Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15229
    • Ajamisen Iloa

    Se on totta että M50-sarja on sekä liian lyhyt että iso. Omaan ajoon hyödyt kuitenkin voittaa haitat. Valitettavasti sekä AC Schnitzer että Alpina imusarjat ovat jo kauan olleet unobtainiumia.
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • työkeijo
      Newbiemmer
      • Apr 2014
      • 1
      • Sipoo

      Originally posted by Remotion View Post
      Se on totta että M50-sarja on sekä liian lyhyt että iso. Omaan ajoon hyödyt kuitenkin voittaa haitat. Valitettavasti sekä AC Schnitzer että Alpina imusarjat ovat jo kauan olleet unobtainiumia.
      Paljonko noiden imusarjojen kaasuläppä virtaa missä sen raja tulee vastaan?

      Comment

      • EMP
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 822
        • Kuusjoki

        Noista supa:n penkityksistä voi hyvin todeta miten se m50 imusarjalla saatava tehopiikki hyötykin häviää jyrkemmillä nokilla.
        Tuossahan oli usa m3 nokat.

        http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=618
        E30 318i 2d M52B27 "eta"

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11089
          • Oulu

          Originally posted by EMP View Post
          Noista supa:n penkityksistä voi hyvin todeta miten se m50 imusarjalla saatava tehopiikki hyötykin häviää jyrkemmillä nokilla.
          Tuossahan oli usa m3 nokat.

          http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=618
          En kyseenalaista m50 imusarjan huonoutta, mutta tuo on erikoista, että eikö SUPA:lla huomattu että MAF loppuisi kesken. Viimeistään läppiksillä :think

          Tuossa vielä yksi logista tehty käppyrä, jonka löysin olevan samalla setupilla mitä mulla:


          Että ei tuo MAF:n loppuminen kesken koske minua pelkästään. Toki kyseisellä henkilöllä ei ole ongelmaa pätkimisen kanssa, mut tuohan nyt aiheuttaa silti seoksen vetämisen laihalle.
          Attached Files

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • naukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1222
            • Jyväskylä

            Originally posted by Pazi88 View Post
            Että ei tuo MAF:n loppuminen kesken koske minua pelkästään. Toki kyseisellä henkilöllä ei ole ongelmaa pätkimisen kanssa, mut tuohan nyt aiheuttaa silti seoksen vetämisen laihalle.
            Ei tule mitään säätöongelmaa jos vaparissa MAF-menee tappiin kierroslukualueen viimeisen 10% aikana, esimerkiksi just S52B32 vetää sen MAF:in tappiin ihan vakiona ja asia on hanskattu parinkymmenen prosentin täyskaasurikastuksella. Täyskaasuseossuhteet saisi ihan riittävällä tarkkuudella alueelle ilman koko ilmamassamittariakin.

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11089
              • Oulu

              Originally posted by naukkis View Post
              Ei tule mitään säätöongelmaa jos vaparissa MAF-menee tappiin kierroslukualueen viimeisen 10% aikana, esimerkiksi just S52B32 vetää sen MAF:in tappiin ihan vakiona ja asia on hanskattu parinkymmenen prosentin täyskaasurikastuksella. Täyskaasuseossuhteet saisi ihan riittävällä tarkkuudella alueelle ilman koko ilmamassamittariakin.
              Tuota minäkin funtsin, et vois kyl kompensoida nostamalla bensakartta oikeesta paikasta. Mutta se nyt ei auta siihen et tuo ruiskutusaika vetää ihan häränpyllyä siinä vaiheessa kun maf loppuu kesken. Voihan tossa softassa olla ihan bugi, koska ei vakio koneessa ikinä niin pääse käymään.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Tomba87
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 4029
                • Imatra

                Voisiko m52b25 koneessa toimia paremmin tuo m50 imusarja? Ainakin kun nixun dynokäppyröitä kattoo niin käyrät näyttää ihan hyvältä?



                Edit: nuo käyrät olikin eri autoista, eli voi olla autokohtaisia eroja.
                Luukku auki ja risut kyytiin

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  Niin tossa kuvassa oli molempien autojen dynovedot, sinisessä oli pelkkä imusarja vaihdettu ja ihan kivasti pelasi. Keltaisen virittelystä löytyy tästäkin ketjusta lisää..
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • Jarpeli
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 510
                    • vaasa

                    Milläs tuo M52b25 on kuristettu vrt m50b25, kun tehot ovat laskenee 192->170?

                    Tuli luettua topikki läpi, mutta ehkä liianmonta muutakin topikkia, nii pää aivan pyörällä.
                    Muistelisin että jollain oli ongelmia b28 koneella saada noilla m3 nokilla tyhjäkäyntiä kuntoon/katsastus lailliseksi päästöt.
                    Nyt vähän mietinnässä etttä ostaako m54b30 imunokan tuohon vai m3sen hieman rajumman.
                    Koneena olisi m52b25.

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11089
                      • Oulu

                      Originally posted by Jarspi View Post
                      Milläs tuo M52b25 on kuristettu vrt m50b25, kun tehot ovat laskenee 192->170?

                      Tuli luettua topikki läpi, mutta ehkä liianmonta muutakin topikkia, nii pää aivan pyörällä.
                      Muistelisin että jollain oli ongelmia b28 koneella saada noilla m3 nokilla tyhjäkäyntiä kuntoon/katsastus lailliseksi päästöt.
                      Nyt vähän mietinnässä etttä ostaako m54b30 imunokan tuohon vai m3sen hieman rajumman.
                      Koneena olisi m52b25.
                      Aina tipalla oli mulla ainakin. Tyhjäkäynnillä HC 93 ja kierroksilla 88. Rajahan on se 100. M54b30 imunokalla oli tyhjäkäynnillä HC jotain 30 ja kierroksilla lähes 0. Sillon oli kyl miedommat ajotuksetkin.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • naukkis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 1222
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        Tuota minäkin funtsin, et vois kyl kompensoida nostamalla bensakartta oikeesta paikasta. Mutta se nyt ei auta siihen et tuo ruiskutusaika vetää ihan häränpyllyä siinä vaiheessa kun maf loppuu kesken. Voihan tossa softassa olla ihan bugi, koska ei vakio koneessa ikinä niin pääse käymään.
                        Joku muu kusee kuin MAF:in loppuminen, moottorinohjaushan ei ymmärrä maffin loppumista vaan säädöt jää siihen mihin MAF loppuu. Ruiskukartassa korruptuneita kenttiä mahdollisesti?

                        Comment

                        • naukkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1222
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Jarspi View Post
                          Milläs tuo M52b25 on kuristettu vrt m50b25, kun tehot ovat laskenee 192->170?
                          Pakoputkisto on yhdellä katilla vs kaksi ja imusarja on erilainen. Tehoero on tosin vain paperilla, todellisuudessa tehoeroja ei juuri ole on vain tehty pesäeroa B28:n 192hv vastaan.

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            Originally posted by Jarspi View Post
                            Milläs tuo M52b25 on kuristettu vrt m50b25, kun tehot ovat laskenee 192->170?
                            Nuohan on vaan ilmoitetut tehot, ei ole monen hv eroa todellisuudessa.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • naukkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1222
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Jarspi View Post
                              Milläs tuo M52b25 on kuristettu vrt m50b25, kun tehot ovat laskenee 192->170?

                              Tuli luettua topikki läpi, mutta ehkä liianmonta muutakin topikkia, nii pää aivan pyörällä.
                              Muistelisin että jollain oli ongelmia b28 koneella saada noilla m3 nokilla tyhjäkäyntiä kuntoon/katsastus lailliseksi päästöt.
                              Nyt vähän mietinnässä etttä ostaako m54b30 imunokan tuohon vai m3sen hieman rajumman.
                              Koneena olisi m52b25.
                              Maksaako edes vaivaa vaihtaa M54B30:n 240-asteinen keppi 228-asteisen tilalle, ei juuri tilanne muutu?

                              Ja katsastuksesta saa läpi ongelmitta paljon rajummillakin nokilla kuin M3US:n 256-asteisilla, nokat voi ajoittaa vakiota myöhäisemmälle/ tyhjäkäyntisyttyennakoita pudottaa jolloin tyhjäkäyntitäytös suurenee ja palamattomat hiilivedyt menevät alas.

                              Comment

                              • Remotion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2003
                                • 15229
                                • Ajamisen Iloa

                                Originally posted by naukkis View Post
                                Maksaako edes vaivaa vaihtaa M54B30:n 240-asteinen keppi 228-asteisen tilalle, ei juuri tilanne muutu?

                                Ja katsastuksesta saa läpi ongelmitta paljon rajummillakin nokilla kuin M3US:n 256-asteisilla, nokat voi ajoittaa vakiota myöhäisemmälle/ tyhjäkäyntisyttyennakoita pudottaa jolloin tyhjäkäyntitäytös suurenee ja palamattomat hiilivedyt menevät alas.
                                Ehdottomasti kannattaa. Multa vapautuu erinomainen M54B30 nokka jos hankin nuo M3 nokat tai muut siihen. Mutta koneesta tuli sellainen kun sen olisi aina pitänyt olla. Nyt tietysti seuraava askel on tehdä sitten moottorista pykälää vielä parempi, muutoksiahan siinä taas tulee sitten. M54B30 on bolton ja dynossa säädön jälkeen muutokset huomattavat. Itsellä tuli väsyneellä vanoksella, neliskulmaisilla kiinankumeilla ja rikkinäisellä nokan tunnistimella 216HP dynossa, ja varmaan nyt kun kaikki on iskussa niin enemmänkin.

                                ps. Mielestäni M52B25 ilmoitettu teho on 18 eikä 170. Pilk nus.
                                Z3 coupé individual

                                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎