M50 ylikokotopic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    Onko niitä kukaan koittanu hitsata? Vois tigillä mennä oikeella lisäaineella, tosin mistäpä noista tietää mitä seoksia niissä on.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Skarpa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2007
      • 3424
      • Kotka

      Originally posted by Pazi88 View Post
      Joo ei niitä tosiaan onnistu hitsailla. Hommaa muovinen koppa ja muovihitsaa sitä. Toki puolien johtosarja tulee eri lailla kiinni siinä, eli joudut joko vähän kikkaileen tai ostamaan muovikoppaisesta koneesta johtosarjan.
      Onkos muoviset kopat ABS:ää? Toinen, mitä mietin ois, jos panis alkuperäsen huohottimen lähön umpeen ja tekis uuden läpipulttimallisella letkukaralla.

      EDIT: tai sitten voisi pätkäistä nykyisen huohottimen lähdön, tehdä siihen sisäkierteen ja lähteä tiukalla kierteellisellä mutkalla. Pitää jatkaa sovittelua.
      Last edited by Skarpa; 28-01-2016, 08:41.
      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

      E30 Armo "330i"

      Comment

      • Pekka_L
        Bimmer Rookie
        • Sep 2012
        • 96
        • Vantaa

        Originally posted by Skarpa View Post
        Onkos muoviset kopat ABS:ää? Toinen, mitä mietin ois, jos panis alkuperäsen huohottimen lähön umpeen ja tekis uuden läpipulttimallisella letkukaralla.

        EDIT: tai sitten voisi pätkäistä nykyisen huohottimen lähdön, tehdä siihen sisäkierteen ja lähteä tiukalla kierteellisellä mutkalla. Pitää jatkaa sovittelua.
        Mulla oisi kouvolassa muovinen koppa, m52 lähtöisin oleva, puolat ja niiden johtosarja ylimääräisenä..

        Comment

        • Skarpa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2007
          • 3424
          • Kotka

          Luulen, että teen homman näillä linjoilla tohon nykyseen koppaan:

          Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


          Näyttäis, että anturin ja synkka-akselin saa käännettyä koko pakettina, jolloin johto lähtee sopivaan suuntaan. Kuulemma jossain volkkarissakin on sopiva anturi, jossa johtolähtö on valmiiksi sopivaan suuntaan.
          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

          E30 Armo "330i"

          Comment

          • Skarpa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 3424
            • Kotka

            Suuttimista: Tavoitetehot moottorista on 240 hevosvoiman tienoilla. M52B28 vakiosuuttimet taitaa käydä jo vähän pieniksi. Multa löytyy myös S50B32 suuttimet, joiden tuoton pitäisi netistä kaiveltujen tietojen mukaan olla n. 270 cc @ 3.5 bar, mikä riittää hienosti tehotavoitteeseen. Normaalisti S50B32 bensanpaine on 5bar. Onko estettä käyttää suuttimia 3.5 barilla?
            Last edited by Skarpa; 02-02-2016, 14:57.
            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

            E30 Armo "330i"

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11203
              • Oulu

              US m3 (s52) on samoilla soittimilla kuin m52b28 ja siinä riittää 240hv. Mut toki jos vaikka haluaa ajaa viinalla, niin pieneksihän ne käy.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Exami
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 986
                • Hyvinkää, Tuusula

                M50 Venakoppaa pitäs pystyy hitsaa ihan alumiinin tapaan tigillä ja argonilla, AZ92 täyteainekki pitäs skulaa ihan ok, ei oo viellä tullu vastaan että tarvis hitsailla, noita AN nippojakaan ei oikeen löydy kivasti magnesiumisina

                Ja tokihan tarvii muistaa että hyvä ilmankierto ja mielellään poistoputki suoraan hitsattavan kohteen vieressä imurilla varustettuna, myrkyllistä kamaa
                sigpic
                Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                Comment

                • Jarsse
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1520
                  • Kymenlaakso

                  Originally posted by Skarpa View Post
                  Suuttimista: Tavoitetehot moottorista on 240 hevosvoiman tienoilla. M52B28 vakiosuuttimet taitaa käydä jo vähän pieniksi. Multa löytyy myös S50B32 suuttimet, joiden tuoton pitäisi netistä kaiveltujen tietojen mukaan olla n. 270 cc @ 3.5 bar, mikä riittää hienosti tehotavoitteeseen. Normaalisti S50B32 bensanpaine on 5bar. Onko estettä käyttää suuttimia 3.5 barilla?
                  mulla toimi ainakin ilman ongelmia m50b25 koneessa 3.5barilla ja re85:lla,ainoat ongelmat mitkä oli kerran hajos puola/t ja b-paineensäädin hajosi kun ei ilmeisesti kestänyt viinaa,ei päästänyt enää ollenkaan bensaa läpi.
                  E91 325xi vm07
                  E60 530xd vm06 stage X

                  Comment

                  • O-Peksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 2775
                    • Joensuu

                    Donnerille kokeilin hitsata sitä M50 vanoksettoman koppaa, eikä vaikuttanu kovinkaan lupaavalta. Jotain magnesium-seosta ja kaikenlisäks suht paskaa valua. Melkein apinoisin Donnerin projektista huohotinmuutokset siihen, jos jotain tarttee tehdä.
                    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                    Comment

                    • billy
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2012
                      • 1052
                      • Finland

                      Originally posted by O-Peksi View Post
                      Donnerille kokeilin hitsata sitä M50 vanoksettoman koppaa, eikä vaikuttanu kovinkaan lupaavalta. Jotain magnesium-seosta ja kaikenlisäks suht paskaa valua. Melkein apinoisin Donnerin projektista huohotinmuutokset siihen, jos jotain tarttee tehdä.
                      Voiskohan olla silumiinia materiaali? ainakin niistä tehdään myös moottorinosia ja samaa paskaa käytetään mm starttipistoolien runkona ja jopa oikeessa pistoolissakin.
                      Last edited by billy; 08-02-2016, 08:13.

                      Comment

                      • saki
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2006
                        • 247

                        Oon kanssa ratkeamassa helpoimpaan lisävoiman saanti keinoon eli tilavuuden kasvattamiseen.

                        reseptinä:
                        b28 kampura
                        135mm kanget
                        b25 vanos männät
                        2mm tiiviste

                        joku tällaisen väitti koonneensa mutta mielestäni paljealueesta tulee aika tiukka 0,3mm = liian vähän. Otetaanko männistä vaikka hiukan pois(0,5-0,7mm) vai mahtuuko toi toimimaan? Puristuksethan tuossa nousee asialliseksi pikku paineille.

                        vai onko fiksuinta koittaa löytää b28 männät vielä..
                        BMW i3 REX

                        Comment

                        • Skarpa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2007
                          • 3424
                          • Kotka

                          Originally posted by saki View Post
                          Oon kanssa ratkeamassa helpoimpaan lisävoiman saanti keinoon eli tilavuuden kasvattamiseen.

                          reseptinä:
                          b28 kampura
                          135mm kanget
                          b25 vanos männät
                          2mm tiiviste

                          joku tällaisen väitti koonneensa mutta mielestäni paljealueesta tulee aika tiukka 0,3mm = liian vähän. Otetaanko männistä vaikka hiukan pois(0,5-0,7mm) vai mahtuuko toi toimimaan? Puristuksethan tuossa nousee asialliseksi pikku paineille.

                          vai onko fiksuinta koittaa löytää b28 männät vielä..
                          Puristukset nousee aika reippaiksi. En laskenut erikseen tätä keissiä, mutta jos kattelee mun postaamaa taulukkoa pari sivua sitten, niin näyttäis olevan 12-13 luokkaa. Kannattanee kokeilla tarviiko venttiilikoloja suurentaa.
                          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                          E30 Armo "330i"

                          Comment

                          • saki
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2006
                            • 247

                            Originally posted by Skarpa View Post
                            Puristukset nousee aika reippaiksi. En laskenut erikseen tätä keissiä, mutta jos kattelee mun postaamaa taulukkoa pari sivua sitten, niin näyttäis olevan 12-13 luokkaa. Kannattanee kokeilla tarviiko venttiilikoloja suurentaa.
                            Joo nähtävästi rutut nouseekin 12,2 tasoon jos laskin oikein. Se on kyllä vähän paljon. Kiva ois toki kokeilla miten sellainen rokkaa kohtuullisilla ahdoilla ja e85 litkuilla. Varmaan vaikea säätää rapistelemattomaksi.
                            BMW i3 REX

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5327
                              • Pirkkala

                              Originally posted by saki View Post
                              Joo nähtävästi rutut nouseekin 12,2 tasoon jos laskin oikein. Se on kyllä vähän paljon. Kiva ois toki kokeilla miten sellainen rokkaa kohtuullisilla ahdoilla ja e85 litkuilla. Varmaan vaikea säätää rapistelemattomaksi.
                              No naulaako se muka noilla rutuilla? Jotkut puhuu että ei re85 saa naulaamaan mitenkään. Esisytytys on sitten se ongelma mutta se ei varsinaisesti riipu puristuksesta.

                              Kunhan huutelen, mistään en mitään tiedä.
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • Busch
                                BTCF Member
                                • Sep 2011
                                • 272
                                • Seinäjoki/Lapua

                                Originally posted by saki View Post
                                Oon kanssa ratkeamassa helpoimpaan lisävoiman saanti keinoon eli tilavuuden kasvattamiseen.

                                reseptinä:
                                b28 kampura
                                135mm kanget
                                b25 vanos männät
                                2mm tiiviste

                                joku tällaisen väitti koonneensa mutta mielestäni paljealueesta tulee aika tiukka 0,3mm = liian vähän. Otetaanko männistä vaikka hiukan pois(0,5-0,7mm) vai mahtuuko toi toimimaan? Puristuksethan tuossa nousee asialliseksi pikku paineille.

                                vai onko fiksuinta koittaa löytää b28 männät vielä..
                                Mulla on tälläsella kokoonpanolla kasattu m50. Männistä venttiilin koloja pikkasen syvennin, mutta ei olisi ollut edes tarpeellista. Vaparina ja bensalla tällä hetkellä.

                                Comment

                                Working...
                                X