Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vauhtivaunu
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 2714
    • P-Karjala

    Originally posted by afafaf View Post
    Juu kyl suurin piirtein tiiän,mut tuo v2.2 versio on uus mulle,mietin vain et ohjaanko ensin relettä tuolla dp37 lähtö pin 30?vai suoraan sitä 2-nap tyhjäkäynti moottoria..

    Mut eiköhän neki selviä ku vähän nettiä selaa..
    Ei siihen mitään releitä väliin tule. Joudut tinaamaan tk-venttiilin ohjaustrankun sinne:

    sigpic


    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

    Comment

    • mazajns
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 511
      • Joensuu



      Onko sulla tuo ensimmäinen tuosta kuvasta? Jos tuollainen bi metalli kiekko niin tuo pultataan kanteen tai johonkin mikä lämpeää moottorin mukana. Sitten virta pistokeelle esimbensapumpun releeltä. Tuollainen ei tarvitse muuta ohjausta.

      Jos pwm ohjattava 2 napainen jossa jousi hoitaa toiseen suuntaan ohjauksen. Silloin tip122 ohjeen mukaan ja virta otetaan vaikka megan releen takaa. Ventiililtä pitää katketa virta kun mega sammutetaan. Muuten tulee käyntiin jäämis/muita ongelmia.

      Muutamassa vehkeessä oli hienosti releytetty kaikki mahdolline ja sitten otettu tyhjäkäynti ventiilille sähkö suoraan akusta. Venttilin käämin kautta kulkee flyback diodin kautta sähkö megan 12v linjaan ja auto ei sammu avaimesta.

      Comment

      • Poje^
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2008
        • 451
        • Simo

        Kellään tietoa pelaako megan plug n play boksi vaparimoottorissa? Ja m20 moottori kyseessä.
        E30 325i M-Tech 2
        E91 320Da M-Sport

        Comment

        • afafaf
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1144
          • Tornio

          Originally posted by mazajns View Post
          http://www.davebarton.com/airvalvecomparison.JPG

          Onko sulla tuo ensimmäinen tuosta kuvasta? Jos tuollainen bi metalli kiekko niin tuo pultataan kanteen tai johonkin mikä lämpeää moottorin mukana. Sitten virta pistokeelle esimbensapumpun releeltä. Tuollainen ei tarvitse muuta ohjausta.

          Jos pwm ohjattava 2 napainen jossa jousi hoitaa toiseen suuntaan ohjauksen. Silloin tip122 ohjeen mukaan ja virta otetaan vaikka megan releen takaa. Ventiililtä pitää katketa virta kun mega sammutetaan. Muuten tulee käyntiin jäämis/muita ongelmia.

          Muutamassa vehkeessä oli hienosti releytetty kaikki mahdolline ja sitten otettu tyhjäkäynti ventiilille sähkö suoraan akusta. Venttilin käämin kautta kulkee flyback diodin kautta sähkö megan 12v linjaan ja auto ei sammu avaimesta.
          kiitos,ny aukes..mulla juurikin tommonen ensimmäinen versio,kannessa 2 pultilla kiinni,ja siinä vieressä semmonen säädettävä ruuvi josta lähtee letku..

          eli en tarvi megaan kytkeä tästä mitään.. mitenkähän nuo navat menee,onkohan väliä napaisuudesta?

          Comment

          • afafaf
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1144
            • Tornio

            Originally posted by Poje^ View Post
            Kellään tietoa pelaako megan plug n play boksi vaparimoottorissa? Ja m20 moottori kyseessä.
            käy ahdettuun/vapariin....vieläkö tarvit m50b25 suuttimia,multa löytyy torniosta...

            laita privaa jos tarvetta..

            Comment

            • Vauhtivaunu
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 2714
              • P-Karjala

              Originally posted by Poje^ View Post
              Kellään tietoa pelaako megan plug n play boksi vaparimoottorissa? Ja m20 moottori kyseessä.

              Mikähän malli niistä kaikista plug-n-play bokseista mahtaa olla mielessä?
              sigpic


              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

              Comment

              • mazajns
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2007
                • 511
                • Joensuu

                Originally posted by afafaf View Post

                eli en tarvi megaan kytkeä tästä mitään.. mitenkähän nuo navat menee,onkohan väliä napaisuudesta?
                Todennäköisesti ei ole mitään väliä napaisuudella mutta... Varmistuksen vuoksi kokeilisin vielä yleismittarin piipperillä ettei kumpikaan nasta ole yhteydessä venttiilin runkoon.

                Comment

                • Poje^
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2008
                  • 451
                  • Simo

                  Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                  Mikähän malli niistä kaikista plug-n-play bokseista mahtaa olla mielessä?
                  Tämä malli kyseessä http://www.autotune.fi/tuote/635/meg...2-bmw-19871993
                  E30 325i M-Tech 2
                  E91 320Da M-Sport

                  Comment

                  • Vauhtivaunu
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 2714
                    • P-Karjala

                    Originally posted by Poje^ View Post

                    En suosittele. Noissa on ollut ongelmia kampitunnistimen kanssa.

                    Mieluummin DIYPNP joka kasataan itse tai sitten kdfi.

                    DIYPNP:



                    kdfi:


                    kdfi:n edustus Suomessa on nimimerkillä dfs
                    sigpic


                    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                    Comment

                    • afafaf
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1144
                      • Tornio

                      Originally posted by mazajns View Post
                      Todennäköisesti ei ole mitään väliä napaisuudella mutta... Varmistuksen vuoksi kokeilisin vielä yleismittarin piipperillä ettei kumpikaan nasta ole yhteydessä venttiilin runkoon.
                      ok..mites tuo ruuvi sen säätimen vieresä,säädetäänkö siitä jotenki manuaalisesti sopiva tyhjäkäynti..

                      eihän tämän yksinkertasemmaksi voi enää mennä tyhjäkäynnin säätö

                      Comment

                      • Poje^
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2008
                        • 451
                        • Simo

                        Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                        En suosittele. Noissa on ollut ongelmia kampitunnistimen kanssa.

                        Mieluummin DIYPNP joka kasataan itse tai sitten kdfi.

                        DIYPNP:



                        kdfi:


                        kdfi:n edustus Suomessa on nimimerkillä dfs
                        Mites tää diypnp tarviiko rakentaa johtosarja uusiks? Saako näitä ihan kasattuna ei nimittäin toi piirien tinaaminen oo ihan joka päivästä hommaa
                        E30 325i M-Tech 2
                        E91 320Da M-Sport

                        Comment

                        • Henkka90
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2009
                          • 450
                          • Tornio

                          Originally posted by Poje^ View Post
                          Mites tää diypnp tarviiko rakentaa johtosarja uusiks? Saako näitä ihan kasattuna ei nimittäin toi piirien tinaaminen oo ihan joka päivästä hommaa
                          Mikset osta vaan tuota kdfi? Meikäläisten tavoitteille ja vaatimuksille ihan tarpeeks hyvä. Vasta joku kauppasi täällä edullisseen hintaan..
                          e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i

                          Comment

                          • Poje^
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2008
                            • 451
                            • Simo

                            Originally posted by Henkka90 View Post
                            Mikset osta vaan tuota kdfi? Meikäläisten tavoitteille ja vaatimuksille ihan tarpeeks hyvä. Vasta joku kauppasi täällä edullisseen hintaan..
                            Niin no vaatimuksia ja tavoitteita jokaisella on erilaisia.. ei tuo kdfi mikään huono vaihto ehto ole mutta näin ennenku laittaa rahat likoon niin hyvä kummiski ottaa hieman selvää jokaisesta vaihto ehdosta.
                            E30 325i M-Tech 2
                            E91 320Da M-Sport

                            Comment

                            • afafaf
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1144
                              • Tornio

                              Originally posted by Poje^ View Post
                              Niin no vaatimuksia ja tavoitteita jokaisella on erilaisia.. ei tuo kdfi mikään huono vaihto ehto ole mutta näin ennenku laittaa rahat likoon niin hyvä kummiski ottaa hieman selvää jokaisesta vaihto ehdosta.

                              tai voihan sen megaruutan rakentaa ihan motronicin sisään ite ,multa löytyy ms1v3.0 ,m50 motronic boksiin, ite tehty megaruuta ylimääräsenä,mut tarvii sit m50 non vanos johtosarjan ja soveltaa m50 puolat ,tai muuttaa hukkakipinä puolalle 3x2 (sekin onnistuu) ..tai laittaa erilliset puolat jos m20 laittaa..


                              -purkista löytyy sisältä 6xsyttykivet (hukkakipinä cop),rpm modi bmw kiekkamittarille..,fan control,..muuta en muista otinko boksista ulos..(pitäs luntata papereista)

                              boksi on plug and play m50 non vanos johtosarjaan,jos vaihtaa johtosarjan m5o tai johdottaa m20 uusiksi..niiin m20 käypänen

                              mulle tarpeeton,alan keskittyyn tuohon m30 megaprojektiin..

                              kiitos vauhtivaunu kytkentä ohjeista

                              kytkentä ohjeet annan mukaan..
                              Last edited by afafaf; 16-08-2014, 02:12.

                              Comment

                              • pilootti
                                BTCF Member
                                • Feb 2012
                                • 299
                                • Kokkola

                                kiekkamittari

                                Pitääkö vakio kierrosluku mittarille saada +5v vai miten sen saa toimiin megan kanssa? Auto e30 318i ja nyt tulee mittarin johtoon megalta 12v eikä toimi..
                                -Onni
                                e30 318i touring "Bercedes Menz"
                                Kawasaki z1000
                                -FatBoyRacing-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎