Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ezpej
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2012
    • 252
    • Pilkanmaan ylipaineistaja

    Muistaako/tietääkö kukaan hyvää stroukki settiä?

    About 83 poraus, b23 kampiakseli kanget ? männät?

    kävikö b23 kampiakseli suoraan b20 alakertaan? ja paljonko oli mitattu iskupituutta? 77mm? joutuuko muuttamaan kankien pituutta,vai meneekö vakio 130mm kanget??

    eikö noilla jo pitäisi tulla 2.5l karkeesti?
    ilman porausta konehan olisi 2.3l?

    Comment

    • Peksu_M20
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 2122
      • Lahti

      Originally posted by Ezpej View Post
      Muistaako/tietääkö kukaan hyvää stroukki settiä?

      About 83 poraus, b23 kampiakseli kanget ? männät?

      kävikö b23 kampiakseli suoraan b20 alakertaan? ja paljonko oli mitattu iskupituutta? 77mm? joutuuko muuttamaan kankien pituutta,vai meneekö vakio 130mm kanget??

      eikö noilla jo pitäisi tulla 2.5l karkeesti?
      ilman porausta konehan olisi 2.3l?
      B25 alakerta, vakiona 84mm poraus ja siihen se b23 akseli ja mäntien sorvaus. Toi b20 lohko jo 83mm porauksella on susi.
      Mahtiala kustom - No connection
      Bmw E21 320A -81 "330i"
      Bmw e30 318is

      Comment

      • Ezpej
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2012
        • 252
        • Pilkanmaan ylipaineistaja

        Originally posted by pekka_hirvonen View Post
        B25 alakerta, vakiona 84mm poraus ja siihen se b23 akseli ja mäntien sorvaus. Toi b20 lohko jo 83mm porauksella on susi.
        edit. vissiin joutuu tyytyä b25, eli 85 max poraus? noh ei se mitää..
        Last edited by Ezpej; 04-09-2012, 20:59.

        Comment

        • Peksu_M20
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 2122
          • Lahti

          Originally posted by Ezpej View Post
          Pystytkö sanomaan että mitä eroa ulkonäöllisesti on b25 alakerrassa b20 alakertaan? koska 2.5l ei pysty lähtä muutoskatsastamaan.
          Porauksen koko merkintä 84 ja tyyppikoodi lohkossa. Samannäköisiä ovat
          Mahtiala kustom - No connection
          Bmw E21 320A -81 "330i"
          Bmw e30 318is

          Comment

          • Ezpej
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2012
            • 252
            • Pilkanmaan ylipaineistaja

            no piru miltäs kuulostaa
            -130 mm motornord takokanget
            -wisecot, around. 81,5mm
            -b23 kevennetty kampura

            80 ->81,5, tai 81 riippuu mäntien saannista.
            tulisko 2.4l jo? muista yhtää paljo oli vakio b20 puristus suhde.
            Tiedä sit kuin laatukamaa nuo motornordit on.

            käykö b23kampeen b20 osat kun nenä päähän?

            Comment

            • Peksu_M20
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 2122
              • Lahti

              Originally posted by Ezpej View Post
              no piru miltäs kuulostaa
              -130 mm motornord takokanget
              -wisecot, around. 81,5mm
              -b23 kevennetty kampura

              80 ->81,5, tai 81 riippuu mäntien saannista.
              tulisko 2.4l jo? muista yhtää paljo oli vakio b20 puristus suhde.
              Tiedä sit kuin laatukamaa nuo motornordit on.

              käykö b23kampeen b20 osat kun nenä päähän?
              En tiedä mitä oot värkkäämässä mutta miksi 130mm takokanget? Vakiot m20b20 kanget on 130mm myös ja kestää ihan hyvin vaparissa ainekin. Ja toi kampiakselin keventäminen siviili moottorissa on aika turhaa :think
              Mahtiala kustom - No connection
              Bmw E21 320A -81 "330i"
              Bmw e30 318is

              Comment

              • Ezpej
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2012
                • 252
                • Pilkanmaan ylipaineistaja

                Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                En tiedä mitä oot värkkäämässä mutta miksi 130mm takokanget? Vakiot m20b20 kanget on 130mm myös ja kestää ihan hyvin vaparissa ainekin. Ja toi kampiakselin keventäminen siviili moottorissa on aika turhaa :think
                AI mihin, lähinnä tarkoitus lähtä hakemaan aika äärirajoja, ei varmana vakio kanget kestä 400hp polkemista.

                jostain luin että m50 kanget(I profiili) kestää vähä paremmin mutta aika kovat lukemat yrityksessä.

                b23 Kampiakseli lähtee nitraukseen kunhan ensin bongaan jostain käytetyn.
                b25 lohkokin pyöriny mielessäjo monet kerrat. Kuitenkin pysytään katulaillisessa pelissä, toistaiseksi. ehkä tulee vielä projekti osiollekkin aihetta, kunhan saan noi moottorin osat selviteltyä.

                Comment

                • Jylppy--
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 476
                  • MME/JKL

                  http://store.vacmotorsports.com/engi...onents-c1.aspx Onko tuolta kukaan tilannut osia M20
                  e30 318iS"UFE"
                  e30 327 TIC "AVO"
                  e30 325i "AVO"

                  -MME connection-
                  -Btcf absolutistit team-

                  Comment

                  • Jasu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2110
                    • Tampere / Isojoki

                    Originally posted by Ezpej View Post
                    AI mihin, lähinnä tarkoitus lähtä hakemaan aika äärirajoja, ei varmana vakio kanget kestä 400hp polkemista.

                    jostain luin että m50 kanget(I profiili) kestää vähä paremmin mutta aika kovat lukemat yrityksessä.

                    b23 Kampiakseli lähtee nitraukseen kunhan ensin bongaan jostain käytetyn.
                    b25 lohkokin pyöriny mielessäjo monet kerrat. Kuitenkin pysytään katulaillisessa pelissä, toistaiseksi. ehkä tulee vielä projekti osiollekkin aihetta, kunhan saan noi moottorin osat selviteltyä.
                    Eli turbokäyttöön.
                    Kyllä ne vakiokanget tuon kestää. Tosin ovat hieman lyhyet. Kun kerran männätkin menee vaihtoon, niin miksei pidempiä kankia?
                    Kampuran kevennyksellä ainoastaan pilaat sen. Eli siitä tulee se heikoin lenkki.
                    Volvo S80 V8
                    Mercedes C250d
                    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                    Comment

                    • Ezpej
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2012
                      • 252
                      • Pilkanmaan ylipaineistaja

                      Originally posted by Jasu View Post
                      Eli turbokäyttöön.
                      Kyllä ne vakiokanget tuon kestää. Tosin ovat hieman lyhyet. Kun kerran männätkin menee vaihtoon, niin miksei pidempiä kankia?
                      Kampuran kevennyksellä ainoastaan pilaat sen. Eli siitä tulee se heikoin lenkki.

                      kiitos jasu
                      mitäs vikaa lyhyissä kangissa? meinasit että m50 135mm kanget koneesee?
                      männät on melkein pakko olla wisecot? pikanen googlaus ilmotti että 500hp kestäis m50 koneen kanget ja männät? jonkun kirjottama, en tiedä todellista.

                      ja kampura lähtee välittömästi nitraukseen.

                      Comment

                      • Peksu_M20
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 2122
                        • Lahti

                        Originally posted by Ezpej View Post
                        AI mihin, lähinnä tarkoitus lähtä hakemaan aika äärirajoja, ei varmana vakio kanget kestä 400hp polkemista.

                        jostain luin että m50 kanget(I profiili) kestää vähä paremmin mutta aika kovat lukemat yrityksessä.

                        b23 Kampiakseli lähtee nitraukseen kunhan ensin bongaan jostain käytetyn.
                        b25 lohkokin pyöriny mielessäjo monet kerrat. Kuitenkin pysytään katulaillisessa pelissä, toistaiseksi. ehkä tulee vielä projekti osiollekkin aihetta, kunhan saan noi moottorin osat selviteltyä.
                        Jr66 nimimerkiltä löytyy 1kpl ainekin m20b23 akseli. Mistä lähtien 400hp:n vehe on ollut katulaillinen? Ja tosiaan eihän sitä akselia tarvi nitrata ellet ensin hio sitä alikokoon yli 0,25. Turboistahan en mitään ymmärrä mutta kuten jasu jo totesikin niin sen kampiakselin laihdutus varmasti pilaa sen akselin. Pidemmällä kiertokangella saadaan välitettyä voima paremmin kampiakselille johtuen pienemmästä kampikulmasta.
                        Last edited by Peksu_M20; 09-09-2012, 21:46.
                        Mahtiala kustom - No connection
                        Bmw E21 320A -81 "330i"
                        Bmw e30 318is

                        Comment

                        • Ezpej
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2012
                          • 252
                          • Pilkanmaan ylipaineistaja

                          Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                          Jr66 nimimerkiltä löytyy 1kpl ainekin m20b23 akseli. Mistä lähtien 400hp:n vehe on ollut katulaillinen? Ja tosiaan eihän sitä akselia tarvi nitrata ellet ensin hio sitä alikokoon yli 0,25. Turboistahan en mitään ymmärrä mutta kuten jasu jo totesikin niin sen kampiakselin laihdutus varmasti pilaa sen akselin. Pidemmällä kiertokangella saadaan välitettyä voima paremmin kampiakselille johtuen pienemmästä kampikulmasta.
                          kiitoksia pekka. täytyy lähtä kyselemään

                          Comment

                          • Throttle
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2010
                            • 793
                            • -

                            M20 imusarja tahtoo olla vähän tiukassa, onko jossain mahdollinen piilossa vielä mutteri kiinni? Mielestäni kaikki on irti, väkivaltaa vaan?

                            Comment

                            • Jasu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 2110
                              • Tampere / Isojoki

                              Originally posted by Throttle View Post
                              M20 imusarja tahtoo olla vähän tiukassa, onko jossain mahdollinen piilossa vielä mutteri kiinni? Mielestäni kaikki on irti, väkivaltaa vaan?
                              12 mutterilla kiinni + tietysti venakopan kiinnike. Voi joskus olla jäminyt, mutta ei kyllä kovin tiukassa voi olla. Tarkista että oot ottanut kaikki mutterit varmasti pois.
                              Volvo S80 V8
                              Mercedes C250d
                              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                              Comment

                              • ///Make
                                BTCF Member
                                • May 2007
                                • 4690
                                • Lahti

                                Originally posted by Throttle View Post
                                M20 imusarja tahtoo olla vähän tiukassa, onko jossain mahdollinen piilossa vielä mutteri kiinni? Mielestäni kaikki on irti, väkivaltaa vaan?
                                12 mutterilla kiinni kannessa. Tiivistepinta voi olla hiukan tarrannut kiinni tai alapuolella oleva putki kiristää. Heiluttele ja paina vaikka hiukan alaspäin sitä imusarjaa samalla kun vedät niin luulisi lähtevän.
                                Z3 3,0 Coupe -98
                                E30 325E 4D -85
                                Originally posted by TNT
                                Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎