Tässä nyt vähän laskeskelmia ja hahmottelua tulevasta stage1:sestä
Jos joku viitsisi tarkistella nuo puristussuhde laskelmat etten ainakaan jaa väärää tietoa muille koska ensikertaa näitä laskeskelin.
Laskin alkuperäiskuntoisen m20b25 8.8:1 kat koneen puristustilavuudeksi 53,2cc/sylinteri.
(415,4cc + 53,2cc) / 53,2cc =8.8:1
-M52b28 kampiakseli
-130mm veivit esim m20b20/b23/b27
-m20b25 8.8:1 männät joiden helmoista tarvittava määrä tavaraa pois ettei osu kampuraan
-m20b25 kansi
Puristukset 9.3:1
Jos lohkosta ottaa 0.5mm pois puristukset 9.75:1
Motronicilla olisi tarkoitus tehdä. Sisässä nyt joku mikä lie lastu kun rajoitin jossain 7000rm hujakoilla.
Onkohan tuossa nakutusvaaraa jo noilla 9.75:1 puristuksilla kun alkuperäinen 8.8:1? Vai olisiko järkevää tyytyä noihin 9.3:1 puristuksiin mitkä varmasti ainakin menisi 98 bensalla ilman nakutusvaaraa?
Sitten hieman noista muista palikoista kysymyksiä:
-Onko järkeä noilla 9.3 tai 9.75 puristuksilla laittaa esim 272 nokkaa vai meneekö vain hukkaan nekin rahat?
-m50b25 suuttimet? Onko mitään iloa? Ajattelin että olisi ainakin hiljaisemmat.... Seosta ajattelin rukata bensapaineilla/ilmamäärämittarilla oli suuttimet mitkä tahansa
-Kaasuläppää tai imm isommaksi? Mitään hyötyä?
-Vauhtiksen kevennys? Järkeä?
-Peltisarja on tulossa ja 2x läpivirtaava vaimennin. Katit kiinni vain leimalla.
Muita vinkkejä/huomioitavaa?
///Make:lle
M52B28 kampura ei tarvi muuta kuin sen sovitteen etupäähän, ja sitten kuningaspultin prikan sorvauksen tai kampuran pään lyhennyksen.
Kerrotko vielä tarkemmin tuosta: Käytetäänkö m20 vai m52 kuningaspulttia? Sen alle pitäis sorvata prikka? Minkä paksuinen ja onko sama mikä vastaavasti pitäs ottaa kampurasta jos ei sorvaa prikkaa ja minkä takia tämä kaikki![Smile](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_smile.gif)
Kertoisitko tarkemmin tosta sinun b28:sista?
![Smile](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_smile.gif)
Laskin alkuperäiskuntoisen m20b25 8.8:1 kat koneen puristustilavuudeksi 53,2cc/sylinteri.
(415,4cc + 53,2cc) / 53,2cc =8.8:1
-M52b28 kampiakseli
-130mm veivit esim m20b20/b23/b27
-m20b25 8.8:1 männät joiden helmoista tarvittava määrä tavaraa pois ettei osu kampuraan
-m20b25 kansi
Puristukset 9.3:1
Jos lohkosta ottaa 0.5mm pois puristukset 9.75:1
Motronicilla olisi tarkoitus tehdä. Sisässä nyt joku mikä lie lastu kun rajoitin jossain 7000rm hujakoilla.
Onkohan tuossa nakutusvaaraa jo noilla 9.75:1 puristuksilla kun alkuperäinen 8.8:1? Vai olisiko järkevää tyytyä noihin 9.3:1 puristuksiin mitkä varmasti ainakin menisi 98 bensalla ilman nakutusvaaraa?
Sitten hieman noista muista palikoista kysymyksiä:
-Onko järkeä noilla 9.3 tai 9.75 puristuksilla laittaa esim 272 nokkaa vai meneekö vain hukkaan nekin rahat?
-m50b25 suuttimet? Onko mitään iloa? Ajattelin että olisi ainakin hiljaisemmat.... Seosta ajattelin rukata bensapaineilla/ilmamäärämittarilla oli suuttimet mitkä tahansa
-Kaasuläppää tai imm isommaksi? Mitään hyötyä?
-Vauhtiksen kevennys? Järkeä?
-Peltisarja on tulossa ja 2x läpivirtaava vaimennin. Katit kiinni vain leimalla.
Muita vinkkejä/huomioitavaa?
///Make:lle
M52B28 kampura ei tarvi muuta kuin sen sovitteen etupäähän, ja sitten kuningaspultin prikan sorvauksen tai kampuran pään lyhennyksen.
Kerrotko vielä tarkemmin tuosta: Käytetäänkö m20 vai m52 kuningaspulttia? Sen alle pitäis sorvata prikka? Minkä paksuinen ja onko sama mikä vastaavasti pitäs ottaa kampurasta jos ei sorvaa prikkaa ja minkä takia tämä kaikki
![Smile](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_smile.gif)
Kertoisitko tarkemmin tosta sinun b28:sista?
Comment