Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juzbe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1066
    • Pori

    Mittaamalla sen saa ja muutenkin männille annettu tiettyjä mittoja,männän laki,palotila yms vaikuttavat puristusuhteeseen. ja tuo puristussuhde tarkoittaa että kuinka paljon ilma-bensa seos puristuu ennen syttymistä..


    E: ja löytyy tohon muuten valmis laskurikin
    Last edited by Juzbe; 28-12-2009, 05:34.

    Comment

    • marko84
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2008
      • 1489
      • Pori

      ok, cabriossa nyt 10,2/10 etan männät 2,7 kampi+2,5 alakerta+2,5/2,7 eta kansi sekä vakio kannentiiviste , ni nuilla nyt ei sit varmaankaan paranis lähteä turbottamaan, alkais varmaa nakuttaa jo olle 0,5barin paineilla. jos vaikka cosmeticin paksumman kannentiivisteen laittais ni kuinka alas mahtais puristussuhde laskea, vai tarvisko männistä vähän ottaa pois?
      E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

      Comment

      • duuk
        Moderator
        • Dec 2006
        • 10501
        • Saaressa

        Kunnon moottorinohjaus ja hyvät säädöt niin miksi ei kestäis..

        duke's garage:
        Suzuki R50
        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
        S38 S54 S62

        instagram: _duuk

        Comment

        • Jasu
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 2110
          • Tampere / Isojoki

          Originally posted by marko84 View Post
          ok, cabriossa nyt 10,2/10 etan männät 2,7 kampi+2,5 alakerta+2,5/2,7 eta kansi sekä vakio kannentiiviste , ni nuilla nyt ei sit varmaankaan paranis lähteä turbottamaan, alkais varmaa nakuttaa jo olle 0,5barin paineilla. jos vaikka cosmeticin paksumman kannentiivisteen laittais ni kuinka alas mahtais puristussuhde laskea, vai tarvisko männistä vähän ottaa pois?
          Kyllä tuo kyseinen kokoonpano luultavasti sen 300-350hv kestää avaamati, jos säädöt kohdilla.
          Mulla olis myydä uus Cometicin 3mm tiiviste.
          Volvo S80 V8
          Mercedes C250d
          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

          Comment

          • marko84
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2008
            • 1489
            • Pori

            tuli nyt sit turbo hommattua ja ku kelit vähä alkaa lämpeemää tarvis alkaa rakentelemaan, mut mikäs tuossa nyt olis sit järkevämpi antaako olla kyseisen kokoonpanon vai kannattaisko noi männät vaihtaa vaikka 9.0/1 , tai olishan se paksumpi kannentiivistekin vaihtoehto, mut sit varmaan tarvis säädettävä nokkapyöräkin hommata, niihin menis kai aikaliki sama summa ku nuihi mäntiin, ja sit jos jälkeenpäin tarvis syystä tai toisesta kansi irrottaa ni hommata aina se 200-300 euron kannen tiiviste... tehotavoite olis sellanen 0,8 bar ja 320-350 hv.
            E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

            Comment

            • jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5727
              • Rovaniemi

              Originally posted by marko84 View Post
              ja sit jos jälkeenpäin tarvis syystä tai toisesta kansi irrottaa ni hommata aina se 200-300 euron kannen tiiviste...
              Monikerrosmetalli tiivistettä voi käyttää useamminkin kuin yhdesti... hakkaa äkkiä hinnan takas...
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • duuk
                Moderator
                • Dec 2006
                • 10501
                • Saaressa

                0.4 bar ahtoa rutut 9,7 mitattu teho 279,89hv täysin vaikosta m20b25, itsellä siis. Lisää bensaa antamassa kaksi 399cc lisäsuutinta. Eli mun mielestä laita cometic+arp tms. sinne väliin ja panosta säädettävään moottorinohjaukseen ja hyviin säätöihin! Sellanen säädettävä nokkapyörä maksoi vuosi sitten vajaan satasen tommi's billetillä..

                duke's garage:
                Suzuki R50
                E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                S38 S54 S62

                instagram: _duuk

                Comment

                • marko84
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2008
                  • 1489
                  • Pori

                  Originally posted by duuk View Post
                  0.4 bar ahtoa rutut 9,7 mitattu teho 279,89hv täysin vaikosta m20b25, itsellä siis. Lisää bensaa antamassa kaksi 399cc lisäsuutinta. Eli mun mielestä laita cometic+arp tms. sinne väliin ja panosta säädettävään moottorinohjaukseen ja hyviin säätöihin! Sellanen säädettävä nokkapyörä maksoi vuosi sitten vajaan satasen tommi's billetillä..
                  kyllä tatech on ollu mielessä, taitaa kyllä maksaa sen 1400€ , tai sit karalan tekemä lastu. mikäs sulla tota ohjailee?
                  E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                  Comment

                  • duuk
                    Moderator
                    • Dec 2006
                    • 10501
                    • Saaressa

                    Originally posted by marko84 View Post
                    kyllä tatech on ollu mielessä, taitaa kyllä maksaa sen 1400€ , tai sit karalan tekemä lastu. mikäs sulla tota ohjailee?
                    Unohda ne karalan lastut. Jos ei muuta niin tilaa joltain foorumilaiselta megan koottuna.
                    Tuolloin kun se penkitettiin oli ihan vakio motronic ja lisäsuuttimia ohjas finboost.. Alkoi nakuttamaan jo 0.4bar jälkeen. Olis sytkää pitäny päästä sorkkimaan jo noilla paineilla.
                    Tuleva kokoonpano onkin sitten KMS:n purkilla..

                    duke's garage:
                    Suzuki R50
                    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                    S38 S54 S62

                    instagram: _duuk

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      Mega on kustannustehokkain mutta hinta riippuu paljolti siitä mitä haluaa itse tehdä. Avaimet käteen -ratkaisu on jonkun satkun kalliimpi kuin kokonaan itse tehty, mutta ostaa silläkin vielä kaksi tatechin liteä ilman lisävarusteita Lastut unohtaisin melkein heti, paineohjausta kun ei motronicissa ole niin se on kompromissi muun toiminnan suhteen.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • marko84
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2008
                        • 1489
                        • Pori

                        tatech on unohdettu, tulee kuulemma jatkuvasti uusia päivityksiä ja takuu asioissa takkuaa . hintoja hieman selvittelin ni mega asennettuna olis n.800€ ja hestech 1200€, €,( itse tietenkin asentaa turbon ,ahtoputket sun muut systeemit ja tekee paikat antureille yms.)mut eipä niis vissii toimivuude kannalta mitään suurempia eroja ole, hestechissä on vaa lisä ominaisuuksia joista hintaa tulee, paukkusysteemi,pakokaasunlämpötilat sun muut vähemmän tarkeät itselleni. avaimet käteen ratkaisu siis itselleni varmaan järkevin ku ei nuista ruiskuista mitää kokemuksia ole.
                        Last edited by marko84; 07-01-2010, 12:36.
                        E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                        Comment

                        • jmp2002
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 5727
                          • Rovaniemi

                          Originally posted by marko84 View Post
                          tatech on unohdettu, tulee kuulemma jatkuvasti uusia päivityksiä ja takuu asioissa takkuaa . hintoja hieman selvittelin ni mega asennettuna olis n.800€ ja hestech 1200€, €,( itse tietenkin asentaa turbon ,ahtoputket sun muut systeemit ja tekee paikat antureille yms.)mut eipä niis vissii toimivuude kannalta mitään suurempia eroja ole, hestechissä on vaa lisä ominaisuuksia joista hintaa tulee, paukkusysteemi,pakokaasunlämpötilat sun muut vähemmän tarkeät itselleni. avaimet käteen ratkaisu siis itselleni varmaan järkevin ku ei nuista ruiskuista mitää kokemuksia ole.
                          Hmm. tiedän ainakin kawerin joka tekee Bolt-on megan 500ekee johon ei muutoksia tartte. ja minun mielestäni mega on jo parempi vaihtoehto kuin hestec, kun hestec ei voi käynissä vielläkään säätää..
                          E30 325i Touring -89
                          E30 325i touring -88 m50tbo
                          G20 330e M-Sport -20

                          Comment

                          • marko84
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2008
                            • 1489
                            • Pori

                            Originally posted by jmp2002 View Post
                            Hmm. tiedän ainakin kawerin joka tekee Bolt-on megan 500ekee johon ei muutoksia tartte. ja minun mielestäni mega on jo parempi vaihtoehto kuin hestec, kun hestec ei voi käynissä vielläkään säätää..
                            mitä muutoksia? toi 800€ oli karkea arvio ku ei kaveri joka noita tekee ollu paikalla, huomenna kyselemään uudestaan.mitä antureita noihin sit tarvii vielä asentaa auton omien lisäksi?
                            E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                            Comment

                            • O-Peksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 2775
                              • Joensuu

                              Originally posted by marko84 View Post
                              mitä muutoksia? toi 800€ oli karkea arvio ku ei kaveri joka noita tekee ollu paikalla, huomenna kyselemään uudestaan.mitä antureita noihin sit tarvii vielä asentaa auton omien lisäksi?
                              Imuilmanlämpöanturi kannattaa vaihtaa Cosworthin nopeaan anturiin, ja megassahan on sit MAP-anturi, eli muutapa et tarvitsekkaan. Sinuna hommaisin sivulta http://www.mega-efi.fi valmiin MicroSquirt -moduulin(http://www.mega-efi.fi/product/86/microsquirt-moduli) + 4bar MAP-anturin(http://www.mega-efi.fi/product/6/4-b...dapterilevylla) ja sytkän ohjaukseen vaadittavat palikat.

                              Sit vaan osat hommansa osaavalle kaverille, joka kasailee ton megan orkkisboksin sisälle.
                              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                              Comment

                              • marko84
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2008
                                • 1489
                                • Pori

                                jos tuo mega nyt tulee tilalle ni poistetaanko autosta kaikki lämpötila-anturien,kaasuläpän avautumistunnisitimen,kampiakselin asentotunnistimen ja kaikkien muiden moottoria tarkkailevien/ohjailevien tunnistimien/anturien yms johdot sekä motronics boksi, ja tilalle tulee täysin uudet megan omat, vai jääkö vanhatkin paikoilleen? koitin etsiä mut mistään en löytänyt SUOMEKSI tota megan toiminta/asennus ohjetta/perjaatetta.
                                E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎