Originally posted by Dani
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 Imuvuoto ja Livedata topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Omassa M54b22 on korjattu yksi imuvuoto, imusarjan alta alipaineletku pois paikoiltaan. Ei suurta vaikutusta ongelmiin (käynnistys, kulutus ja tehon puute), hieman tuntuu, että olisi tullut lisää vääntöä ja kulutus laski siittä 13-14 litrasta 11-12 litraan. Korjaamolla ei löydetty muita imuvuotoja. Huohotinhilut näyttivät kuulemma uusiltä.
Vaikuttaako imuvuodot päästöihin? Jostain olisin mielestäni kuullut tämmöistä. Omaan tehtiin päästömittaus vielä ennen kuin imuvuoto oltiin löydetty ja korjattu, ja päästöt olivat ok.
Sitten lainaus tämän topicin ensimmäiseltä sivulta: "Kylmänä kone reagoi kaasuun varsin mukavasti ja alavääntöäkin löytyy ainakin perusajeluun asti. Koneen lämmettyä kuuluu konehuoneen puolelta kaasua painettaessa tuo em. pölynimurin ääni ja alavääntö on <3k kierroksilla täysin kateissa."
Itsellä on juuri toisinpäin, kun kone on kylmä, yrittää kiihdyttää 2 vaihteella, niin auto ei meinaa reagoida kaasuun vaan tuntuu aivan kuin se tukehtuisi. Kun taas kone lämpiää, reagoi kaasuun normaalisti. Eli pitääkö jatkaa imuvuodon etsimistä vai onko mahdollisesti pa-pumppu?
Nämä vikakoodit luettu ennen mitään korjaustoimenpiteitä:
E3, Polttoaineen säätö ryhmä 1, sallittu alue ylitetty
E4, Polttoaineen säätö ryhmä 2, sallittu alue ylitetty
CA, Polttoaineen säätö ryhmä 1 säätörajaex. BMW E46 320i Sedan -03
ex. BMW E39 530dA -01
ex. BMW E36 328i Coupé -97
ex. BMW E36 325i Coupè -93
ex. BMW E36 318iS Coupè -92
Comment
-
-
Originally posted by Hawk_ View PostVaikuttaako imuvuodot päästöihin? Jostain olisin mielestäni kuullut tämmöistä. Omaan tehtiin päästömittaus vielä ennen kuin imuvuoto oltiin löydetty ja korjattu, ja päästöt olivat ok.
Comment
-
-
Originally posted by Hawk_ View PostOmassa M54b22 on korjattu yksi imuvuoto, imusarjan alta alipaineletku pois paikoiltaan. Ei suurta vaikutusta ongelmiin (käynnistys, kulutus ja tehon puute), hieman tuntuu, että olisi tullut lisää vääntöä ja kulutus laski siittä 13-14 litrasta 11-12 litraan. Korjaamolla ei löydetty muita imuvuotoja. Huohotinhilut näyttivät kuulemma uusiltä.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostMissäs kohti tuollainen alipaineletku on imusarjassa? Pystyykö tuota tarkastamaan ilman imusarjan irroitusta?
Onko väliä, nollaako vikakoodit ennen MAF-testiä? Kävin testailemassa, kolmosvaihteella ylämäkeen, hieman ennen rajoitinta näytti 58,1 l/h. Taitaa olla liian vähän? 2,2 litranen kyseessä. Paljonko pitäisi olla?Last edited by Hawk_; 27-01-2013, 21:48.ex. BMW E46 320i Sedan -03
ex. BMW E39 530dA -01
ex. BMW E36 328i Coupé -97
ex. BMW E36 325i Coupè -93
ex. BMW E36 318iS Coupè -92
Comment
-
-
Originally posted by Hawk_ View PostKorjaamolla tuo tehtiin, sanoivat vaan että imusarjan alla.
Onko väliä, nollaako vikakoodit ennen MAF-testiä? Kävin testailemassa, kolmosvaihteella ylämäkeen, hieman ennen rajoitinta näytti 58,1 l/h. Taitaa olla liian vähän? 2,2 litranen kyseessä. Paljonko pitäisi olla?
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostAika harvassa loppupeleissä ovat mutta kyllä ne uudemman mallin puolet ainakin muissa moteissa tuntuvat kestävän huonommin.
Osaakos joku muuten sanoo mikä toi luukku on etummaisen pakosarjan yläpuolella ? se on kahella kuparimutterilla kiinni kannessa. Pakosarjan ja venttiilikopan välissä siis..e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Originally posted by janne[l View Postkatoin noi omat puolat. BREMI malliset, ja alkuperäset. ajettu tosin vasta vajaa 160tkm. Kylmänä hiukan kakoo,tutisee ja ihan ku kävis viidellä mutta tuskin puolista johtuu kun eikös noi oo sit kokoajan pimeenä jos vikaa tulee niihin.
Osaakos joku muuten sanoo mikä toi luukku on etummaisen pakosarjan yläpuolella ? se on kahella kuparimutterilla kiinni kannessa. Pakosarjan ja venttiilikopan välissä siis..- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Tais vika löytyä vihdoin.. Irrotin pakosarjat (m54b30) ja molemmissa sarjoissa kun kädessä heilutteli niin katin kennot heilu ja kolisi yhtinä mötteinä kuorien sisällä. näin ei ilmeisesti niiden kuulu irti olla ? Lisäks pieni säksätys joka kuului kun ajo seinän lähellä niin kuului ilmeisesti vuodosta pakosarjan laipan juuresta, joka oli hiukan nokinen.
Kesällä oli muutama päivä kun autossa oli kaikki tehot tallella mutta muuten mentii aika laiskalla pelillä. Noi katit kuitenki sen verran tuola varmaan ahdistaa kun täyskaasullakin millin liikahtaa se kennosto niin virtaukset voi olla aika mielenkiintoset samaten noi voi nostaa koneen lämpöjäkin ihan mukavasti..
Öljynkulutuksen aiheuttajat löytyi myös, venttiilikopan tiiviste kussu aika runsaasti vaikka vaihdettu 10tkm sitten. Lisäks öljytikun putken O-rengas puuttui kokonaan.
Tyhjäkäynti luisti liikkui myös aika takkusesti, seki tuli putsattua ja perään suihkasin "kuiva rasvaus" ainetta voiteleen.
Disa myös piti, sormitestillä kokeiltuna ja koneen käydessä varsi liikkui oikein.
Maf testi oli myös kesällä yli 70l/h, joten eiköhän toi tehottomuus johtunu kokonaan noista pakosarjoista ja vikavalon sytytti ilmeisesti se vuoto pakosarjan laipan kohalla, mikä taas sekotti suoraan säätölambdan..
Noh nyt sitte peltisarjat tilalle+katit, onko ehodtuksia hyvälle setille ? Ei tarvi bolt on olla, hitsi löytyy.e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Nyt on saatu bemari kuntoon. Kerrotaan nyt alusta alkaen. Eli ongelmia oli tehottomuus, auton huono käynnistyminen, suuri kulutus (11-14 litraa), liikkeelle lähdettäessä piti painaa enemmän kaasua kun tuntu olevan hankalaa, moottorivikavalo paloi ja kylmänä kun painoi enemmän kaasua, ei reagoinut mitenkään siihen vaan tuntui kuin auto tukehtuisi. Vikakoodit, jotka autosta luettiin:
E3, Polttoaineen säätö ryhmä 1, sallittu alue ylitetty
E4, Polttoaineen säätö ryhmä 2, sallittu alue ylitetty
CA, Polttoaineen säätö ryhmä 1 säätöraja
Eli kävi laihalla. Vikaa alettiin tutkimaan ja imusarjan alta löytyi irtoinainen alipaineletku, laitettiin paikalleen mutta ilman sen suurempia vaikutuksia. Nyt viimeisenä autoon vaihdettiin pa-pumppu, pa-suodatin ja venakopan tiiviste. Tänään hain auton korjaamolta ja lähdin motaria pitkin ajelemaan kotia kohti. Keskikulutus motarilla vakionopeudensäädin päällä reilua satasta ja kulutus 6,6l/100km! Eli kulutus laski todella paljon, tehoja tuli mukavasti lisää niin kyllä nyt taas kelpaa ajella Kylmänä en vielä ole päässyt käynnistämään autoa, mutta olettaisin, että käynnistyy nyt normaalisti.ex. BMW E46 320i Sedan -03
ex. BMW E39 530dA -01
ex. BMW E36 328i Coupé -97
ex. BMW E36 325i Coupè -93
ex. BMW E36 318iS Coupè -92
Comment
-
Comment