Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nevari
    BTCF Member
    • Apr 2008
    • 256
    • jyväskylä

    Komeat käyrät tuli tuolla m54 nokalla ja hienoa vertailutyötä, tuommosia katselisi enemmänkin! Vielä kun ois ollu jytympi pakonokka mikä lyödä vertailuun

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11083
      • Oulu

      Meneekö m54 imunokka bolt-on, vai vaatiiko muutoksia? Siinähän on tuplavanos, joka itsessään eroaa rakenteeltaan, mutta en muista onko nokan pää erilainen.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • EMP
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 822
        • Kuusjoki

        Originally posted by Pazi88 View Post
        Meneekö m54 imunokka bolt-on, vai vaatiiko muutoksia? Siinähän on tuplavanos, joka itsessään eroaa rakenteeltaan, mutta en muista onko nokan pää erilainen.
        Nokkaa pitää lyhentää rattaan päästä 4-5mm ohjeesta riippuen. Omasta otettiin 4,5mm pois. Muuten sopii suoraan.

        E: ja nokan ajoitus onnistuu samalla työkalulla mitä vakionokankin.
        Last edited by EMP; 23-01-2015, 08:44.
        E30 318i 2d M52B27 "eta"

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11083
          • Oulu

          Originally posted by EMP View Post
          Nokkaa pitää lyhentää rattaan päästä 4-5mm ohjeesta riippuen. Omasta otettiin 4,5mm pois. Muuten sopii suoraan.

          E: ja nokan ajoitus onnistuu samalla työkalulla mitä vakionokankin.
          Aa Okei, niin näkyy olevan.


          Itellä kun on ollu suurin kysymysmerkki tosta m54 nokasta sen sopivuus sinkkuvanos koneeseen. Oli pakko pistää ko. nokka ebaystä tilaukseen, kun löyty yksi edullisesti. Pitää vielä nonvanos m50 imunokka kaivaa jostain, niin on kunnon budjetti nokat käsissä

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • EMP
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 822
            • Kuusjoki

            Originally posted by Pazi88 View Post
            Aa Okei, niin näkyy olevan.

            Itellä kun on ollu suurin kysymysmerkki tosta m54 nokasta sen sopivuus sinkkuvanos koneeseen. Oli pakko pistää ko. nokka ebaystä tilaukseen, kun löyty yksi edullisesti. Pitää vielä nonvanos m50 imunokka kaivaa jostain, niin on kunnon budjetti nokat käsissä
            Hyvä että oli hyötyä tiedoista.
            Se nokka jää sitten vielä jonkinverran vakiota pidemmäksi. Kun tuolla rattaan pään sisällä on se ruuvi niin en uskaltanut enempää lyhentää kun nytkin kannasta lähti 1mm pois.
            E30 318i 2d M52B27 "eta"

            Comment

            • Jasuuu
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2011
              • 773
              • Oulu

              Johonkin oli postattu nokkien nostot ja asteet eri koneista? Kinostaa kun itsellä sorvattu m50b20 nokka valmiina..

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15226
                • Ajamisen Iloa

                Originally posted by Pazi88 View Post
                Pitää vielä nonvanos m50 imunokka kaivaa jostain, niin on kunnon budjetti nokat käsissä
                Postaa samanlainen kuva eroista sitten siitäkin niin on hyvä referenssi.
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11083
                  • Oulu

                  Nokka speksit:
                  m50 imu 240 9,7
                  m50 pako 228 8,8
                  m50tu imu 228 9,0
                  m50tu pako 228 9,0
                  m52 imu 228 9,0
                  m52 pako 228 9,0
                  m54b30 imu 240 9,7
                  M54b30 pako 228 9.0
                  s50b30us imu 252 10,3
                  s50b30us pako 240 9,7

                  schrickin nokat
                  m50 imu 256 10,5
                  m50 pako 244 9,5
                  m50tu imu 252 10,2
                  m50tu pako 244 9,5
                  m52 imu 252 10,2
                  m52 pako 244 9,5

                  Ja tuossa siis kuvs modifioidusta non vanos m50 nokasta:


                  Näkyy kirkkaana tuo osa, mistä on poistettu 2mm matskua nokkapyörän kiinnityksestä.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Matuh
                    BTCF Member
                    • Apr 2013
                    • 3702
                    • Kouvola

                    Hmm... Eli 240 kepit imu ja pako kun laittaa m54 ja m50NV :think tai vaihtoehtoisesti jyrkempää imunokkaa
                    E36 328i M50B30 turbo
                    Skoda vRS
                    Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                    Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                    EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                    Comment

                    • Jasuuu
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2011
                      • 773
                      • Oulu

                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Nokka speksit:
                      m50 imu 240 9,7
                      m50 pako 228 8,8
                      m50tu imu 228 9,0
                      m50tu pako 228 9,0
                      m52 imu 228 9,0
                      m52 pako 228 9,0
                      m54b30 imu 240 9,7
                      M54b30 pako 228 9.0
                      s50b30us imu 252 10,3
                      s50b30us pako 240 9,7

                      schrickin nokat
                      m50 imu 256 10,5
                      m50 pako 244 9,5
                      m50tu imu 252 10,2
                      m50tu pako 244 9,5
                      m52 imu 252 10,2
                      m52 pako 244 9,5

                      Ja tuossa siis kuvs modifioidusta non vanos m50 nokasta

                      Näkyy kirkkaana tuo osa, mistä on poistettu 2mm matskua nokkapyörän kiinnityksestä.
                      Tietoa m50b25 ja m50b20 keppien eroista? Kiitoksia listasta.

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11083
                        • Oulu

                        Originally posted by Jasuuu View Post
                        Tietoa m50b25 ja m50b20 keppien eroista? Kiitoksia listasta.
                        Samat speksit, mutta päätyneliöt on vähän eri asennoissa, eli eri ajoitus. Mut jos imunokan laittaa pakonokaksi, niin joutuu joka tapauksessa ajoittaan kellolla, eli asialla ei ole merkitystä.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • Remotion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 15226
                          • Ajamisen Iloa

                          onko kukaan portannut/kiillotellut M52B28 kantta? Paljonko sillä on saavutettavissa ilman mitään muita muutoksia?
                          Tai vastaavasti venttiilejä virittelemällä?
                          Z3 coupé individual

                          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11083
                            • Oulu

                            Siitä muuten jollekkin nyt setti: http://www.ebay.com/itm/BMW-E36-328-...item1c4cda9650

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • ASDTurku
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2013
                              • 145
                              • Turku

                              Originally posted by Calypsocoupe View Post
                              Ketään tommoset louskut kisapelit kiinnosta...

                              ... ... ...



                              Auto: BMW 325 -92
                              Vakiona: 192hv / 245Nm
                              Moottori: M50B25 (ilman vanosta)
                              Moottorin ohjainyksikkö: Bosch M3.1

                              Tehon mittaus ennen:
                              Autoon muutettu pakoputkisto / ilmansuodatin
                              143,9kw (196hv) / 265Nm

                              Tehon mittaus jälkeen:
                              Ohjelmamuutos dynamometrissä
                              164,4kw (224hv) / 300Nm
                              ... ... ...

                              Taitaa olla maailmanennätys. Olisi kiva nähdä näitä vaikka Lokalahdella.
                              Java team nro 80
                              ja Lehtovaara/ Kantolan 323 numeroa en muista. Ja mitattu penkissä mikä
                              ei ilmasia heppoja anna eli Häkkinen

                              Comment

                              • Joba
                                BTCF Member
                                • Sep 2007
                                • 556

                                Originally posted by Remotion View Post
                                onko kukaan portannut/kiillotellut M52B28 kantta? Paljonko sillä on saavutettavissa ilman mitään muita muutoksia?
                                Tai vastaavasti venttiilejä virittelemällä?
                                Suosittelen viemään ammattilaiselle. Porttauksella ja seetitöillä muuten vakiossa koneessa hyötyy sen noin 10-15hp mutta jos vähän vaihtaa samalla nokkia yms. niin hyöty kasvaa kokoajan. Vaikkapa noin 260/260 asteiset nokat , m50-imusarja, vähän hifistelty kansi ja peltisarjat niin kyllä sieltä lähemmäs 250-260hp tulee.
                                Ei se vielä raketti silloin ole, mutta moottori saa vähän luonnetta ja on hauskempi ajaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎