Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • deemu79
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2011
    • 453
    • Helsinki

    Mitä pakosarjaa tarkoitat tuolla? Normi ebay niinku Pazi88:lla, vai joku muu?
    sigpic
    328i Coupe M-Sport -95

    Comment

    • Juchelius
      BTCF Member
      • Sep 2009
      • 298
      • Oulu

      Originally posted by deemu79 View Post
      Mitä pakosarjaa tarkoitat tuolla? Normi ebay niinku Pazi88:lla, vai joku muu?
      En muista mikä on Pazi88:lla mutta mulla on tuo malli ollut pari vuotta paikallaan. Schmiedmannilla löytyy vastaava vähän kalliimmalla.



      Sport pakosarja Schmiedmann S-Tech M50/M52 SCM3436 - Sopii malleihin: E36
      Last edited by Juchelius; 16-10-2014, 12:56.
      1985 e30 320i Baur Cabriolet
      1995 328 ex ratakikkare

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11082
        • Oulu

        Joo just samanlainen on mullakin ja hyvin pelaa

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • Matuh
          BTCF Member
          • Apr 2013
          • 3702
          • Kouvola

          Originally posted by _nixu_ View Post
          No kannattaisko käydä nyt tuon boksin kanssa uudestaan siellä epdm:llä?
          Voihan olla että paras lopputulos on nyt käsissä, tai samalla kai siihen jumppaat vakiosarjan takaisin niin on kaikki eri kombinaatiot penkattu samassa paikkaa
          Täytyy käyttää seuraavilla penkkipäivillä, eiks se oo hyvä tietää paras kombinaatio ni ei jää arvailujen varaan

          Multa löytyy tuo Schmiedmannin s-tech 2 sarja kokonaan. Pakosarjat+Kisakatit täytyy hitsata vaan sopivaksi enään ja laitella kiinni sitte joku paremmin virtaava loppupönttö rakentaa kaveriksi.
          E36 328i M50B30 turbo
          Skoda vRS
          Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
          Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

          EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

          Comment

          • Remotion
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 15226
            • Ajamisen Iloa

            edit. eipä mitään...
            Z3 coupé individual

            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              Originally posted by Matuh View Post
              Täytyy käyttää seuraavilla penkkipäivillä, eiks se oo hyvä tietää paras kombinaatio ni ei jää arvailujen varaan

              Kyllä se niko siitä tehot mittaa muulloinkin
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • deemu79
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2011
                • 453
                • Helsinki

                Originally posted by Pazi88 View Post
                Joo just samanlainen on mullakin ja hyvin pelaa
                Juu, just tuota tarkoitin. Siksi kysyin jos kyseessä olisi ollut joku hivenen pienemmillä primääreillä oleva.
                Meinasin jo alkaa askarrella itse mut tuo on kyllä niin edullinen ettei jaksa vaan uteliaisuuttaan alkaa vääntämään.. Eikun tilaukseen.
                sigpic
                328i Coupe M-Sport -95

                Comment

                • naukkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1222
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by Matuh View Post
                  Jaaha taitaa lähteä M50 imusarja pois ja jättää vaan tuo softattu boksi paikalleen:think Ohan tuo m50 imusarjan käyttöalue tosi kapea sen viimisen 1000rpm vetää paremmin ja vaikka nyt kiertäis sinne 7,2 niin loppuu veto tuohon 6,2 Tietysti onhan siellä se 10hp enemmän voimaa mutta 30Nm vähemmän vääntöä. Ainakin EPDM penkissä kun Icecoldin cäbi penkitettiin oman jälkeen. Tämän pysty toteamaan
                  No M52-imusarja virtaa ~300hv ja M50 ~450. Yksi asia mitä imusarjan ei kannata olla on liian avara koska se pilaa virtausnopeuden ja sitä myötä sylinterin täytöksen.

                  Ja tuo yläkierrosten etu M50-sarjalla ei tule siitä että se virtaa paremmin vaan siitä että sen viritystaajuus on korkeampi, ts siinä on lyhyemmät runnerit. Silti M50-sarja ei ole parempi edes korkeille kierroksille alle 300hv viritysasteilla koska M52-sarjalla voi käyttää paljon kireämpää nokka-akselia ja silti omata enemmän keskialueen vääntöä kuin M50-imusarjalla.

                  Yksi omituisuus M50-sarjassa vielä, jostain syystä sen resonanssikammio on suuri josta syystä sen viritystaajuus on alhainen vs M52 jossa on paljon pienempi kammio ja suurempi viritystaajuus, tuostakin dynotuloksesta näkee että se M50-imusarja ei toimi kunnolla edes siellä korkeilla kierroksilla, resonanssikammio pitäisi pienentää M52-imusarjaa vastaavaksi niin yläkierrosten teho pitäisi nousta tuon testin läppärunkovertailun tasolle.

                  Jostain syystä se M50-imusarjan vaihtaminen on aina M52:sten kanssa ensimmäinen viritys vaikka se on aika antiviritystä, BMW oli joidenkin asioiden kanssa 90-luvun alussa tosi hukassa ja yksi oli juuri imusarjat......

                  Niin ja alkuperäinen kaasuläppä ja ilmamäärämittari ei virtaa lähellekään yhtä paljon kuin M52-sarja M50:stä puhumattakaan..... tai virtaa mutta tuossa osassa resonanssivirityksessä on tärkeää että ei tulisi yhtään painehäviötä ja alkuperäiset rojut alkavat ahdistaa heti 200 hevosvoiman jälkeen.
                  Last edited by naukkis; 16-10-2014, 20:57.

                  Comment

                  • Maili
                    BTCF Member
                    • Aug 2011
                    • 444
                    • E-pohjanmaa

                    Nyt alkais olla osat kasassa. Eli nokat ja inan nostajat . Vielä kun ehtis lueskella noista vaihtamisista ja sitten päättää vaihdanko ite vai en. Ite ajattelin pärjätä tuolla omalla siemenssillä. Eli aikomus olis noilla muutoksilla pärjätä. Kysymys merkki vain tilaanko säädetyn purkin vai löydänkö lähimaastosta paikan joka haltsaa homman. Vielä ei ole löytyny.
                    E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                    Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                    Comment

                    • deemu79
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2011
                      • 453
                      • Helsinki

                      Oliko naukkiksella mitään faktaa/kuultua tietoa Schrikin M52 -moottoriin valmistamasta imusarjasta?
                      sigpic
                      328i Coupe M-Sport -95

                      Comment

                      • Matuh
                        BTCF Member
                        • Apr 2013
                        • 3702
                        • Kouvola

                        Sama muotoilu ku m52 sarjassa. Isommat runnerit ja leveemmät ja isompi 'plenum' alussa ja inlettejä suurennettu ennen kantta. Nämä nyy nopealla vilkaisulla. Mitä huomasin.
                        E36 328i M50B30 turbo
                        Skoda vRS
                        Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                        Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                        EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                        Comment

                        • deemu79
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2011
                          • 453
                          • Helsinki

                          Eli tasaisen shaiba. Ompahan komeen näköinen pultattavineen plenumin kansineen ja Shellin baarin pisteet ansaittu. Tekis mieli kokeilla vakiolla imusatsilla, Schrikin nokilla ja peltisarjoilla. Onkohan missään noissa nokissa varaa kasvattaa nostoa, vai onko nuo Schrikin arvot järkevät max.arvot jo kaikessa?
                          sigpic
                          328i Coupe M-Sport -95

                          Comment

                          • Matuh
                            BTCF Member
                            • Apr 2013
                            • 3702
                            • Kouvola

                            Originally posted by deemu79 View Post
                            Eli tasaisen shaiba. Ompahan komeen näköinen pultattavineen plenumin kansineen ja Shellin baarin pisteet ansaittu. Tekis mieli kokeilla vakiolla imusatsilla, Schrikin nokilla ja peltisarjoilla. Onkohan missään noissa nokissa varaa kasvattaa nostoa, vai onko nuo Schrikin arvot järkevät max.arvot jo kaikessa?
                            Eikös sitä just edellisellä sivulla käsitelty eroja? Eiköhän tuo asetu sinne välimaastoon eli saadaan ylös vetoja kauheasti hävittämättä vääntöä alhaalta. Ja esim. Alpina b3 3.2 imusarjan muotoilu sama kuin m52. Tässä taas leveemmät runnerit, hieman pidemmät myös ja isompi plenum. Kyllä noi pajat luultavasti tietää mitä tehneet aikanaan :think
                            E36 328i M50B30 turbo
                            Skoda vRS
                            Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                            Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                            EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                            Comment

                            • Spiddu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 3562
                              • Nla



                              Onhan tuo linkattu tänne ennen? Varmasti helpoin ja halvin tapa saada lisää heposia koneesta irti.
                              BMW F30 330e 2017

                              Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                              e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8972
                                • Kellokoski

                                Originally posted by Spiddu View Post
                                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=162921

                                Onhan tuo linkattu tänne ennen? Varmasti helpoin ja halvin tapa saada lisää heposia koneesta irti.
                                Ja just on monta sivua väännetty tuosta imusarjasta. Sanosin että väännöt vaikuttaa epäilyttävän koville?
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎