Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5266
    • Pirkkala

    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Näihinhän saa takoveivejä ja mäntiä mutta mitä seurannut niin aika hyvin vakiotkin ovat kestäneet n800nm vääntöjäkin.

    Tähän kellään sanottavaa/kokemuksia?
    Ei ole kokemusta, mutta yksi pitkänlinjan moottorivirittäjä kehui että ihan hyvännäköiset männät. Katseella tuskin sai materiaalia analysoitua mutta kuitenkin.

    Kangethan kestää aika hyvin, ne on vaan aika teräväsärmäset, mahtaako olla mitään itua vähän pyöristää kulmia ja kiillotella vartta?

    Sama mies sanoi että äärimmäisille virityksille hän kuulemma putkittaisi sylinterit teräsputkilla, ja betonoisi lohkon vesitilasta korkeussuunnassa 2/3. Männät ja kanget siinä kohtaa uusiksi. Mielenkiintoinen olisi nähdä, mitä kestäisi ahdettuna. Rahaa menisi tosin repullinen seteleinä.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Tommi
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2005
      • 289
      • Kajaani

      Originally posted by Roisto View Post
      Lämpöanturit vaihdettu mutta lämpöviisari ei tahdo kiivetä puoleen väliin, ei edes sitä edeltävälle viivalle. Mitä sitten, mittaristo?
      Oletkos tehnyt mittaristo testin? Todennäköisesti vika on muualla kerta viisari kuitenkin liikkuu. Termari vesipumppu ilmaus.
      Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
      Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
      e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

      Comment

      • Roisto
        BTCF Member
        • Nov 2010
        • 2542
        • Kajaani

        Originally posted by Tommi View Post
        Oletkos tehnyt mittaristo testin? Todennäköisesti vika on muualla kerta viisari kuitenkin liikkuu. Termari vesipumppu ilmaus.
        Kjeh kjeh, noinkin yksinkertainen asia kuin mittaristotesti unohtuu ihan täysin

        Termari kävi kyllä mielessä, muistaakseni kuitin mukaan viime syksynä vaihdettu mutta mistä näistä ikinä tietää.. Nyt jos tuohon vaihtaa termarin ni kumpaa porukka suosii, 85 vai 95 asteista?

        Onnistuuko vesipumpun testaus jotenkin? Auto käyntiin, paisarin korkki auki ja ootella millon lentää kuumat vedet naamalle? Pitää viikonloppuna tuo termari keitellä kun repii koneen auki, voi sitten joko poistaa sen mahdolliset viat-listasta tai lisätä ostoslistaan.
        Last edited by Roisto; 12-06-2014, 02:01.
        2001 E39 525iA
        1992 E34 "540i/5"

        Comment

        • toNmbbA
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2009
          • 2329
          • Espoo

          Ei ehkä oikea threadi:


          Kovaa vauhtipyörää ostamassa, käykö m60 vauhtipyörä m62? :think
          Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
          Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

          Comment

          • Tommi
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2005
            • 289
            • Kajaani

            Originally posted by Roisto View Post
            Kjeh kjeh, noinkin yksinkertainen asia kuin mittaristotesti unohtuu ihan täysin

            Termari kävi kyllä mielessä, muistaakseni kuitin mukaan viime syksynä vaihdettu mutta mistä näistä ikinä tietää.. Nyt jos tuohon vaihtaa termarin ni kumpaa porukka suosii, 85 vai 95 asteista?

            Onnistuuko vesipumpun testaus jotenkin? Auto käyntiin, paisarin korkki auki ja ootella millon lentää kuumat vedet naamalle? Pitää viikonloppuna tuo termari keitellä kun repii koneen auki, voi sitten joko poistaa sen mahdolliset viat-listasta tai lisätä ostoslistaan.
            Pumpusta paisariin paluuhan tulee korkin juureen. Korkki auki kone käyntiin ja kattelemaan tuleeko liru kierrosten noustessa vähän isompi liru. Termarilta letkujen tunnustelua lämpiääkö tekeekö painetta.
            Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
            Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
            e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

            Comment

            • MH motorsport
              BTCF Member
              • Sep 2011
              • 2301
              • Turku

              Originally posted by toNmbbA View Post
              Ei ehkä oikea threadi:


              Kovaa vauhtipyörää ostamassa, käykö m60 vauhtipyörä m62? :think
              Kyllä maar.
              Autopalvelu MH-motor
              Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
              Maxxecu myynti ja asennus
              www.mh-motor.fi
              0503218217
              Kulkineet:
              E6 2000 touring
              E6 2002 touring
              E30 318is ///Mtechnic 2
              E34 ///M5 nürburgring
              E34 S62b50 turbo dct
              E39 523i ///Msport
              F30 320d

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                Originally posted by toNmbbA View Post
                Ei ehkä oikea threadi:


                Kovaa vauhtipyörää ostamassa, käykö m60 vauhtipyörä m62? :think
                Ei, jos tarttet triggerin vauhtipyörään. M60 lukee kampuraa dampperista, kun taas m62 vauhtipyörästä.
                Aprilia RSV4

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  Meneekö M60 johonkin nilkutus modiin, jos lambdat puuttuu? Kävi ikävästi, että toinen anturi särky irroittaessa, oli leikannu niin pahasti kiinni. Toista ei edes yritetty. Mitä tuossa pajalta kotiin ajoin, niin toimi hyvin normiajossa ilman lambdoja. En uskaltanu kenkiä tai käyttää kovia kierroksia. Ilmeisesti paksulle menee seos, kai näissä varaohjelma on tehty varman päälle?

                  Toinen kyssäri. Saisin uudet lambdat parissa päivässä. Mutta ne ei ole bemarin numerolla, eli joutuisi johdot liittämään vanhojen lambdojen pistokkeeseen. Itse anturi on kyllä sama Bosch ja numero täsmää. Säästänkö väärässä paikassa reilun satkun per anturi, jos otan nuo "tarvike" Boschit? Jos tilaa oem M60 540i anturit, niin se on se reilun viikon juttu saksasta. :think


                  Ot. Nyt kuullostaa auto sille, kuin sen olisi pitänyt kuullostaa jo Buchloesta tullessaa...
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • 2bar..ahhh
                    BTCF Honorary Member
                    • Nov 2004
                    • 3351
                    • haapavesi

                    Originally posted by bemmeri View Post
                    Meneekö M60 johonkin nilkutus modiin, jos lambdat puuttuu? Kävi ikävästi, että toinen anturi särky irroittaessa, oli leikannu niin pahasti kiinni. Toista ei edes yritetty. Mitä tuossa pajalta kotiin ajoin, niin toimi hyvin normiajossa ilman lambdoja. En uskaltanu kenkiä tai käyttää kovia kierroksia. Ilmeisesti paksulle menee seos, kai näissä varaohjelma on tehty varman päälle?

                    Toinen kyssäri. Saisin uudet lambdat parissa päivässä. Mutta ne ei ole bemarin numerolla, eli joutuisi johdot liittämään vanhojen lambdojen pistokkeeseen. Itse anturi on kyllä sama Bosch ja numero täsmää. Säästänkö väärässä paikassa reilun satkun per anturi, jos otan nuo "tarvike" Boschit? Jos tilaa oem M60 540i anturit, niin se on se reilun viikon juttu saksasta. :think


                    Ot. Nyt kuullostaa auto sille, kuin sen olisi pitänyt kuullostaa jo Buchloesta tullessaa...
                    ei ole väärin laittaa "tarvike" lamdoja mut johtoja han ei saa tinatasit
                    €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      Originally posted by 2bar..ahhh View Post
                      ei ole väärin laittaa "tarvike" lamdoja mut johtoja han ei saa tinatasit


                      Tuossa myyntikuvassa näyttääkin olevan tuo pistoke oikean mallinen, aamulla kysyin niin paikallinen myyjä sano että vanhan töpselin joutuu liittämään johtoihin. :think
                      Huomattavasti halvempi tuo linkin anturi on kuin alkuperäinen BMW-osanumerolla oleva. Paikallinen putka ois myyny Bochit ~140€ per anturi.
                      Last edited by bemmeri; 14-06-2014, 15:45.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • Vibaa
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 581
                        • Vaasa

                        Kilisee kilisee...
                        Miten tuo sisäputki on tuolla? Riittääkö että halkaisee tuosta ja hitsaa muutamalla pisteellä kiinni? Ärsyttävästi ääntelee kun on kone käynnissä.
                        sigpic
                        E34 530iA

                        Comment

                        • Morkai
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 3197
                          • Saarijärvi

                          Originally posted by Vibaa View Post
                          Kilisee kilisee...
                          Miten tuo sisäputki on tuolla? Riittääkö että halkaisee tuosta ja hitsaa muutamalla pisteellä kiinni? Ärsyttävästi ääntelee kun on kone käynnissä.
                          Poraa pienen reiän ulkoputkeen ja tulppahitsaa sisäputken kii. Noi ei ole alunperin kii kuin toisesta päästä tai jotkut palat ei ollenkaan. Ajan myötä hakkaantuvat löysäks ja alkavat kolista. Joissain uudemmissa M60:ssä oon nähny tulppahitsit tehtynä, liekkö tehtaan alkuperäinen varmennus vai korjaus.. paha sanoa.
                          sigpic
                          E23 728iA V8-projekti
                          E38 730D -projekti
                          E39 540iA -projekti
                          I01 i3 -projekti

                          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                          Comment

                          • Vibaa
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 581
                            • Vaasa

                            Mistä minne tuo sisäputki menee? Eli mihin olisi hyvä kohta porata reikää.
                            sigpic
                            E34 530iA

                            Comment

                            • kama
                              BTCF Member
                              • Dec 2002
                              • 1264
                              • Savonmua

                              Ei oo 8-koneista itellä juuri kokemuksia niin tarviis kokeneemmilta äänimaailma-apuja.
                              Eräästä M62b44:stä (vm04) havaintoja:

                              - Kun öljykorkin avaa käynti tietty muuttuu, mutta samalla alkaa kuulumaan kova naputus, ekana tuli vanos mieleen, mutta voiko tuo kuulua jostakin huohottimen läpästä tms.
                              Video:


                              Sit pari muuta jotka ei sinällään kai mitään kriittistä:
                              - Ainakin kylmänä täryyttää, tuntuu mm ratissa. Eikös kasin nyt pitäs käydä tasaisesti kylmänäkin?
                              - Koneesta kuuluu selkeä ujellus, en tarkemmin koittanut paikallista, voi olla esim laturi tms. Kuitenkin mekaaninen ääni, kuuluu mm kuskin paikalle asti.
                              E24 - M88/3 N/A
                              E85 - M54 Supercharged
                              G26 - M50 Supercharged
                              IG:kamamikko

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5266
                                • Pirkkala

                                Mikäs on kun apukuskin tulpat vähän turhan vaaleita, ja kuskinpuolella on mustaa. Lambdojen johdot vähän epäselvä ovatko oikein, en saa tolkkua omista puolenvuodentakasista merkinnöistä. Miten selvitän nuo oikein ilman IMPAa tms.? Voiko muita syitä olla ilmiölle? Pakoputki vähän vuotaa ennen lambdaa olevasta liitoksesta, mutta apukuskin puolelta jossa siis tulppa on valkonen, joten ei selity silläkään?

                                Pitää vähän jatkotutkimuksia tehdä....
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎