Originally posted by tapu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.
Collapse
X
-
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
-
Pari kuukautta tuloksettomasti etsinyt hyvää perää ja on todettava, että Suomesta alkaa aika heikosti löytymään periä. On siis turvauduttava Portugalin seppään.
Alkuperäinen lukkohan on ns. 2way 25% lukolla. Uskaltaako tuollaisen 50/50% lukon ostaa... Lähinnä sitä jarrupuolen lukkoa mietin, onko kovin raju?
Monihan ajaa kempillä kadulla ja radalla, että siinä mielessä ei tuollainen ole mikhää. Mielipiteitä?
Comment
-
-
Originally posted by Odto View PostPari kuukautta tuloksettomasti etsinyt hyvää perää ja on todettava, että Suomesta alkaa aika heikosti löytymään periä. On siis turvauduttava Portugalin seppään.
Alkuperäinen lukkohan on ns. 2way 25% lukolla. Uskaltaako tuollaisen 50/50% lukon ostaa... Lähinnä sitä jarrupuolen lukkoa mietin, onko kovin raju?
Monihan ajaa kempillä kadulla ja radalla, että siinä mielessä ei tuollainen ole mikhää. Mielipiteitä?
Hitsiperä on niin huono ajatus että sitä on turha käyttää vertailuna. Vaikka jotkut ajaa sellasella se ei tarkoita että se olis mistään kotoisin. Onhan monilla niin matala autokin ettei sillä pysty ajaman edes radalla.
Jos autolla ajetaan kadullakin niin jätä normi ramppikulmat. Jos ajat kilpaa niin loivemmat.
Kolme tai neljä levyparia lukon sisään niin pääset alkuun. Sitä ei ole hankala muuttaa jälkikäteen. Ainahan uusia osia saa säätää paremmaksi ajokokemuksen jälkeen.
Mulla on BTW perä myynnissä.Last edited by petrolhead; 09-07-2020, 10:18.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Eikös niillä prosenteilla tarkoiteta kuinka suuri osa väännöstä maksimissaan jakautuu vetävien pyörien välillä. Mutta meinaat että ramppikulmalla on suurempi merkitys perän käyttäytymiseen? Tuo on siinä tapauksessa varmaan ihan passeli, kun on vakio 45° kulmat ja suurempi väännönjakautuminen.
Ps. Tuolta sen perän varmaan hankin, kun saa suoraan E36 sopivan, täysin kunnostettuna ja kustomoituna.
Comment
-
-
Originally posted by Odto View PostEikös niillä prosenteilla tarkoiteta kuinka suuri osa väännöstä maksimissaan jakautuu vetävien pyörien välillä. Mutta meinaat että ramppikulmalla on suurempi merkitys perän käyttäytymiseen? Tuo on siinä tapauksessa varmaan ihan passeli, kun on vakio 45° kulmat ja suurempi väännönjakautuminen.
Ps. Tuolta sen perän varmaan hankin, kun saa suoraan E36 sopivan, täysin kunnostettuna ja kustomoituna.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostEsim. 25% perässä huonommin pitävällä pyörällä on vähintään 25% vääntömomentista.
Petrolin sanoin kitkalevyjen määrä (ja kunto), esijännitys ja ramppikulmat on ne parametrit jotka vaikuttaa käytökseen.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostEsim. 25% perässä huonommin pitävällä pyörällä on vähintään 25% vääntömomentista.
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostMeni väärin päin, suurempi prosenttilukema meinaa tiukempaa lukkoa. Eli prosenttilukema kertoo kuinka suuri osa perään tulevasta väännöstä muutetaan perää lukitsevaksi voimaksi, eli 25% lukolla paremmin pitävälle pyörälle voi mennä 25% enemmän vääntöä verrattuna vähemmän pitävään. Pienillä vääntömomenteilla sitten lukon esijännitys vaikuttaa enemmän kuin ramppikulmat.
Joskus nettikirjoittelua lukiessa jää hämärän peittoon, eikö osa keskustelijoista ymmärrä että bmw levylukko on aktiivinen lukko eikä passiivinen.
Siis: mitä enemmän perän läpi ajetaan vääntömomenttia sitä tiukemmin levypakka puristuu yhteen.Last edited by Urpo_rotta; 11-07-2020, 16:51.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Suomessa/ulkomailla perän kasaajaa jolla omaa varastoa typ210 shimmejä sen verran että sais perän kasattua? Särkikoskea ei tarvitse ehdottaa.
Perään siis kaikki osat, uudet laakerit/stefat/krymppi yms, poskien shimmejä ei vaan ole eikä niitä BMW:ltä enää saa, niin ei näköjään pääsekään omin pikku kätösin tekemään.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostSuomessa/ulkomailla perän kasaajaa jolla omaa varastoa typ210 shimmejä sen verran että sais perän kasattua? Särkikoskea ei tarvitse ehdottaa.
Perään siis kaikki osat, uudet laakerit/stefat/krymppi yms, poskien shimmejä ei vaan ole eikä niitä BMW:ltä enää saa, niin ei näköjään pääsekään omin pikku kätösin tekemään.
Itsehän vaan oon koittanu haalia kaikki perän romut käsiini mitä saa ja ettiny niistä sopivat shimmitLast edited by Pazi88; 03-09-2020, 10:29.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View Posthttps://racingdiffs.com/collections/...tment-shim-kit
Itsehän vaan oon koittanu haalia kaikki perän romut käsiini mitä saa ja ettiny niistä sopivat shimmit
Ja joo, tässä on itsekin yritetty vähän hamstrata mutta eipä ole kuin 6 shimmiä joista suurin osa sieltä paksuimmasta päästä, niin ei olisi viitsinyt niillä edes lähteä yrittämään. Tuolla racingdiffsin setillä saa noita ohuempiakin mukaan pakettiin, toki OEM-shimmit menevät 0.05mm välein, mutta ehkä noilla pärjää.Last edited by Supra^; 03-09-2020, 10:35.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Vaihdoin 36:sen perää cv nivelelle sopivan laipan ja vedin sen ohjeen mukaa siihen ~180nm tiukkuutee ja katoin et tussin jälki oli kohalla no nyt kesän ja varttimaili ajon jälkee alkoi perä ujeltaa motarilla ja tuntuu siltä että pinionin ja lautaspyörän välys olis kasvanu eli kiristinköhä nyt liikaa ja se krymppi meni vituiks ? Tarvii talvella vaihtaa kitkalevyt muutenki ni sillon voisin tuon krympin uusia ja välyksen säätää.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Joo ei oo tainnu mennä putkeen. Sen laakerin pyörintämomentti on oikea mittari pultin kireydelle.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Comment