Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • biglimited
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 1519
    • Turku

    8h tunnin työ eli ei suinkaan mikään bolt-on homma Eipä taida maksaa vaivaa... Remmi varmaan ainoo järkevä tie varmaan tehonlisäykseen :think
    Deutchland uber alles!

    Comment

    • Arde92
      BTCF Member
      • Aug 2010
      • 1328
      • Lohtaja/keski-pohjanmaa

      olikos se niin että m52b25 sai muutettua m52b28siks kampiakselilla ja kiertokangilla? missä mahtais onnistua boksiin sitte 2.8 kartan vaihto?
      E39 M5 Titansilber<------
      F11 530D Spacegray
      E36 323i M-sport Med Hölsteri
      Ex :E61 525D Lci Carboni
      Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
      Ex :E61 530XD Monacoblau<------
      Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
      Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11083
        • Oulu

        Originally posted by Arde92 View Post
        olikos se niin että m52b25 sai muutettua m52b28siks kampiakselilla ja kiertokangilla? missä mahtais onnistua boksiin sitte 2.8 kartan vaihto?
        Realoemista kun kattelee osanumeroita, niin selviää mitä tarvii vaihtaa. Nuo nyt ainakin. b28 taitaa pelata b25 kartoillakin, mutta tottakai se ois parempi olla oikeet. Tuntuu melkoista salatiedettä olevan siemenssin boksin rukkaaminen ja ne jotka tietää siitä jotain ei jaa tietoa oikeen eteenpäin. Supa:lla ilmeisesti on jotain systeemejä noita karttoja varten, ainakin sellaisen käsityksen sen topicista sain.

        EDIT: jos jollain sattuu olemaan tietoa siemenssin karttojen muokkauksesta, niin toki saa kertoa tännekkin. Tuntuis että omasta sais karttoja rukata, kun kylmänä (= rikkaammalla?) vetää paljon paremmin kun lämpimällä koneella. Mulla kun on m50 imusarja.
        Last edited by Pazi88; 06-06-2012, 19:24.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Ei ole kartoissa eroja, erot tehdään suuttimilla. Ainakin pelaa kummallakin boksilla samanlailla.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11083
            • Oulu

            aa ok. b20 on ainakin eri kartat, kun huvikseen kokeilin miten pelaa.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by Pazi88 View Post
              aa ok. b20 on ainakin eri kartat, kun huvikseen kokeilin miten pelaa.
              Joo se on.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Arde92
                BTCF Member
                • Aug 2010
                • 1328
                • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                Originally posted by Supa View Post
                Ei ole kartoissa eroja, erot tehdään suuttimilla. Ainakin pelaa kummallakin boksilla samanlailla.
                Jaahas, tämä on uutta tietoa sitten! kuullut vain puhuttavan että pitäis sitte ajaa uudet b28 kartat boksiin:think eikös männätkin ole samat b25 ja b28? samalohko ainakin löytyy.
                E39 M5 Titansilber<------
                F11 530D Spacegray
                E36 323i M-sport Med Hölsteri
                Ex :E61 525D Lci Carboni
                Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                Comment

                • lesentso
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2011
                  • 239
                  • Iisalmi

                  Onko kellään kokemusta Championin tulpista singlevanos M52B28 koneessa? Onko toimineet vai suosiolla paremmat tilalle?

                  Comment

                  • erkki
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2004
                    • 352
                    • Pori

                    Onko mahdollista että mäntään on palanut reikä kun tulppa on ollut löysässä?
                    Yhdessä pytyssä vaan ei ole paineita, muissa 12-14.

                    Comment

                    • kaol
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 5007
                      • Ilmajoki

                      Originally posted by erkki View Post
                      Onko mahdollista että mäntään on palanut reikä kun tulppa on ollut löysässä?
                      Yhdessä pytyssä vaan ei ole paineita, muissa 12-14.
                      Kyllä on, mutta vika voi olla myös venttiilissä. Ohivuotomittauksella saat halutessasi lisää tietoa.
                      Kokeilemalla se selviää...

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14353
                        • Oulu

                        Originally posted by lesentso View Post
                        Onko kellään kokemusta Championin tulpista singlevanos M52B28 koneessa? Onko toimineet vai suosiolla paremmat tilalle?
                        NGK BKR6EK tulpat maksaa 20e/6kpl, joten eipä kyllä innostas muuta sinne laitella.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • dumppi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 4351
                          • sotkamo

                          jossain varmaan oli omakin topikkinsa tälle aiheelle vaan olisko jollain kokemuksia m52:n forte käsittelystä ja neuvoja ensikertalaiselle?
                          voiko vaihtokunnossa oleviin öljyihin tuon litkun heittää vai pitäskö ostaa tuota varten erikseen vielä öljyt ja sen jälkeen uudet rallyformulat vai mitenkä?

                          kokeilis tuota nostajan napsutusta hiljentää ensin tuolla ennenkun aukoo konetta sen kummemmin
                          Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                          e36 325i coupé R.I.P
                          e30 316 2d
                          e36 318is coupé
                          e36 323i 4d ac schnitzer replica


                          Käyttis: e39 523i 4d
                          Originally posted by rizzo
                          Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                          |Sotkamo Connection|

                          Comment

                          • Arde92
                            BTCF Member
                            • Aug 2010
                            • 1328
                            • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                            Originally posted by dumppi View Post
                            jossain varmaan oli omakin topikkinsa tälle aiheelle vaan olisko jollain kokemuksia m52:n forte käsittelystä ja neuvoja ensikertalaiselle?
                            voiko vaihtokunnossa oleviin öljyihin tuon litkun heittää vai pitäskö ostaa tuota varten erikseen vielä öljyt ja sen jälkeen uudet rallyformulat vai mitenkä?

                            kokeilis tuota nostajan napsutusta hiljentää ensin tuolla ennenkun aukoo konetta sen kummemmin

                            ite ainaki heitin vain n.4dl pöllööljyä koneeseen ja käytin varttitunnin ja sitte öljyt pihalle ja uuet castrollit pesään nostajat hiljeni samalla.
                            E39 M5 Titansilber<------
                            F11 530D Spacegray
                            E36 323i M-sport Med Hölsteri
                            Ex :E61 525D Lci Carboni
                            Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                            Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                            Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                            Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11083
                              • Oulu

                              Jos ei hiljene, niin mulla on ylimääräsenä satsi hiljaisia nostimia.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16344
                                • Leppävirta

                                Originally posted by dumppi View Post
                                jossain varmaan oli omakin topikkinsa tälle aiheelle vaan olisko jollain kokemuksia m52:n forte käsittelystä ja neuvoja ensikertalaiselle?
                                voiko vaihtokunnossa oleviin öljyihin tuon litkun heittää vai pitäskö ostaa tuota varten erikseen vielä öljyt ja sen jälkeen uudet rallyformulat vai mitenkä?

                                kokeilis tuota nostajan napsutusta hiljentää ensin tuolla ennenkun aukoo konetta sen kummemmin
                                sinne vaan vanhojen öljyjen sekaan ja annat pyöriä sen 30min paikallaan. Ja vaihdat öljyt. Itsellä ainakin putosi öljynkulutus merkittävästi.

                                Ja kyllä kuulemma dieselin käyttö forten korvikkeena ajaa saman asian. Mutta se on kokeilematta.
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎