Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ruupanen
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 5150
    • Joensuu

    Originally posted by Re-pe View Post
    Mitenköhän onnistuisi helpoiten m20b20 koneen stroukkaus 2.7?:think

    Itse olen suunnitellut tämmöistä:

    b25 lohko
    Jos jotenkin saisi tuon ehjän b20 kannen hyödynnettyä?
    m21d24 kampura... ja ehkä veivit?:think
    Vai 130mm veivit?
    Ja mitkähöhän männät?:think
    Ja sitten voisi jotain nokkaa ehdottaa

    Megasquirt moottorin ohjaus löytyisi jo

    Talven aikana olisi tarkoitus kasailla kone, mutta jos saisi nyt tietoa niin voisi alkaa etsimään osia jo valmiiksi
    Diisselin, tai etan kampura, M20B25 veivit, tai M50B25 non vanos veivit, M50B25 vanos männät ja niistä ruttua pois noin 1.4 mm, niin pitäisi tulla noin 10:0 puristukset. Nokaksi varmaankin esim. Schrick 272. Näin mule muistaakseni aiemmin ohjeistettiin.
    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

    Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

    Comment

    • Re-pe
      BTCF Member
      • Nov 2010
      • 380
      • Lieksa

      Originally posted by ruupanen View Post
      Diisselin, tai etan kampura, M20B25 veivit, tai M50B25 non vanos veivit, M50B25 vanos männät ja niistä ruttua pois noin 1.4 mm, niin pitäisi tulla noin 10:0 puristukset. Nokaksi varmaankin esim. Schrick 272. Näin mule muistaakseni aiemmin ohjeistettiin.
      Tuommosta palikkaa sitä varmaan pitää ruveta etsimään

      Mutta onko hajua käykö tuo m20b20 kansi ilman palotilojen avarruksia noitten osien kanssa?:think
      e36 328i -97 M-Sport
      e46 320d -04 M-Sport

      Ex: e53 X5 -04, e61 530xd -06 M-Sport, e46 330xd -01, e39 528ia -97, e39 523ia -98, e34 525tds -96, 39 530da -02 M-Sport, e39 540ia -96, e34 525iA -92, e46 318i -98, e30 327 Tic -89, e34 535i -88, e36 325ia -93, e36 320i -92, e30 318i M50b25 -88, e34 520i -88, e32 735i -90, e36 320i -91, e30 318i -89, e34 525i -88

      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

      Comment

      • Jylppy--
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 476
        • MME/JKL

        Mistä kestävät männät 2,5 Litraseen turbo käyttöön
        e30 318iS"UFE"
        e30 327 TIC "AVO"
        e30 325i "AVO"

        -MME connection-
        -Btcf absolutistit team-

        Comment

        • Jasu
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 2110
          • Tampere / Isojoki

          Originally posted by Jylppy-- View Post
          Mistä kestävät männät 2,5 Litraseen turbo käyttöön
          CP:ltä.
          Volvo S80 V8
          Mercedes C250d
          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

          Comment

          • säkkij
            BTCF Member
            • Mar 2006
            • 299
            • Rauma

            Tuli äsken purettua m20b20 moottori, joka puheitten mukaan olisi rakennettu isommaksi. Jäi nyt arvoitukseksi mikä kampiakseli siinä mahtoi olla, olisi mukava tietää tulevaisuutta ajatellen. Akselissa numerot 1267637.

            Oma etsintä ei tuottanut tulosta mutta jos joku tietäisi jotain.
            E30 325i Cabrio '87
            E61 525d M-Sport LCI

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              Originally posted by säkkij View Post
              Tuli äsken purettua m20b20 moottori, joka puheitten mukaan olisi rakennettu isommaksi. Jäi nyt arvoitukseksi mikä kampiakseli siinä mahtoi olla, olisi mukava tietää tulevaisuutta ajatellen. Akselissa numerot 1267637.

              Oma etsintä ei tuottanut tulosta mutta jos joku tietäisi jotain.
              Tuosta numerosta en osaa sanoa varmaksi, mutta siinä lukee isku, H66, H75, H77 jne. Katoppas se.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                Originally posted by JJT View Post
                Tuosta numerosta en osaa sanoa varmaksi, mutta siinä lukee isku, H66, H75, H77 jne. Katoppas se.
                Lisäksi ETA:n akselissa H81 (jonka toki tiesitkin) Dieselin (81mm) akselissa ei H-merkintää ole, koska takoakseli. Bensakoneen akselit valettuja.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • säkkij
                  BTCF Member
                  • Mar 2006
                  • 299
                  • Rauma

                  Noniin empäs ajatellutkaan tuota merkintää lainkaan. On merkintä H81, eli etan akseli. kiitoksia! Tuosta on hyvä tulevaisuudessa ruveta rakentamaan uutta moottoria.
                  E30 325i Cabrio '87
                  E61 525d M-Sport LCI

                  Comment

                  • Peksu_M20
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 2121
                    • Lahti

                    Originally posted by säkkij View Post
                    Tuli äsken purettua m20b20 moottori, joka puheitten mukaan olisi rakennettu isommaksi. Jäi nyt arvoitukseksi mikä kampiakseli siinä mahtoi olla, olisi mukava tietää tulevaisuutta ajatellen. Akselissa numerot 1267637.

                    Oma etsintä ei tuottanut tulosta mutta jos joku tietäisi jotain.
                    Muistappa heittää sitten se m20b20 lohko romulavalle ja tehdä sitten se uusi moottori m20b25 lohkoon. Säästyt monelta harmilta.

                    -Pekka
                    Mahtiala kustom - No connection
                    Bmw E21 320A -81 "330i"
                    Bmw e30 318is

                    Comment

                    • säkkij
                      BTCF Member
                      • Mar 2006
                      • 299
                      • Rauma

                      Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                      Muistappa heittää sitten se m20b20 lohko romulavalle ja tehdä sitten se uusi moottori m20b25 lohkoon. Säästyt monelta harmilta.

                      -Pekka
                      Juurikin näin olisi tarkoitus.
                      E30 325i Cabrio '87
                      E61 525d M-Sport LCI

                      Comment

                      • Janttura
                        Newbiemmer
                        • Jul 2012
                        • 13
                        • Finland

                        Mitenkäs M20B25 joka stroukattu 2.8l . Mitenkä lähtisitte onnistuneesti turbottamaan? Moottori Sisältää

                        - M21 Kampiakseli
                        - 130mm Kiertokanget (M20B23)
                        - Mahlen Männät, Suosituksia?
                        - 2.5 Kansi, Kestääkö?

                        Laakereina ajattelin punametalleja ja kannentiivisteenä cometikkiä. Moottorin ohjaukseksi mega tai haltech.

                        Voimansiirrosta löytyy Getrag 260 Sekä Typ188 Perä kitkalukolla.

                        Öljypumppu? Riittävä?

                        Terveisin - Jani

                        Comment

                        • RiZ3*
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 353
                          • Helsinki

                          199.5hp ja 256nm saatiin seuraavalla kokoonpanolla:

                          -m20b25 josta 2mm lohkosta pois
                          -ei kat männät (muistaakseni)
                          -enem 280/11mm nokka
                          -kiina rosteri peltisarja ja omatekele putkisto
                          -fekzen.se chip
                          -dieselin kampi ja 320i kanget
                          The will to do - the soul to dare

                          E93 M3

                          Comment

                          • Re-pe
                            BTCF Member
                            • Nov 2010
                            • 380
                            • Lieksa

                            Diisselin, tai etan kampura, M20B25 veivit, tai M50B25 non vanos veivit, M50B25 vanos männät ja niistä ruttua pois noin 1.4 mm, niin pitäisi tulla noin 10:0 puristukset. Nokaksi varmaankin esim. Schrick 272.

                            Tuommosta palikkaa olisi tarkoitus nyt ruveta haalimaan, mutta vielä askarruttaa että käykö m20b25 lohkon ja nuiden osien kanssa m20b20 kansi ilman palotilojen avarruksia?:think
                            e36 328i -97 M-Sport
                            e46 320d -04 M-Sport

                            Ex: e53 X5 -04, e61 530xd -06 M-Sport, e46 330xd -01, e39 528ia -97, e39 523ia -98, e34 525tds -96, 39 530da -02 M-Sport, e39 540ia -96, e34 525iA -92, e46 318i -98, e30 327 Tic -89, e34 535i -88, e36 325ia -93, e36 320i -92, e30 318i M50b25 -88, e34 520i -88, e32 735i -90, e36 320i -91, e30 318i -89, e34 525i -88

                            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                            Comment

                            • Ezpej
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2012
                              • 252
                              • Pilkanmaan ylipaineistaja

                              alotetaans taas sama jauhanta.
                              eli b20 porautus 83-83.5mm riippuu mille takomännille tekee. mikä setti oli sille että sai 2.5l tasoa? 2.3 alakerta? kanget? porautus 83?
                              83.5 porautus varmaan aika riski korkeaviritteiselle turbo koneelle.

                              melkeimpä kannattaa jo sitte hommata b25 lohko tulee jo halvemmaks?(muutaman satasen lohko + uudet laakerit yms pikkuhilut)
                              mitä ulkonäöllistä eroa on b20 - b25 lohkossa?

                              Comment

                              • JJT
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6694
                                • .......

                                Originally posted by Ezpej View Post
                                alotetaans taas sama jauhanta.
                                eli b20 porautus 83-83.5mm riippuu mille takomännille tekee. mikä setti oli sille että sai 2.5l tasoa? 2.3 alakerta? kanget? porautus 83?
                                83.5 porautus varmaan aika riski korkeaviritteiselle turbo koneelle.

                                melkeimpä kannattaa jo sitte hommata b25 lohko tulee jo halvemmaks?(muutaman satasen lohko + uudet laakerit yms pikkuhilut)
                                mitä ulkonäöllistä eroa on b20 - b25 lohkossa?
                                Enpä ainakaan turbokäyttöön poraisi B20-lohkoa kovin paljon. Siinä kun sylinterien välit on auki vesitilassa.
                                B25-lohkossa sylinterit on "kiinni toisissaan".
                                Myyn:
                                M10/20/52 E30-E36 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎