä 500€ kantturoilla (vai tekeekö kukaan M3.3 tähän hintaan?)
              Tiedän yhen joka tekee ms3 m60 johtosarjaaan. Itellä on ahdetusta saman tyypin tekemä boksi.ja hintakaan ei ole paha.

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5265
                • Pirkkala

                Onkos tuossa alpinassa alpinan peukaloima ohjelma sisällä? Jos on, en usko että vaparikoneessa on paljon irtohevosia säätämällä saatavissa. Tämä on tosin vaan oma näkemys. Normi m60 vaparina antaa varmaan jokusen pollen säätämällä mutta hyöty on nähdäkseni aika pieni käytettyyn rahaan nähden. Jos moottoria muutettu teknisesti, niin sitten varmaan on enemmän etua.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Onkos tuossa alpinassa alpinan peukaloima ohjelma sisällä? Jos on, en usko että vaparikoneessa on paljon irtohevosia säätämällä saatavissa. Tämä on tosin vaan oma näkemys. Normi m60 vaparina antaa varmaan jokusen pollen säätämällä mutta hyöty on nähdäkseni aika pieni käytettyyn rahaan nähden. Jos moottoria muutettu teknisesti, niin sitten varmaan on enemmän etua.
                  On Alpinan ohjelmoitu motronic. Mutta joskus M5boardilta luin, että jokunen hevosvoima on näihin saatu ohjelmoimalla. :think
                  Ei oo koneelle tehty mitään sen kummempia, pakosarjoja hieman muokattu ja kattien kohdalta rupee kohta virtaamaan paremmin... :think
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    Originally posted by bemmeri View Post
                    Miten tuon motronic 3.3 säätö/ohjelmointi, ilmeisesti tehdään ns. lastu? Varmaan jokusen hevosvoiman voisi sieltä löytää, mutta onko rahan hukkaa ja laittais suosiolla suoraan esim: http://www.k-data.org/kdfi-pnp-bmw-m60.html ?
                    Joskus ihan ajatuksen tasolla remmiä miettiny, mutta en kuitenkaan kovin vakavasti.
                    Saako tuosta kdfi:stä mitään hyötyä vakiomoottorista, verrattuna motronicin ohjelmointiin? Kun ei kuitenkaan varmaa ole, tuleeko ikinä sitä remmiä tai muitakaan muutoksia. Hintaahan tuolle kdfi:lle tulee säädön kanssa n. tuplat, jos ajatellaan että lastutus siinä 500€ kantturoilla (vai tekeekö kukaan M3.3 tähän hintaan?)
                    Tolla aftermarket eculla menetät kaikki ajotietokoneen yms. muut ecuun liittyvät autosta.
                    Huolellinen ohjelmointi, mutta vasta sitten kun olet ne nokat kairannut. Saat sitten kerralla vastinetta sille n. 500 ohjelmoinnille.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • Vibaa
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2010
                      • 581
                      • Vaasa

                      Osaiskohan joku neuvoa mistä tämä ärsyttävä ääni voisi olla lähtöisin (heti käynnistyksen jälkeen)?


                      Kuuluu usein käynnistyksen jälkeen ja välillä aivan satunnaisesti, olen kuitenkin ainoastaan kuullut tuon äänen tyhjäkäynnillä.

                      Moottorin etuosasta kuuluu ja kuskinpaikalla ollessa tuntuu loppuvan pienen "tömähdyksen"/klikkauksen jälkeen, aivan kuin vesiventtiili vaihtais asentoaan. Vesiventtiili sekä aux vesipumppu kuitenki poissuljettu jo.

                      Hydraulinen ketjunkiristäjä vaihdettu vuosi sitten ja öljypumpun pultit tarkistettu pari vuotta sitten, ajattelin kyllä lähiaikoina tarkistaa uudestaan varmuuden vuoksi.

                      EDIT: Ääni paikallistettu ohjaustehostimeen.
                      Last edited by Vibaa; 06-06-2014, 19:18.
                      sigpic
                      E34 530iA

                      Comment

                      • -Sipe-
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 416
                        • Tampere.

                        Originally posted by asoh View Post
                        Elikkäs missähän mahtaa olla vika. Mootorina on m62b35 vuosimallia -96 ja kone käy korvakuulolla ihan hyvin mut Inpalla katsottuna sylinterien välillä on suuria heittoja ja sen myös tuntee istuimessa kun kone vähän hytkyy. Vikakoodeja ei anna ja kone tuntuu toimivankin ilman suurempia ongelmia. Auton ollessa käynnissä irroitin Maf:in johdon ja auto sammui samantien. Kaasua nopeesti painaessa auton ollessa paikallaan jostain imusarjan luonta kuuluu pihahdus. Onko tämä normaalia? Imuvuotoja olen yrittänyt etsiä brakecleaner spraylla mutta ei ole löytynyt. Osaiskohan joku kertoa missä vois vika varmimmin olla? Itsellä arvaillut lähtee Maf, imuvuoto, lamda? Perässä vielä inpasta otettuja kuvia auton ollessa käynnissä.

                        Mittaa puristukset. 3. pytyssä mahdollisesti vauriota, suutin korjaa sylinterissä olevaa ohivuotoa syöttämällä lisää kakkua.
                        M62B44 E32 740iM -macaoblau V8 + S3.64 =sigpic
                        E36 PANDEM - M50B28+HX40

                        +muut vartin hommat

                        Ex. Läjäpäin e34&e32, e36 ja pari e39

                        Comment

                        • asoh
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 289
                          • mikkeli

                          Suurin heitto saattaa vaihtaa sylinteriä eli eli en usko että tietyssä sylinterissä olisi vikaa. Viikonloppun aikaan vaihdan imusarjan takapäädyn ja tiivisteen. Toivottavasti on vaikutusta.:think
                          Nykyinen.
                          e39 535i V8

                          ex.
                          e36 320i

                          http://asoh.kuvat.fi/kuvat/Bmw/

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4181

                            Mistä johtuu, jos vauhdissa humppaa kierrokset vähän, about 500-900 rmp väliä (kytkin pohjassa siis)? Paikallaan ollessa tai hitaassa vauhdissa ei humppaa. Mielestäni ei tehny tuolleen ennen kansiremonttia, vai onko kovalla vauhtipyörällä asian kanssa tekemistä? Moottori ei kuitenkaan sammu, kun joskus aiemmin luin että kova vp saattaa aiheuttaa sammumista.

                            Muuten toimii normaalisti ja vedot tallella. Mutta ihmettyttää tuo kierrosten pienoinen seilaus. :think
                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • MH motorsport
                              BTCF Member
                              • Sep 2011
                              • 2301
                              • Turku

                              Saman havainnon tehnyt. Kevyt vp syyllinen.
                              Oma auto ei ole toistaiseksi sammunut automaatin eculla missään tilanteessa.


                              Näihinhän saa takoveivejä ja mäntiä mutta mitä seurannut niin aika hyvin vakiotkin ovat kestäneet n800nm vääntöjäkin.

                              Tähän kellään sanottavaa/kokemuksia?
                              Autopalvelu MH-motor
                              Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                              Maxxecu myynti ja asennus
                              www.mh-motor.fi
                              0503218217
                              Kulkineet:
                              E6 2000 touring
                              E6 2002 touring
                              E30 318is ///Mtechnic 2
                              E34 ///M5 nürburgring
                              E34 S62b50 turbo dct
                              E39 523i ///Msport
                              F30 320d

                              Comment

                              • Roisto
                                BTCF Member
                                • Nov 2010
                                • 2542
                                • Kajaani

                                Lämpöanturit vaihdettu mutta lämpöviisari ei tahdo kiivetä puoleen väliin, ei edes sitä edeltävälle viivalle. Mitä sitten, mittaristo?
                                2001 E39 525iA
                                1992 E34 "540i/5"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎