Originally posted by jr66
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.
Collapse
X
-
sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostOnko kellään kokemusta mitä tapahtuu bmw kitkaperälle kun sinne lykkää tavalliset peräöljyt? Siitähän puuttuu jokin kitkaa pienentävä lisäaine joka lukkoperäöljystä löytyy. Ts. Kitkaperän pitäisi pitää paremmin.
Tuleeko lukon käyttäytymisestä töksähtelevää?
Ideana siis että kitkalukolle tarkoitettu öljy säästää levyjä kulumiselta normiajossa jossa levyt joutuvat hankaukseen.
Mutta vähän agressiivisempaan käyttöön mahtaisiko vähän siipeensä saanut perä pitää paremmin tavallisella öljyllä?
En suosittele kenellekkään mutta kunhan ääneen ajattelen.
Oman etuvetosen lukosta hitsuttelin hion jarrurampin kokonaan pois, nyt ei lukitse ollenkaan konejarrulla.
Tai lukitsee sen mitä esijännitys on.
Vetopuolen ramppi saisi olla viellä hieman loivempi.
Comment
-
-
Originally posted by Wesulius View PostKannattaa mielummin loiventaa ramppikulmaa niin veto päällä puree tiukemmin.
Oman etuvetosen lukosta hitsuttelin hion jarrurampin kokonaan pois, nyt ei lukitse ollenkaan konejarrulla.
Tai lukitsee sen mitä esijännitys on.
Vetopuolen ramppi saisi olla viellä hieman loivempi.
Kyse oli nyt ihan vaan tästä öljyhommasta. Se mistä tuo tuli mieleen on se että mulla on toisessa autossa typ 188 joka alkaa olla ehtoopuolella ja nyt ei aika ja raha riitä sen remppaamiseen joten arvelin josko joku osaisi kertoa kokemuksia asiasta.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
3.2 m3 on typ210. 3.0 m3 on typ188, minkä osat kyllä menee ristiin muidenkin 188 perien kanssa. En nyt ole 100 varma onko 3.0 m3 isoilla vai pienillä vetareilla, mutta vetareiden tumpit kyllä menee ristiin vaikka oliskin eri. M3 perässä on toki cv nivel kardaanille, ja normi e36 perässä ei oo, mut senkin voi vaihtaa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Kardaanin ja vetarien tumppien lisäksi ainoa ero on lautaspyörän pultit jotka on M3 typ188 perässä M14 ja normi typ188:ssa kaulukselliset M12 pultit.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostUskoisin että M3 ja 325 on eri vetarin tumpit halkaisijaltaan ?
Ainakin 188k perässä vaihtelee tehoversion mukaan.Originally posted by Pazi88 View Post3.2 m3 on typ210. 3.0 m3 on typ188, minkä osat kyllä menee ristiin muidenkin 188 perien kanssa. En nyt ole 100 varma onko 3.0 m3 isoilla vai pienillä vetareilla, mutta vetareiden tumpit kyllä menee ristiin vaikka oliskin eri. M3 perässä on toki cv nivel kardaanille, ja normi e36 perässä ei oo, mut senkin voi vaihtaa.
Tuo 325 perä hommattu vain aihioksi kun tuo lukko vähän ujeltaa taas vaikka joitakin vuosia sitten laakeroitu.
Comment
-
-
Originally posted by -jacko- View PostVarmaan paljon ollut keskustelua ja kyselyjä aiemminkin ollut.
Multa löytyy E36 M3 188 perä ylimääräisenä niin saako sen sisuskalut siirtämällä lukon siirrettyä 330i E46 perään ? Tässähän on myös 188 perä ?:think
Eipä taida ainakaan suoraan mennä. Eikös se e46 ole 188k perällä?E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Se menee sinne, mutta lautaspyörälle pitää kehitellä spaceria tms, koska muuten se on väärässä kohtaa
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostSe menee sinne, mutta lautaspyörälle pitää kehitellä spaceria tms, koska muuten se on väärässä kohtaa
Vielä lisää hassuja kysymyksiä mutta mitä eroa on typ188 ja 188k ?
En olekaan koskaan perämurikkaa ottanut auki mutta eiköhän se siitä sit luonnistu kun töiden puolesta laivojen vaihteistoja, pinioneja ynms tullut revittyä auki ja parit auton vaihdelaatikot menestykselläE28 528i -82 m30b34
E46 330CI
Chevrolet K3500 6.5TD
Comment
-
-
188 ja 188k on aika samanlaisia, mutta pieniä eroja on siellä täällä. Suurimpina eroina, että pinjoni on eri kohdassa k-mallissa ja poskilaakerit ei tule kiinni erillisillä pultattavilla laipoilla, kuten vanhassa, vaan sokalla sieltä stefan alta. Poskilaakerit on tästä syystä erilaiset, mutta tasauspyörästö paketti on samoilla mitoilla, eli laakerit voi swapata ristiin. Tumpit on samoilla mitoilla, mutta lukkorenkaan paikka on eri ja eri poskilaippasysteemin vuoksi pölysuojaosio on erilainen. Ilman sorvaamatta ei 188k tumppeja esim. saa 188 perään kiinni, mutta koska boorit mätsää yms. voi 188 tasauspyörästön/lukkoyksikön vaihtaa ristiin. Isoin ongelma on ko. hommassa tuo lautaspyörän kiinnityksen syvyysero, mut se näyttäs olevan noin päin että vanhan mallin tasauspyörästön/lukkoyksikön saa kiinni 188k perään spacerilla.Last edited by Pazi88; 02-03-2019, 11:21.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Hyvä tietää. Täytyy sit informoida tänne kun ja jos pääsen tähän hommaan kiinni muiden töiden ohella mitkä ei lopu koskaan.
Jos joltain löytyy E46 perämurikka turun alueelta niin saa laittaa yv:tä niin voisin kokeilla miten homma toimii.
Kiitos oli iso apuE28 528i -82 m30b34
E46 330CI
Chevrolet K3500 6.5TD
Comment
-
Comment