Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    Laakerien pinnat ei ainakaan tykkää jos ovat nesteen kanssa tekemisissä. Jos oot tohon asti mennyt niin tee samalla kunnolla. Jos sillä kuorten ruosteettomuudella on jotain merkitystä. Pura pinjoni pois ja uusit laakerit siihen samalla vauhdilla. Ne on ne todennäköisimmät laakerit jotka on loppu kuitenkin.
    Jos kuoria hiekkapuhaltaa niin se pitää painepesurilla putsailla, kaikki öljykanavat ja laakeripesät. Hiekka ei poistu täysin esim. osienpesukoneessa.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • pilootti
      BTCF Member
      • Feb 2012
      • 299
      • Kokkola

      Mun hiekkapuhallus vehkeet on mitä on, bilteman säkistä imevä pistooli ja onneton kompura.. alunperin oli ajatus vetää vain maali päälle kun perä on tässä pisteessä missä se nyt on mutta ajattelin, että jos happohommista ei oo haittaa niin sama se on semmosessa liottaa, mutta taidan jättää välistä. Laakerit vois vaihtaa joo, mutta mitä on tullut sillontällöin tätä topikkia luettua niin voi olla parempi etten ala ehjää korjaamaan. eikö sitten pitäis shimmailla jotain välyksiä ja tarkastella hammaskosketuksia ja muuta mukavaa?
      e30 318i touring "Bercedes Menz"
      Kawasaki z1000
      -FatBoyRacing-

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        Originally posted by pilootti View Post
        Mun hiekkapuhallus vehkeet on mitä on, bilteman säkistä imevä pistooli ja onneton kompura.. alunperin oli ajatus vetää vain maali päälle kun perä on tässä pisteessä missä se nyt on mutta ajattelin, että jos happohommista ei oo haittaa niin sama se on semmosessa liottaa, mutta taidan jättää välistä. Laakerit vois vaihtaa joo, mutta mitä on tullut sillontällöin tätä topikkia luettua niin voi olla parempi etten ala ehjää korjaamaan. eikö sitten pitäis shimmailla jotain välyksiä ja tarkastella hammaskosketuksia ja muuta mukavaa?
        No joo, se siinä tulee eteen.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Topi08
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 4458
          • .

          Haittaako jos sivuan vähän aiheesta?, kun noista typ 210 ei mahottomasti ole asiaa, ja varmaan joltain täältä voisi löytyä tieto. Onko typ 210 sisuskaluissa eroja esim e34 vs e36 3.2 m3 perissä?

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            Paljonko typ210 lukkoperässä pitäisi esijännitystä olla?
            Tisistä ei äkkiseltään löytynyt kun 188 perälle..
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • hezzu
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2003
              • 220

              Sotketaan nyt noita 210 periä tänne kun täältä löytyy kattavasti muutenkin tietoa.

              Mitä välityksiä tuollaiseen 210 perään on saatavana ja mistä malleista niitä löytää? En pikaisella guuglaamisella/söörtsillä löytänyt vastausta.

              Toi 210 perä taitaa olla ns. pommin varma perse noin 400hv ratakäyttöön.

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                Originally posted by hezzu View Post
                Sotketaan nyt noita 210 periä tänne kun täältä löytyy kattavasti muutenkin tietoa.

                Mitä välityksiä tuollaiseen 210 perään on saatavana ja mistä malleista niitä löytää? En pikaisella guuglaamisella/söörtsillä löytänyt vastausta.

                Toi 210 perä taitaa olla ns. pommin varma perse noin 400hv ratakäyttöön.
                Tossa kaapattuna yhdeltä foorumilta.

                2.65... US 850 ONLY (afaik)
                2.93. E32/E34 V8 4.0 and 850 CSI and E23 745
                3.07. E28 M535 and E23 745
                3.15 E32 750 and 850
                3.23 E34 M5 3.8 6g and E36 Euro M3
                3.45. Euro E34 535 and E32 735 and E23 735
                3.64 Euro E34 535 E32 735 and US 850 (maby also US 750 E32)
                3.73 Euro E32 735 and US E34 M5 and E28 M5
                3.91 E34 M5 and Euro 735

                Noiden lisäksi ainakin 4.1 on saatavilla e92 m3 gt4:sta.

                Lisäksi muutama paja tarjoaa:
                4.33
                4.44
                5.28
                5.43
                Last edited by jannmann; 10-04-2019, 12:30.
                Aprilia RSV4

                Comment

                • janne[l
                  BTCF Member
                  • Apr 2011
                  • 861
                  • Ylöjärvi

                  Joku noita periä ropannu osaa varmaan sanoo onko tollanen välys normaali vai pitääkö viedä huoltoon? Kyse lukollisesta typ210:stä.
                  e46 330i cabriolet
                  e91 320d
                  e36 328 törpö

                  Comment

                  • Tonton
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 9101
                    • Raisio

                    On normaalia. Paa öljyä sinne
                    sigpic
                    M-B Vito -22
                    Transit Custom -18
                    Yamaha vx ho cruiser -22
                    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                    [email protected]

                    Comment

                    • janne[l
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 861
                      • Ylöjärvi

                      Originally posted by Tonton View Post
                      On normaalia. Paa öljyä sinne
                      kiitos. Joo öljyt vaihdan ja kunnostan ulkosesti,muuta en sille ala ite tekemään. Lukon pitävyys täytyy viä testata laipoista. Toi castrollin 75w-140 varmaan passeli öljy sinne ?
                      e46 330i cabriolet
                      e91 320d
                      e36 328 törpö

                      Comment

                      • Skarpa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2007
                        • 3406
                        • Kotka

                        Originally posted by janne[l View Post
                        kiitos. Joo öljyt vaihdan ja kunnostan ulkosesti,muuta en sille ala ite tekemään. Lukon pitävyys täytyy viä testata laipoista. Toi castrollin 75w-140 varmaan passeli öljy sinne ?
                        Se on sopiva. Ja nimenomaan Limited slip - versio.
                        BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                        E30 Armo "330i"

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by janne[l View Post
                          Joku noita periä ropannu osaa varmaan sanoo onko tollanen välys normaali vai pitääkö viedä huoltoon? Kyse lukollisesta typ210:stä.
                          https://youtu.be/gVJV3DFm2Zg
                          Backlash mitataan lautaspyörältä, pinjoniakseli liikkumattomana. En saa tosta videosta niin paljoa tolkkua että osais sanoa. Pinjoniakselia vatkaamalla välys vaikuttaa aina suuremmalta. En tiedä miksi mutta näin on.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • Skarpa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2007
                            • 3406
                            • Kotka

                            Originally posted by petrolhead View Post
                            En tiedä miksi mutta näin on.
                            Sanoisin, että välityksestä johtuen. Yksi hammas ja sen backlash muodostaa pinionissa huomattavasti suuremman osuuden sen kehästä, jolloin sama välys on pinionia pyörittäessä isompi pyörähdys kuin lautaspyörässä.
                            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                            E30 Armo "330i"

                            Comment

                            • janne[l
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 861
                              • Ylöjärvi

                              perä meneekin särkikoskelle koska ei toi lukko tuntunut pitävän tarpeeksi kun laipasta väänsin toinen lukittuneena, ~60nm tais olla se raja mitä ton tarvis pitää ? Saa sielä samalla kattoo muutenkin tuon läpi että kaikki kunnossa.
                              e46 330i cabriolet
                              e91 320d
                              e36 328 törpö

                              Comment

                              • ^Tonix^
                                BTCF Member
                                • Sep 2005
                                • 641
                                • Vaasa

                                Originally posted by janne[l View Post
                                perä meneekin särkikoskelle koska ei toi lukko tuntunut pitävän tarpeeksi kun laipasta väänsin toinen lukittuneena, ~60nm tais olla se raja mitä ton tarvis pitää ? Saa sielä samalla kattoo muutenkin tuon läpi että kaikki kunnossa.
                                Mitä noita tullut mitattua niin KÄYTETTY vakio typ188 ei ikinä ole pitänyt 60nm. ~50nm on aika perus käytetylle. 57nm taitaa olla parhaimpia vakioita mitä tullut vastaan.
                                Mutta voi 50nm+ perässä olla kaikki sisuskalut entiset, edellinen perä jonka osin oli "suoraan ajosta" ja "toimiva", sen kuin purkasin niin oli huonoin 188 lukkoyksikkö minkä olen purkanut ja sekin piti momenttitestissä 56 vai 57nm..
                                e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                                E30 318is
                                E36 M3 Coupe

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎