Announcement

Collapse
No announcement yet.

S38B35, S38B36 ja S38B38 korjaukset ja huolto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Merkki
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2012
    • 454
    • Uusikaupunki

    ei mitään
    Last edited by Merkki; 16-10-2014, 16:28.
    e32 730i
    e34 m5
    e34 525i

    Comment

    • duuk
      Moderator
      • Dec 2006
      • 10506
      • Saaressa

      Jos se kerran pätkii niin joko siellä loppuu bensa tai kipinä... :think

      edit: kuuntelin videon kuullostaa että kävis 5½ pytyllä..

      duke's garage:
      Suzuki R50
      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
      S38 S54 S62

      instagram: _duuk

      Comment

      • Merkki
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2012
        • 454
        • Uusikaupunki

        Originally posted by duuk View Post
        Jos se kerran pätkii niin joko siellä loppuu bensa tai kipinä... :think

        edit: kuuntelin videon kuullostaa että kävis 5½ pytyllä..

        Voisko puola aiheuttaa tommosta pätkimistä vai eikö kiertäisi sitten lainkaan?
        Kuitenkin kone on muuten tosi kierrosherkkä, mutta sitä en ymmärrä mikä saa sen tuollain pätkimään..
        Kone hörähtää samantienkäyntiin kun starttaa ja jos bensapaineen säädin olis rikki, eikö silloin joutuisi sahaamaan ainakun kone on seissyt jonkunaikaa?
        e32 730i
        e34 m5
        e34 525i

        Comment

        • Kal.ju
          BTCF Member
          • Mar 2003
          • 2883
          • Akaa / Toijala

          Originally posted by Merkki View Post
          Bensa paineen säätäjän alipaine letkussa haisi lievästi bensa kalvo vuotaa?
          Mitä eroa näillä kahdella on: http://www.autonvaraosat24.fi/bosch/677339

          Muutakuin tuo lievä hintaero?
          Tutkimatta sen tarkemmin, niin voisin luulla että toi halvempi on ns. uudempaa tuotantoa. Liekkö tuossa OEM numerokin päivittynyt. Myyvät kuitenkin molempia, jos varastossa on noita kalliimpiakin.

          Itse vertailin B38:iin Bocshin puolia ja niitäkin oli kahta mallia. Toisessa (halvemmassa)on vieläpä tulpanattukin mukana. Laitoin sitten maahantuojalle kysymyksen että mitä eroa noilla on, niin sain vaan vastauksen että "tulpan hattu sisältyy toiseen". Jännä sinänsä että se hatullinen on sen ~20-30€ halvempi...

          Oma auto rytkyttää vähän samalla tavalla kuin sullakin, mutta en ole siihen ehtinyt vielä paneutumaan 100%:sti. Ensi kesäksi olisi tarkoitus hommata kaikki sytkäosat sun muut sensorit ja lähteä sitäkautta vikaa metsästämään.

          Comment

          • Laakeri
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 983
            • Rovaniemi

            Saako näitä edes käymään prikulleen sievää tyhjäkäyntiä? Toki omaan on vissi joku nokat vaihtanu, niin voi johtua niistäkin ettei ihan täydellistä tyhjäkäyntiä käy.
            E34 S38B38
            E36 S50B30us hx52 ->M50B32
            2gen RAM 5.9 cummins

            Comment

            • Merkki
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2012
              • 454
              • Uusikaupunki

              Originally posted by Kal.ju View Post
              Tutkimatta sen tarkemmin, niin voisin luulla että toi halvempi on ns. uudempaa tuotantoa. Liekkö tuossa OEM numerokin päivittynyt. Myyvät kuitenkin molempia, jos varastossa on noita kalliimpiakin.

              Itse vertailin B38:iin Bocshin puolia ja niitäkin oli kahta mallia. Toisessa (halvemmassa)on vieläpä tulpanattukin mukana. Laitoin sitten maahantuojalle kysymyksen että mitä eroa noilla on, niin sain vaan vastauksen että "tulpan hattu sisältyy toiseen". Jännä sinänsä että se hatullinen on sen ~20-30€ halvempi...

              Oma auto rytkyttää vähän samalla tavalla kuin sullakin, mutta en ole siihen ehtinyt vielä paneutumaan 100%:sti. Ensi kesäksi olisi tarkoitus hommata kaikki sytkäosat sun muut sensorit ja lähteä sitäkautta vikaa metsästämään.

              Mulla näyttää tietysti olevan tuota kalliimpaa mallia. Mahtaakohan tuo eri osanumerolla oleva, halvempi malli hoitaa samanasian? vai onko paineessa tai säätimenkoossa eroa..?:think
              Jokatapauksessa, laitoin nyt uuden puolan tilaukseen ja saa nähdä vaikuttaako mihinkään.
              e32 730i
              e34 m5
              e34 525i

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by Merkki View Post
                Jokatapauksessa, laitoin nyt uuden puolan tilaukseen ja saa nähdä vaikuttaako mihinkään.
                Ei vaikuta

                Comment

                • duuk
                  Moderator
                  • Dec 2006
                  • 10506
                  • Saaressa

                  Originally posted by Laakeri View Post
                  Saako näitä edes käymään prikulleen sievää tyhjäkäyntiä? Toki omaan on vissi joku nokat vaihtanu, niin voi johtua niistäkin ettei ihan täydellistä tyhjäkäyntiä käy.
                  Kyllähän S38 melko "rumasti" jonkun mielestä käy ehjänäkin, mutta ei tuo normaalia ole että tuollatavoin pöpöttää putkessa.
                  Venttiili hieman kiero? :think

                  duke's garage:
                  Suzuki R50
                  E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                  M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                  S38 S54 S62

                  instagram: _duuk

                  Comment

                  • Arde92
                    BTCF Member
                    • Aug 2010
                    • 1330
                    • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                    Itselläni kans käy vähän karusti tuo oma. olis tarkotuksen ens talvena vaihella sytkä vermeet. ootkos tulpanjohtoja vaihtannut jo?
                    E39 M5 Titansilber<------
                    F11 530D Spacegray
                    E36 323i M-sport Med Hölsteri
                    Ex :E61 525D Lci Carboni
                    Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                    Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                    Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                    Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                    Comment

                    • -Sipe-
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 416
                      • Tampere.

                      Originally posted by Merkki View Post
                      Kone hörähtää samantienkäyntiin kun starttaa ja jos bensapaineen säädin olis rikki, eikö silloin joutuisi sahaamaan ainakun kone on seissyt jonkunaikaa?
                      Ei. Takaisku on bensapumpun sisällä.

                      Muihin oireisiin: Tee stetoskooppi vaikka puupalikasta, laita toinen pää suuttimeen ja toinen korvaan, ja kuuntele jokaista suutinta. Kuulet korvaan puupalikan välityksellä suuttimien naksumisen. Jos joku suuttimista jättää välillä naksumatta niin on PA - puolella vika. M50 -moottorisessa e34 oli kerran vastaavanlaisia oireita ja vika korjaantui boksin vaihdolla, oli 6.pytyn suutinajuri rikki. Vika voi olla myös suuttimien johtosarjassa. Päästöarvot tosin viittaa siihen että kone käy paksulla = sytkäkatkos. Tulppien väri taas on tätä vastaan, sillä valkoiset tulpat viittaa laihaan seokseen.

                      Mittaa puristuspaineet..? :think jos pelkkä venttiilivika niin saattaa selvitä alle tonnilla

                      Mistäs tällainen johtuu? onko sytkäkatkosta? oma tekee vastaavaa.


                      Tarkoitus olisi uusia kaikki sytkäpuolen osat talven aikana.

                      Miten synkataan läpät? :think
                      M62B44 E32 740iM -macaoblau V8 + S3.64 =sigpic
                      E36 PANDEM - M50B28+HX40

                      +muut vartin hommat

                      Ex. Läjäpäin e34&e32, e36 ja pari e39

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by -Sipe- View Post

                        Miten synkataan läpät? :think
                        http://forums.bimmerforums.com/forum...-(lots-of-pics)

                        Comment

                        • Merkki
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2012
                          • 454
                          • Uusikaupunki

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Ei vaikuta
                          Älä oo noin negatiivinen



                          Originally posted by Arde92 View Post
                          Itselläni kans käy vähän karusti tuo oma. olis tarkotuksen ens talvena vaihella sytkä vermeet. ootkos tulpanjohtoja vaihtannut jo?
                          Tulpanjohtojen ohmit mitannut ja kaikkiin tuli ~5,9-6,1 --> toimii


                          Originally posted by -Sipe- View Post
                          Ei. Takaisku on bensapumpun sisällä.

                          Muihin oireisiin: Tee stetoskooppi vaikka puupalikasta, laita toinen pää suuttimeen ja toinen korvaan, ja kuuntele jokaista suutinta. Kuulet korvaan puupalikan välityksellä suuttimien naksumisen. Jos joku suuttimista jättää välillä naksumatta niin on PA - puolella vika. M50 -moottorisessa e34 oli kerran vastaavanlaisia oireita ja vika korjaantui boksin vaihdolla, oli 6.pytyn suutinajuri rikki. Vika voi olla myös suuttimien johtosarjassa. Päästöarvot tosin viittaa siihen että kone käy paksulla = sytkäkatkos. Tulppien väri taas on tätä vastaan, sillä valkoiset tulpat viittaa laihaan seokseen.

                          Mittaa puristuspaineet..? :think jos pelkkä venttiilivika niin saattaa selvitä alle tonnilla
                          Suuttimet testasin puupalikan avulla ja kaikki napsutteli iloisesti ilman skippejä.
                          e32 730i
                          e34 m5
                          e34 525i

                          Comment

                          • Merkki
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2012
                            • 454
                            • Uusikaupunki

                            Tänään auto kävi tasaisesti ensimmäistä kertaa mun omistukseni aikana. Täytyy vielä synkata kaasuläpät uudelleen ja todeta varmasti onko vika löydetty vaiko ei.
                            e32 730i
                            e34 m5
                            e34 525i

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Originally posted by Merkki View Post
                              Tänään auto kävi tasaisesti ensimmäistä kertaa mun omistukseni aikana. Täytyy vielä synkata kaasuläpät uudelleen ja todeta varmasti onko vika löydetty vaiko ei.
                              Kerro lisää?

                              Comment

                              • Merkki
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2012
                                • 454
                                • Uusikaupunki

                                Vikaa ei ole löydetty vieläkään. Käy kuitenkin sillointällöin tasaisesti mutta enimmäkseen pätkii. Keinot alkaa TAAS olemaan vähissä..
                                Koitettu uudella puolalla--> ei vaikutusta niinkuin bmw master arvaili
                                Tänään putsasin tyhjäkäynti moottorin, tsekkasin uudestaan kaikki alipaine letkut, imusarjan pultit oli hiukan löysässä ne kiristin ja laitoin auton käymään ilman plenumia ja katsoin imusarjan tiivistettä tarkaan näkyiskö imuvuotoja--> ei näkynyt..
                                Säädin kaasuläpät tuon ohjeen mukaan, uusin nuo o-renkaat synkkaus ruuveihin, mutta itse synkkaus ei sitten onnistunut oikeen millään. Kuuluuko noitten "viisareiden" väpättää niin helvetisti vai pysyä tasaisena? isellä käytössä carbtune pro, sama kuin ohjeiden kuvissa.
                                myös kierrokset alkaa nousta päälle 1000rpm kun viisarit väpättää siinä ~22 pintaan. Jos kaasuttaa kierrokset jää leijumaan hetken 1100-1200 kunnes tasaantuu.. Parhaiten tuntuns toimivan kun jokainen tuuvi oli yhden kierroksen auki.
                                Tarkastin vielä tulpat ja kaikki oli identtisen väriset, reunoilta mustat ja kärki puhdas, tuli ajettua autolla eilen n 300km pitkästä aikaa.

                                Puristus paineet oli tarkotus mitata, mutta eihän tommonen motonet paska sinne uponnut vaan olis pitänyt olla 12mm kierteellä
                                Mutta jos olis venttiili vika, eikö sen näkisi jo tulpan väristä?
                                Last edited by Merkki; 28-10-2014, 17:52.
                                e32 730i
                                e34 m5
                                e34 525i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎