Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne[l
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 861
    • Ylöjärvi

    Originally posted by Dani View Post
    Tossa muutama screenshot rikkinäisestä puolasta...




    ..ja käytetty ehjä puola @ sylinteri 5
    aiheuttiko tää jo isojakin oireita ? Ja paljonko oli vanhoilla puolilla ajettu ?
    e46 330i cabriolet
    e91 320d
    e36 328 törpö

    Comment

    • Dani
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 3847
      • Espoo

      Yksi kuollut puola = yksi pytty pelistä pois = outo käyntiääni ja pian syttyy keltainen moottorivikavalo.

      Puolat ovat kuolleet 100 - 160tkm väliltä.
      sigpic
      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

      Comment

      • Antsah
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1776
        • Oulu

        Omassa näytti olevan kaikki puolat alkuperäisiä vielä (220tkm).

        Comment

        • Dani
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 3847
          • Espoo

          Noi vanhanmalliset puolat tuntuis kestävän paremmin kun nämä uudet.
          ..tai sit nämä M54B30 vaan nielee näitä ku karkkia.
          sigpic
          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

          Comment

          • Ha2
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1786
            • Oulu

            Jänniä nämä puolaviat. Minä oon ajanut nyt kahdella eri autolla M54B30-koneella yli 200 000 km ilman yhtäkään edes puolahäiriötä saatika sitte vikoja.
            E61 525d LCI

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Aika harvassa loppupeleissä ovat mutta kyllä ne uudemman mallin puolet ainakin muissa moteissa tuntuvat kestävän huonommin.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Hawk_
                Bimmer Rookie
                • Jan 2007
                • 186
                • Tampere

                Omassa M54b22 on korjattu yksi imuvuoto, imusarjan alta alipaineletku pois paikoiltaan. Ei suurta vaikutusta ongelmiin (käynnistys, kulutus ja tehon puute), hieman tuntuu, että olisi tullut lisää vääntöä ja kulutus laski siittä 13-14 litrasta 11-12 litraan. Korjaamolla ei löydetty muita imuvuotoja. Huohotinhilut näyttivät kuulemma uusiltä.

                Vaikuttaako imuvuodot päästöihin? Jostain olisin mielestäni kuullut tämmöistä. Omaan tehtiin päästömittaus vielä ennen kuin imuvuoto oltiin löydetty ja korjattu, ja päästöt olivat ok.

                Sitten lainaus tämän topicin ensimmäiseltä sivulta: "Kylmänä kone reagoi kaasuun varsin mukavasti ja alavääntöäkin löytyy ainakin perusajeluun asti. Koneen lämmettyä kuuluu konehuoneen puolelta kaasua painettaessa tuo em. pölynimurin ääni ja alavääntö on <3k kierroksilla täysin kateissa."
                Itsellä on juuri toisinpäin, kun kone on kylmä, yrittää kiihdyttää 2 vaihteella, niin auto ei meinaa reagoida kaasuun vaan tuntuu aivan kuin se tukehtuisi. Kun taas kone lämpiää, reagoi kaasuun normaalisti. Eli pitääkö jatkaa imuvuodon etsimistä vai onko mahdollisesti pa-pumppu?

                Nämä vikakoodit luettu ennen mitään korjaustoimenpiteitä:
                E3, Polttoaineen säätö ryhmä 1, sallittu alue ylitetty
                E4, Polttoaineen säätö ryhmä 2, sallittu alue ylitetty
                CA, Polttoaineen säätö ryhmä 1 säätöraja
                ex. BMW E46 320i Sedan -03
                ex. BMW E39 530dA -01
                ex. BMW E36 328i Coupé -97
                ex. BMW E36 325i Coupè -93
                ex. BMW E36 318iS Coupè -92

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by Hawk_ View Post
                  Vaikuttaako imuvuodot päästöihin? Jostain olisin mielestäni kuullut tämmöistä. Omaan tehtiin päästömittaus vielä ennen kuin imuvuoto oltiin löydetty ja korjattu, ja päästöt olivat ok.
                  Ei vaikuta niin kauan kun vuoto on niin pieni, että moottorinohjaus pystyy sen korjaamaan muuttamalla suuttimien ohjausta. Sitten kun tuon korjausarvot menee tappiin, syttyy vikavalo.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • Antsah
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1776
                    • Oulu

                    Originally posted by Hawk_ View Post
                    Omassa M54b22 on korjattu yksi imuvuoto, imusarjan alta alipaineletku pois paikoiltaan. Ei suurta vaikutusta ongelmiin (käynnistys, kulutus ja tehon puute), hieman tuntuu, että olisi tullut lisää vääntöä ja kulutus laski siittä 13-14 litrasta 11-12 litraan. Korjaamolla ei löydetty muita imuvuotoja. Huohotinhilut näyttivät kuulemma uusiltä.
                    Missäs kohti tuollainen alipaineletku on imusarjassa? Pystyykö tuota tarkastamaan ilman imusarjan irroitusta?

                    Comment

                    • Hawk_
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2007
                      • 186
                      • Tampere

                      Originally posted by Antsah View Post
                      Missäs kohti tuollainen alipaineletku on imusarjassa? Pystyykö tuota tarkastamaan ilman imusarjan irroitusta?
                      Korjaamolla tuo tehtiin, sanoivat vaan että imusarjan alla.

                      Onko väliä, nollaako vikakoodit ennen MAF-testiä? Kävin testailemassa, kolmosvaihteella ylämäkeen, hieman ennen rajoitinta näytti 58,1 l/h. Taitaa olla liian vähän? 2,2 litranen kyseessä. Paljonko pitäisi olla?
                      Last edited by Hawk_; 27-01-2013, 21:48.
                      ex. BMW E46 320i Sedan -03
                      ex. BMW E39 530dA -01
                      ex. BMW E36 328i Coupé -97
                      ex. BMW E36 325i Coupè -93
                      ex. BMW E36 318iS Coupè -92

                      Comment

                      • Antsah
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1776
                        • Oulu

                        Originally posted by Hawk_ View Post
                        Korjaamolla tuo tehtiin, sanoivat vaan että imusarjan alla.

                        Onko väliä, nollaako vikakoodit ennen MAF-testiä? Kävin testailemassa, kolmosvaihteella ylämäkeen, hieman ennen rajoitinta näytti 58,1 l/h. Taitaa olla liian vähän? 2,2 litranen kyseessä. Paljonko pitäisi olla?
                        Tuota luokkaa se on minullakin tässä omassa m54b25 uudellakin maffilla joten ei sulla vaikuttaisi vikaa olevan.

                        Comment

                        • janne[l
                          BTCF Member
                          • Apr 2011
                          • 861
                          • Ylöjärvi

                          Originally posted by Supa View Post
                          Aika harvassa loppupeleissä ovat mutta kyllä ne uudemman mallin puolet ainakin muissa moteissa tuntuvat kestävän huonommin.
                          katoin noi omat puolat. BREMI malliset, ja alkuperäset. ajettu tosin vasta vajaa 160tkm. Kylmänä hiukan kakoo,tutisee ja ihan ku kävis viidellä mutta tuskin puolista johtuu kun eikös noi oo sit kokoajan pimeenä jos vikaa tulee niihin.
                          Osaakos joku muuten sanoo mikä toi luukku on etummaisen pakosarjan yläpuolella ? se on kahella kuparimutterilla kiinni kannessa. Pakosarjan ja venttiilikopan välissä siis..
                          e46 330i cabriolet
                          e91 320d
                          e36 328 törpö

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Originally posted by janne[l View Post
                            katoin noi omat puolat. BREMI malliset, ja alkuperäset. ajettu tosin vasta vajaa 160tkm. Kylmänä hiukan kakoo,tutisee ja ihan ku kävis viidellä mutta tuskin puolista johtuu kun eikös noi oo sit kokoajan pimeenä jos vikaa tulee niihin.
                            Osaakos joku muuten sanoo mikä toi luukku on etummaisen pakosarjan yläpuolella ? se on kahella kuparimutterilla kiinni kannessa. Pakosarjan ja venttiilikopan välissä siis..
                            Siihen tulee lisäilmapumppu kiinni määrätyn vuosimallin jälkeen euro4 päästönormin takia.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • janne[l
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 861
                              • Ylöjärvi

                              Tais vika löytyä vihdoin.. Irrotin pakosarjat (m54b30) ja molemmissa sarjoissa kun kädessä heilutteli niin katin kennot heilu ja kolisi yhtinä mötteinä kuorien sisällä. näin ei ilmeisesti niiden kuulu irti olla ? Lisäks pieni säksätys joka kuului kun ajo seinän lähellä niin kuului ilmeisesti vuodosta pakosarjan laipan juuresta, joka oli hiukan nokinen.
                              Kesällä oli muutama päivä kun autossa oli kaikki tehot tallella mutta muuten mentii aika laiskalla pelillä. Noi katit kuitenki sen verran tuola varmaan ahdistaa kun täyskaasullakin millin liikahtaa se kennosto niin virtaukset voi olla aika mielenkiintoset samaten noi voi nostaa koneen lämpöjäkin ihan mukavasti..
                              Öljynkulutuksen aiheuttajat löytyi myös, venttiilikopan tiiviste kussu aika runsaasti vaikka vaihdettu 10tkm sitten. Lisäks öljytikun putken O-rengas puuttui kokonaan.
                              Tyhjäkäynti luisti liikkui myös aika takkusesti, seki tuli putsattua ja perään suihkasin "kuiva rasvaus" ainetta voiteleen.
                              Disa myös piti, sormitestillä kokeiltuna ja koneen käydessä varsi liikkui oikein.
                              Maf testi oli myös kesällä yli 70l/h, joten eiköhän toi tehottomuus johtunu kokonaan noista pakosarjoista ja vikavalon sytytti ilmeisesti se vuoto pakosarjan laipan kohalla, mikä taas sekotti suoraan säätölambdan..
                              Noh nyt sitte peltisarjat tilalle+katit, onko ehodtuksia hyvälle setille ? Ei tarvi bolt on olla, hitsi löytyy.
                              e46 330i cabriolet
                              e91 320d
                              e36 328 törpö

                              Comment

                              • Hawk_
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2007
                                • 186
                                • Tampere

                                Nyt on saatu bemari kuntoon. Kerrotaan nyt alusta alkaen. Eli ongelmia oli tehottomuus, auton huono käynnistyminen, suuri kulutus (11-14 litraa), liikkeelle lähdettäessä piti painaa enemmän kaasua kun tuntu olevan hankalaa, moottorivikavalo paloi ja kylmänä kun painoi enemmän kaasua, ei reagoinut mitenkään siihen vaan tuntui kuin auto tukehtuisi. Vikakoodit, jotka autosta luettiin:
                                E3, Polttoaineen säätö ryhmä 1, sallittu alue ylitetty
                                E4, Polttoaineen säätö ryhmä 2, sallittu alue ylitetty
                                CA, Polttoaineen säätö ryhmä 1 säätöraja
                                Eli kävi laihalla. Vikaa alettiin tutkimaan ja imusarjan alta löytyi irtoinainen alipaineletku, laitettiin paikalleen mutta ilman sen suurempia vaikutuksia. Nyt viimeisenä autoon vaihdettiin pa-pumppu, pa-suodatin ja venakopan tiiviste. Tänään hain auton korjaamolta ja lähdin motaria pitkin ajelemaan kotia kohti. Keskikulutus motarilla vakionopeudensäädin päällä reilua satasta ja kulutus 6,6l/100km! Eli kulutus laski todella paljon, tehoja tuli mukavasti lisää niin kyllä nyt taas kelpaa ajella Kylmänä en vielä ole päässyt käynnistämään autoa, mutta olettaisin, että käynnistyy nyt normaalisti.
                                ex. BMW E46 320i Sedan -03
                                ex. BMW E39 530dA -01
                                ex. BMW E36 328i Coupé -97
                                ex. BMW E36 325i Coupè -93
                                ex. BMW E36 318iS Coupè -92

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎