Mulla pelittää nyt kone ku junan vessa, mutta kenguru efekti ei ole poissa. Eli vaihtoehdot mitä omalla kohdalla on kytkinventtiili tai takakelkan puslien välykset. Mutta yhtäkaikki ei tainnut juurikaan tuohon icv kyselyyn vastata. Toisaalta miksi sitä vaihtaa jos se liukuu hyvin. Ennemmin asentotunnistimia ja lambdoja mittailemaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 Imuvuoto ja Livedata topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
-
-
Itseä kyllä ihmetyttää että miksi ihmeessä ihmiset luulee että tyhjäkäyntimoottori on täysin toimiva heti kun se liukuu hyvin? Kai se nyt on sähkömoottori joten se voi muuten olla toimimatta hyvin vaikka liukuukin hyvin.
Monen eri muun automerkin foorumeilla annetaan kyseisien automerkkien tyhjäkäyntimoottoreille ohjeet: "Puhdista se, jos ei auta niin vaihda se". Sen sijaan kun lukee suomesta tai ulkomailta bemariin liittyviä tyhjäkäyntimoottoriin liittyviä ohjeita, aina kuulee samat ohjeet: "Jos se liukuu hyvin niin se toimii normaalisti, ei syytä vaihtaa."
Kysymys kuuluu, ei kai bemarin tyhjäkäyntimoottori yhtään sen erilaisempi ole?-E39 M5
Comment
-
-
Originally posted by JarnoP View PostItseä kyllä ihmetyttää että miksi ihmeessä ihmiset luulee että tyhjäkäyntimoottori on täysin toimiva heti kun se liukuu hyvin? Kai se nyt on sähkömoottori joten se voi muuten olla toimimatta hyvin vaikka liukuukin hyvin.
Monen eri muun automerkin foorumeilla annetaan kyseisien automerkkien tyhjäkäyntimoottoreille ohjeet: "Puhdista se, jos ei auta niin vaihda se". Sen sijaan kun lukee suomesta tai ulkomailta bemariin liittyviä tyhjäkäyntimoottoriin liittyviä ohjeita, aina kuulee samat ohjeet: "Jos se liukuu hyvin niin se toimii normaalisti, ei syytä vaihtaa."
Kysymys kuuluu, ei kai bemarin tyhjäkäyntimoottori yhtään sen erilaisempi ole?
Jos käämitys on poikki jostain niin antaa kyllä aika herkästi vikakoodia avoimesta piiristä.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Voisko porukka joilla on M54 koneinen auto ni kokeilla heijaako teillä kierrokset jos pistää kaasulla tasaisesti n. 1000rpm? Ja kuuluuko kaasua painettaessa jostain imusarjasta/sen alta helposti kuultava suhahdus? Kiinnostaisi tietää onko tämä vika vai ominaisuus... Itseäkin tuo tyhjäkäyntimoottorin kunto mietityttää.
Comment
-
-
Mitäs sanotte noista arvoista? Auto (330i) siis tyhjäkäynnillä "tutisee" ja 2 vikakoodia herjaa lambdoista "227 Lambda control tolerance Bank 1 (Deviation rich)" ja "228 Lambda control tolerance Bank 2 (Deviation rich)". Vikakoodit kun nollaa niin muutaman minuutin päästä tulee samat vikakoodit. Muutaman kerran on ajossa tehot kadonnut kun painaa kaasua ja eilen auto sammui kokonaan. Lähti kuitenkin uudestaan käyntiin. Mistä kannattaa ekana lähteä vikaa etsimään? Maanantaina tosin tarkoitus viedä auto pikahuoltoon.
Comment
-
-
Originally posted by MrB View PostVoisko porukka joilla on M54 koneinen auto ni kokeilla heijaako teillä kierrokset jos pistää kaasulla tasaisesti n. 1000rpm? Ja kuuluuko kaasua painettaessa jostain imusarjasta/sen alta helposti kuultava suhahdus? Kiinnostaisi tietää onko tämä vika vai ominaisuus... Itseäkin tuo tyhjäkäyntimoottorin kunto mietityttää.
Joku rahamies ostaa uuden ICV:n ja kertoo sitten tänne, että korjautuiko vika.
E: Se suhahdus kuuluu sieltä icv:stä kun se menee kiinni ja aukeaa... noin sen olen ainakin ymmärtänyt!?
E2: Kirjoitus virheitä.Last edited by janke; 17-08-2013, 20:04.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostSen olen vielä huomannut, että tyhjäkäynnillä tai ajaessa kaasuttaa ja antaa kierrosten laskea, niin pystyy tuohon 1000rpm kohdalle "miettimään".E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostMulla tuo tapahtuu vain kylmällä tai puolilämpimällä koneella. Lämpimänä kierroset laskee ilman pysäystä alas asti. M52TU tosin. Ja suhahtaa kyllä kun kaasuttaa nopeasti paikallaan tyhjäkäynnillä pelti auki.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostMulla tuo tapahtuu vain kylmällä tai puolilämpimällä koneella. Lämpimänä kierroset laskee ilman pysäystä alas asti. M52TU tosin. Ja suhahtaa kyllä kun kaasuttaa nopeasti paikallaan tyhjäkäynnillä pelti auki.
Comment
-
-
Originally posted by Arska123 View PostMitäs sanotte noista arvoista? Auto (330i) siis tyhjäkäynnillä "tutisee" ja 2 vikakoodia herjaa lambdoista "227 Lambda control tolerance Bank 1 (Deviation rich)" ja "228 Lambda control tolerance Bank 2 (Deviation rich)". Vikakoodit kun nollaa niin muutaman minuutin päästä tulee samat vikakoodit. Muutaman kerran on ajossa tehot kadonnut kun painaa kaasua ja eilen auto sammui kokonaan. Lähti kuitenkin uudestaan käyntiin. Mistä kannattaa ekana lähteä vikaa etsimään? Maanantaina tosin tarkoitus viedä auto pikahuoltoon.
Comment
-
-
Originally posted by Arska123 View PostEikö kellään ole vinkkiä noista livedata-arvoista? Pikahuollon mukaan imuvuoto mutta tarkempi tutkimus menee vasta ensi viikolle.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Täällä sama ongelma, eli suhahdus ICV:n suunnilta kaasua näpäyttäessä jne ja 1000rpm kohdalla ei pysy millään. auto 325i M54
tehtyä:
vanos
ICV-putsaus
kaasuläpän putsaus
imuvuotojen tarkistus
tulpat vaihdettu
venttiilikopan tiiviste vaihdettu
UUSI DISA
UUDET NOKAN TUNNISTIMET
vika ei poistu =)=)=)=)=) Peruuttelu ja liikkeellelähtö ym parkkipaikka/Essonpaarin nylkyttely tahmeaa ja auto sammuu jäätävän helposti. Tytöt naureskelee
Muuten toimii täysin normaalisti !Last edited by threedigits; 19-08-2013, 17:34.
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostJa suhahtaa kyllä kun kaasuttaa nopeasti paikallaan tyhjäkäynnillä pelti auki.Originally posted by mijuko View PostSamat sanat, täällä myöskin M52TU suhahtaa...
Herkkä sammuilemaan ja ajoittain liikkeellelähdöt nykiviä
Originally posted by janke View PostAinut mikä on kokeilematta on juurikin uusi icv. Käytetynkin ostin joskus, mutta sama oire silläkin. Vika on sinänsä niin pieni, että ei viitsisi maksaa mokomasta ~300€ ja ei ole takuuta, että oire tuolla katoaisi.:think
Joku rahamies ostaa uuden ICV:n ja kertoo sitten tänne, että korjautuiko vika.G31 530e -21 M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic
Comment
-
-
Originally posted by Juize View PostKuulostaako tuo suhahdus samalta kuin äännäyte omasta kapineesta: https://www.youtube.com/watch?v=useQu1AobkY
Herkkä sammuilemaan ja ajoittain liikkeellelähdöt nykiviä
Joskus oli sammumisherkkä kun oli haitariputkesta se ohut ICV-haara lähes poikki.
Comment
-
Comment