Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20 ylikoko-topic -yhdistetty
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Vai reilu 800. No tietty eihän sitä muuten kannatakkaan jos bisneksenä tekee.
Ja tosiaan yleensä tehty sillä periaatteella että mikään ei muutu, vaihdat vaan boksin ja se on siinä. Tietty fiksua on heittää IMM kuikkaan ja korvata siinä sisällä oleva lämpöanturi jollain fiksulla.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
[quote=Cell;1887653]Vai reilu 800. No tietty eihän sitä muuten kannatakkaan jos bisneksenä tekee.
no huomenna kuulee sen todellisen hinnan ku pro-turbolla käyn uudelleen.
kiinnostaishan toi itse tehdä, mut ei ole tarpeeksi asiantuntemusta. vielä itselleni selventääkseni , eli vanha johtosarja motronic boxin liittimestä poikki ja kytkee johdot megan liittimeen, lisäksi jos poistaa ilmamassamittarin tarvii vetää johdot imuilmalämpö-anturille sekä map-anturille? mitäs ton sytkän ohjauksen kanssa pitäis tehdä?E34 535 twincharged 709hv & 851Nm
Comment
-
-
Originally posted by conna View PostE34 535 twincharged 709hv & 851Nm
Comment
-
-
No niin, nyt taas vaihtui suunnitelmat ja olisi vapariin mäntiä vailla. Onko millään valmistajalla valmista mallia M20 moottoriin (poraus 84,5-85,5mm)? Mites esim. nuo Virtalan myymät raakaleet? Niistä saisi kyllä sopivan kun vain löytäisi hyvän koneistamon joka niitä hieman modifioisi (madallus ja venakolot). Jos mielessä jokin mäntä joka sopisi 84 iskulle ja 135 tai 140 kangelle, niin ehdota.
Mitenkäs tuo puristussuhde? Kuinka korkea se pumppubensalla voi olla?
Comment
-
-
Originally posted by Jasu View PostNo niin, nyt taas vaihtui suunnitelmat ja olisi vapariin mäntiä vailla. Onko millään valmistajalla valmista mallia M20 moottoriin (poraus 84,5-85,5mm)? Mites esim. nuo Virtalan myymät raakaleet? Niistä saisi kyllä sopivan kun vain löytäisi hyvän koneistamon joka niitä hieman modifioisi (madallus ja venakolot). Jos mielessä jokin mäntä joka sopisi 84 iskulle ja 135 tai 140 kangelle, niin ehdota.
Mitenkäs tuo puristussuhde? Kuinka korkea se pumppubensalla voi olla?
Comment
-
-
Originally posted by Jasu View PostNo niin, nyt taas vaihtui suunnitelmat ja olisi vapariin mäntiä vailla. Onko millään valmistajalla valmista mallia M20 moottoriin (poraus 84,5-85,5mm)? Mites esim. nuo Virtalan myymät raakaleet? Niistä saisi kyllä sopivan kun vain löytäisi hyvän koneistamon joka niitä hieman modifioisi (madallus ja venakolot). Jos mielessä jokin mäntä joka sopisi 84 iskulle ja 135 tai 140 kangelle, niin ehdota.
Mitenkäs tuo puristussuhde? Kuinka korkea se pumppubensalla voi olla?
Staattinen voi olla vaikka 12,8 ja dynaaminen 8,5
Ohessa HD poikien foorumilta napattu perus selitys tosta Dynaamisesta puristussuhteesta:
Dynaaminen puristussuhde riippuu staattisen puristussuhteen määrästä, imuventtiilin sulkeutumisen ajankohdasta ja iskun ja kiertokangen pituudesta.
Imuventtiilihän sulkeutuu vasta sen jälkeen kun mäntä on lähtenyt takaisin ylöspäin puristustahdilla. Tämä siksi että sen jälkeen kun mäntä ei enää ime polttoainetta alaspäin suuntautuvan liikkeen aikana, on polttoaineseoksen massalla vielä liike-energiaa joka työntää sitä palotilaan vaikka mäntä on jo tulossa ylöspäin. Tätä inertiaa käytetään hyväksi kun halutaan maksimaalinen täyttö - kuitenkin niin että suurin hyöty saavutetaan korkeilla kierroksilla kun seoksen vauhti on parhaimmillaan. Tämä on yksi syy minkä takia kireät nokat eivät toimi hyvin alakierroksilla ja yksi nokka-akselin tärkeimmistä spekseistä on juuri imuventtiilin sulkeutumisaste joka siis ilmoitetaan aina asteina alakuolokohdan jälkeen.
Iskunpituus ja veivin mitta vaikuttavat luonnollisesti siihen, missä kohtaa sylinteriä mäntä on siinä vaiheessa kun imuventtiili sulkeutuu. Lyhyt isku / lyhyt veivi -yhdistelmässä mäntä on huomattavasti ylempänä kuin pidemmällä iskulla varustetussa moottorissa joka taas kiihdyttää männän vauhdin kovemmaksi kun se lopulta lähtee nousemaan. Tämän takia stroukkerissa voidaan käyttää huomattavasti pidempää imuventtiilin aukioloaikaa.
Käytännössä dynaaminen puristussuhde siis lasketaan siten, että otetaan staattinen puristussuhde jossa on huomioitu mäntien lisäksi mahdolliset poikkeamat palotilan koossa ja tiivisteiden paksuudessa ja vähennetään siitä se osa jonka mäntä on jo ehtinyt tulla ylöspäin sylinterissä siinä vaiheessa kun imuventtiili sulkeutuu. Jos haluat laskea tämän ihan ilman laskuria niin siihen tarvitaan astepyörä jolla saat selville missä kohtaa sylinteriä mäntä on kun venttiili sulkeutuu.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by MikkoH View PostVoisko joku ystävällisesti kertoa mitä eroa k- ja l-jetin M20b20/b23 sylinterikansien palotiloissa, vai onko niissä eroa?:think.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by MikkoH View Postkiitos, sitten pitäneekin antaa koneistajalle ohjeet tehdä männänlaesta mahdollisimman samanlainen kuin vakiomännässä, sillä erotuksella että venttiileille tehdään syvennykset.
2.3:sessa on 10,8 milliä pitempi isku kuin 2.0:sessa ja männän laki on 8mm paksu et ei onnistu 2.0:sen mäntiä sorvaamalla..
Comment
-
Comment