Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bomb5
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2011
    • 726
    • Kivijärvi

    Originally posted by Saimon View Post
    Schmiedmannilta saisi molemmat anturit (Hella OE laatua) reilulla satkulla, onko nuo ihan toimivat?
    Kaverilla ainakaan ei toiminu.
    E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

    Comment

    • Saimon
      Bimmer Rookie
      • Mar 2013
      • 46
      • Hyvinkää

      Tilasin nyt kuitenkin Schmiedmannilta molemmat anturit, täytyy sitten palauttaa jos eivät pelaa.

      Tuo pakonokan(?) anturin olenkin jo irroittanut ja putsaillut, sehän on siinä heti vanoksen alapuolella. Mutta imunokan anturia en ole paikallistanut. Real OEM:n kuvan mukaan se tulisi koneeseen imusarjan suuntaisesti kiinni, tai sitten luen tuota kuvaa ihan väärin.

      Osaako joku neuvoa paremmin tai ottaa kuvan mistä tuo löytyisi?

      Kiitos!

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7418
        • Oulu

        Originally posted by Saimon View Post
        Osaako joku neuvoa paremmin tai ottaa kuvan mistä tuo löytyisi?
        Kts. http://www.bimmerfest.com/forums/att...1&d=1358962639 jos alla ei näy kuvaa.

        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • mijuko
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2010
          • 951
          • ۩□□۩

          Originally posted by Saimon View Post

          Osaako joku neuvoa paremmin tai ottaa kuvan mistä tuo löytyisi?

          Kiitos!
          Liikkuvina kuvina

          Comment

          • kuukankorpi
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 634

            Laitetaas tähän jos jokin tietäisi.Eli potilas m54b22 ja antaa aina vikakoodit 202 fuel trim bank 1 control limit ja 203 fuel trim bank 2 control limit. Imuvuotoja on tässä metsästetty mutta ei tunnu löytyvän.Nyt kun viimeksi nollattiin koodit,niin huomattiin livedatana että lambdojen jännitteet olivat 0,0v kummassakin.Tarkoittaako tämä nyt sitten että molemmat lampadat on finaalissa?Häiriövalo syttyy 2-3 minuutin kuluttua uudestaan nollauksesta.

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by kuukankorpi View Post
              Laitetaas tähän jos jokin tietäisi.Eli potilas m54b22 ja antaa aina vikakoodit 202 fuel trim bank 1 control limit ja 203 fuel trim bank 2 control limit. Imuvuotoja on tässä metsästetty mutta ei tunnu löytyvän.Nyt kun viimeksi nollattiin koodit,niin huomattiin livedatana että lambdojen jännitteet olivat 0,0v kummassakin.Tarkoittaako tämä nyt sitten että molemmat lampadat on finaalissa?Häiriövalo syttyy 2-3 minuutin kuluttua uudestaan nollauksesta.
              Ei vaan seos on niin pahasti poskellaan että lambdat ei lähde värähtelemään edes, kapeakaistaiset kun ei osaa kertoa absoluuttista seosta vaan kuinka lähellä ollaan stokiometristä arvoa.
              Todennäköisesti sulla on separaattorin kalvo revennyt jonka takia runsas imuvuoto.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • janne[l
                BTCF Member
                • Apr 2011
                • 861
                • Ylöjärvi

                Originally posted by kuukankorpi View Post
                Laitetaas tähän jos jokin tietäisi.Eli potilas m54b22 ja antaa aina vikakoodit 202 fuel trim bank 1 control limit ja 203 fuel trim bank 2 control limit. Imuvuotoja on tässä metsästetty mutta ei tunnu löytyvän.Nyt kun viimeksi nollattiin koodit,niin huomattiin livedatana että lambdojen jännitteet olivat 0,0v kummassakin.Tarkoittaako tämä nyt sitten että molemmat lampadat on finaalissa?Häiriövalo syttyy 2-3 minuutin kuluttua uudestaan nollauksesta.
                entiset ovat. jännitteen kuuluu seilata 0-1v välillä kokoajan.
                EDIT: en nähny Supan viestiä, mutta mulla oli juurikin noin kuin kuukankorvella. kierroksilla sääti hyvin mutta tyhjäkäynnillä meni rikkaalle ja jännite ei vaihdellut mihinkään. Anturin vaihdoilla alko pelaan.
                Last edited by janne[l; 03-06-2013, 21:02.
                e46 330i cabriolet
                e91 320d
                e36 328 törpö

                Comment

                • kama
                  BTCF Member
                  • Dec 2002
                  • 1264
                  • Savonmua

                  Projekti kaipaa nyt vähän imu-asiantuntijoita

                  M54:ssa alkulämmityksen jälkeen (lambda control aktivoituu) lambdojen jännite menee nollaan ja vastaavasti lambdaintegrator (inpa) tappiin ~28.0/100.
                  Kylmänä + kun painaa kaasua lambdojen jännite käy ~0.42V:ssa eli anturit lienee ok?

                  Oisko sitten imuvuoto kyseessä?
                  - Ei vikakoodeja (EU2 firmis)
                  - Tukin jo huohottimen letkujen paikat imusarjasta, ei vaikutusta eli imuvuoto ei tule separaattorista?
                  - Imusarjan takana olevat 3 tulppaa on ehjät.
                  - IMM-kaasuläppä kumihaitarit uudet (IMM on joku tarvikeosa!!)
                  - Samoin tuohon imuhaitariin tulvan F-liitiimen letkut ehjät.
                  - Tank breather valvelle tuleva letku ehjä
                  - Tyhjäkäytimoottorin sähköpistokkeen irroituksella ei vaikutusta.
                  - Moottori käy tasaisesti, ei hummaile tms. Jarrucleaner-kikasta ei apua

                  Mikäs seuraavaksi?
                  - Voiko tyhjäkäyntimoottori vuotaa, toimia väärin tms? Mulla käy/surisee koko ajan kun virrat on päällä, ok? Jos puristan sen pienen haitariputken lyttyyn, auto sammuu, ok?
                  - Voiko tuo mikälie tarvike IMM sotkea koko homman?
                  - Moottorissa on ehkä joskus ollut SAP. Oisko sen poiston yhteydessä voinut jäädä jotakin tukkimatta?
                  - Mikä on sen IMM haitariin F-liittimen suuremman letkun tarkoitus? siinä on joku venttiili, menee kai lopulta imusarjaan? (pienempi letku menee bensapaineen säätimelle). Vai olis se niin, että tämä haarautuu jarrutehostimelle vielä?
                  - Jarrutehostin vuotaa tms?
                  - Tilasin varuilta uudet lambdat vaikken ihan usko vian olevan niissä. Nyt käytössä lambdat jotka toimi ok m52:ssa

                  Lomamatka paina päälle eli just nyt ehdi ruuvaaman enempää, hyviä ideoita saa esittää. Viikon päästä nappaan imusarjan irti ja uusin varuilta kaikki letkut yms.

                  Ongelman ratkaisemiseen johtavasta vihjeestä palkinnoksi luvassa e36 /w m54 video
                  Last edited by kama; 15-06-2013, 22:58.
                  E24 - M88/3 N/A
                  E85 - M54 Supercharged
                  G26 - M50 Supercharged
                  IG:kamamikko

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    Originally posted by kama View Post
                    Projekti kaipaa nyt vähän imu-asiantuntijoita

                    M54:ssa alkulämmityksen jälkeen (lambda control aktivoituu) lambdojen jännite menee nollaan ja vastaavasti lambdaintegrator (inpa) tappiin ~28.0/100.
                    Kylmänä + kun painaa kaasua lambdojen jännite käy ~0.42V:ssa eli anturit lienee ok?

                    Oisko sitten imuvuoto kyseessä?
                    - Ei vikakoodeja (EU2 firmis)
                    - Tukin jo huohottimen letkujen paikat imusarjasta, ei vaikutusta eli imuvuoto ei tule separaattorista?
                    - Imusarjan takana olevat 3 tulppaa on ehjät.
                    - IMM-kaasuläppä kumihaitarit uudet (IMM on joku tarvikeosa!!)
                    - Samoin tuohon imuhaitariin tulvan F-liitiimen letkut ehjät.
                    - Tank breather valvelle tuleva letku ehjä
                    - Tyhjäkäytimoottorin sähköpistokkeen irroituksella ei vaikutusta.
                    - Moottori käy tasaisesti, ei hummaile tms. Jarrucleaner-kikasta ei apua

                    Mikäs seuraavaksi?
                    - Voiko tyhjäkäyntimoottori vuotaa, toimia väärin tms? Mulla käy/surisee koko ajan kun virrat on päällä, ok? Jos puristan sen pienen haitariputken lyttyyn, auto sammuu, ok?
                    - Voiko tuo mikälie tarvike IMM sotkea koko homman?
                    - Moottorissa on ehkä joskus ollut SAP. Oisko sen poiston yhteydessä voinut jäädä jotakin tukkimatta?
                    - Mikä on sen IMM haitariin F-liittimen suuremman letkun tarkoitus? siinä on joku venttiili, menee kai lopulta imusarjaan? (pienempi letku menee bensapaineen säätimelle). Vai olis se niin, että tämä haarautuu jarrutehostimelle vielä?
                    - Jarrutehostin vuotaa tms?
                    - Tilasin varuilta uudet lambdat vaikken ihan usko vian olevan niissä. Nyt käytössä lambdat jotka toimi ok m52:ssa

                    Lomamatka paina päälle eli just nyt ehdi ruuvaaman enempää, hyviä ideoita saa esittää. Viikon päästä nappaan imusarjan irti ja uusin varuilta kaikki letkut yms.

                    Ongelman ratkaisemiseen johtavasta vihjeestä palkinnoksi luvassa e36 /w m54 video
                    Minkäs merkkinen imm sulta löytyy nyt?
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • kama
                      BTCF Member
                      • Dec 2002
                      • 1264
                      • Savonmua

                      Originally posted by janke View Post
                      Minkäs merkkinen imm sulta löytyy nyt?
                      "joku tarvike". Ei yhtään mitään tunnistetietoja. Siis vähintään epäilyttävä, mutta sopiiko taudin kuvaan? Antaa kuitenkin järkeviä arvoja + ei vikakoodeja.

                      Jaah pari viestiä ylempänä on aikas samat oireet korjaantunut (lambda?) anturien vaihdolla.. no kokeillaan sitä kun saapuvat ja pääsee ruuvaamaan. Mulla tosin ei lähde 'värähtelemään' edes kierroksilla. ja ei vikakoodeja
                      Last edited by kama; 16-06-2013, 00:36.
                      E24 - M88/3 N/A
                      E85 - M54 Supercharged
                      G26 - M50 Supercharged
                      IG:kamamikko

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        Originally posted by kama View Post
                        "joku tarvike". Ei yhtään mitään tunnistetietoja. Siis vähintään epäilyttävä, mutta sopiiko taudin kuvaan? Antaa kuitenkin järkeviä arvoja + ei vikakoodeja.

                        Jaah pari viestiä ylempänä on aikas samat oireet korjaantunut (lambda?) anturien vaihdolla.. no kokeillaan sitä kun saapuvat ja pääsee ruuvaamaan. Mulla tosin ei lähde 'värähtelemään' edes kierroksilla. ja ei vikakoodeja
                        Imm pitäisi olla aina alkuperäis laatua sillä tarvikkeet eivät vain toimi. Tapahtuuko mitään, kun otat imm piuhan irti? Koodia ei välttämättä tule jos onkin rikki.
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • kama
                          BTCF Member
                          • Dec 2002
                          • 1264
                          • Savonmua

                          Originally posted by janke View Post
                          Imm pitäisi olla aina alkuperäis laatua sillä tarvikkeet eivät vain toimi. Tapahtuuko mitään, kun otat imm piuhan irti? Koodia ei välttämättä tule jos onkin rikki.
                          joo tiedetään Jos piuhan ottaa irti käynti muuttuu + tulee vikakoodi.

                          Vielä yks juttu:
                          DME:ssä (MS43) on ohjelmana 7545675
                          Inpa mukaan exhaustvariant: Cat-preparation.
                          Mistä tietää onko tuo varmasti EU2?
                          For vehicles with:
                          Voiko koodauksella tms vaikuttaa näihin??
                          EU2 exhaust emissions standard (S168A) = Yes
                          Or:
                          Without catalytic converter (S199A) = Yes
                          Or:
                          Data record without EOBD (S861A) = Yes
                          E24 - M88/3 N/A
                          E85 - M54 Supercharged
                          G26 - M50 Supercharged
                          IG:kamamikko

                          Comment

                          • Saimon
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2013
                            • 46
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by Saimon View Post
                            Schmiedmannilta saisi molemmat anturit (Hella OE laatua) reilulla satkulla, onko nuo ihan toimivat?
                            Laitoin eilen kiinni nuo Schmiedmannin Hella nokkien asentoanturit, nyt nykiminen tuntuisi olevan tiessään. Mitään vikakoodeja nuo vanhat anturit eivät antaneet. Uusille osille tuli hintaa kuluineen 116€.

                            Comment

                            • kama
                              BTCF Member
                              • Dec 2002
                              • 1264
                              • Savonmua

                              Nyt sain purettua imusarjan pois, kaikki letkut + separaattori näyttää olevan ehjiä, mutta DISA on ainakin sökö.. täytyy tutki vielä tarkemmin saako korjattua ja aiheuttiko tuo imuvuotoja.

                              google löysi joitakin DISA repair kittejä.. mistähän sais kätevimmin (lähempää kun USA)?
                              E24 - M88/3 N/A
                              E85 - M54 Supercharged
                              G26 - M50 Supercharged
                              IG:kamamikko

                              Comment

                              • Warra
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2005
                                • 483

                                Originally posted by kama View Post
                                Nyt sain purettua imusarjan pois, kaikki letkut + separaattori näyttää olevan ehjiä, mutta DISA on ainakin sökö.. täytyy tutki vielä tarkemmin saako korjattua ja aiheuttiko tuo imuvuotoja.

                                google löysi joitakin DISA repair kittejä.. mistähän sais kätevimmin (lähempää kun USA)?
                                Itse tilasin viime viikolla Disa repair kitin briteistä, ebayn kautta, tuli neljässä arkipäivässä kotiin. BMW DISA Valve / Intake Adjuster Unit Aluminium Repair Kit. Helppo homma jos läppä on väljä ja disa pitää ääntä. Kannattaa tehdä sormitesti että toimiiko se, jos ei toimi niin korjaussarjasta ei ole mitään hyötyä.
                                E46 320i Facelift Touring M54b22
                                exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎