Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jylppy--
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 476
    • MME/JKL

    Originally posted by AlBou View Post
    Niiin, Tuo tuntuu olevan aika kaks piippunen asia.. Kun tässä on tullut kyseltyä vähän sieltä täältä ja osa sanoo että pelkkä hoonaus ja toinen puolisko taas porauksen puolella, tiedä sitten!?
    Saako paskasta suklaata vaikka kuinka paljon veivaa Se kokonaan uusilla osilla ja porattu on varmasti tiukempi kuin yksikään vanha
    e30 318iS"UFE"
    e30 327 TIC "AVO"
    e30 325i "AVO"

    -MME connection-
    -Btcf absolutistit team-

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6693
      • .......

      Originally posted by AlBou View Post
      Niiin, Tuo tuntuu olevan aika kaks piippunen asia.. Kun tässä on tullut kyseltyä vähän sieltä täältä ja osa sanoo että pelkkä hoonaus ja toinen puolisko taas porauksen puolella, tiedä sitten!?
      Jos kysyisit sieltä koneistamolta, että onko sylinterit porauskunnossa? Sitä tuskin kukaan täältä tietää...
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • Peksu_M20
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 2125
        • Lahti

        Originally posted by Jylppy-- View Post
        Saako paskasta suklaata vaikka kuinka paljon veivaa Se kokonaan uusilla osilla ja porattu on varmasti tiukempi kuin yksikään vanha
        Eipä siitä suklaata tuukkaan mutta voi saada ihan hyvänkin Onhan noita tehty sellasilla toleransseilla jossain koneistamoilla että on melkein huonompi ku jo valmiiksi loppuun rullattu?
        Mahtiala kustom - No connection
        Bmw E21 320A -81 "330i"
        Bmw e30 318is

        Comment

        • AlBou
          Bimmer Rookie
          • Aug 2009
          • 40
          • Stadi*

          Originally posted by JJT View Post
          Jos kysyisit sieltä koneistamolta, että onko sylinterit porauskunnossa? Sitä tuskin kukaan täältä tietää...
          Näinpä! No mut nyt on hoonattu ja lohkon taso koneistus tehtynä, eli tällä kertaa mennään näillä.
          E3o 318i Touring-89

          E3o

          ex/318i----- ----89
          ex/318i touring --90
          E34
          ex/525TDS----- -91
          ex/525iA---------89

          Comment

          • laurimikola
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2013
            • 388
            • Finland, Turku

            Kone on siis 320i ja piti vetää apuakselin hihnapyörä monettiin 40Nm kun sain sen momenttiin ja pyöritin sitä se pyöri takkuillen. Kuuluuko sen pyöriä sulavasti vai takkuillen?
            E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6693
              • .......

              Originally posted by laurimikola View Post
              Kone on siis 320i ja piti vetää apuakselin hihnapyörä monettiin 40Nm kun sain sen momenttiin ja pyöritin sitä se pyöri takkuillen. Kuuluuko sen pyöriä sulavasti vai takkuillen?
              Kyllähän sen käsin pitää pyöriä suht. herkästi. Ei nyt ihan niin kuin polkupyörän rengas, öljypumppu (ja virranjakaja l-jet koneissa) vähän vastustaa.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • laurimikola
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2013
                • 388
                • Finland, Turku

                Originally posted by JJT View Post
                Kyllähän sen käsin pitää pyöriä suht. herkästi. Ei nyt ihan niin kuin polkupyörän rengas, öljypumppu (ja virranjakaja l-jet koneissa) vähän vastustaa.

                Oli jakopäänkotelon pultti edessä, joten ei pyöriny kunnolla. Toinen kysymys ois vielä liityen tohon ohjaustehostimen pumppuun mihin se tulee koneessa kiinni? Ei ole paljon kokemusta tuosta e30 kymppisen tehostimesta. Varmaan ihan tyhmä kysymys, mutta kysympäs kuitenkin.
                E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16364
                  • Asikkala

                  Originally posted by laurimikola View Post
                  Oli jakopäänkotelon pultti edessä, joten ei pyöriny kunnolla. Toinen kysymys ois vielä liityen tohon ohjaustehostimen pumppuun mihin se tulee koneessa kiinni? Ei ole paljon kokemusta tuosta e30 kymppisen tehostimesta. Varmaan ihan tyhmä kysymys, mutta kysympäs kuitenkin.
                  Pumppu tulee kiinni laturin jalkaan, erilainen osa kuin se jalka mikä on alunp. ilman tehostajaa olevassa autossa.

                  Comment

                  • laurimikola
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2013
                    • 388
                    • Finland, Turku

                    Originally posted by jr66 View Post
                    Pumppu tulee kiinni laturin jalkaan, erilainen osa kuin se jalka mikä on alunp. ilman tehostajaa olevassa autossa.
                    Eli mitäs kaikkea palikkaa tarvitaan autoon jossa ei ole ennestään ohjaustehostinta? Kone siis m20 320i ja auto E30 -86.
                    E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      Originally posted by laurimikola View Post
                      Eli mitäs kaikkea palikkaa tarvitaan autoon jossa ei ole ennestään ohjaustehostinta? Kone siis m20 320i ja auto E30 -86.
                      -Tehostettu hammastanko ja tähän tietenkin sisemmät raidetangot ja ulommat raidepäät.
                      -Ohjausakselin ja hammastangon välinen nivelakseli tehostetusta mallista.
                      -Pumppu.
                      -Teline ja säätötanko edelliseen.
                      -Öljysäiliö
                      -Letkut pumpun- ja säiliön/hammastangon väliin.
                      -Tuplahihnapyörä kampiakselille.
                      -Pumpun käyttöhihna.
                      -Muutamia pultteja, muttereita ja prikkoja pumpun, hammastangon, nivelakselin, letkujen ja öljysäiliön kiinnittämiseen.
                      -Pari olutta, kenties muutama Nortti, tai parit kahvikupposet.
                      Last edited by T3; 02-03-2013, 22:20.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • Belegone
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2009
                        • 46
                        • paimio

                        puristus suhde ongelmia

                        no niin elikkä on tekeillä m20b25 turbo motti ja siihen on jo hommattuna eaglen 135 veivit ja wisecon männät m50b25 koneeseen tarkotetut (KE115M845) ja kyseiset osat oli tarkoitus laittaa vakio kampuran kanssa nippuun jolloin puristussuhteeksi jää ilmeisesti se vähän alle 9 mutta nyt nurkkiin jäi pyörimään m52b28 alakerta ja tuli mieleen että siitähän sais pidempi iskuisen kampuran omaan projektiin niin nyt kysymys kuuluu että saisiko kyseisillä osilla mitään järkevää kokoon panoa aikaiseksi? Järkevillä turbo koneen puristus suhteilla. Männät on vissiin ainakin liian korkeat mutta kuinka paljon matalemmat männät pitäisi olla tai mitä muita vaihtoehtoja on vai onko edes mitään järkeä koittaa laittaa kyseistä kampuraa koneeseen. Ja niin koneeseen tulee cometicin 1.8 mm kansi pahvi.
                        Last edited by Belegone; 13-04-2013, 12:38.

                        Comment

                        • Ezpej
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2012
                          • 252
                          • Pilkanmaan ylipaineistaja

                          Originally posted by Belegone View Post
                          no niin elikkä on tekeillä m20b25 turbo motti ja siihen on jo hommattuna eaglen 135 veivit ja wisecon männät m50b25 koneeseen tarkotetut (KE115M845) ja kyseiset osat oli tarkoitus laittaa vakio kampuran kanssa nippuun jolloin puristussuhteeksi jää ilmeisesti se vähän alle 9 mutta nyt nurkkiin jäi pyörimään m52b28 alakerta ja tuli mieleen että siitähän sais pidempi iskuisen kampuran omaan projektiin niin nyt kysymys kuuluu että saisiko kyseisillä osilla mitään järkevää kokoon panoa aikaiseksi? Järkevillä turbo koneen puristus suhteilla. Männät on vissiin ainakin liian korkeat mutta kuinka paljon matalemmat männät pitäisi olla tai mitä muita vaihtoehtoja on vai onko edes mitään järkeä koittaa laittaa kyseistä kampuraa koneeseen. Ja niin koneeseen tulee cometicin 1.8 mm kansi pahvi.


                          Ryökäse tonne lukemia omasta kokoonpanosta. Kokeile lohkoon laittaa kampiakseli + kiertokanki mäntäyhdistelmä ja pyörittele. Sitte kun laitat vielä kannentiivisteenkin hepukkaan niin rupee aukenemaan homma käytännössä. Tossa laskuri mitä kannattaa hyödyntää.

                          Comment

                          • laurimikola
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2013
                            • 388
                            • Finland, Turku

                            Mites tuo e30 vaihdelootan pääty lähtee auki? :think Pitäs tuo tiiviste numero 10 vaihtaa. Otin nuo pultit auki, mutta ei aukea.

                            Click image for larger version

Name:	MjkyNV9w.png
Views:	1
Size:	76.2 KB
ID:	4826622
                            E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300

                            Comment

                            • Throttle
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 793
                              • -

                              Osuuko venttiilit mäntiin jos laittaa 272 nokan b25 moottoriin jossa on b23 kampiakseli?

                              Comment

                              • JJT
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6693
                                • .......

                                Originally posted by Throttle View Post
                                Osuuko venttiilit mäntiin jos laittaa 272 nokan b25 moottoriin jossa on b23 kampiakseli?
                                Mitkä männät? Onko koloja syvennetty? Paljonko nokassa nostoa?
                                Myyn:
                                M10/20/52 E30-E36 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎