m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Remotion
    replied
    Pazi88, laitat siis pakopuolelle nimenomaan imupuolen M50NV nokan?

    Eli osanumero: 11 31 1 718 885 ?
    En taida tuollaista laittaa, hinta yli 500€ ja käytettynä 80-luvun lopun osa ei kiitos.
    Monilla ollut S52B32 nokissakin jo sanomista kun ovat irrottaneet koneista niitä.

    Kyllä muuten sinunkin kannattaisi ihan kunnon ohjelmointi dynossa tehdä.


    Vastausta tuli Schleizeriltä:
    exhaust 244°, lift 9.7 mm (Ro812.12)

    inlet 252° , lift 9.7 mm (Ro562.16)
    inlet 256° , lift 9.85 mm (Ro563.14)
    inlet 260° , lift 10.0 mm (Ro564.14)

    Our standard exhaust camshaft for this kind of engine is sold out in the moment:
    exhaust 252°, lift 9.7 mm.

    Eli kahta eri pakonokkaa ja kolmea eri imunokkaa, isompiakin saa mutta menevät pienennetyllä perusympyrällä, joita tässä esim kmn:n jaakobinpainia seuratessa on voinut ihmetellä. Enkä kyllä laittaisi koskaan enkä mihinkään.

    Hinnat oli karvan yli 400€ / nenäkeppi.
    Last edited by Remotion; 18-10-2016, 00:17.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Laitoimpa muuten ton s52 imunokan paikalleen ja ensituntuman perusteella tuo ei ookkaan enään niin Bolt-on modi, mitä m54 imunokka. Tai no helpommin se paikalleen istuu, mut softaa modaamatta ei pelaa oikeen. Tyhjäkäynti muutti melko epätasaseksi, että tuskin menee päästöistä läpi ja vetoalueessa on melko notko, jos ei vanoksen pois kykentään nosta ylemmäksi. Ja vähän meinaa stumpatakkin, kun painasee tyhjäkäynnillä kaasua. Nuo nyt ei oo iso homma korjata kun lyö läppärin kiinni autoon, mut jos softaaminen ei jostain syystä onnistu, niin laittasin ennemmin m54 imunokan.

    EDIT tuolta siis kuulostaa, jos kännykkävideosta saa mitään selvää: http://pazi88.kuvat.fi/kuvat/Projekt...016_192238.mp4

    Last edited by Pazi88; 17-10-2016, 08:33.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Mistä S52B32 nokat halvimmalla? Kokeilin noin 5 kotimaista ja 15 ulkomaista verkkokauppaa. Saksassa tuntuis olevan 405-406€7kpl Schmiedmannilla parikymppiä enemmän. Joku mainitsi tässä keskustelussa että Pielmeieriltä 385€ mutta en osaa käyttää hakua. Onko joku mesta mistä halvemmalla vielä?

    Laitetaanpa samalla jotain asiallista infoakin. Kahlasin tuossa saksankielisiä E36 forumeita ja sieltä löytyi että esim Alpinan ja monet BMW:n kepit ois valmistanut firma nimeltä Schleicher. Laitoin kyselyä hinnoista kun niitä netistä löydy, ilmoitan jos saan vastauksia.
    350€ oli imunokka pielmeireriltä, kun tuossa hetki sitten tilasin. Pakonokaksi tulee m50nv

    Last edited by Pazi88; 16-10-2016, 09:37.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Mistä S52B32 nokat halvimmalla? Kokeilin noin 5 kotimaista ja 15 ulkomaista verkkokauppaa. Saksassa tuntuis olevan 405-406€7kpl Schmiedmannilla parikymppiä enemmän. Joku mainitsi tässä keskustelussa että Pielmeieriltä 385€ mutta en osaa käyttää hakua. Onko joku mesta mistä halvemmalla vielä?

    Laitetaanpa samalla jotain asiallista infoakin. Kahlasin tuossa saksankielisiä E36 forumeita ja sieltä löytyi että esim Alpinan ja monet BMW:n kepit ois valmistanut firma nimeltä Schleicher. Laitoin kyselyä hinnoista kun niitä netistä löydy, ilmoitan jos saan vastauksia.
    Last edited by Remotion; 16-10-2016, 00:17.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by tommizillah View Post
    Kilsoista ei tarkkaaa tietoa luultavasti 270-320tkm. Öljy tuntuu koneelle maistuvan, 1000km 1l. Autosta en kehtaisi luopua. Niin ajattelin rempata motin, ja samalla piristää.
    Ok, kyllähän se liikaa öljyä syö.

    Leave a comment:


  • Maili
    replied
    Originally posted by tommizillah View Post
    Paljos sulla tuli kyseinen huvi ~ maksamaan? Tätä setuppia olin alunperin miettinyt. Mistä hommasit nokat?
    Nokat tuli saksasta , schrikin. Käärmeenpesät ostin käytettynä ja m50 imusarjan valmiinpaketin forumilta ja remuksen catbackkii oli jo kiinni. Varmaan penkityksineen ja säätöineen n. 2000e-2500e. Niin ja hydrauli nostajat uusin myös samalla.Ne tuli myös saksasta. Näillä nokillahan pelaa vielä omilla nostajilla. Hienosti pelaa ja toimittaa kakkosauton virkaa. Hyvin ehtii lapset hakea hoidosta.

    Leave a comment:


  • tommizillah
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Paljonko ajettu ja onko oikeasti ko. toimenpiteen tarpeessa ?
    Kilsoista ei tarkkaaa tietoa luultavasti 270-320tkm. Öljy tuntuu koneelle maistuvan, 1000km 1l. Autosta en kehtaisi luopua. Niin ajattelin rempata motin, ja samalla piristää.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by tommizillah View Post
    tarkoitus ois talven aikana lyyä uuet hilkkeet mottiin, kun alkaa olla jo sen verran ajettu kone että vaatisi sisäistä huoltoa
    Paljonko ajettu ja onko oikeasti ko. toimenpiteen tarpeessa ?

    Leave a comment:


  • tommizillah
    replied
    Originally posted by Maili View Post
    Halvimmat heposet tulee M3 spec nokat, M50 imusarja, käärmeenpesät ja uusi softa. Noilla kilkkeillä pääsee 230hv- 245hv. Paljon riippuu penkitys paikasta. Noilla pysyy kohtuu pudjetissa ja konekkin kestää. Näillä kilkkeillä tuolla omalla n. pari vuotta ajellut ilman ongelmia, eikä katsastuksessakaan tule ongelmia.
    Paljos sulla tuli kyseinen huvi ~ maksamaan? Tätä setuppia olin alunperin miettinyt. Mistä hommasit nokat?

    Leave a comment:


  • Maili
    replied
    Halvimmat heposet tulee M3 spec nokat, M50 imusarja, käärmeenpesät ja uusi softa. Noilla kilkkeillä pääsee 230hv- 245hv. Paljon riippuu penkitys paikasta. Noilla pysyy kohtuu pudjetissa ja konekkin kestää. Näillä kilkkeillä tuolla omalla n. pari vuotta ajellut ilman ongelmia, eikä katsastuksessakaan tule ongelmia.
    Last edited by Maili; 09-09-2016, 10:01.

    Leave a comment:


  • tommizillah
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Tässä omaa mutuilua:
    - Nokat kuulostavat todella jyrkiltä. Oletko varma, että asteluvut ovat millin nostolla ilmoitetut?
    - Päästöihin saaminen tuottaa varmasti ongelmia, ainakin jos moottori on alkuperäisessä korissaan
    - Koko venttiilikoneisto menee noilla nokilla uusiksi: nostimet, retainerit, jouset...
    - Vakio boksin säätö onnistuu kai tätä nykyä aika hyvin
    - Et sano, mikä auto on kyseessä, mutta arvaan että E36. Vakiot suuttimet ja pumppu riittävät kyllä 250 hp tehoon. Jenkki M3:n S52B32 mallissa on samat polttoaineensyötön osat.
    - Jos panet venttiilikoneiston uusiksi niin ei kai se kansi mikään ongelma ole 7000 kierroksella.
    - Sun budjetti kuulostaa vähän pieneltä ton laajuseen koneen uudelleenrakennukseen.
    Mitkäs olisivat hyvät "virinokat" vakio kannelle? Jos vain rengastaisin ja laakeroisin koneen. Budjetti on vain suuntaa antava, mutta ei kehtaisi yli 2500€ käyttää m52 vapari moottori viritykseen, kun s. moottoreita alkaa jo 3k saamaan..

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by tommizillah View Post
    tarkoitus ois talven aikana lyyä uuet hilkkeet mottiin, kun alkaa olla jo sen verran ajettu kone että vaatisi sisäistä huoltoa Vanos ja kansi on ok.

    tarkoitus olisi laakeroida ja rengastaa, ja muokata m52 mäntiin suuremmat venttiikolot. vaihtaa toiset nokat ja kovat nostajat ja m3 pakosarjat. Myös kytkimen ajattelin samalla uusia. Kannen käytän samalla huollossa.

    Nokkia mitä olen tuossa kyttäillut olisi "virinokat. imu 270 astetta 1mm. pako 260 astetta 1mm. nostoo molemmissa 11.7mm. ajotukset imu 4.5mm pako 3.6mm" ja muokatut nokkapukit tulevat mukaa. Merkkiä en tähän häätään muista. Mutta vähän käytetyt. Ralli sprint autosta.

    Kysymykseni kuuluukin, ovatko nokat liian rajut katukäyttöön? että saako autoa enään päästöistä läpi noilla? Edellinen omistaja oli penkittänyt 296 hp hestecin ohjelmalla, nokilla, muokatuilla männillä, pienellä kansi/vena muokkaus työllä m52b28 koneeta. Muuten oli vakio hilppeet.

    Ja olisiko vakio boxin säätäminen enään noille hilppeille/tehoille järkevää? vai pitäisikö hommaa joku toinen boxi?

    Itselläni olisi tehotavoitteena saada ~250hp.

    Mieleen tulee vielä että;
    Riittääkö esim vakio suuttimissa tuotto enään 250hp?
    Ja bensapumpun tuotto?
    Kestääkö vakio tulpat?
    Kannenkestävyys jos rajoitin on 7rpm


    budjettina 1500-2500€



    Vinkkejä saa antaa!!!
    Tässä omaa mutuilua:
    - Nokat kuulostavat katuautoon todella jyrkiltä, specsit samaa luokkaa kuin jyrkimmässä kisanokassa, mitä CatCams tarjoaa kyseiseen koneeseen. Päästöihin saaminen tuottaa varmasti ongelmia, ainakin jos moottori on alkuperäisessä korissaan.
    - Koko venttiilikoneisto menee noilla nokilla uusiksi: nostimet, retainerit, jouset...
    - Vakio boksin säätö onnistuu kai tätä nykyä aika hyvin
    - Et sano, mikä auto on kyseessä, mutta arvaan että E36. Vakiot suuttimet ja pumppu riittävät kyllä 250 hp tehoon. Jenkki M3:n S52B32 mallissa on samat polttoaineensyötön osat.
    - Jos panet venttiilikoneiston uusiksi niin ei kai se kansi mikään ongelma ole 7000 kierroksella.
    - Sun budjetti kuulostaa vähän pieneltä ton laajuseen koneen uudelleenrakennukseen.
    Last edited by Skarpa; 09-09-2016, 09:52.

    Leave a comment:


  • tommizillah
    replied
    m52 talvihuoltoa

    tarkoitus ois talven aikana lyyä uuet hilkkeet mottiin, kun alkaa olla jo sen verran ajettu kone että vaatisi sisäistä huoltoa Vanos ja kansi on ok.

    tarkoitus olisi laakeroida ja rengastaa, ja muokata m52 mäntiin suuremmat venttiikolot. vaihtaa toiset nokat ja kovat nostajat ja m3 pakosarjat. Myös kytkimen ajattelin samalla uusia. Kannen käytän samalla huollossa.

    Nokkia mitä olen tuossa kyttäillut olisi "virinokat. imu 270 astetta 1mm. pako 260 astetta 1mm. nostoo molemmissa 11.7mm. ajotukset imu 4.5mm pako 3.6mm" ja muokatut nokkapukit tulevat mukaa. Merkkiä en tähän häätään muista. Mutta vähän käytetyt. Ralli sprint autosta.

    Kysymykseni kuuluukin, ovatko nokat liian rajut katukäyttöön? että saako autoa enään päästöistä läpi noilla? Edellinen omistaja oli penkittänyt 296 hp hestecin ohjelmalla, nokilla, muokatuilla männillä, pienellä kansi/vena muokkaus työllä m52b28 koneeta. Muuten oli vakio hilppeet.

    Ja olisiko vakio boxin säätäminen enään noille hilppeille/tehoille järkevää? vai pitäisikö hommaa joku toinen boxi?

    Itselläni olisi tehotavoitteena saada ~250hp.

    Mieleen tulee vielä että;
    Riittääkö esim vakio suuttimissa tuotto enään 250hp?
    Ja bensapumpun tuotto?
    Kestääkö vakio tulpat?
    Kannenkestävyys jos rajoitin on 7rpm


    budjettina 1500-2500€



    Vinkkejä saa antaa!!!

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Mikä on sitten laiska. Nyt kuitteja kahlaamatta menty minimissään 100tkm, mahdollisesti autossa on jopa vielä alkuperäiset tulpat. Onko siellä siis kummat noista vakiona?
    BKR6EK pitäs olla tai voi kai siellä olla boschin vastaavatkin.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Tai sit NGK bkr6equp jos on laiska vaihtaa tulppia ja haluaa pidemmän kestoiän.
    Mikä on sitten laiska. Nyt kuitteja kahlaamatta menty minimissään 100tkm, mahdollisesti autossa on jopa vielä alkuperäiset tulpat. Onko siellä siis kummat noista vakiona? Bentley manuskan mukaan oikea tulppa on tuo equp, joten taidan mennä niillä.
    Last edited by Remotion; 17-08-2016, 15:28.

    Leave a comment:

Working...
X