Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Throttle
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 793
    • -

    Miten yleisiä ovat 9.4 puristeiset b25 männät? Missä versioissa niitä käytettiin?
    Käsittääkseni on vain käytetty 8,8 ja 9,7 puristeisia, mutta google kertoo että on kolmaskin..

    Comment

    • mallu20
      Bimmer Rookie
      • Sep 2011
      • 41
      • janakkala

      oliko m52b20 motissa kanki 140mm vai 135mm??

      Comment

      • Peksu_M20
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 2124
        • Lahti

        Originally posted by mallu20 View Post
        eli mites menee noilla osilla kun mäntiä on laskettu 2mm laesta ja nyt olisi tarkoitus laittaa 135mm h-profiili kanget. koneena on m20b20 ja nyt jää alkuperäisillä kangilla männät noin 1mm lohkon tason alapuolelle. kone tulee turbo käyttöön ja tallista löytyisi valmiina 3,04 paksunen cometic kansipahvi. männät on siis alkuperäiset paksut (10mm) tasalaki männät joista sorvasin pois 2mm päältä ja laen paksuuseksi jäi vielä 8mm joten niitten pitäisi kestää noin 400 hv tehot oikeilla säädöillä, mut nyt mietin että mahtuuko männät pyörimään koneessa noilla 135mm kangilla ilman että ottaa kanteen kiinni.
        Ei mahdu pyörimään :think
        Mahtiala kustom - No connection
        Bmw E21 320A -81 "330i"
        Bmw e30 318is

        Comment

        • mallu20
          Bimmer Rookie
          • Sep 2011
          • 41
          • janakkala

          eli pitäisi sorvata männistä ainakin milli pois vielä:think tietysti jos joltakin löytyisi m50b20 tasalakiset männät niin sitten mahtuisi.:think

          Comment

          • Peksu_M20
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 2124
            • Lahti

            Originally posted by mallu20 View Post
            eli pitäisi sorvata männistä ainakin milli pois vielä:think tietysti jos joltakin löytyisi m50b20 tasalakiset männät niin sitten mahtuisi.:think
            Lasketaampa ny vähäsen :think Jos sulla jää mäntä nyt 1mm dekkitasosta alaspäin 130mm kangilla niin 135mm kangilla se tulee 4mm dekkitason yläpuolelle eli sun pitää pyöreeesti sorvata niitä lisää abaut 3,0mm? Jos meinasit käyttää vakio paffia niin sitten 4mm!
            Last edited by Peksu_M20; 07-02-2013, 08:38.
            Mahtiala kustom - No connection
            Bmw E21 320A -81 "330i"
            Bmw e30 318is

            Comment

            • mallu20
              Bimmer Rookie
              • Sep 2011
              • 41
              • janakkala

              nonni nyt itse unohdin noi 135 mm kanget ja tilasin mittatilaus työnnä 130 mm kanget ja laskin tossa että nyt kun männät jää 1mm dekkitason alle niin voisin huoletta käyttää cometic 1,14 mm paksusta kannentiivistettä niin silloin jää männän ja kannen väliin 2,14 mm mut nyt mietin jos laittaisinkin cometic 1 mm paksusen tiivisteen silloin ei jäisi kun 2mm kannen ja männän väliin. mun logiikan mukaan pitäisi vielä mäntien mähtua pyörimään huoleti. korjattaa jos olen väärässä. ja meinasin vielä säätää moottorin toimimaan re85

              Comment

              • Peksu_M20
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 2124
                • Lahti

                Originally posted by mallu20 View Post
                nonni nyt itse unohdin noi 135 mm kanget ja tilasin mittatilaus työnnä 130 mm kanget ja laskin tossa että nyt kun männät jää 1mm dekkitason alle niin voisin huoletta käyttää cometic 1,14 mm paksusta kannentiivistettä niin silloin jää männän ja kannen väliin 2,14 mm mut nyt mietin jos laittaisinkin cometic 1 mm paksusen tiivisteen silloin ei jäisi kun 2mm kannen ja männän väliin. mun logiikan mukaan pitäisi vielä mäntien mähtua pyörimään huoleti. korjattaa jos olen väärässä. ja meinasin vielä säätää moottorin toimimaan re85
                Eiköhän tuo rakonen riitä jo hyvin. Kuitenkin yli 1mm olis suotavaa ainekin ja sitten venttiilin kolot mäntiin riippuen nokasta
                Mahtiala kustom - No connection
                Bmw E21 320A -81 "330i"
                Bmw e30 318is

                Comment

                • mallu20
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2011
                  • 41
                  • janakkala

                  Perkule ei saa uspartssilta cometic 1mm tiivistettä vaan 1,4 mm. No saa silläkin ihan tarpeeksi puristuksia. Nokka alkuperäinen vielä

                  Comment

                  • Peksu_M20
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 2124
                    • Lahti

                    Originally posted by mallu20 View Post
                    Perkule ei saa uspartssilta cometic 1mm tiivistettä vaan 1,4 mm. No saa silläkin ihan tarpeeksi puristuksia. Nokka alkuperäinen vielä
                    Monimetallitiivistettä käytettäessä pitäisi olla ihan virheettömät tiivistepinnat eli lohko ja kansi tasoitettu eli plaanattu. Vakio paffi sietää pienet epätasaisuudet. Mutta rutut sulla jää turhan alas käytettäessä vakiopaffia.
                    Mahtiala kustom - No connection
                    Bmw E21 320A -81 "330i"
                    Bmw e30 318is

                    Comment

                    • mallu20
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2011
                      • 41
                      • janakkala

                      Juu ton mä tiesin jo ja lohko on nyt just koneistettavana ja niin myös kanssikin ja tarkoitus olisi ahtaa koneeseen 1,5-1,7 bar ahtoa

                      Comment

                      • Throttle
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2010
                        • 793
                        • -

                        Kiinnostaisi tietää paljonko tilaa jää männän reunan ja kannen väliin YKK:ssa?
                        2,5L Kat versio kyseessä. Mietin joudunko sorvamaan mäntiä saman verran kuin kasvanut iskupituus (0,8mm) vai onko vielä varaa ottaa vähemmän?
                        323i kampiakseli kokoonpanossa.

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          Originally posted by Throttle View Post
                          Kiinnostaisi tietää paljonko tilaa jää männän reunan ja kannen väliin YKK:ssa?
                          2,5L Kat versio kyseessä. Mietin joudunko sorvamaan mäntiä saman verran kuin kasvanut iskupituus (0,8mm) vai onko vielä varaa ottaa vähemmän?
                          323i kampiakseli kokoonpanossa.
                          Iskunpituus kasvaa B23-kampiakselilla 1,8mm, eli mäntä käy 0,9mm ylempänä. Joudut sorvaamaan mäntiä, oli kansi mikä tahansa.
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • Miku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 2624
                            • Kajaani

                            kertokaas mulle hieman tuosta 3l m20 strokerista....?

                            M57d30 kampuralla näitä on vissiin tehty? Mitä tuo vaatii käydäkseen paikalleen?
                            Mitkä kanget,mitkä männät? Ymym

                            Avoon saattaisi tässä ruveta pikkuhiljaa ajankanssa rakentamaan toista konetta niin alustavaa tiedustelua millä kamoilla noita on tehty.
                            TEAM "Peli Menetetty"
                            Nyt:
                            E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                            E30 320i 2d m20b27 tic project
                            E38 728ia
                            E46 316i sedan
                            Ex:
                            3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                            Comment

                            • Peksu_M20
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 2124
                              • Lahti

                              Originally posted by Miku View Post
                              kertokaas mulle hieman tuosta 3l m20 strokerista....?

                              M57d30 kampuralla näitä on vissiin tehty? Mitä tuo vaatii käydäkseen paikalleen?
                              Mitkä kanget,mitkä männät? Ymym

                              Avoon saattaisi tässä ruveta pikkuhiljaa ajankanssa rakentamaan toista konetta niin alustavaa tiedustelua millä kamoilla noita on tehty.
                              No mulla on m52b28 kiertokanget 135mm ja männät on m54b30:stä. Kampuralle ei tarvinnut tehdä mitään. Hihnapyörän kanssa pitää vähän soveltaa. Huomaat sen kyllä kun saat kampuran käteen.
                              Mahtiala kustom - No connection
                              Bmw E21 320A -81 "330i"
                              Bmw e30 318is

                              Comment

                              • mallu20
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2011
                                • 41
                                • janakkala

                                Nyt on kysyttävä että tietääkö joku että voiko öljyjäähdyttien asentaa turbon paluu letkuun? Sillä musta sen voisi jos paluuletku on tarpeeksi suurta esim 25 halkasialtaan.:think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎