Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    Mulla pelittää nyt kone ku junan vessa, mutta kenguru efekti ei ole poissa. Eli vaihtoehdot mitä omalla kohdalla on kytkinventtiili tai takakelkan puslien välykset. Mutta yhtäkaikki ei tainnut juurikaan tuohon icv kyselyyn vastata. Toisaalta miksi sitä vaihtaa jos se liukuu hyvin. Ennemmin asentotunnistimia ja lambdoja mittailemaan.
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • JarnoP
      Newbiemmer
      • Feb 2011
      • 19
      • Tampere

      Itseä kyllä ihmetyttää että miksi ihmeessä ihmiset luulee että tyhjäkäyntimoottori on täysin toimiva heti kun se liukuu hyvin? Kai se nyt on sähkömoottori joten se voi muuten olla toimimatta hyvin vaikka liukuukin hyvin.

      Monen eri muun automerkin foorumeilla annetaan kyseisien automerkkien tyhjäkäyntimoottoreille ohjeet: "Puhdista se, jos ei auta niin vaihda se". Sen sijaan kun lukee suomesta tai ulkomailta bemariin liittyviä tyhjäkäyntimoottoriin liittyviä ohjeita, aina kuulee samat ohjeet: "Jos se liukuu hyvin niin se toimii normaalisti, ei syytä vaihtaa."

      Kysymys kuuluu, ei kai bemarin tyhjäkäyntimoottori yhtään sen erilaisempi ole?
      -E39 M5

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Originally posted by JarnoP View Post
        Itseä kyllä ihmetyttää että miksi ihmeessä ihmiset luulee että tyhjäkäyntimoottori on täysin toimiva heti kun se liukuu hyvin? Kai se nyt on sähkömoottori joten se voi muuten olla toimimatta hyvin vaikka liukuukin hyvin.

        Monen eri muun automerkin foorumeilla annetaan kyseisien automerkkien tyhjäkäyntimoottoreille ohjeet: "Puhdista se, jos ei auta niin vaihda se". Sen sijaan kun lukee suomesta tai ulkomailta bemariin liittyviä tyhjäkäyntimoottoriin liittyviä ohjeita, aina kuulee samat ohjeet: "Jos se liukuu hyvin niin se toimii normaalisti, ei syytä vaihtaa."

        Kysymys kuuluu, ei kai bemarin tyhjäkäyntimoottori yhtään sen erilaisempi ole?
        Kun ei noita ole käytännössä mennyt rikki että voisi sanoa oleva yleisesti vikaantuva kohde.
        Jos käämitys on poikki jostain niin antaa kyllä aika herkästi vikakoodia avoimesta piiristä.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • MrB
          Newbiemmer
          • Aug 2013
          • 7
          • Ylöjärvi

          Voisko porukka joilla on M54 koneinen auto ni kokeilla heijaako teillä kierrokset jos pistää kaasulla tasaisesti n. 1000rpm? Ja kuuluuko kaasua painettaessa jostain imusarjasta/sen alta helposti kuultava suhahdus? Kiinnostaisi tietää onko tämä vika vai ominaisuus... Itseäkin tuo tyhjäkäyntimoottorin kunto mietityttää.

          Comment

          • Arska123
            Bimmer Rookie
            • Jan 2013
            • 164
            • Kymenlaakso

            Mitäs sanotte noista arvoista? Auto (330i) siis tyhjäkäynnillä "tutisee" ja 2 vikakoodia herjaa lambdoista "227 Lambda control tolerance Bank 1 (Deviation rich)" ja "228 Lambda control tolerance Bank 2 (Deviation rich)". Vikakoodit kun nollaa niin muutaman minuutin päästä tulee samat vikakoodit. Muutaman kerran on ajossa tehot kadonnut kun painaa kaasua ja eilen auto sammui kokonaan. Lähti kuitenkin uudestaan käyntiin. Mistä kannattaa ekana lähteä vikaa etsimään? Maanantaina tosin tarkoitus viedä auto pikahuoltoon.
            Attached Files
            Last edited by Arska123; 17-08-2013, 20:17. Reason: typo

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              Originally posted by MrB View Post
              Voisko porukka joilla on M54 koneinen auto ni kokeilla heijaako teillä kierrokset jos pistää kaasulla tasaisesti n. 1000rpm? Ja kuuluuko kaasua painettaessa jostain imusarjasta/sen alta helposti kuultava suhahdus? Kiinnostaisi tietää onko tämä vika vai ominaisuus... Itseäkin tuo tyhjäkäyntimoottorin kunto mietityttää.
              Minulla M52b25 ja tuossa 1000rpm kohdalla sama "sekoaminen" tapahtuu:think Ei edes pysty pitämään siinä kaasua, kun hyppää kierrokset joko 1000rpm alle tai yli! Sen olen vielä huomannut, että tyhjäkäynnillä tai ajaessa kaasuttaa ja antaa kierrosten laskea, niin pysähtyy tuohon 1000rpm kohdalle "miettimään". Kaikki imuvuotoihin liittyvät osat on uusittu ja ei vaikutusta. Ainut mikä on kokeilematta on juurikin uusi icv. Käytetynkin ostin joskus, mutta sama oire silläkin. Vika on sinänsä niin pieni, että ei viitsisi maksaa mokomasta ~300€ ja ei ole takuuta, että oire tuolla katoaisi.:think
              Joku rahamies ostaa uuden ICV:n ja kertoo sitten tänne, että korjautuiko vika.

              E: Se suhahdus kuuluu sieltä icv:stä kun se menee kiinni ja aukeaa... noin sen olen ainakin ymmärtänyt!?
              E2: Kirjoitus virheitä.
              Last edited by janke; 17-08-2013, 20:04.
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7418
                • Oulu

                Originally posted by janke View Post
                Sen olen vielä huomannut, että tyhjäkäynnillä tai ajaessa kaasuttaa ja antaa kierrosten laskea, niin pystyy tuohon 1000rpm kohdalle "miettimään".
                Mulla tuo tapahtuu vain kylmällä tai puolilämpimällä koneella. Lämpimänä kierroset laskee ilman pysäystä alas asti. M52TU tosin. Ja suhahtaa kyllä kun kaasuttaa nopeasti paikallaan tyhjäkäynnillä pelti auki.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                  Mulla tuo tapahtuu vain kylmällä tai puolilämpimällä koneella. Lämpimänä kierroset laskee ilman pysäystä alas asti. M52TU tosin. Ja suhahtaa kyllä kun kaasuttaa nopeasti paikallaan tyhjäkäynnillä pelti auki.
                  Tuosta en kyllä ole nyt varma, että kuinka minulla vaikuttaa motin lämpö:think Täytyy testata....
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • mijuko
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2010
                    • 951
                    • ۩□□۩

                    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                    Mulla tuo tapahtuu vain kylmällä tai puolilämpimällä koneella. Lämpimänä kierroset laskee ilman pysäystä alas asti. M52TU tosin. Ja suhahtaa kyllä kun kaasuttaa nopeasti paikallaan tyhjäkäynnillä pelti auki.
                    Samat sanat, täällä myöskin M52TU suhahtaa ja oirehtii pahiten "puolilämpimänä" eli jos on ajettu useitakin tunteja aiemmin niin lähdöt saattaa olla tuskaisen pomppivia. Kylmänä tuntuu lähtevän aina hyvin:think

                    Comment

                    • Arska123
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2013
                      • 164
                      • Kymenlaakso

                      Originally posted by Arska123 View Post
                      Mitäs sanotte noista arvoista? Auto (330i) siis tyhjäkäynnillä "tutisee" ja 2 vikakoodia herjaa lambdoista "227 Lambda control tolerance Bank 1 (Deviation rich)" ja "228 Lambda control tolerance Bank 2 (Deviation rich)". Vikakoodit kun nollaa niin muutaman minuutin päästä tulee samat vikakoodit. Muutaman kerran on ajossa tehot kadonnut kun painaa kaasua ja eilen auto sammui kokonaan. Lähti kuitenkin uudestaan käyntiin. Mistä kannattaa ekana lähteä vikaa etsimään? Maanantaina tosin tarkoitus viedä auto pikahuoltoon.
                      Eikö kellään ole vinkkiä noista livedata-arvoista? Pikahuollon mukaan imuvuoto mutta tarkempi tutkimus menee vasta ensi viikolle.

                      Comment

                      • Bomb5
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2011
                        • 726
                        • Kivijärvi

                        Originally posted by Arska123 View Post
                        Eikö kellään ole vinkkiä noista livedata-arvoista? Pikahuollon mukaan imuvuoto mutta tarkempi tutkimus menee vasta ensi viikolle.
                        Lambda-arvoista ja adaptaatioista ei oikein pysty sanomaan mitään, kun näyttäisi siltä, että adaptaatiot on juuri nollattu inpalla (kaikki arvot nolla), tai sitten jotkut anturit bugaa ja tuo ei osaa näyttää mitään. Oliko vikakoodilistassa mitään?
                        E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                        Comment

                        • Arska123
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2013
                          • 164
                          • Kymenlaakso

                          Ei ole muita vikakoodeja kuin nuo kaksi jotka laitoin. Adaptiot taisin nollata jo aiemmin.

                          Comment

                          • threedigits
                            Newbiemmer
                            • Sep 2012
                            • 18
                            • suomi

                            Täällä sama ongelma, eli suhahdus ICV:n suunnilta kaasua näpäyttäessä jne ja 1000rpm kohdalla ei pysy millään. auto 325i M54

                            tehtyä:
                            vanos
                            ICV-putsaus
                            kaasuläpän putsaus
                            imuvuotojen tarkistus
                            tulpat vaihdettu
                            venttiilikopan tiiviste vaihdettu
                            UUSI DISA
                            UUDET NOKAN TUNNISTIMET

                            vika ei poistu =)=)=)=)=) Peruuttelu ja liikkeellelähtö ym parkkipaikka/Essonpaarin nylkyttely tahmeaa ja auto sammuu jäätävän helposti. Tytöt naureskelee

                            Muuten toimii täysin normaalisti !
                            Last edited by threedigits; 19-08-2013, 17:34.

                            Comment

                            • Juize
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 231
                              • Joensuu

                              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                              Ja suhahtaa kyllä kun kaasuttaa nopeasti paikallaan tyhjäkäynnillä pelti auki.
                              Originally posted by mijuko View Post
                              Samat sanat, täällä myöskin M52TU suhahtaa...
                              Kuulostaako tuo suhahdus samalta kuin äännäyte omasta kapineesta: https://www.youtube.com/watch?v=useQu1AobkY
                              Herkkä sammuilemaan ja ajoittain liikkeellelähdöt nykiviä

                              Originally posted by janke View Post
                              Ainut mikä on kokeilematta on juurikin uusi icv. Käytetynkin ostin joskus, mutta sama oire silläkin. Vika on sinänsä niin pieni, että ei viitsisi maksaa mokomasta ~300€ ja ei ole takuuta, että oire tuolla katoaisi.:think
                              Joku rahamies ostaa uuden ICV:n ja kertoo sitten tänne, että korjautuiko vika.
                              Tuolla http://www.car-parts24.com/products/...BMW-6-Zyl.html icv ois edukkaampi alkuperäiseen verrattuna. Bosch:in tekele, voisi vaikka olla toimiva.
                              G31 530e -21 M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
                              ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
                              ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
                              ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

                              Comment

                              • mijuko
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2010
                                • 951
                                • ۩□□۩

                                Originally posted by Juize View Post
                                Kuulostaako tuo suhahdus samalta kuin äännäyte omasta kapineesta: https://www.youtube.com/watch?v=useQu1AobkY
                                Herkkä sammuilemaan ja ajoittain liikkeellelähdöt nykiviä
                                Samalta kuulostaa. Sammumisherkkyydestä en sitten tiedä, liekkö vaan mukautunu lähtemään sammuttamatta
                                Joskus oli sammumisherkkä kun oli haitariputkesta se ohut ICV-haara lähes poikki.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎