Tässä nyt vähän laskeskelmia ja hahmottelua tulevasta stage1:sestä Jos joku viitsisi tarkistella nuo puristussuhde laskelmat etten ainakaan jaa väärää tietoa muille koska ensikertaa näitä laskeskelin.
Laskin alkuperäiskuntoisen m20b25 8.8:1 kat koneen puristustilavuudeksi 53,2cc/sylinteri.
(415,4cc + 53,2cc) / 53,2cc =8.8:1
-M52b28 kampiakseli
-130mm veivit esim m20b20/b23/b27
-m20b25 8.8:1 männät joiden helmoista tarvittava määrä tavaraa pois ettei osu kampuraan
-m20b25 kansi
Puristukset 9.3:1
Jos lohkosta ottaa 0.5mm pois puristukset 9.75:1
Motronicilla olisi tarkoitus tehdä. Sisässä nyt joku mikä lie lastu kun rajoitin jossain 7000rm hujakoilla.
Onkohan tuossa nakutusvaaraa jo noilla 9.75:1 puristuksilla kun alkuperäinen 8.8:1? Vai olisiko järkevää tyytyä noihin 9.3:1 puristuksiin mitkä varmasti ainakin menisi 98 bensalla ilman nakutusvaaraa?
Sitten hieman noista muista palikoista kysymyksiä:
-Onko järkeä noilla 9.3 tai 9.75 puristuksilla laittaa esim 272 nokkaa vai meneekö vain hukkaan nekin rahat?
-m50b25 suuttimet? Onko mitään iloa? Ajattelin että olisi ainakin hiljaisemmat.... Seosta ajattelin rukata bensapaineilla/ilmamäärämittarilla oli suuttimet mitkä tahansa
-Kaasuläppää tai imm isommaksi? Mitään hyötyä?
-Vauhtiksen kevennys? Järkeä?
-Peltisarja on tulossa ja 2x läpivirtaava vaimennin. Katit kiinni vain leimalla.
Muita vinkkejä/huomioitavaa?
///Make:lle
M52B28 kampura ei tarvi muuta kuin sen sovitteen etupäähän, ja sitten kuningaspultin prikan sorvauksen tai kampuran pään lyhennyksen.
Kerrotko vielä tarkemmin tuosta: Käytetäänkö m20 vai m52 kuningaspulttia? Sen alle pitäis sorvata prikka? Minkä paksuinen ja onko sama mikä vastaavasti pitäs ottaa kampurasta jos ei sorvaa prikkaa ja minkä takia tämä kaikki
Kertoisitko tarkemmin tosta sinun b28:sista?
Laskin alkuperäiskuntoisen m20b25 8.8:1 kat koneen puristustilavuudeksi 53,2cc/sylinteri.
(415,4cc + 53,2cc) / 53,2cc =8.8:1
-M52b28 kampiakseli
-130mm veivit esim m20b20/b23/b27
-m20b25 8.8:1 männät joiden helmoista tarvittava määrä tavaraa pois ettei osu kampuraan
-m20b25 kansi
Puristukset 9.3:1
Jos lohkosta ottaa 0.5mm pois puristukset 9.75:1
Motronicilla olisi tarkoitus tehdä. Sisässä nyt joku mikä lie lastu kun rajoitin jossain 7000rm hujakoilla.
Onkohan tuossa nakutusvaaraa jo noilla 9.75:1 puristuksilla kun alkuperäinen 8.8:1? Vai olisiko järkevää tyytyä noihin 9.3:1 puristuksiin mitkä varmasti ainakin menisi 98 bensalla ilman nakutusvaaraa?
Sitten hieman noista muista palikoista kysymyksiä:
-Onko järkeä noilla 9.3 tai 9.75 puristuksilla laittaa esim 272 nokkaa vai meneekö vain hukkaan nekin rahat?
-m50b25 suuttimet? Onko mitään iloa? Ajattelin että olisi ainakin hiljaisemmat.... Seosta ajattelin rukata bensapaineilla/ilmamäärämittarilla oli suuttimet mitkä tahansa
-Kaasuläppää tai imm isommaksi? Mitään hyötyä?
-Vauhtiksen kevennys? Järkeä?
-Peltisarja on tulossa ja 2x läpivirtaava vaimennin. Katit kiinni vain leimalla.
Muita vinkkejä/huomioitavaa?
///Make:lle
M52B28 kampura ei tarvi muuta kuin sen sovitteen etupäähän, ja sitten kuningaspultin prikan sorvauksen tai kampuran pään lyhennyksen.
Kerrotko vielä tarkemmin tuosta: Käytetäänkö m20 vai m52 kuningaspulttia? Sen alle pitäis sorvata prikka? Minkä paksuinen ja onko sama mikä vastaavasti pitäs ottaa kampurasta jos ei sorvaa prikkaa ja minkä takia tämä kaikki
Kertoisitko tarkemmin tosta sinun b28:sista?
Comment