Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    Originally posted by jr66 View Post
    M3:n lukko on isompi/kestävämpi kuin muiden eli ei sovi.
    Mitä sä selität. 188 molemmat. Sopii se
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • Wesulius
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2012
      • 304
      • Mynämäki

      Originally posted by Urpo_rotta View Post
      Onko kellään kokemusta mitä tapahtuu bmw kitkaperälle kun sinne lykkää tavalliset peräöljyt? Siitähän puuttuu jokin kitkaa pienentävä lisäaine joka lukkoperäöljystä löytyy. Ts. Kitkaperän pitäisi pitää paremmin.
      Tuleeko lukon käyttäytymisestä töksähtelevää?

      Ideana siis että kitkalukolle tarkoitettu öljy säästää levyjä kulumiselta normiajossa jossa levyt joutuvat hankaukseen.

      Mutta vähän agressiivisempaan käyttöön mahtaisiko vähän siipeensä saanut perä pitää paremmin tavallisella öljyllä?

      En suosittele kenellekkään mutta kunhan ääneen ajattelen.
      Kannattaa mielummin loiventaa ramppikulmaa niin veto päällä puree tiukemmin.
      Oman etuvetosen lukosta hitsuttelin hion jarrurampin kokonaan pois, nyt ei lukitse ollenkaan konejarrulla.
      Tai lukitsee sen mitä esijännitys on.
      Vetopuolen ramppi saisi olla viellä hieman loivempi.

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5257
        • Pirkkala

        Originally posted by Wesulius View Post
        Kannattaa mielummin loiventaa ramppikulmaa niin veto päällä puree tiukemmin.
        Oman etuvetosen lukosta hitsuttelin hion jarrurampin kokonaan pois, nyt ei lukitse ollenkaan konejarrulla.
        Tai lukitsee sen mitä esijännitys on.
        Vetopuolen ramppi saisi olla viellä hieman loivempi.
        Joo en puhunut lukon kiristämisestä, temput siihen tiedetään kyllä. Itsekin ajanut monta kesää tuplalevyisellä ja loivennetuilla rampella olevalla typ 210 perällä ja kyllä muuten pitää. Vähän liikaakin.

        Kyse oli nyt ihan vaan tästä öljyhommasta. Se mistä tuo tuli mieleen on se että mulla on toisessa autossa typ 188 joka alkaa olla ehtoopuolella ja nyt ei aika ja raha riitä sen remppaamiseen joten arvelin josko joku osaisi kertoa kokemuksia asiasta.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16420
          • Asikkala

          Originally posted by Tonton View Post
          Mitä sä selität. 188 molemmat. Sopii se
          Joo 188 on mutta eri varaosanumerolla kuin muut ja jostain jäänyt mieleen että ei sopisi.

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            Originally posted by jr66 View Post
            Joo 188 on mutta eri varaosanumerolla kuin muut ja jostain jäänyt mieleen että ei sopisi.
            Uskoisin että M3 ja 325 on eri vetarin tumpit halkaisijaltaan ?
            Ainakin 188k perässä vaihtelee tehoversion mukaan.

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11081
              • Oulu

              3.2 m3 on typ210. 3.0 m3 on typ188, minkä osat kyllä menee ristiin muidenkin 188 perien kanssa. En nyt ole 100 varma onko 3.0 m3 isoilla vai pienillä vetareilla, mutta vetareiden tumpit kyllä menee ristiin vaikka oliskin eri. M3 perässä on toki cv nivel kardaanille, ja normi e36 perässä ei oo, mut senkin voi vaihtaa.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                Kardaanin ja vetarien tumppien lisäksi ainoa ero on lautaspyörän pultit jotka on M3 typ188 perässä M14 ja normi typ188:ssa kaulukselliset M12 pultit.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • Tikkunen85
                  BTCF Member
                  • Mar 2006
                  • 892
                  • Paltamo

                  Originally posted by BMW525Xda View Post
                  Uskoisin että M3 ja 325 on eri vetarin tumpit halkaisijaltaan ?
                  Ainakin 188k perässä vaihtelee tehoversion mukaan.
                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  3.2 m3 on typ210. 3.0 m3 on typ188, minkä osat kyllä menee ristiin muidenkin 188 perien kanssa. En nyt ole 100 varma onko 3.0 m3 isoilla vai pienillä vetareilla, mutta vetareiden tumpit kyllä menee ristiin vaikka oliskin eri. M3 perässä on toki cv nivel kardaanille, ja normi e36 perässä ei oo, mut senkin voi vaihtaa.
                  Minulla siis on nyt juurikin tuo m3 perä kiinni 328:ssa ja vaihdettuka 328 omasta perästä vetarien ja kardaanin tumpit.

                  Tuo 325 perä hommattu vain aihioksi kun tuo lukko vähän ujeltaa taas vaikka joitakin vuosia sitten laakeroitu.

                  Comment

                  • -jacko-
                    BTCF Member
                    • Sep 2006
                    • 206
                    • Tampere

                    Varmaan paljon ollut keskustelua ja kyselyjä aiemminkin ollut.

                    Multa löytyy E36 M3 188 perä ylimääräisenä niin saako sen sisuskalut siirtämällä lukon siirrettyä 330i E46 perään ? Tässähän on myös 188 perä ?:think
                    E28 528i -82 m30b34
                    E46 330CI
                    Chevrolet K3500 6.5TD

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5257
                      • Pirkkala

                      Originally posted by -jacko- View Post
                      Varmaan paljon ollut keskustelua ja kyselyjä aiemminkin ollut.

                      Multa löytyy E36 M3 188 perä ylimääräisenä niin saako sen sisuskalut siirtämällä lukon siirrettyä 330i E46 perään ? Tässähän on myös 188 perä ?:think

                      Eipä taida ainakaan suoraan mennä. Eikös se e46 ole 188k perällä?
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        Originally posted by Urpo_rotta View Post
                        Eipä taida ainakaan suoraan mennä. Eikös se e46 ole 188k perällä?
                        On 188k

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11081
                          • Oulu

                          Se menee sinne, mutta lautaspyörälle pitää kehitellä spaceria tms, koska muuten se on väärässä kohtaa


                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • -jacko-
                            BTCF Member
                            • Sep 2006
                            • 206
                            • Tampere

                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Se menee sinne, mutta lautaspyörälle pitää kehitellä spaceria tms, koska muuten se on väärässä kohtaa

                            Hyvä tietää Ei ainakaan siis mahdotonta ole. Täytyis hommata varmaan sitten toinen 188k perämurikka mihin sit vois tätä kokeilla.

                            Vielä lisää hassuja kysymyksiä mutta mitä eroa on typ188 ja 188k ?

                            En olekaan koskaan perämurikkaa ottanut auki mutta eiköhän se siitä sit luonnistu kun töiden puolesta laivojen vaihteistoja, pinioneja ynms tullut revittyä auki ja parit auton vaihdelaatikot menestyksellä
                            E28 528i -82 m30b34
                            E46 330CI
                            Chevrolet K3500 6.5TD

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11081
                              • Oulu

                              188 ja 188k on aika samanlaisia, mutta pieniä eroja on siellä täällä. Suurimpina eroina, että pinjoni on eri kohdassa k-mallissa ja poskilaakerit ei tule kiinni erillisillä pultattavilla laipoilla, kuten vanhassa, vaan sokalla sieltä stefan alta. Poskilaakerit on tästä syystä erilaiset, mutta tasauspyörästö paketti on samoilla mitoilla, eli laakerit voi swapata ristiin. Tumpit on samoilla mitoilla, mutta lukkorenkaan paikka on eri ja eri poskilaippasysteemin vuoksi pölysuojaosio on erilainen. Ilman sorvaamatta ei 188k tumppeja esim. saa 188 perään kiinni, mutta koska boorit mätsää yms. voi 188 tasauspyörästön/lukkoyksikön vaihtaa ristiin. Isoin ongelma on ko. hommassa tuo lautaspyörän kiinnityksen syvyysero, mut se näyttäs olevan noin päin että vanhan mallin tasauspyörästön/lukkoyksikön saa kiinni 188k perään spacerilla.
                              Last edited by Pazi88; 02-03-2019, 11:21.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • -jacko-
                                BTCF Member
                                • Sep 2006
                                • 206
                                • Tampere

                                Hyvä tietää. Täytyy sit informoida tänne kun ja jos pääsen tähän hommaan kiinni muiden töiden ohella mitkä ei lopu koskaan.

                                Jos joltain löytyy E46 perämurikka turun alueelta niin saa laittaa yv:tä niin voisin kokeilla miten homma toimii.

                                Kiitos oli iso apu
                                E28 528i -82 m30b34
                                E46 330CI
                                Chevrolet K3500 6.5TD

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎