Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    Originally posted by waudeville
    itellä on muutettu m20 kone 2,5l ja siihen on vaihdettu 323 kampiakseli,83mm vw männät+mahle kansi +muuta sälää,eli onko hyvät hilppeet???(auto oli muutettu edellisellä omistajalla
    niin ja niin kun kuvasta näkyy auto on e34 -89
    kestääkö turbotuksen??
    Riippuu tehotavoitteesta ja puristuksista. IMO voidaan pitää turbotukset muissa topikeissa ja keskityttäisiin täällä m20 perusvirittelyyn vaparina - turbolla saa tehoa sitten kyllä muutenkin.

    t.Ville

    Comment

    • Sickness
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 1923
      • Helsinki

      Originally posted by waudeville
      itellä on muutettu m20 kone 2,5l ja siihen on vaihdettu 323 kampiakseli,83mm vw männät+mahle kansi +muuta sälää,eli onko hyvät hilppeet???(auto oli muutettu edellisellä omistajalla
      niin ja niin kun kuvasta näkyy auto on e34 -89
      kestääkö turbotuksen??
      M-sport -konversio. Lue tämän ketjun n. 50 ensimmäistä viestiä niin olet jo viisaampi.
      Last edited by Sickness; 25-08-2006, 08:58.
      E39 520iA -02

      Comment

      • L.H
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 2481
        • Lohja

        Originally posted by waudeville
        itellä on muutettu m20 kone 2,5l ja siihen on vaihdettu 323 kampiakseli,83mm vw männät+mahle kansi +muuta sälää,eli onko hyvät hilppeet???(auto oli muutettu edellisellä omistajalla
        niin ja niin kun kuvasta näkyy auto on e34 -89
        kestääkö turbotuksen??
        Mikä on mahle kansi?
        “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

        Comment

        • ^Tonix^
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 641
          • Vaasa

          En ole lukenut koko juttua eli joku on voinut mainita tämän jo..
          Mutta tanskasta saa ainakin kampuroita joissa iskun pituus on 89,6mm ja 94mm jotka sopivat suoraan sinne M20 lohkoon eli vakio 84mm porauksella olis ~3,12 litraa.. ja 84,5mm porauksella ~3,16 litraa.. ja 85mm porauksella (en tiedä jos kestää?) olis ~3,198 litraa..
          e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
          E30 318is
          E36 M3 Coupe

          Comment

          • Kyytsis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 3472
            • Helsinki

            Originally posted by ^Tonix^
            En ole lukenut koko juttua eli joku on voinut mainita tämän jo..
            Mutta tanskasta saa ainakin kampuroita joissa iskun pituus on 89,6mm ja 94mm jotka sopivat suoraan sinne M20 lohkoon eli vakio 84mm porauksella olis ~3,12 litraa.. ja 84,5mm porauksella ~3,16 litraa.. ja 85mm porauksella (en tiedä jos kestää?) olis ~3,198 litraa..
            Laitatko linkkiä?

            Tulee melkoista "kampikulmaa"... Millaisilla männillä tuommoinen toimii?

            t.Ville

            Comment

            • waudeville
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 2089
              • Nokia

              Originally posted by L.H
              Mikä on mahle kansi?
              en tiedä,mutta niin lapussa lukee
              niin ja on siis m-sportin tekeleitä
              e34 540ia -94 Batmobile
              candy-king

              ex: e32 735i -89
              e34 525i -89

              Comment

              • insp
                BTCF Member
                • Sep 2002
                • 826
                • Iittala

                Originally posted by waudeville
                itellä on muutettu m20 kone 2,5l ja siihen on vaihdettu 323 kampiakseli,83mm vw männät+mahle kansi +muuta sälää,eli onko hyvät hilppeet???(auto oli muutettu edellisellä omistajalla
                niin ja niin kun kuvasta näkyy auto on e34 -89
                kestääkö turbotuksen??
                Tietääkseni ei suoraan ole hyvä paketti turbotuksee, koska puristukset on suhtkoht korkeat ~10-11.. Itsellä oli kyseinen paketti, tosin e30 korissa ja se kesti ainakin huolettomasti 20-30tkm kunnes myin auton pois.
                ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

                Comment

                • hezzu
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2003
                  • 220

                  Kiinnostaisi myös noi Tanskan kampurat...

                  Comment

                  • Kyytsis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 3472
                    • Helsinki

                    Originally posted by hezzu
                    Kiinnostaisi myös noi Tanskan kampurat...
                    Ettei olisi näitä: http://www.schmiedmann.com/index2.htm Löytyy ainakin M50 käypäisiä osia, eli sovittamalla m20 lohkoon.

                    Jotenkin epäilen noita yli 81mm iskulla olevia kampuroita, varmaan toimivat, mutta mutta... Se eta veivikin ottaa jo oman tilansa -> saa sahata lohkoa varmaan.

                    t.Ville

                    Comment

                    • Bullitt
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 2786
                      • Turku

                      Ei tuolta tanskalaisilta sivuilta M20-moottoriin noita kampuroita löytynyt, Mutta Ireland Engineeringin sivuilta löytyy stroker kittejä.


                      Comment

                      • hezzu
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2003
                        • 220

                        Originally posted by Bullitt
                        Ei tuolta tanskalaisilta sivuilta M20-moottoriin noita kampuroita löytynyt, Mutta Ireland Engineeringin sivuilta löytyy stroker kittejä.
                        No juu, tuoltakaan ei taida saada pelkkää kampuraa.

                        Onkohan toi joku perusmallin kampura mikä on sovitettu M20 lohkoon vai ihan joku spesiaali osa?

                        Comment

                        • ^Tonix^
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 641
                          • Vaasa

                          Originally posted by Kyytsis
                          Laitatko linkkiä?

                          Tulee melkoista "kampikulmaa"... Millaisilla männillä tuommoinen toimii?

                          t.Ville
                          Joo eli osoite on www.koed.dk.


                          Niin ja ne kampurat on sielä downloadin puolella..
                          Last edited by ^Tonix^; 19-08-2006, 20:57.
                          e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                          E30 318is
                          E36 M3 Coupe

                          Comment

                          • BMW 325I avo
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2004
                            • 832
                            • Tampere

                            Siitä m20 rakentelijoille yhden mestan opus, kannattaa tutustua. http://www.metricmechanic.com/pdfs/M...s_Brochure.pdf
                            // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                            Comment

                            • waudeville
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 2089
                              • Nokia

                              [QUOTE=Kyytsis]Riippuu tehotavoitteesta ja puristuksista. IMO voidaan pitää turbotukset muissa topikeissa ja keskityttäisiin täällä m20 perusvirittelyyn vaparina - turbolla saa tehoa sitten kyllä muutenkin.

                              eli mitäs kaikkee tohon kannattais alkaa tekeen??kireempää nokkaa tai muuta vinkkejä???
                              e34 540ia -94 Batmobile
                              candy-king

                              ex: e32 735i -89
                              e34 525i -89

                              Comment

                              • Kyytsis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2003
                                • 3472
                                • Helsinki

                                Originally posted by waudeville
                                Originally posted by Kyytsis
                                Riippuu tehotavoitteesta ja puristuksista. IMO voidaan pitää turbotukset muissa topikeissa ja keskityttäisiin täällä m20 perusvirittelyyn vaparina - turbolla saa tehoa sitten kyllä muutenkin.
                                eli mitäs kaikkee tohon kannattais alkaa tekeen??kireempää nokkaa tai muuta vinkkejä???
                                Tossa edellisellä 18 sivulla on asiaa aiheesta melko tavalla.

                                t.Ville

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎