Originally posted by Saimon
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 Imuvuoto ja Livedata topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tilasin nyt kuitenkin Schmiedmannilta molemmat anturit, täytyy sitten palauttaa jos eivät pelaa.
Tuo pakonokan(?) anturin olenkin jo irroittanut ja putsaillut, sehän on siinä heti vanoksen alapuolella. Mutta imunokan anturia en ole paikallistanut. Real OEM:n kuvan mukaan se tulisi koneeseen imusarjan suuntaisesti kiinni, tai sitten luen tuota kuvaa ihan väärin.
Osaako joku neuvoa paremmin tai ottaa kuvan mistä tuo löytyisi?
Kiitos!
Comment
-
-
Originally posted by Saimon View PostOsaako joku neuvoa paremmin tai ottaa kuvan mistä tuo löytyisi?
E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Saimon View Post
Osaako joku neuvoa paremmin tai ottaa kuvan mistä tuo löytyisi?
Kiitos!
Comment
-
-
Laitetaas tähän jos jokin tietäisi.Eli potilas m54b22 ja antaa aina vikakoodit 202 fuel trim bank 1 control limit ja 203 fuel trim bank 2 control limit. Imuvuotoja on tässä metsästetty mutta ei tunnu löytyvän.Nyt kun viimeksi nollattiin koodit,niin huomattiin livedatana että lambdojen jännitteet olivat 0,0v kummassakin.Tarkoittaako tämä nyt sitten että molemmat lampadat on finaalissa?Häiriövalo syttyy 2-3 minuutin kuluttua uudestaan nollauksesta.
Comment
-
-
Originally posted by kuukankorpi View PostLaitetaas tähän jos jokin tietäisi.Eli potilas m54b22 ja antaa aina vikakoodit 202 fuel trim bank 1 control limit ja 203 fuel trim bank 2 control limit. Imuvuotoja on tässä metsästetty mutta ei tunnu löytyvän.Nyt kun viimeksi nollattiin koodit,niin huomattiin livedatana että lambdojen jännitteet olivat 0,0v kummassakin.Tarkoittaako tämä nyt sitten että molemmat lampadat on finaalissa?Häiriövalo syttyy 2-3 minuutin kuluttua uudestaan nollauksesta.
Todennäköisesti sulla on separaattorin kalvo revennyt jonka takia runsas imuvuoto.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by kuukankorpi View PostLaitetaas tähän jos jokin tietäisi.Eli potilas m54b22 ja antaa aina vikakoodit 202 fuel trim bank 1 control limit ja 203 fuel trim bank 2 control limit. Imuvuotoja on tässä metsästetty mutta ei tunnu löytyvän.Nyt kun viimeksi nollattiin koodit,niin huomattiin livedatana että lambdojen jännitteet olivat 0,0v kummassakin.Tarkoittaako tämä nyt sitten että molemmat lampadat on finaalissa?Häiriövalo syttyy 2-3 minuutin kuluttua uudestaan nollauksesta.
EDIT: en nähny Supan viestiä, mutta mulla oli juurikin noin kuin kuukankorvella. kierroksilla sääti hyvin mutta tyhjäkäynnillä meni rikkaalle ja jännite ei vaihdellut mihinkään. Anturin vaihdoilla alko pelaan.Last edited by janne[l; 03-06-2013, 21:02.e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Projekti kaipaa nyt vähän imu-asiantuntijoita
M54:ssa alkulämmityksen jälkeen (lambda control aktivoituu) lambdojen jännite menee nollaan ja vastaavasti lambdaintegrator (inpa) tappiin ~28.0/100.
Kylmänä + kun painaa kaasua lambdojen jännite käy ~0.42V:ssa eli anturit lienee ok?
Oisko sitten imuvuoto kyseessä?
- Ei vikakoodeja (EU2 firmis)
- Tukin jo huohottimen letkujen paikat imusarjasta, ei vaikutusta eli imuvuoto ei tule separaattorista?
- Imusarjan takana olevat 3 tulppaa on ehjät.
- IMM-kaasuläppä kumihaitarit uudet (IMM on joku tarvikeosa!!)
- Samoin tuohon imuhaitariin tulvan F-liitiimen letkut ehjät.
- Tank breather valvelle tuleva letku ehjä
- Tyhjäkäytimoottorin sähköpistokkeen irroituksella ei vaikutusta.
- Moottori käy tasaisesti, ei hummaile tms. Jarrucleaner-kikasta ei apua
Mikäs seuraavaksi?
- Voiko tyhjäkäyntimoottori vuotaa, toimia väärin tms? Mulla käy/surisee koko ajan kun virrat on päällä, ok? Jos puristan sen pienen haitariputken lyttyyn, auto sammuu, ok?
- Voiko tuo mikälie tarvike IMM sotkea koko homman?
- Moottorissa on ehkä joskus ollut SAP. Oisko sen poiston yhteydessä voinut jäädä jotakin tukkimatta?
- Mikä on sen IMM haitariin F-liittimen suuremman letkun tarkoitus? siinä on joku venttiili, menee kai lopulta imusarjaan? (pienempi letku menee bensapaineen säätimelle). Vai olis se niin, että tämä haarautuu jarrutehostimelle vielä?
- Jarrutehostin vuotaa tms?
- Tilasin varuilta uudet lambdat vaikken ihan usko vian olevan niissä. Nyt käytössä lambdat jotka toimi ok m52:ssa
Lomamatka paina päälle eli just nyt ehdi ruuvaaman enempää, hyviä ideoita saa esittää. Viikon päästä nappaan imusarjan irti ja uusin varuilta kaikki letkut yms.
Ongelman ratkaisemiseen johtavasta vihjeestä palkinnoksi luvassa e36 /w m54 videoLast edited by kama; 15-06-2013, 22:58.E24 - M88/3 N/A
E85 - M54 Supercharged
G26 - M50 Supercharged
IG:kamamikko
Comment
-
-
Originally posted by kama View PostProjekti kaipaa nyt vähän imu-asiantuntijoita
M54:ssa alkulämmityksen jälkeen (lambda control aktivoituu) lambdojen jännite menee nollaan ja vastaavasti lambdaintegrator (inpa) tappiin ~28.0/100.
Kylmänä + kun painaa kaasua lambdojen jännite käy ~0.42V:ssa eli anturit lienee ok?
Oisko sitten imuvuoto kyseessä?
- Ei vikakoodeja (EU2 firmis)
- Tukin jo huohottimen letkujen paikat imusarjasta, ei vaikutusta eli imuvuoto ei tule separaattorista?
- Imusarjan takana olevat 3 tulppaa on ehjät.
- IMM-kaasuläppä kumihaitarit uudet (IMM on joku tarvikeosa!!)
- Samoin tuohon imuhaitariin tulvan F-liitiimen letkut ehjät.
- Tank breather valvelle tuleva letku ehjä
- Tyhjäkäytimoottorin sähköpistokkeen irroituksella ei vaikutusta.
- Moottori käy tasaisesti, ei hummaile tms. Jarrucleaner-kikasta ei apua
Mikäs seuraavaksi?
- Voiko tyhjäkäyntimoottori vuotaa, toimia väärin tms? Mulla käy/surisee koko ajan kun virrat on päällä, ok? Jos puristan sen pienen haitariputken lyttyyn, auto sammuu, ok?
- Voiko tuo mikälie tarvike IMM sotkea koko homman?
- Moottorissa on ehkä joskus ollut SAP. Oisko sen poiston yhteydessä voinut jäädä jotakin tukkimatta?
- Mikä on sen IMM haitariin F-liittimen suuremman letkun tarkoitus? siinä on joku venttiili, menee kai lopulta imusarjaan? (pienempi letku menee bensapaineen säätimelle). Vai olis se niin, että tämä haarautuu jarrutehostimelle vielä?
- Jarrutehostin vuotaa tms?
- Tilasin varuilta uudet lambdat vaikken ihan usko vian olevan niissä. Nyt käytössä lambdat jotka toimi ok m52:ssa
Lomamatka paina päälle eli just nyt ehdi ruuvaaman enempää, hyviä ideoita saa esittää. Viikon päästä nappaan imusarjan irti ja uusin varuilta kaikki letkut yms.
Ongelman ratkaisemiseen johtavasta vihjeestä palkinnoksi luvassa e36 /w m54 videoBmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostMinkäs merkkinen imm sulta löytyy nyt?
Jaah pari viestiä ylempänä on aikas samat oireet korjaantunut (lambda?) anturien vaihdolla.. no kokeillaan sitä kun saapuvat ja pääsee ruuvaamaan. Mulla tosin ei lähde 'värähtelemään' edes kierroksilla. ja ei vikakoodejaLast edited by kama; 16-06-2013, 00:36.E24 - M88/3 N/A
E85 - M54 Supercharged
G26 - M50 Supercharged
IG:kamamikko
Comment
-
-
Originally posted by kama View Post"joku tarvike". Ei yhtään mitään tunnistetietoja. Siis vähintään epäilyttävä, mutta sopiiko taudin kuvaan? Antaa kuitenkin järkeviä arvoja + ei vikakoodeja.
Jaah pari viestiä ylempänä on aikas samat oireet korjaantunut (lambda?) anturien vaihdolla.. no kokeillaan sitä kun saapuvat ja pääsee ruuvaamaan. Mulla tosin ei lähde 'värähtelemään' edes kierroksilla. ja ei vikakoodejaBmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostImm pitäisi olla aina alkuperäis laatua sillä tarvikkeet eivät vain toimi. Tapahtuuko mitään, kun otat imm piuhan irti? Koodia ei välttämättä tule jos onkin rikki.
Vielä yks juttu:
DME:ssä (MS43) on ohjelmana 7545675
Inpa mukaan exhaustvariant: Cat-preparation.
Mistä tietää onko tuo varmasti EU2?
For vehicles with:
Voiko koodauksella tms vaikuttaa näihin??
EU2 exhaust emissions standard (S168A) = Yes
Or:
Without catalytic converter (S199A) = Yes
Or:
Data record without EOBD (S861A) = YesE24 - M88/3 N/A
E85 - M54 Supercharged
G26 - M50 Supercharged
IG:kamamikko
Comment
-
-
Originally posted by Saimon View PostSchmiedmannilta saisi molemmat anturit (Hella OE laatua) reilulla satkulla, onko nuo ihan toimivat?
Comment
-
-
Nyt sain purettua imusarjan pois, kaikki letkut + separaattori näyttää olevan ehjiä, mutta DISA on ainakin sökö.. täytyy tutki vielä tarkemmin saako korjattua ja aiheuttiko tuo imuvuotoja.
google löysi joitakin DISA repair kittejä.. mistähän sais kätevimmin (lähempää kun USA)?E24 - M88/3 N/A
E85 - M54 Supercharged
G26 - M50 Supercharged
IG:kamamikko
Comment
-
-
Originally posted by kama View PostNyt sain purettua imusarjan pois, kaikki letkut + separaattori näyttää olevan ehjiä, mutta DISA on ainakin sökö.. täytyy tutki vielä tarkemmin saako korjattua ja aiheuttiko tuo imuvuotoja.
google löysi joitakin DISA repair kittejä.. mistähän sais kätevimmin (lähempää kun USA)?E46 320i Facelift Touring M54b22
exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18
Comment
-
Comment