ei mitään
Announcement
Collapse
No announcement yet.
S38B35, S38B36 ja S38B38 korjaukset ja huolto
Collapse
X
-
Originally posted by duuk View PostJos se kerran pätkii niin joko siellä loppuu bensa tai kipinä... :think
edit: kuuntelin videon kuullostaa että kävis 5½ pytyllä..
Voisko puola aiheuttaa tommosta pätkimistä vai eikö kiertäisi sitten lainkaan?
Kuitenkin kone on muuten tosi kierrosherkkä, mutta sitä en ymmärrä mikä saa sen tuollain pätkimään..
Kone hörähtää samantienkäyntiin kun starttaa ja jos bensapaineen säädin olis rikki, eikö silloin joutuisi sahaamaan ainakun kone on seissyt jonkunaikaa?e32 730i
e34 m5
e34 525i
Comment
-
-
Originally posted by Merkki View PostBensa paineen säätäjän alipaine letkussa haisi lievästi bensa kalvo vuotaa?
Mitä eroa näillä kahdella on: http://www.autonvaraosat24.fi/bosch/677339
Muutakuin tuo lievä hintaero?
Itse vertailin B38:iin Bocshin puolia ja niitäkin oli kahta mallia. Toisessa (halvemmassa)on vieläpä tulpanattukin mukana. Laitoin sitten maahantuojalle kysymyksen että mitä eroa noilla on, niin sain vaan vastauksen että "tulpan hattu sisältyy toiseen". Jännä sinänsä että se hatullinen on sen ~20-30€ halvempi...
Oma auto rytkyttää vähän samalla tavalla kuin sullakin, mutta en ole siihen ehtinyt vielä paneutumaan 100%:sti. Ensi kesäksi olisi tarkoitus hommata kaikki sytkäosat sun muut sensorit ja lähteä sitäkautta vikaa metsästämään.
Comment
-
-
Originally posted by Kal.ju View PostTutkimatta sen tarkemmin, niin voisin luulla että toi halvempi on ns. uudempaa tuotantoa. Liekkö tuossa OEM numerokin päivittynyt. Myyvät kuitenkin molempia, jos varastossa on noita kalliimpiakin.
Itse vertailin B38:iin Bocshin puolia ja niitäkin oli kahta mallia. Toisessa (halvemmassa)on vieläpä tulpanattukin mukana. Laitoin sitten maahantuojalle kysymyksen että mitä eroa noilla on, niin sain vaan vastauksen että "tulpan hattu sisältyy toiseen". Jännä sinänsä että se hatullinen on sen ~20-30€ halvempi...
Oma auto rytkyttää vähän samalla tavalla kuin sullakin, mutta en ole siihen ehtinyt vielä paneutumaan 100%:sti. Ensi kesäksi olisi tarkoitus hommata kaikki sytkäosat sun muut sensorit ja lähteä sitäkautta vikaa metsästämään.
Mulla näyttää tietysti olevan tuota kalliimpaa mallia.Mahtaakohan tuo eri osanumerolla oleva, halvempi malli hoitaa samanasian? vai onko paineessa tai säätimenkoossa eroa..?:think
Jokatapauksessa, laitoin nyt uuden puolan tilaukseen ja saa nähdä vaikuttaako mihinkään.e32 730i
e34 m5
e34 525i
Comment
-
-
Originally posted by Laakeri View PostSaako näitä edes käymään prikulleen sievää tyhjäkäyntiä? Toki omaan on vissi joku nokat vaihtanu, niin voi johtua niistäkin ettei ihan täydellistä tyhjäkäyntiä käy.
Venttiili hieman kiero? :think
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Originally posted by Merkki View PostKone hörähtää samantienkäyntiin kun starttaa ja jos bensapaineen säädin olis rikki, eikö silloin joutuisi sahaamaan ainakun kone on seissyt jonkunaikaa?
Muihin oireisiin: Tee stetoskooppi vaikka puupalikasta, laita toinen pää suuttimeen ja toinen korvaan, ja kuuntele jokaista suutinta. Kuulet korvaan puupalikan välityksellä suuttimien naksumisen. Jos joku suuttimista jättää välillä naksumatta niin on PA - puolella vika. M50 -moottorisessa e34 oli kerran vastaavanlaisia oireita ja vika korjaantui boksin vaihdolla, oli 6.pytyn suutinajuri rikki. Vika voi olla myös suuttimien johtosarjassa. Päästöarvot tosin viittaa siihen että kone käy paksulla = sytkäkatkos. Tulppien väri taas on tätä vastaan, sillä valkoiset tulpat viittaa laihaan seokseen.
Mittaa puristuspaineet..? :think jos pelkkä venttiilivika niin saattaa selvitä alle tonnilla
Mistäs tällainen johtuu? onko sytkäkatkosta? oma tekee vastaavaa.
Tarkoitus olisi uusia kaikki sytkäpuolen osat talven aikana.
Miten synkataan läpät? :thinkM62B44 E32 740iM -macaoblau V8 + S3.64 =sigpic
E36 PANDEM - M50B28+HX40
+muut vartin hommat
Ex. Läjäpäin e34&e32, e36 ja pari e39
Comment
-
-
Originally posted by -Sipe- View Post
Miten synkataan läpät? :think
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEi vaikuta
Originally posted by Arde92 View PostItselläni kans käy vähän karusti tuo oma. olis tarkotuksen ens talvena vaihella sytkä vermeet. ootkos tulpanjohtoja vaihtannut jo?
Originally posted by -Sipe- View PostEi. Takaisku on bensapumpun sisällä.
Muihin oireisiin: Tee stetoskooppi vaikka puupalikasta, laita toinen pää suuttimeen ja toinen korvaan, ja kuuntele jokaista suutinta. Kuulet korvaan puupalikan välityksellä suuttimien naksumisen. Jos joku suuttimista jättää välillä naksumatta niin on PA - puolella vika. M50 -moottorisessa e34 oli kerran vastaavanlaisia oireita ja vika korjaantui boksin vaihdolla, oli 6.pytyn suutinajuri rikki. Vika voi olla myös suuttimien johtosarjassa. Päästöarvot tosin viittaa siihen että kone käy paksulla = sytkäkatkos. Tulppien väri taas on tätä vastaan, sillä valkoiset tulpat viittaa laihaan seokseen.
Mittaa puristuspaineet..? :think jos pelkkä venttiilivika niin saattaa selvitä alle tonnillae32 730i
e34 m5
e34 525i
Comment
-
-
Vikaa ei ole löydetty vieläkään. Käy kuitenkin sillointällöin tasaisesti mutta enimmäkseen pätkii. Keinot alkaa TAAS olemaan vähissä..
Koitettu uudella puolalla--> ei vaikutusta niinkuin bmw master arvaili
Tänään putsasin tyhjäkäynti moottorin, tsekkasin uudestaan kaikki alipaine letkut, imusarjan pultit oli hiukan löysässä ne kiristin ja laitoin auton käymään ilman plenumia ja katsoin imusarjan tiivistettä tarkaan näkyiskö imuvuotoja--> ei näkynyt..
Säädin kaasuläpät tuon ohjeen mukaan, uusin nuo o-renkaat synkkaus ruuveihin, mutta itse synkkaus ei sitten onnistunut oikeen millään. Kuuluuko noitten "viisareiden" väpättää niin helvetisti vai pysyä tasaisena?isellä käytössä carbtune pro, sama kuin ohjeiden kuvissa.
myös kierrokset alkaa nousta päälle 1000rpm kun viisarit väpättää siinä ~22 pintaan. Jos kaasuttaa kierrokset jää leijumaan hetken 1100-1200 kunnes tasaantuu.. Parhaiten tuntuns toimivan kun jokainen tuuvi oli yhden kierroksen auki.
Tarkastin vielä tulpat ja kaikki oli identtisen väriset, reunoilta mustat ja kärki puhdas, tuli ajettua autolla eilen n 300km pitkästä aikaa.
Puristus paineet oli tarkotus mitata, mutta eihän tommonen motonet paska sinne uponnut vaan olis pitänyt olla 12mm kierteellä
Mutta jos olis venttiili vika, eikö sen näkisi jo tulpan väristä?Last edited by Merkki; 28-10-2014, 17:52.e32 730i
e34 m5
e34 525i
Comment
-
Comment