Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Isompi kaasuläppä auttaa ihan reilusti, etenkin jos esim. 320:seen laittaa 325:sen läpän. Itsellä kans 325 läppä odottaa menoa 2,3 kaveriksi. Vaatii pientä työstöä, koska motronic ja jetronic hieman eroaa toisistaan...

    Comment

    • Kyytsis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 3472
      • Helsinki

      Originally posted by Bmw Master
      Isompi kaasuläppä auttaa ihan reilusti, etenkin jos esim. 320:seen laittaa 325:sen läpän. Itsellä kans 325 läppä odottaa menoa 2,3 kaveriksi. Vaatii pientä työstöä, koska motronic ja jetronic hieman eroaa toisistaan...
      Joo, mutta ahdistaako ilmamäärämittari miten ja kuinka paljon? M30B35:ssa on sitten jo reilusti isompi mittari, siihen piirilevyvaihtoon ja mahtuu kottaraiset pesään asti...

      t.Ville

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by Kyytsis
        Joo, mutta ahdistaako ilmamäärämittari miten ja kuinka paljon? M30B35:ssa on sitten jo reilusti isompi mittari, siihen piirilevyvaihtoon ja mahtuu kottaraiset pesään asti...

        t.Ville
        Ahdistaa, juu. Kaasuläppä noin 16hv dynometrin mukaan. 2,3 en tiedä vielä, täytyy kokeilla. Voisi kuvitella että ero vielä suurempi. Ilmamäärän mittarista en tiedä, vielä...

        Comment

        • ZoMbiE
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2583
          • Lohja, Virkkala

          Originally posted by Bmw Master
          Ahdistaa, juu. Kaasuläppä noin 16hv dynometrin mukaan. 2,3 en tiedä vielä, täytyy kokeilla. Voisi kuvitella että ero vielä suurempi. Ilmamäärän mittarista en tiedä, vielä...
          Tämän Karalan, joka säätää siis siel jyväskylässä niit autoi, mukaan tuo ilmamäärämittari on aika ratkaiseva tekijä. Sanoi että ei kovin montaa hevosta yli 200 irtoa esim 325:n ilmamäärämittarilla. Kone ei vaan saa yksinkertaisesti sen läpi tarpeeks ilmaa. Ja tämä siis vaparina

          Comment

          • Kyytsis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 3472
            • Helsinki

            Originally posted by ZoMbiE
            Tämän Karalan, joka säätää siis siel jyväskylässä niit autoi, mukaan tuo ilmamäärämittari on aika ratkaiseva tekijä. Sanoi että ei kovin montaa hevosta yli 200 irtoa esim 325:n ilmamäärämittarilla. Kone ei vaan saa yksinkertaisesti sen läpi tarpeeks ilmaa. Ja tämä siis vaparina
            Jaha... Täytyy sitten katsella mistä löytyisi m30 isompaa mittarinrunkoa, kun toi 2.7 nousee nokalle joskus.

            t.Ville

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by Kyytsis
              Jaha... Täytyy sitten katsella mistä löytyisi m30 isompaa mittarinrunkoa, kun toi 2.7 nousee nokalle joskus.

              t.Ville
              2,7? Kyllä toi 2,6 menee ihan normi 325 mittarilla. En usko että se on se pullon kaula, säätö on tärkein. Varmasti saa säätöihin ja paljon vääntöä jos osaa säätää. Suuttimet ehdottomasti huoltoon, 30€ kappale maksaa siellä Helsingissä.

              Comment

              • Kyytsis
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 3472
                • Helsinki

                Originally posted by Bmw Master
                2,7? Kyllä toi 2,6 menee ihan normi 325 mittarilla. En usko että se on se pullon kaula, säätö on tärkein. Varmasti saa säätöihin ja paljon vääntöä jos osaa säätää. Suuttimet ehdottomasti huoltoon, 30€ kappale maksaa siellä Helsingissä.
                2.7 Tuleekin eta kampuralla.

                t.Ville

                Comment

                • ZoMbiE
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2583
                  • Lohja, Virkkala

                  Originally posted by Bmw Master
                  2,7? Kyllä toi 2,6 menee ihan normi 325 mittarilla. En usko että se on se pullon kaula, säätö on tärkein. Varmasti saa säätöihin ja paljon vääntöä jos osaa säätää. Suuttimet ehdottomasti huoltoon, 30€ kappale maksaa siellä Helsingissä.
                  Joo, kyl se menee viel sillä vakiolla, mut sit jos sielt haluu IHAN kaikki irti, niin se jää pieneks. Saa nähä mitä toi oma nyt sit hönkii kun kesällä sen taas Karalalle raahaa. Tulee siis nyt se 535:n IMM ja suuttimet, ja hiukan vielä kireämpi nokka.

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Jos tuosta m20 padasta hifistellään, niin 2,7 ja läppärungot ehdottomasti. 250hv tulee jos tekee.

                    Ville mitä tapahtu sille 2,6:selle?

                    Comment

                    • Kyytsis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 3472
                      • Helsinki

                      Originally posted by Bmw Master
                      Ville mitä tapahtu sille 2,6:selle?
                      Kampura vaihtui joten siltä osin suunnitelmat siis uusiksi. Niillä osilla tehdään mitä sattuu löytymään, luonnollisesti

                      t.Ville

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        Originally posted by Bmw Master
                        Jos tuosta m20 padasta hifistellään, niin 2,7 ja läppärungot ehdottomasti. 250hv tulee jos tekee.

                        Ville mitä tapahtu sille 2,6:selle?
                        Saanko epäillä? Alpinan B10 motissa oli 254hp, tilavuutta 3430cc. BMW Motorsportin tekeleessä eli S50 motissa oli 281hp, kokona 3l. Alpinan B3 2,7l motissa 204hp. Kotisepän tekemänä saman kokoinen motti läppärungoilla 250hp?
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • L.H
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2003
                          • 2481
                          • Lohja

                          Originally posted by Cell
                          Saanko epäillä? Alpinan B10 motissa oli 254hp, tilavuutta 3430cc. BMW Motorsportin tekeleessä eli S50 motissa oli 281hp, kokona 3l. Alpinan B3 2,7l motissa 204hp. Kotisepän tekemänä saman kokoinen motti läppärungoilla 250hp?
                          Mitä järkeä taas lähteä vertaamaan jotain vakioautoa, johonkin loppuun viilattuun viritykseen? Varmasti saa 2,7 litraisesta m20 moottoristakin sen 250 heppaa irti, tosin ei siihen pelkät läppärungot yksistään riitä, eikä bmw_master sitä varmasti tarkoittanutkaan..
                          “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                          Comment

                          • -Tate-
                            Moderator
                            • Jan 2004
                            • 3210
                            • Nurmijärvi

                            Oisko kellään tietoa miten paksu tarkalleen on E30 325 PAKSUMPI kannentiiviste? Tilasin KL-varaosista tiivisteen ja pitäis olla paksumpi, mutta ois kiva tietää että on kanssa oikeasti se paksumpi
                            I Believed I Would Die.

                            Comment

                            • f1zz
                              GTi:stä tuttu
                              • Sep 2003
                              • 1469
                              • Veikkola

                              2.05mm muistaakseni, ohuempi on 1.75mm. 0.30 taitaa olla bmw:n sallima plaanaus kannessa.. eli varmaan siitä johtuen pahvit tehdään noilla mitoilla..

                              Comment

                              • -Tate-
                                Moderator
                                • Jan 2004
                                • 3210
                                • Nurmijärvi

                                Jep eli ainakin noin mauserilla mitattuna näyttäis olevan paksumpi.
                                I Believed I Would Die.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎