Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • conna
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 324

    Originally posted by marko84 View Post
    jo koitin etsiä mut mistään en löytänyt SUOMEKSI tota megan toiminta/asennus ohjetta/perjaatetta.






    tuolta lukenu?
    %

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      Vai reilu 800. No tietty eihän sitä muuten kannatakkaan jos bisneksenä tekee.

      Ja tosiaan yleensä tehty sillä periaatteella että mikään ei muutu, vaihdat vaan boksin ja se on siinä. Tietty fiksua on heittää IMM kuikkaan ja korvata siinä sisällä oleva lämpöanturi jollain fiksulla.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • marko84
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2008
        • 1489
        • Pori

        [quote=Cell;1887653]Vai reilu 800. No tietty eihän sitä muuten kannatakkaan jos bisneksenä tekee.

        no huomenna kuulee sen todellisen hinnan ku pro-turbolla käyn uudelleen.
        kiinnostaishan toi itse tehdä, mut ei ole tarpeeksi asiantuntemusta. vielä itselleni selventääkseni , eli vanha johtosarja motronic boxin liittimestä poikki ja kytkee johdot megan liittimeen, lisäksi jos poistaa ilmamassamittarin tarvii vetää johdot imuilmalämpö-anturille sekä map-anturille? mitäs ton sytkän ohjauksen kanssa pitäis tehdä?
        E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

        Comment

        • marko84
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2008
          • 1489
          • Pori

          Originally posted by conna View Post
          En ollu aiemmin, kiitos linkistä on niin paljon tietoa et ei meinaa löytää mitä itse hakee tai sit jos löytää ni on kaikenmaailman lyhenteitä joiden takia ei oikeen ymmärrä mistä puhutaan mut jatketaan selaamista.
          E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

          Comment

          • Jasu
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 2110
            • Tampere / Isojoki

            No niin, nyt taas vaihtui suunnitelmat ja olisi vapariin mäntiä vailla. Onko millään valmistajalla valmista mallia M20 moottoriin (poraus 84,5-85,5mm)? Mites esim. nuo Virtalan myymät raakaleet? Niistä saisi kyllä sopivan kun vain löytäisi hyvän koneistamon joka niitä hieman modifioisi (madallus ja venakolot). Jos mielessä jokin mäntä joka sopisi 84 iskulle ja 135 tai 140 kangelle, niin ehdota.

            Mitenkäs tuo puristussuhde? Kuinka korkea se pumppubensalla voi olla?
            Volvo S80 V8
            Mercedes C250d
            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

            Comment

            • jii.veivo
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 564
              • Haapavesi

              Originally posted by Jasu View Post
              No niin, nyt taas vaihtui suunnitelmat ja olisi vapariin mäntiä vailla. Onko millään valmistajalla valmista mallia M20 moottoriin (poraus 84,5-85,5mm)? Mites esim. nuo Virtalan myymät raakaleet? Niistä saisi kyllä sopivan kun vain löytäisi hyvän koneistamon joka niitä hieman modifioisi (madallus ja venakolot). Jos mielessä jokin mäntä joka sopisi 84 iskulle ja 135 tai 140 kangelle, niin ehdota.

              Mitenkäs tuo puristussuhde? Kuinka korkea se pumppubensalla voi olla?
              Eiköhän pumppubensalla ajele vielä 12 suhteilla jos vain säädöt kohdallaan.
              e38 750ial
              Husaberg 650 fs -05
              http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5857
                • Joccis City

                Originally posted by Jasu View Post
                No niin, nyt taas vaihtui suunnitelmat ja olisi vapariin mäntiä vailla. Onko millään valmistajalla valmista mallia M20 moottoriin (poraus 84,5-85,5mm)? Mites esim. nuo Virtalan myymät raakaleet? Niistä saisi kyllä sopivan kun vain löytäisi hyvän koneistamon joka niitä hieman modifioisi (madallus ja venakolot). Jos mielessä jokin mäntä joka sopisi 84 iskulle ja 135 tai 140 kangelle, niin ehdota.

                Mitenkäs tuo puristussuhde? Kuinka korkea se pumppubensalla voi olla?
                Vaikea sanoa miten kova ruttu voi olla kun staattien puristussuhde on käytännössä aina eri kuin dynaaminen puristussuhde joka sen nakutuksen sitten aiheuttaa..
                Staattinen voi olla vaikka 12,8 ja dynaaminen 8,5

                Ohessa HD poikien foorumilta napattu perus selitys tosta Dynaamisesta puristussuhteesta:

                Dynaaminen puristussuhde riippuu staattisen puristussuhteen määrästä, imuventtiilin sulkeutumisen ajankohdasta ja iskun ja kiertokangen pituudesta.

                Imuventtiilihän sulkeutuu vasta sen jälkeen kun mäntä on lähtenyt takaisin ylöspäin puristustahdilla. Tämä siksi että sen jälkeen kun mäntä ei enää ime polttoainetta alaspäin suuntautuvan liikkeen aikana, on polttoaineseoksen massalla vielä liike-energiaa joka työntää sitä palotilaan vaikka mäntä on jo tulossa ylöspäin. Tätä inertiaa käytetään hyväksi kun halutaan maksimaalinen täyttö - kuitenkin niin että suurin hyöty saavutetaan korkeilla kierroksilla kun seoksen vauhti on parhaimmillaan. Tämä on yksi syy minkä takia kireät nokat eivät toimi hyvin alakierroksilla ja yksi nokka-akselin tärkeimmistä spekseistä on juuri imuventtiilin sulkeutumisaste joka siis ilmoitetaan aina asteina alakuolokohdan jälkeen.

                Iskunpituus ja veivin mitta vaikuttavat luonnollisesti siihen, missä kohtaa sylinteriä mäntä on siinä vaiheessa kun imuventtiili sulkeutuu. Lyhyt isku / lyhyt veivi -yhdistelmässä mäntä on huomattavasti ylempänä kuin pidemmällä iskulla varustetussa moottorissa joka taas kiihdyttää männän vauhdin kovemmaksi kun se lopulta lähtee nousemaan. Tämän takia stroukkerissa voidaan käyttää huomattavasti pidempää imuventtiilin aukioloaikaa.

                Käytännössä dynaaminen puristussuhde siis lasketaan siten, että otetaan staattinen puristussuhde jossa on huomioitu mäntien lisäksi mahdolliset poikkeamat palotilan koossa ja tiivisteiden paksuudessa ja vähennetään siitä se osa jonka mäntä on jo ehtinyt tulla ylöspäin sylinterissä siinä vaiheessa kun imuventtiili sulkeutuu. Jos haluat laskea tämän ihan ilman laskuria niin siihen tarvitaan astepyörä jolla saat selville missä kohtaa sylinteriä mäntä on kun venttiili sulkeutuu.
                Aprilia RSV4

                Comment

                • MikkoH
                  Newbiemmer
                  • Jun 2008
                  • 17
                  • Jyväskylä

                  Voisko joku ystävällisesti kertoa mitä eroa k- ja l-jetin M20b20/b23 sylinterikansien palotiloissa, vai onko niissä eroa?:think

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    Originally posted by MikkoH View Post
                    Voisko joku ystävällisesti kertoa mitä eroa k- ja l-jetin M20b20/b23 sylinterikansien palotiloissa, vai onko niissä eroa?:think
                    Ei ole eroa. Myös venttiilit samat. Vain imukanava on K-jet-kannessa pienempi.
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • MikkoH
                      Newbiemmer
                      • Jun 2008
                      • 17
                      • Jyväskylä

                      kiitos, sitten pitäneekin antaa koneistajalle ohjeet tehdä männänlaesta mahdollisimman samanlainen kuin vakiomännässä, sillä erotuksella että venttiileille tehdään syvennykset.

                      Comment

                      • Jasu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 2110
                        • Tampere / Isojoki

                        Oliko se m52b28 mistä meni hieman suurempi läppäkotelo suoraan b25 imusarjaan?
                        Volvo S80 V8
                        Mercedes C250d
                        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                        Comment

                        • Bessi
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2002
                          • 697
                          • Kitee

                          Onko kukaan muokannut tuota orkkis B25 imusarjaa?
                          Mulla on työn alla b25 imusarja, johon asetan 74mm kaasuläpän. Onko ideoita miten lähteä parantamaan muuten tuota imusarjaa?
                          Bmw E30
                          Audi RS4 B7
                          Vw TIGUAN
                          Mb W201

                          Comment

                          • Hiltuning
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2007
                            • 142
                            • NILSIÄ

                            Originally posted by MikkoH View Post
                            kiitos, sitten pitäneekin antaa koneistajalle ohjeet tehdä männänlaesta mahdollisimman samanlainen kuin vakiomännässä, sillä erotuksella että venttiileille tehdään syvennykset.

                            2.3:sessa on 10,8 milliä pitempi isku kuin 2.0:sessa ja männän laki on 8mm paksu et ei onnistu 2.0:sen mäntiä sorvaamalla..

                            Comment

                            • Juzbe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 1066
                              • Pori

                              hieman off-topickia,mutta kuitenkin tätä topickia koskee paljonkin. Olisi myytävävä hieman stroukkikamoja!

                              Comment

                              • turvenuija
                                BTCF Member
                                • Nov 2008
                                • 60
                                • simo/rovaniemi/kemi

                                Onkos nuissa männänrenkaissa minkäänlaisia laatueroja? Eli onko sama tilaanko jostain motonetistä halvalla tai merkkiliikeestä kalliilla. Mistä ootte yleensä ostanu männänrenkaat? Kone on m20b25....
                                E30 Cabrio m50B25 turbo -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎